Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dat de penwortel boven de grond komt lijkt me niet de bedoeling. Daar moet je toch wel wat aan doen. Al was het wellicht veiliger om de zaailing wat af te dekken en zelf te laten keren. Of eigenlijk dus bij voorbaat al iets dieper planten dan je nu gedaan had.
Wat Q bedoeld is een test die Monty ooit gedaan heeft met de zaadjes "op z'n kop" in de grond stoppen:
Ja dat heb ik eigenlijk ook gedaan in wezen!! Ik de twee zaadjes voorzichtig om hun zij gelegd en daarover natuurlijk aarde en de rest mag het zaadje zelf doen. Ik was bang dat de wortel anders zou verbranden, vandaar!!
Terug komen op de wilgenmix daar heb ik geen flauw idee welke verhouding het is en zal het ook niet weten hoe je het zal moeten doen. Ik heb de oplossing wat in de emmer zat in zijn geheel in de fles geschonken, dus dat is dan 100% maar weet niet of je dat precies bedoeld?
Over de houdbaarheid van de flesje weet ik niets maar volgens mij moet het wel ff kunnen (bewaren), Ik bewaar het natuurlijk geen maanden!!!
Bijna alles is opgekomen, behalve bij B'Cuzz twee niet waarvan 1 van de achterste rij die nog niet ontkiemd was.
Bij Aptus zijn de twee omgedraaide zaadjes nu nog ff niet omhoog, maar zal vast morgen wel zo zijn.
Bij de wilgensap is er eentje bijna omhoog dus die komt wel goed. Wat minder goed gaat is bij de stekpoeder waarvan eentje een kleine beetje zich heeft laten zien, maar bij de andere vier is er nog niets te zien. Ik denk dat ze die alcohol niet zo lekker vonden ondanks het flink was verdund.
Hier weer de foto's en we zijn benieuwd of een over een kleine weekje of al misschien verschil kunnen zien.
Leuk weer iemand die zich op offert in naam van de wietenschap
Het voedingswater heb je overal ongecorrigeerd (ph) gelaten neem ik aan? (voor het testresultaat)
I I follow, I follow you in deep sea baby. I follow you I I follow, I follow you, dark room honey. I follow you.
If life keeps putting you down, You better stay high
Ik geef je er groot gelijk in het is ook leuk om uit te voeren
-Je bent bezig
-Je haalt er Kennis uit.
-Leuk om resultaten te laten zien en bespreken.
Wou dat ik er zelf het zaad voor had haha en misschien wat meer ruimte
En ja is voor algemeen test resultaat denk ook het beste zo heb je alleen invloed van de geteste middelen
Hier onderaan de pagina een klein experimentje uitgevoerd ten opzichte van normaal kraanwater VS. Gecorrigeerd water met betrekking op ontkiemen.
Vraag me door jou verslag nu af hoe het verder eigenlijk zou verschillen kwa wortelgroei tussen het beide partijen misschien weer iets voor de toekomst
If life keeps putting you down, You better stay high
Je hoefde je niet te verontschuldigen hoor, ghehe... Je doet gewoon jouw ding.
Ik wilde alleen vertellen hoe het normaal in de natuur gaat.
Zaadjes vallen uit de plant, regenen in, en ontkiemen weer, soms maanden later pas.
Daarmee doelde ik niet zozeer op een testje van monty, maar meer op het idee zoals de Schepper het bedoeld heeft.
Als de LV hoog genoeg is, keert een worteltje zonder probleem om, maar als je erg droge lucht of hoge temperatuur hebt kun je er inderdaad beter een handje grond op gooien zodat het worteltje niet verpietert voordat ze de verhouding tussen licht en zwaartekracht door heeft.
In dit topic en dit topic wordt wilgenwortelstimulator genoemd, maar ik weet eigenlijk niet hoe lang zoiets goed blijft.
We gaan het mee maken.
Met een weekje moet qua wortelontwikkeling alles goed te zien zijn, ik ben benieuwd.
Slecht nieuws de twee zaadjes van de Aptus zijn overleden, dus ik was al te laat, helaas. Maar gelukkig had ik twee zaadjes apart gehouden voor nood/reserve en heb deze dan ook gebruikt. Ik ga hier rekening mee houden in de test als dat nodig zou zijn, ik weet welke ze zijn.!!
Alles is bijna opgekomen zelfs 4/5 van de Stekpoeder wat ik eigenlijk niet meer had verwacht!! Deze lopen wel duidelijk achter op de andere plantjes!! Bij de wilgensap is het 1 zaadje nog niet boven, maar ik zag wel iets toen ik voorzichtig een kleine beetje aarde weg haalde. Als ik het goed heb gezien zie ik een soort krul, dus waarschijnlijk is deze aan het draaien(lag dan ondersteboven)
Desnoods kun je ze -met deze beker er omheen- gewoon in een wit bekertje laten zakken ?
Anders zullen de planten aan de kant misschien wat minder snel de wortels laten zien dan die in het midden ?
Comment