Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

    Yups hier nog een nieuwsgierige.
    Levend houden gaan we doen haha

    Vandaag ff de spulletjes opgetrommeld voor het stekken aangezien dit niet heel lang meer gaat duren.
    De stekken worden van de plant geknipt en gelijk in het water gezet(uiteraard genummerd nu) en netjes schuin afgesneden met een scalpeltje waarna ze gelijk verwerkt worden.. Zoals te zien op de foto's heb ik 2 propagators waarvan we er 1 met een bodem perliet vullen en de ander niks op de bodem waarbij we qnq zijn manier gaan volgen(zonder clonex gel of stekpoeder alleen een beetje wortelstimulator en afzuren ph6. Bij de propagator met perliet gaan we aan de slag met clonex gel en rhizopon stekpoeder.
    Ook hier worden de blokken ingewaterd met wortelstimulator met ph6.

    In eerdere stek ervaring begon de gel een soort van te rotten dus ben benieuwd hoe het me nu afgaat. De stekpoeder bleek beter te resulteren. We gaan het meemaken.

    DSCN4705.jpgStekkentray,zak perliet,scalpels,propagators,rhizopon en clonex

    DSCN4704.jpg

    Morgen weer de plantjes
    Last edited by psychedelic1988; 6 February 2014, 21:54.

    Comment


      #92
      Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

      weer leuke spulletjes
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

      Comment


        #93
        Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

        Aah mooi kan ik hier weer mee koekeloeren hoe dat stekken gaat.

        moaaar info moaaarr
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment


          #94
          Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

          thnx m8 nu hopen dat alles goed gaat straks scheelt weer voor de hulptroepen haha.
          @schimmige mijn vorige 80 pogingen zonder ph meter waren mislukt dusja nu moet het gewoon gaan lukken(mijn ph ligt hier op 7,8 dus dat was de oorzaak denk ik)

          Dag 13 groei


          De dames en heren zijn tot nu toe na het overpotten alleen maar een beetje besproeid aangezien er gewicht genoeg zat in de potten. Van het weekend zal de eerste kleine portie MAM voeding gegeven worden 1/4 dosis.
          Gdp nummer 9 begint nu op gang te komen maar word pas vanavond overgepot naar 3,6l dus die heeft een dikke achterstand op de rest deze zal ook gelijk het bloeihok in gaan want met deze wil ik tog niet gaan werken. De 10e heeft het niet overleefd maar dat had ik al verwacht.

          DSCN4708.jpgDSCN4710.jpg

          DSCN4709.jpgDSCN4711.jpg

          RSCN4712.jpgRSCN4713.jpg
          RSCN4714.jpgRSCN4715.jpg
          RSCN4716.jpgRSCN4717.jpg
          RSCN4718.jpgRSCN4719.jpg

          De laatste valt ook buiten de boot al begint het nieuwe blad er iets normaler uit te zien.

          Greets

          Comment


            #95
            Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

            Mja je PH is toch wel belangrijk, Het geeft met ontkiemen ook een positiever effect.
            7.8 is aardig hoog :/ Ook Vitens toch? PH waarde hier schommelt tussen de 6.5/7.0 (ik dacht eerst dat me ph meter kaduuk was)

            En ja het schijnt met stekpoeder ook een stuk beter te werken.
            If life keeps putting you down, You better stay high

            Comment


              #96
              Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

              Leuk die verschillende omstandigheden bij je stekken. Ik hoop dat nu goed gaat. Ik zal voor je duimen.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Ohja je plantjes zijn wel lekkurrrrr compact.
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                #97
                Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                ivm ph , mja voor mijn stekjes , doe ik ook niets hoor ivm ph gedoe !!

                wel heb ik maar kraanwater met een ph van 7.1 dus dat beetje verschil kan wel is de boosdoener zijn.

                ivm , hoe je plantjes er uit zien !! nr 1-2-7 zien er tot op heden het mooiste uit

                groetjes
                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                Comment


                  #98
                  Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                  Mja de een doet het wel de ander niet, is vrije keuze natuurlijk
                  Ik zuur tegenwoordig me douche water nog af...

                  en ja het schijnt dat het verschil tussen 6,5 - 6.6 met PH al groot is. nog niet over 6,5 - 7,1 gesproken.
                  Maar planten groeien met beide. de een *misschien* iets beter dan de ander maar dat gaat echt niet over kilo's

                  Om eigenwijs te doen kies ik voor 3568
                  If life keeps putting you down, You better stay high

                  Comment


                    #99
                    Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                    We gaan het zien schimmige of de ph de boosdoener is geweest maar het kan haast niet anders.
                    Idd ook vitens hier maar zo heeft me maat een ph van 8,2 uit de kraan nog wat erger als hier en welgeteld 500m verderop

                    @morgen zonder zorgen ik ben gewoon benieuwd wat voor mij het beste uitpakt er zijn zoveel manieren om je stekken te laten wortelen ik wil een slagingspercentage van 100% en we proberen elke manier tot we daarop zitten

                    @k1 Ben blij dat je meekijkt m8 haha. We gaan gewoon afzuren en dan zien we wel water gebeurt slechter als vorige keer kan het sowieso niet gaan

                    @schimmige je hebt op zich wel een punt en het is niet alleen dat ik voor de mooiste ga. Aangezien we met feminized aan de slag gaan is stressbestendigheid ook erg belangrijk maar zover zijn we nog niet jammer genoeg. De eerste stekken geven mij het geslacht en worden tevens afgebloeid voor een stresstest en de kleurtest.
                    In de tussentijd moeten ze eigenlijk ook onder normale omstandigheden bloeien voor de dikste toppen selectie mja daar heb ik geen ruimte meer voor Al met al wil ik topkwaliteit zaden kweken

                    Dag 14 groei


                    De plantjes blijven erg compact maar we zitten gemiddeld op internode 5 nu. Nou heb ik wat vragen. De eerste stekken wil ik gaan snijden door ze terug te toppen bij internode 6 of 7 maar aangezien ze zo klein en compact blijven krijg ik straks korte stekjes kan dat kwaad of kan ik beter wachten tot ze wat groter zijn?.(deze dienen voor geslacht en stresstest).

                    Is het een optie de lamp iets hoger te hangen voor een klein beetje meer strek dan nu dat ik misschien eerder kan stekken?

                    De wortels komen alweer onderuit de 3,6L potten. Dit was niet helemaal volgens mijn planning dus ze zullen het er maar even mee moeten doen tot de selectie van vrouwen is geweest want ik heb niet de lampen om allemaal 11l potten te belichten aangezien het bloeihok nog in gebruik is. Ze groeien mooi onder de tneon maar echt snel gaat het allemaal niet als je hps gewend bent.

                    Ik heb nummer 1,2,en 7 vandaag op de foto. Een foto van boven en een foto van de nodes.

                    DSCN4745.jpg

                    DSCN4736.jpgRSCN4746.jpg

                    DSCN4739.jpgRSCN4747.jpg

                    DSCN4742.jpgRSCN4748.jpg



                    Greets

                    Comment


                      Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                      Het word tijd voor meer licht zo kun je weinig snijden.
                      Bekijk mijn fotoalbum zo wil je ze hebben om te snijden.

                      Comment


                        Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                        8.2 damn dan zit er echt iets niet goed in de leidingen daar ofzo :O
                        En ja ligt er ook weer aan welk pomp station dat je hebt. 8.2 is dat nog wel drinkbaar dan?

                        En neem mijn keuze niet te serieus was maar een gekke graai.
                        Zouden het niet juist de gezonde planten zijn die stress bestendiger zijn? daarom zijn ze ook gezond lijkt me...
                        Die andere lopen al schade op door stress. maakt ze toch niet stress bestendiger?
                        Of werken die planten volgens het ''je kunt pas weerstand ontwikkelen wanneer men heeft ondervonden'' ??

                        l_vitanutra-maxicum-nieuw-1.jpg
                        Dit schijnt ook te helpen voor beter zaad
                        If life keeps putting you down, You better stay high

                        Comment


                          Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                          Ze staan er netjes bij mway
                          Ik zou ze graag meer licht geven maar daar zijn momenteel 3 opties voor.
                          Ik kan alle bloeiende plantjes onder tneon en spaarlampen zetten al hebben die totaal geen dieptestraling. Nou zijn er 4 zaadplanten van die al redelijk zover zijn.
                          Dit kunnen we uiteraard ook doen voor 1 a 2 weken zodat ze ff de groeispurt krijgen onder de 600w.

                          De 2e optie is om iedere dag met de planten te gaan slepen heen en weer van me bloeihok en weer terug de tent in.(dus 12 uur tneon en 12 uur hps) lijkt me een mindere optie dan.

                          Een 3e optie zou nog een schakelkast zijn(waar ik eigenlijk geen geld voor heb momenteel) dan kan ik een 250w in me ketelhokje hangen.
                          Of een kabel van de schakelkast naar de vsa en door naar de lamp. Als deze totaal 5 a 6m zou mogen zijn dan kan ik af met een kabel door de gang naar de kast(niet ideaal maar wel el cheapo).

                          @schimmige:Hij leeft nog steeds haha. Ik denk vooralsnog dat het geen reden heeft gehad dat ze er zo bij zijn komen te staan(mongooltjes?)
                          Aangezien er meerdere normale zijn en een paar met die kromme blaadjes. De stresstest zal een hoop duidelijkheid brengen maar alleen al een mongol factor wil ik niet in mijn zaden dusja ik werk liever met die mooie plantjes

                          Comment


                            Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                            El cheapo is wel leuk als het maar veilig is.
                            Dan nog even geduld hebben denk ik.

                            Comment


                              Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                              Geduld raakt op inmiddels ze blijven mooi compact maar jij opperde een goed punt ze hebben gewoon hps/hpi nodig....

                              Dan zal ik is verder ingaan op de cheapo manier het ziet er niet uit maar het is maar voor even. In mijn ogen zou het net goed moeten gaan ckr optie 2.
                              Vanaf me schakelkast in me bloeihok naar de vsa in de gang dan zal zijn +-2,5M van vsa tot de lamp kom ik uit op 3m(inclusief wat speling voor de hoogte).

                              Ook zou ik de schakelkast 1,5m dichterbij kunnen hangen dan krijgen we 2,5m tot vsa en 2m tot de lamp.
                              Bewegende lampen hebben ook een langer snoer maar wat is nou de max van wat je snoeren mogen zijn?

                              greets
                              Last edited by psychedelic1988; 8 February 2014, 18:37.

                              Comment


                                Re: Going crazy met Granddaddy Purple en Metrop

                                Ligt denk ik aan de dikte van je kabel als je die 1,5 heb moet het wel goed zijn.

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Zet je trouwens op de zaterdagavond aan het werk,
                                Rekening is voor je zelf he

                                Comment

                                Bezig...
                                X