Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Hier mijn eerste en hopelijk niet laatste kweekverslag-je.(ben nog 100% een beginner met ALLES dus spaar mij!)

Heb een setje sativa mix(color coded) gekocht bij GHS.(feminised)

Ik heb al een poging gedaan 2 zaadjes te ontkiemen; Arjan's strawberry haze en de Neville's haze.
    De Neville's ging erg goed tot ik met mijn steendehoofd na het planten lekker veel heb bewaterd.. daar kan ze helaas niet goed tegen, dus ging ze dood. De strawberry deed praktisch niets tijdens het ontkiemen(8 dagen) en ook niet na iets meer dan een week in de grond te hebben gezeten.

Dus, op naar de volgende ronde!

Had voor de gelegenheid al een LED UFO 90w unit aangeschaft.
    Heb hier niet echt meer info van maar als ik nog wat tegen kom zal ik het updaten.

Ik ben begonnen met het ontkiemen van het zaadje tussen 2 stukjes keukenpapier en heb dit natuurlijk lekker vochtig gehouden op een donkere plek.

06-02-2014.jpg
    06-02-2014 Dit is tevens de dag dat ik het zaadje geplant heb.

Dit is na ongeveer een dag ontkiemen. Het blauw is het restant van de kleur codering. Ik heb na het blauwe laagje te hebben geweekt het zaadje tussen de tissue heen en weer laten rollen. Ik heb dit gedaan om zo het blauw te verwijderen met de hoop dat het zaadje zo makkelijker zou ontkiemen.

09-02-2014.jpg
    09-02-2014 de buitenste 'schil' gaat er moeizaam van af, althans dat idee had ik.

Het zaadje staat in Pokon Zaai- & Stek Grond.

10-02-2014.jpg
    10-02-2014a De 'schil' wil maar niet open... PANIEK... geen geduld; DUS IK HELP HAAR EEN HANDJE!

10-02-2014b.jpg
    10-02-2014b gaat mooi zo..

10-02-2014 c.jpg
    10-02-2014c Ik maar hopen dat ik haar niet zeer gedaan had

11-02-2014.jpg
    11-02-2014 Een dag later.. Ze stond gewoon voor het raam.

Ik heb haar deze dag onder de lamp gezet op 40cm afstand. (dom?)

13-02-2014.jpg
    13-02-2014 Dit is met belichting van de LED op 18/6.

De luchtvochtigheid is om en nabij 55/70% de temperatuur tijdens de nacht is ongeveer 18C en overdag tussen de 24/26C.

14-02-2014.jpg
    14-02-2014 Hier heb ik haar over gezet in een grote pot van 25L.(dacht ik)

De potgrond die ik heb gebruikt was op aanraden van de growshop(zonder etiket) de verkoper gaf aan dat deze grond voldoende voeding had voor de eerste 3 weken.

16-02-2014.jpg
    17-02-2014 De laatste foto die ik van haar heb.

Ik ben enigszins ongerust.. vanwege de gekrulde uiteinden van het blad, is dit een teken dat ze het zwaar heeft?

Ik hoop morgen nieuwe foto's te kunnen maken.

Gr, Brute

Edit: Op de laatste foto heeft ze te maken met de LED lamp die op 20cm hangt met een temperatuur van +/- 26C
    Ze stond in de buurt van een verwarming dus ik was bang voor oververhitting(heeft een dag op 30C gestaan, woeps) want de pot voelde ook vrij warm aan en las ergens dat dit niet ideaal is voor mijn meisje.

20-02-2014 23:50 update.

Zojuist de lamp dichterbij gezet en langs de rand van de pot bewaterd.(De grond voelde droog aan)

Hoogte lamp +/- 14cm temperatuur 25.6C, luchtvochtigheid 51%

PICCAHD1.jpg
    20-02-2014

PICCAHD2.jpg

PICCACRAP1.jpg23-02-2014 update.

downloadfile-4.jpg

downloadfile-3.jpg

downloadfile-2.jpg

downloadfile.jpg

downloadfile-1.jpg

Heb de grond maximaal opgehoogd hierdoor zitten de lob blaadjes ongeveer 4 a 5 centimeter van de grond.

Gr, Brute.
    Last edited by Bruteforce01; 23 February 2014, 18:51.

Re: Mijn poging tot succes... 1x Arjan's haze #1 LED 90W UFO

Ze is op zoek naar bruikbaar licht, vandaar het strekken. Die ufo er korter op zou ik eens denken. En/Of op zoek naar beter licht voor je dametje.

Comment

Bedankt voor je reactie, heb hem even aangepast zie edit.

Dit alles was natuurlijk de 17de en we leven nu op de 20e, ze groeit wel door alleen de puntjes(zichtbaar op de foto) zijn nog steeds gebogen.

Gr, Brute.

Comment

Ik zou beginnen bij het water geven hoeveel geef je haar?
        daarbij kan je beter aan de zijkant van de pot wateren dan langs de stam wortels gaan graag op zoek naar water ipv verzopen te worden

Comment

bij het overpotten moet je haar even tot de lobblaadjes ingraven

En zoals flint zei, ze strekt door het zoeken naar licht, die ufo kan er wel wat dichter op dus.

Comment

Verslag begonnen zie.
            het pantje idd gauw ingraven maar gezien het potje zo diep komt te zitten en deze wel vochtig gehouden moeten worden zou ik deze eerst goed vochtig maken.
            Anders komen de wortels er niet door.
            En water voorlopig even langs de buitenkant van het cocopotje zodat deze vocht opneem.
            Succes

Comment

Update.

Ik heb het plantje ongeveer 6 dagen geleden overgezet naar de grote pot (zonder coco potje) en heb daarmee ook het stek grond overgezet.
              De grond was toen al wat droog en bleef niet goed samen hangen. Ik had voldoende bewaterd zodat de wortels verder groeiden. Ook heb ik hem toen al dieper gezet zo'n beetje 5 cm . Alles ging zon beetje naar behoren op deze blaadjes na..

Vanaf de grond tot aan de lob blaadjes is nu ongeveer 6 a 7 cm.. zou ik hier nog iets mee moeten doen?

Gr, Brute.

Bedankt voor de reacties en suggesties!
              Last edited by Bruteforce01; 21 February 2014, 01:13.

Comment

het is niet erg voor de gezondheid voor het plantjes als ze wat hoger begint. Het is vaak alleen vervelend als je weinig hoogte hebt en er gaat al 10cm van je hoogte af door strek.

Comment

Dus dieper in graven is niet nodig? Ook niet als ik dr klein wil houden?

Comment

Als je dr klei wil houden moet je haar ingraven. Als je een wietplant ingraaft dan kan het ingegraven stuk stengel weer nieuwe wortelontwikkeling ontstaan. Vandaar dat ingraven aangeraden wordt.

Comment

Ok ik zal hem verder ingraven! Tot aan de lob blaatjes zonder dat de lob en gewone blaadjes de grond raken?

Comment

1ste binnenkweek LED

Comment

Comment

Weet je woonstituatie niet maar ook al is het 1 plantje die gaat flink stinken hoor als ze gaat bloeien onderschat dat niet.

Comment

1ste binnenkweek LED

Comment

Bezig...
                              X