Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Testje wortelgroei!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Testje wortelgroei!!!

gadverdamme!!!!! vies zooi is het!!!

DSC02534.JPG DSC02535.JPG DSC02536.JPG DSC02537.JPG

Alles voor de wetenschap zeg ik dan maar!!!]

Als je goed kijkt naar de schaaltje dan zie je het al, denk ik!!! Er lig een dunne laag op de oppervlakte van de substantie!!! Het stink, bleeh!! Wees maar blij dat jullie aan de andere kant zitten en niet hier!!

Ik ga die nog 1 hooguit 2 dagen volhouden hoor en dan PLEUR ik het snel Weg!!!!

Okay nu tot de orde van de dag. Alle vier schaaltjes zijn er een paar een zaadjes beetje ontkiemt, maar niet zo mooi als bij de echte Groene Rakkers van ons!!!! De wilgensap(smeurie) heeft net iets meer ontkiemde tussen zitten.
    Morgen of overmorgen zal ik ze tellen en goed aan jullie laten zien met een knijper op me neus!!!

De andere test dan!!

Eerst maar de foto's vandaag!

DSC02538.JPG DSC02539.JPG DSC02541.JPG

water 3
    canna 1
    Aptus 2
    nitro 2
    b'cuzz 0
    wilgensap 0

Zo ik ga meer weer snel vandoor vandaag!!! laterrrrrrrrrr
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Moet je dat water ook niet elke dag vervangen? Als de boel gaat rotten/schimmelen zal dat het ontkiemen vast ook niet ten goede komen.

Nieuwe worteltest loopt een stuk beter. Grapig dat die Aptus weer de snelste is. Dat zal dan toch wel wat zeggen? Al zit het water er niet veel achter toch?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dat heb ik nu ook al gedaan, want het stink ook zo. Maar ik vind het wel super snel dat het al gebeurd, zal wel komen dat er ongeveer 100 zaadjes tegelijk er in liggen normaal heb er er geen last van.

Comment

Aan de ene kant.. ja water elke dag vervangen.
          Anderzijds... je zaden maar maximaal 24 uur in water laten tobben.
          Anders vergroot je de kans dat ze schade oplopen en hierdoor mogelijk niet meer willen kiemen.
          Het beter zou zijn om ze hierna op vochtige watten/keukenpapier blabla verder te gaan (of gewoon de grond in)

Het trucje met water schijnt meer te werken als:
          Gooi zaden in een bak met water.. na x aantal uur ga je met bijv. een potlood alle drijvende zaadjes een zacht tikje op de kop geven.
          Zakken zij hierbij naar de bodem is het kiemkrachtig.
          Blijven ze drijven dan kun je ze best wel aan de kant gooien schijnt. (of wacht wat langer tot hij wel zinkt)

Mocht dat inderdaad zo werken vraag ik me eigenlijk af of je daarmee je zaden ook op kiemkracht zou kunnen sorteren. (Om het halfuur een tikje doen bijv. diegene die zinken haal je er uit die blijven drijven gaan door naar de volgende ronde)
          If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Zo ik ben er mee gestopt vandaag met de hennepzaadjes!

Vanochtend stonk het weer nadat ik gisteravond alles had ververst.

Het resultaat is eigen gelijk of bijna gelijk in ieder geval niet schokkend behalve de stank!! Misschien net de wilgensap ietsje meer....

DSC02542.JPG

water -ph

DSC02547.JPG

nitro

DSC02548.JPG

raanwater

DSC02549.JPG

wilgensap

DSC02550.JPG

That's all folks, meer kan ik en wil ik ook niet meer van maken. Kan wel moeilijk gaan doen met eerst halve dag in kommetjes laten weken en daarna verder op schoteltje en dan met keukenrol doorgaan, maar ik geloof er toch niet meer in met deze zaden om er verder mee te gaan. Het zal heel goed kunnen wat wietefras zei dat ze behandeld zijn. Ik heb al een paar keer stuk of 20-30 zaadjes gelijk op schoteltje laten weken en toen kwam ik qua ontkiemen op het zelfde uit!!!

Fuck a duck en ga lekken vissen of vogels voeren met de hennepzaden zooi!!!!

Comment

Het zijn ook wortelstimulators heh, geen kiem-turbo-boosters ofzo.

Om oude zaden te kiemen gebruik ik water met een drupje waterstofperoxide. Dat voorkomt schimmel en helpt moeilijk kiemende zaden.
              Daarna, als er eenmaal wat groens boven de grond staat komt de wortelstimulator pas aan de beurt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zat er niet een goedje in dat HJM ook gebruikte om moeilijk te ontkiemen palmzaden te ontkiemen?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Nitrozyme toch!

Comment

De B'cuzz zaadjes hebben het niet gered, pure pech, dat ligt niet aan B'cuzz maar het waren wat minderen zaadjes. Ik heb ze allebei omgewisseld voor de twee reserve maar die zijn natuur wel ontkiemd op gewoon kraanwater. Ik heb ze natuurlijk wel nu gelijk B'cuzz gegeven, we kijken wel wat er gebeurt. Verder is nu alles opgekomen behalve 1'tje van wilgensap ik hoop dat het nog opkomt maar hebt zo mijn twijfels.......

DSC02563.JPG

Bij de aptus is er een heel kleine beetje wortels te zien, maar die is natuurlijk ook de grootste van alle plantjes!! Verder is er nog niets te zien!!

laterrrr

Comment

15-3-2014 7 dagen groei.

Update:

Bij de wilgensap heeft de andere niet gered, helaas pindakaas.

DSC02566.JPG

Okay en nu dan de wortels waarom het deze testje over gaat.

Bij de Aptus zijn bij hun alle twee potjes wortels te zien.
                      Bij de Wilgenssap nog niets te zien.
                      Bij de Canna, B'cuzz, water en Nitro allemaal 1 van 2.

Hier de foto's!!!

aptus.JPG aptus1.JPG De twee van de Aptus, zoals je ziet de eerste bekertje heeft de meeste en grootste wortels. De andere waar de worteltjes uitsteken aan de onderkant.

B'cuzz.JPG B'cuzz

canna.JPG Canna

water.JPG Water

nitro.JPG Nitro waar de worteltjes uitsteken aan de onderkant.

Laterrrrrr

Comment

Gaat lekker. Blaadjes zien er ook een stuk gezonder uit

Die Aptus zaailing houdt natuurlijk ook wel een voorsprong als die een dag of wat eerder ontkiemt is. Of wordt de voorsprong steeds groter?

Comment

Klopt de Aptus was de eerst en de beste, hahaha. Ik had het al eerder vermeld. We kijken wel of we over een tijdje echt verschil zien, ik hoop het wel!!

Ja deze zijn onder gewone TL's en dus gelukkig geen problemen met gekrulde blaadjes

Comment

21-3-2014 dag 13 groei

Het gaat goed alle bekertje hebben wortels behalve de kleine van B 'cuzz.

DSC02598.JPG DSC02599.JPG DSC02601.JPG

De aptus is nog steeds voorlopig de kampioen, maar weet natuurlijk nog niet of het aan de Aptus ligt of gewoon een sterke plantje is.
                            Hier onder het verschil tussen de grootste van aptus en de grootste van b'cuzz

DSC02605.JPG DSC02603.JPG aptus DSC02607.JPG b'cuzz

De andere grootste plantjes zijn ongeveer het zelfde als die van B'cuzz

Verder zie ik nog geen echt verschil.

Laterrrrr

Comment

Die Aptus heeft inderdaad een flinke voorsprong. Jammer dat je grote test wat minder gelukt was. Met meer planten had je inderdaad wat minder afhankelijk geweest van toevallig een sterk zaadje.

Scheelt het nou nog veel met gewoon water?

Comment

De andere plantjes vergeleken met water en de producten zie ik nog geen echte (grote) verschillen hoor.

Als ik nog een ooit een andere grote test ga doen dan zal ik zeker ook afgezuurde water testen en dat gaat misschien nog wel beter, hahaha. Over gewoon water ben ik HELEMAAL VOORLOPIGE NIET ONTEVREDEN sterker nog misschien zijn al die producten wel overbodige, maar het is nog wel een beetje te vroeg om dat te zeggen, daarom heb ik dit eigenlijk ook niet gezegd behalve misschien aptus niet om dit plantje alleen maar bij die vorige test zag ik toch ook wel verschil! jammer dat toen die test helemaal fuck ging.

Comment

Bezig...
                                X