Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ziet er voor de moment goed uit CyayC, hopelijk krijg je idd geen problemen met overvoeding.
Ik dacht dat het niet goed was om de afjes te toppen als ze reeds in bloei staan, ik kan ook verkeerd gelezen hebben, hier hoor ik graag nog wat meningen over ....
Veel succes man !
Mijn chaise staat.
Toppen geeft een weekje stilstand in de groei. Top je een AF waarvan de de groeiperiode niet kunt verlengen door ze 18/6 te geven, dan mis je dus een week groei van die AF die vervolgens dan te klein de bloei in gaat. Mijn ervaring is dat een getopte AF minder geeft dan een niet getopte.
Oorspronkelijk geplaatst door FlintStonedView Post
Toppen geeft een weekje stilstand in de groei. Top je een AF waarvan de de groeiperiode niet kunt verlengen door ze 18/6 te geven, dan mis je dus een week groei van die AF die vervolgens dan te klein de bloei in gaat. Mijn ervaring is dat een getopte AF minder geeft dan een niet getopte.
Ben ik het totaal niet mee eens.
Ik heb al meerdere rondes afjes gedraaid.
Getopt en niet getopt, de getopte planten gaven duidelijk meer opbrengst.
En van een week stilstaan heb ik niks van gemerkt.
1 dag misschien.
Zo kunnen ervaringen verschillen.
Misschien ook afhankelijk van de soort AF.
Er zijn inmiddels vele AF hybrides en semi AF op de markten. Ik kan me voorstellen dat toppen bij de ene beter gaat dan bij de ander. Ik zal je dus zeker niet tegenspreken.
Ja dat is wat ik bedoel, de laaste 2 jaar zijn er echt hele goeie autoflowers
op de markt gekomen die zeker als je ze topt aanzienlijk meer opbrengst geven.
Als je een verslagje van gamm bekijkt dan weet je wat ik bedoel.
Die goeie man draait 1 op 1 met getopte afjes.
Ik zit met een twijfelgeval. De bubblgum is goed in de bloei maar de NL blijft zo wat in de voorbloei. Ik hoop dat dit geen herma is want er zijn duidelijk pistils maar ik vindt nergens ballen ookal keek ik heel goed. Iemand een idee?
PH 5.3 vindt ik persoonlijk aan de lage kant ik hield het op 6.0 tot ik overgeschakeld ben op bio, nu hoef ik niet meer af te zuren ,makkelijk als je niet teveel werk wilt
grtz en succes verder CyayC
Ik werk ook op bio, wel een kleine laag lightmix (terra) en de rest batmix (bio).. Nu ik een beetje met een hybride zit kwa grond zuur ik toch liever af. Miischien volledig onnodig en zelfs gevaarlijk om te doen voor men planten, is het misschien daardoor dat de bladeren wat hangen en de NL niet in bloei komt?
Comment