Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Testje wortelgroei!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Testje wortelgroei!!!

Ik wil ook wortels zien!!! Maar daar valt nu weinig van te zien. Maar hopen dat alles nu snel weer goed komt.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Hier heb je die verdomde wortelen!
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Ziet er zeker goed uit, lekker gezond wit ook

Ik vraag me af wat je uit de wortels allemaal af kunt lezen.

20131206_143556.jpg
        Wortels van mijn AF,
        Naar mijn mening wel lekker geworteld, kan ook komen omdat de 8L pot te klein was voor de AF.
        Alleen had wel wit half doorzichtbare pot. later wel alu folie omheen gewikkeld.
        Alleen ze zien er zo gelig uit.
        If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Misschien hebben ze te veel water gehad, of kon het overtollige water niet weg?

Comment

Weet niet, heb eigenlijk ook niet echt goed opgelet in eerdere fases.
            Deze foto lag hij al ff paar daagjes er zo bij.. en met het spoelen van de laatste 1/2 weken,

Comment

Dag 10!! 8-2-14

Hoe gaat het?? Slecht!!!! ku...zooi.....!!!

Ik heb dus weer een FOUT gemaakt en dat had natuurlijk QnQ al voorspeld Te Veel Water geven!!! Oh oh wat stom van me!!! Ik heb nu gaatjes aan de onderkant van de bekertjes gemaakt zodat het overtollige water/voeding kan weglopen. Ik denk (hoop) dat er niet veel wortelschade is opgelopen door het boren. Dit had ik natuurlijk gelijk moeten doen, stom van me dus!!!!

Er was nu ook schimmel te zien op de aarde aan de bovenkant. Dus heb voorzichtig een beetje van de bovenlaag weggehaald en vervangen voor nieuwe aarde!!!

Nou zoals jullie kunnen zien gaat het ook nog steeds niet goed met de blaadjes, ook de nieuwste kleine blaadjes bij de tweede internodes zijn gekruld!

1.jpg 3.jpg 5.jpg

IK heb toch maar weer de UV lamp uitgezet en Laat deze nu maar dan ook uit!!
              De lampen hangen dus half stok!!!

2.jpg

En de wortels dan!!!!!! Die zijn natuurlijk ook niet echt hard gegroeid!! Ik heb een foto gemaakt van een plantjes van de Wilgensap die je het duidelijkste kan zien, er is 1 wortel erbij gekomen!!

7.jpg

Ohja bijna vergeten, maar de oplettende kijker had het natuurlijk allang gezien, 1'tje van de stekpoeder en 1'tje van de wilgensap heeft het niet gehaald, maar dat was al een paar dagen geleden, dat komt toch omdat ik de zaadjes TE Ondiep heb geplant, ja weer stom van me!!!

Ik heb twijfels of het nog goed komt!! Maar flink duimen!!! Als ze het echt niet redden dan zal ik de plantjes uit de bekertjes halen en dan zo een sectie van de plantjes met wortels en natuurlijk daarvan foto's maken!!

Ik heb over de uitlaat een CD-R koker heen geschoven en toch daarmee 3,5 graden winst gehaald!!('s nachts) Op de inlaat nog maar niet gedaan, toch bang voor verstikking van de plantjes!

6.jpg 8.jpg

Ik voel me nu toch wel een beetje een prutser nu, gelukkig kan ik nog slapen, maar dat scheelt niet veel, want ik lig toch wel een beetje te piekeren hoe het nu komt dat het zo kut gaat en vooral die blaadjes dan!!

Nou tot de volgende maar weer en ik hoop dan dat ik wat beter nieuws kan melden!

Comment

Het moet wel te dichten lampen zijn geweest!!!

Hier een citaat van iemand op het forum.

Als je blad kano's aanmaakt (dus de zijkanten omhoog krult) dan staat je lamp er te dicht op.

De gekrulde blaadjes voelen ook droog aan!! Nu maar ff wachten tot alles weer goed is, alleen zie ik helaas nog steeds geen verbeteren. Gelukkig heb ik geen haast, als het uit eindelijk maar goed komt.

Comment

Ach maak je niet teveel zorgen...

Het uiteindelijke doel van de testjes doen is om er van te leren.
                  Dat heb je al bereikt

Comment

Dag 13!! 12-2-2014

Maar weer eens een update.

Helaas zien de plantjes nog niet echt goed uit en groeien ook heel langzaam!! Ze hebben dus nog meer tijd nodig om te herstellen. Gelukkig gaan ze nog niet dood, dus dat is weer meegenomen.

Zo ik heb natuurlijk ff na de wortels gekeken, waarover deze test gaat, en de voorlopige conclusie mag je zelf trekken, want dat ga ik ECHT NIET ZEGGEN, hahahaha!!

Hier onder staat een schema'tje met zichtbaren meerderen wortels aan de zijkant en de onderkant!!!

Water 5
                    Stekpoeder 0
                    Wilgensap 2
                    Aptus 1
                    B'cuzz 1
                    Canna 1
                    Nitro 3

hahahah, de grootste plant(je) is net die van Nitrozyme Concentraat, wat ik dan zelf wel weer leuk vindt, maar 1 plant zeg natuurlijk weer helaas helemaal niets en daarna de Wilgensap met de twee grootse plant(jes)

Nou de mazzel en ik ga nu snel aan mijn verdamper hangen en misschien krijg ik nog een idee!!

laterrrrrrrrr

Comment

Dus gewoon water!! Verlopig wint het water!!

Comment

Dan zou ik zeggen spoelen die hap en lopen laten, succes verder en plof haha ik zit er bij

Comment

Dag 14! 13-2-2014

Er zit een klein beetje herstel in de plantjes, het is vooral te zien bij de nieuwste blaadjes!! maar het gaat wel erg langzaam!!

DSC01370.JPG

Hier een paar foto's!!

DSC01356.JPG DSC01359.JPG DSC01360.JPG

DSC01363.JPG Plantje Aptus.

DSC01365.JPG Plantje Water.

DSC01366.JPG Wortels Water

DSC01368.JPG wortel Wilgen of Aptus weet het ff niet meer zeker!!!

Natuurlijk zitten we nu bijna op 2 weken en zoals jullie weten ging het niet echt zo als ik had gehoopt. Ik twijfel of ik nog door zal gaan of niet??? Wat vinden jullie??

Comment

Doorgaan zou ik zeggen, het is en blijft een leer proces voor iedereen die meevolgt, maar de keuze ligt natuurlijk nog altijd bij u. Ik blijf volgen tot je het opgeeft
                            Ik denk dat er nog veel te redden valt hoor.

grtz
                            Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Okay is goed reiko. Ik zal het nog een weekje aankijken wat er gebeurd!! Maar ik bal echt onwijs dat het zo slecht gaat.

Comment

Ik kan je geloven, mssn zou het iets helpen om je potjes lichtdicht te maken.
                                Ik zie bij je aptus omhooggekrulde blaadjes, waarschijnlijk lamp te dicht of temp te warm (plantjes transpireren te hard.) Tevens bij het verpotten aarde tot aan de lobblaadjes potten.
                                Bij je water foto hetzelfde maar met iets minder schade , de nieuwe blaadjes zien er goed uit toch? Niet teveel water geven en ook verpotten tot aan de lobblaadjes in een donkere pot met gaatjes
                                Dit valt volgens mij nog te redden.
                                Ik hoop eigenlijk op nog wat reactie's van andere members.
                                Keep up the good vibes man !!!
                                Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Bezig...
                                X