Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@schimmige: het opwaarderen is iig minder gesleep dan nieuwe zakken aarde. Het enigste wat je vaker zal moeten halen is de bio super mix pot daar doe je niet zo lang mee maar op 60l aarde gebruik je maar 120 gram kalk dus daar doe je weer heel lang mee. Een fles pure enzym gaat ook wel ff mee je gebruikt 1ml per liter. Het nadeel is dat je met een voorraad aarde in huis zit die je ergens kwijt moet kunnen
@chemiel thnx kerel
Dag 43 groei week 2 12/12
De stekken zijn allemaal aangeslagen in de pot met aarde. Een paar nieuwe gewortelde stekken had ik in een plastic bekertje gezet met lightmix en binnen 3 dagen onder de tneon zat het bekertje vol met wortels.
De vaders en moeders zijn verhuisd naar de opgewaardeerde aarde in 11l potten(nr1 t/m 6) 7 en 8 zaten al in 11l.
Zodra we het geslacht zien bij de stekken gaan de moeders over in 45l kuipen dan krijgen ze nog een weekje groei voordat de klok op 12 uur gaat.
Gaat de goede kant op zo.
Je ligt mooi op schema volgens mij.
Zou de plant op foto 14 ook gelijk afbloeien dat word niets meer.
Ivm het bewaren van de aarde Gebruik je 50 liter emmers met deksel hier doe je de aarde in met de wortel resten na het uitspoelen van de potten met de grond erin en dan deze drogen laten worden dan de enzymen erbij alsmede de wormen.Gaatjes in de deksel deze erop en op een warme plek wegzetten. zo nu en dan is controleren op droog worden.Kun je het pakken wannneer je het nodig hebt om te bemesten en te gebruiken.En toch netjes ogeborgen en schoon.
@cookaap thnx kerel het is idd een leuk projectje aan het worden
@mzz thnx kerel
@mway die word idd niks meer maar deze bloei ik ook niet meer af hij/zij heeft zoveel problemen dat ik de spot beter kan opvullen met een gezonde stek. De ruimte voor het stallen van de aarde is nogal een probleem hier maar dat zie je nog wel een x. Nu heb ik met 100l aarde in de woonkamer gezeten voor een paar dagen maar dit is verre van ideaal.....Verder vind ik het een kleine moeite je aarde weer op te waarderen.
ben je benieuwd naar je id.
zou nog wel een hele grote kast kwijt kunnen in de woonkamer maar die moet dan wel gekocht worden
En momenteel heeft wat anders voorrang he
Haha ik ook maar dan moet je alsnog heen en weer slepen en daar wil ik vanaf. Als ik mooie bakken heb van 50cm breed kan ik ze stapelen in de inloop van me bloeihok tot het plafond.
Wil het wel binneshuis houden
Ik heb van die grote zwarte opberbakken van de ikea. Samla ofzo noemt die denk ik.
Aarde mengen en daar in kiepen. En die bakken opstapelen overal in huis
@thugz thnx m8
@lovis dat zijn idd wel goeie bakken ervoor maar nu moeten ze ook nog is warm staan dus dan vallen er al een paar plaatsen af in de winter.
Comment