Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Cookaap's sativa run met 2x Destroyer van Cannabiogen!
Re: Cookaap's sativa run met 2x Destroyer van Cannabiogen!
Wietefras, Minder water geven leidt idd ook tot stress, maar of je het vergelijken kan weet ik niet.
Sws is het verstandig om de laatste weken wat minder water te geven ivm met toprot. Nou heb ik toevallig een best fluffy plant maar als je een keiharde indica hebt dan is veel water in de top dodelijk voor je wiet.
Tnx poepzak!
Zo, t is klaar met de examens, heb nu weer vol tijd om Jd te checken
Leuke test Cookaap.
En wat betreft herma worden zit denk ik ook al in de genetica en komt er spontaan uit of het word getrickerd door bv lichtstress te veel voeding te droog te warm of een combo hiervan.
En wat denk je zelf van je examens?
Mway, wat je zegt is idd een heel goed theorie Elke plant heeft wel een herma eigenschap maar het ligt m aan de stressgevoeligheid van die plant om die te tonen.
Ik heb mn examens inmiddels nagekeken en bij elke toets meer dan de helft goed, ik heb er vertrouwen in dus
klieven heb ik wel eens eerder gedaan ja, paar runs terug. Ik dacht ik probeer het gewoon, waarom niet? Meteen even kijken of de opbrengst echt wel vergroot wordt. Ik was al sceptisch erover en mn vermoeden werd bevestigd. Geen dikkere toppen maar ze bloeiden wel sneller af (in de vorm van sneller bruine haartjes en geler worden).
Door te klieven wordt de top niet dikker maar zet je de plant aan tot extra trichoomvorming en harsproductie. De bloei wordt niet meer of dikker hoor enkel plakkeriger.
Mooi kweekverslag Cookaap ! Ik heb weer een hoop geleerd, vooral dat verschil in phenotypes heeft mij een hoop duidelijk gemaakt. Ik kon mijn twee soortjes niet rijmen met elkaar onderling en dacht dat ik per ongeluk zaadjes had verwisseld . Nu weet ik hoe dit zit !
Cookaap's sativa run met 2x Destroyer van Cannabiogen!
Tnx Nik! jou autoflowertjes zijn idd verdacht sterk Die temps waar jij ze soms in kweekt zijn best hoog en dat zonder foxtails, knap man
Ik zie dat in de top van mn plant al wat foxtailvorming is ontstaan, das wel jammer maarja gelukkig valt het mee. De top van pure sativa's is meestal erg plof/fluff. 151.jpg
In de cirkel zijn 2 foxtails te zien.
Flint, Ah dat is lekker, maar daarvoor had ik wel 2 weken van te voren moeten beginnen met klieven wil je extra harsproductie merken denk ik. Dan kan ik nu mooi nog wat extra tricho's meepakken deze week
Het klieven toont al wel het afbloeien, een aantal pistels worden al bruinig. 153.jpg
Nog niet zo veel hoor. Eerst zaten er slechts enkele bruine pistels op de top
Stemma, Heel leuk om te horen stemma Leuk dat het leerzaam is.
Dat verschil in phenotype dat zul je ongetwijfeld nog vaker tegenkomen. De meeste soortjes hebben veel verschil in phenotypes helaas, vooral onbekende/exotische zoals ik hier heb.
tjsa dat is iets waar je eigenlijk rekening mee moeten houden, heb ik helaas niet gedaan nu. Leermomentje.
Het is voor de breeder de kunst om zijn soort zo stabiel/homogeen mogelijk te maken, dwz zoveel mogelijk plantjes met hetzelfde phenotype zodat je weet waar je aan toe bent.
Zo iets heet ook wel IBL. Volledig uitgesproken Inbred backcross lines. Dat is het doorkruisen van de phenotypes met de geschikte eigenschappen totdat ze lijken op de originele moederplant.
Oftewijl, een genotype opzoeken dat heel erg lijkt op de ouders.
Soms zie je in beschrijvingen van soortje "inbred line" en dan weet je dat dat soort vrij stabiel moet zijn.
Ik droog zoals je ziet in mijn dichtgeritste tent zonder afzuiging, lekker langzaam laten drogen voor de goede smaak en geur
We doen voor de volgende 2 weken de tent dicht en daarna volgt de overzichtspost en rookimpressie
Lekkere knuppel hoor
Heb je op deze manier drogen niet een enorme wietwalm in huis hangen?
Ik heb het 1 dag geprobeerd totdat ik thuis kwam na een dag werken en de voordeur open trok
Comment