Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Testje wortelgroei!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Testje wortelgroei!!!

Vandaag zijn de bladjes nog niet goed, wel raar!! Lv is goed, 78%.

Ik heb voor de zekerheid de UV lampen maar uitgezet, misschien ligt het daar aan!! Ik vind ook dat de plantjes traag groeien. De temp. is dik in orde.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Plantjes groeien ook traag in begin omdat ze bezig zijn met de wortel kijk nu maar eens naar de wortels van de planten
      God was never on your side..

Comment

Ja de wortels hou ik natuurlijk goed in de gaten, maar daar valt nu niet veel over te vertellen.

Maar ik maak we wel zorgen om de gekrulde bladjes!!

Comment

Wanneer je aarde iets droger zal trekken gaan de wortels sneller groeien omdat ze dan op zoek gaan naar water.
          Meer wortels => snellere groei van de plant zelf.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Shit!!! Nog steeds gaat het niet goed met de bladjes!!! Nog steeds de meesten gekruld en dichtgevouwen!!

Denk toch niet dat het aan de uv verlichting ligt, maar staat voor de zekerheid toch nog maar uit!!

Zou ik misschien de bladjes natspuiten met water of kan dat beter niet doen??

Wie heeft een IDEE??? Help help!!

Comment

een wilde gok:
              ik zie hier vaak van die plastic colaflessen half open gesneden over de jonge plantjes heen staan, mss dat dit de LV nog iets hoger brengt... zelf nog nooit gebruik gemaakt van dit systeem hoor...

gtz
              Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
              Jack Herer in scrog
              The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

LV is geen issue bij zaden normaal gesproken.
                Heb je je ventilator al ontslagen ?
                Tocht kunnen ze erg slecht tegen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Nee, QNQ ik heb de fans nu niet draaien. De gewoon passie in en uitlaat.

De temp zakt s'nacht natuurlijk wel flink van 27/28 naar 12 graden maar draai op 18 licht en de temp zal niet in 5 zo snel zakken.

In de natuurlijk zakt de temp ook, in de zomer dus dat kan het ook niet zijn.

Ze groeien ook voor geen meter, vind ik!!

De lampen hangen ongeveer 10cm er boven, ik ga de lampen maar zo laag mogelijk hangen, dat scheelt ook het strekken weer.

Comment

heb je al eens zo'n wit bekertje weggenomen en de wortels bekeken? mss laten die witte bekers toch nog te veel licht door en maakt het plantje daardoor te weinig wortel aan...
                    en die nacht temp. zit toch ook niet goed, dacht ik...?
                    Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                    Jack Herer in scrog
                    The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Het moet 18 graden + zijn dacht ik voor dat een plant groeit.. denk dat je nachten te koud zijn
                      sigpic

Comment

Ik zou denken doe gewoon wat je normaal ook zou doen bij een kweek.
                        Meeste testjes blinken vooral uit in dingen die een kweker normaal niet doet.

Het kan wel een dag duren voor de blaadjes weer echt open gaan, en zolang dat dicht zit gebeurt er natuurlijk ook niet zoveel.
                        Pas als ze open gaan, dan gaan ze weer verder met wortels bouwen.
                        Onder de 18 graden gaan ze ook echt stil staan, da's wel iets om in het achterhoofd te houden.
                        Die bekertjes zou geen probleem moeten zijn, ik ontkiem heel vaak daarin.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Okay, dus je bedoelt volg je gevoel en spuit de blaadjes maar nat!!

Ze zijn nu al twee dagen dicht!!!ll daarom maakt ik me ook zorgen.

Misschien kan ik de in en uitlaat s'nacht iets van dicht maken, dan krijgen ze natuurlijk wel geen verse zuurstof! Ik weet niet of dat erg is voor alleen de nacht? Ik weet ook niet of dan gevende moment de zuurstof op is, maar de temp zal zeggen een stuk minder laag worden!

Comment

Doe wat jou gevoel zeg en ben niet zo onzeker spuit de bladeren beetje nat en kijk wat er gebeurt
                            God was never on your side..

Comment

Volgens mij gaat het nu beter met de planten nadat ik ze heb besproeid met water. Nog ff af wachten dan weet ik het zeker.

Ik heb nu juist de lampen en stuk hoger opgehangen en vermoeid dat het te warm werd voor de blaadjes. De UV lampen staan nu weer aan.

Ik heb ook maar twee kommetjes met water voor de zekerheid in het hok gezet, ondanks de lv rond 78% ligt.

Ja de plantjes zullen waarschijnlijk nu wel nog meer gaan strekken, maar dat vind ik nu niet erg. Moet dan wel iets gaan verzinnen als dus blijkt de lampen te laag hingen voor het strekken bij de volgende echte kweek.

Comment

wij willen wortels zien .. wij willen wortels zien ..

grapje, ik volg nog steeds en heb verder niks zinnig te zeggen .. een fijn weekend toegewenst !

Comment

Bezig...
                                X