Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Nordle CBD CREW (5,5% CBD!!) en 1x Cheese Greenhouse onder T-NEON 220 WATT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1x Nordle CBD CREW (5,5% CBD!!) en 1x Cheese Greenhouse onder T-NEON 220 WATT

Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

Ik zal mijzelf even voorstellen, mijn naam is Robbert en ik woon in de omgeving Utrecht.
    Ik rook al vele jaren cannabis/wiet en heb een half jaar geleden besloten om zelf te gaan kweken voor mijn hobby en uiteraard ook eigen gebruik.
    Mijn besluit voor een eigen kweek bestaat uit 3 punten:

1: Voor mijn hobby. Groene vingers heb ik al deels door mijn werkervaring bij een hovenier. Ook vind ik de medische werking van cannabis en natuurlijk het kweken zelf van een wietplant erg interessant.
    2:Het viel mij op dat de kwaliteit wiet die van een eigen kweek komt vaak veel beter/erg goed is en ontzettend lekker (dan moet het natuurlijk wel allemaal goed gaan).
    3:Ik vind het prijskaartje van wiet in coffeeshops tegenwoordig erg hoog.

Dit is mijn tweede kweek, ik heb dus nog niet zoveel ervaring en ben wel gezegd een groentje in het vak.
    Ik wil mijn tweede binnenkweek bijhouden en dit graag delen met jullie medegrowers. Ook hoop ik wat tips te krijgen van ervaren kwekers en natuurlijke alle andere. Ik wil graag nog meer kennis opdoen en leren over het kweken dus alle tips zijn welkom!

Mijn kweek setup:

- T-NEON 2X36 WATT (over 1 week ontvang ik de T-NEON 2X75 WATT!)
    - Hortimeter by Hortiline (temperatuur meter)
    - Bat mix potgrond
    - Terra Bloom en Terra Grow van Plagron
    - Ventilator
    - Over 1 week ontvang ik de volgende spullen: Kweektent Growlab GL 60 X 60 X 160 cm, luchtbevochtiger van de BCC, T-NEON 2X75 WATT, PK 13-14 van Plagron, Scrog net, hortihangers, Thermo & Hygro meter digitaal medium (Hortiline) en een computerventilatortje.

Mijn zaadjes voor de tweede kweek:

Cheese van Greenhouse
    Omschrijving: Cheese van Greeenhouse is een heerlijke wiet met een kaasachtige smaak.
    Prijs: 1e prijs indica Cup HTCC 2006.
    Soort: Skunk-Kush cross, Indica.
    Effect: Een langdurig dominant gevoel, opgewekt, lichamelijke stoned.
    Percentages: THC: 18,5% CBD: 0,6% CBN: 0,35%

Nordle van CBD CREW (5.5% THC en 5.5 % CBD!!!).
    Attached Files
    Last edited by ilovemedicalcannabis; 22 February 2014, 02:27. Reden: foto's toegevoegd

Re: 1x Nordle (CBD Crew) en 1x Cheese (Greenhouse)

Hier ga ik lekker bij zitten.

Zeit er goed uit.

succes
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ziet er top uit !

In die tent passen twee Tneon setjes mooi naast elkaar

Tips heb je nog niet nodig verder, zo te zien.
      Succes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ze zien der idd goed uit.
        Ben eigenlijk ook benieuwd wat het effect is bij zo'n hoog CBD gehalte en laag THC... dus ik volg ook mee
        Was ook aan het twijfelen om eens in die richting te gaan zoeken van soortje.

Als je batmix gebruikt (is al voor 5-6 weken voorbemest) gebruik je mss beter de Alga Bloom (en hoef je niet af te zuren en blijf je biologisch). En heb je dan dus ook de alga grow niet nodig. Als je Terra gebruikt moet je wel afzuren, dacht ik.
        Ik dacht dat het zelfs af te raden is om bij batmix af te zuren...

Grtz en succes
        Jack
        Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
        Jack Herer in scrog
        The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Bedankt voor jullie reacties! Leuk dat jullie zo snel reageren.

Haha neem lekker plaats escargot, qnq, jackthebass en de rest uiteraard en bedankt voor de complimenten! Binnenkort meer foto's en info!

QNQ: Ja dat gaat wel passen toch? Met 2 x 75 WATT T-NEON + 2 X 36 WATT T-NEON gaan ze wel lekker knallen denk ik. Als ik over een paar weken ga scroggen dan kan ik de T-NEON lekker laag houden en zo dus effectief omgaan met het licht.

JacktheBass: Leuk om te horen dat je ook in de richting van deze soort aan het zoeken was, de Nordle is echt een speciale soort. Ben ontzettend benieuwd en heb totaal geen idee wat ik hiervan moet verwachten. Ik laat me verrassen
          Bedankt voor je zeer nuttige tip, het lijkt mij zeker een goed idee om dat te doen. Gelukkig heb ik mijn spullen nog niet besteld dus kan ik dit nu nog veranderen. Ik zal gelijk Algo Bloom in de winkelwagen toevoegen! Goed dat je het zegt want ik heb hier ook over na zitten denken. Ik vond het al een beetje gek dat ik biologische grond had maar geen biologische voeding.

Zo zie je maar weer! Bedankt voor nu en ik houd jullie snel op de hoogte!

PS: Ik kan alvast verklappen dat de fimm erg goed gelukt is! Morgen zal ik wat foto's uploaden.

Comment

Goedemiddag medegrowers!!

Hierbij een kleine update over de Nordle van CBD CREW en de Cheese van Greenhouse.

Wat staan ze er toch weer mooi bij en ze groeien als kool!

Dag 19 groei
            Verlichting: 18/6
            Temperatuur: 25 graden gemiddeld
            Luchtvochtigheid: 55% gemiddeld

Helaas is mijn ventilator kapot gegaan, dus ik ga snel een nieuwe bestellen of een nieuwe kopen ergens. Kan iemand mij een goede winkel of webshop aanraden waar je een goede en kleine ventilator kan halen?

Zoals ik gister al kon verklappen is de fimm erg goed gelukt, als ik het goed heb zijn er nu in totaal 3 vertakkingen ( i.p.v. 1 ). Ik ben dus erg blij mee het resultaat!
            Toch vraag ik me wel af wat ik fout heb gedaan waardoor ik geen 4 vertakkingen heb gekregen?
            DSC_0735.jpgDSC_0734.jpgDSC_0733.jpg

Verder heb ik weinig te melden, de plantjes staan er goed bij en mogen van mij lekker gaan groeien!!
            Hierbij nog een laatste foto van de Nordle en Cheese van een afstandje.
            DSC_0752.jpgDSC_0753.jpgDSC_0753.jpg
            Last edited by ilovemedicalcannabis; 24 February 2014, 15:25.

Comment

Re: 1x Nordle CBD CREW (5,5% CBD!!) en 1x Cheese Greenhouse

Ik sta men m'n mond vol tanden.

Helemaal niets op of aan te merken.

Toch, mijn communicatie drift, spoorde me toch aan een complimenterend commentaar te geven.

Het gaat goed, genoemde waarden zijn goed en het plantje is duidelijk gelukkig.

Houden zo.

Prettige dag
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ziet er netjes uit inderdaad. Lekker bezig

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Haha kijk zo zien we het graag Escargot!
                  Beter compliment kan je niet krijgen
                  Blijf lekker zitten zou ik zeggen en laat je verrassen want deze 2 heerlijke plantjes hebben er echt zin in! Ze groeien als kool

Een hele goede avond Wietefras, bedankt voor je compliment.
                  Leuk dat je ook iets van je laat horen, neem lekker plaats zou ik zeggen.

Binnenkort volgt er weer een update en laten we hopen dat de Nordle dan ook lekker is aangeslagen en wellicht wel 4 vertakkingen heeft/krijgt!!

Voor nu wens ik jullie een fijne avond, ik houd jullie allemaal op de hoogte!!!

Groetjessss

Comment

Hey Robbert,
                    ziet er allemaal goed uit, en een goeie investering is het halve werk
                    Zou je indicas lang genoeg laten voorgroeien. een scrog is hier mss idd wel een goed idee.
                    Je kan eventueel ook allebei je lampen in je tent hangen...
                    Eens kijken bij de microkweekjes op dit forum, Vadertje heeft een heel mooi verslag (Mafferd, RasD, Berry Ryder, Wietefras, ea).
                    Succes en grtz
                    Jack
                    Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                    Jack Herer in scrog
                    The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Prima verslag en Ook ik ben erg benieuwd wat de CBD gehalte precies gaat doen ten opzichte van de THC gehalte.

Vooral zo door gaan.
                      Veel gestelde vragen over het forum
                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL
                      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Goedenavond allemaal!!!

Welkom Silas,

Leuk om te horen dat je ook benieuwd bent naar het CBD gehalte, ik zal je op de hoogte houden van alles! Ben benieuwd wat voor mooie toppen de Nordle gaat aanmaken.
                        Bedankt, ga we zeker doen!

Bedankt voor je reactie Jack!
                        Inderdaad, allebei de T-NEONS hangen nu in me kweektent. Wat een vooruitgang zeg! Morgen kan je zien hoe het er nu bijstaat, je gaat het vast leuk vinden.
                        Klopt, ik wil 100 procent gaan scroggen. Ik ga de Cheese en de Nordle ook nog een 2de keer fimmen, zodat ik hopelijk een heel veldje vol krijg.

Ik wil jullie hierbij even melden dat ik met een bigsmile achter me pc zit, me kweektent 60 X 60 X 140, T-NEON 2X75 WATT , luchtbevochtiger, nieuwe temperatuurmeter en ventilator zijn binnen gekomen. De plantjes staan er ongelofelijk goed bij, morgen uitgebreid een update met mooie foto's !

Ik kan jullie alvast 1 ding verklappen: WAT EEN VERSCHIL !!!!

Voor nu wens ik jullie een fijne avond, morgen meeerrr....!!

Laterrrrrrr
                        Last edited by ilovemedicalcannabis; 26 February 2014, 23:21.

Comment

Een hele goedenavond allemaal!!!

We zijn ondertussen 5 dagen verder en ik kan jullie hierbij eindelijk een geweldige update geven.
                          Want.... alle spulletjes zijn binnen gekomen. Wat er maar liefst is binnen gekomen:

- T-NEON 2X75 WATT (2 x groei + 2 x bloei)
                          DSC_0883.jpgDSC_0868.jpg

- Kweektent Darkstreet 60X60X140 (voor meer info over de kweektent zie: http://www.dutch-headshop.com/nl/kwe...140-p-853.html)

DSC_0890[1].jpgDSC_0887.jpg

- Luchtbevochtiger
                          DSC_0824.jpg

- Nieuwe ventilator (ventilator klem)
                          DSC_0866.jpg

- Nieuwe temperatuurmeter (erg handig zo'n snoertje, je kan hem precies op de juiste plek hangen)
                          DSC_0873.jpg

Wat een verschil of beter gezegd wat een vooruitgang!! Check deze foto's maar en zoek de verschillen:

Oud .........................en nieuw (haha logisch lijkt me)
                          DSC_0705.jpgDSC_0869.jpg

Tja, en wat vinden jullie dan van deze twee prachtige dames die flink hun best doen.
                          Hierbij nog wat foto's van hoe ze er nu bijstaan. Voor alle kijkers, rechts staat deNordle van CBD CREW (5.5 % CBD), links staat de Cheese van Greenhouse.

DSC_0871.jpgDSC_0836.jpgDSC_0837.jpgDSC_0835.jpg

Even een aantal details:

Dag 24 groei
                          Verlichting 18/6
                          Gemiddelde temperatuur: 26 graden
                          Gemiddelde luchtvochtigheid: 50/55%

DSC_0848.jpgDSC_0835.jpg

Zoals jullie kunnen zien wordt de Cheese echt een struik. Ze gaat behoorlijk de ruimte innemen en maakt veel vertakkingen, ook is ze ideaal geschikt voor het scroggen.
                          Over de Nordle gesproken, ze is maar liefst 2 dagen jonger als de Cheese vanwege een late ontkieming, maar heeft daar in tegen een flink inhaalrace gemaakt! Ben benieuwd wie de eindstreep als eerste bereikt.

Voor diegene die net zijn ingeschakeld:

Zowel de Cheese als de Nordle heb ik 5 dagen geleden gefimmt, bij de Cheese is die erg goed gelukt en zitten er sws al 6 vertakkingen aan te komen. De Norlde is naar mijn idee iets minder goed gegaan, het kan zijn dat ik er compleet naast zit maar tot nu toe zie ik 4 vertakkingen komen. Ik heb waarschijnlijk teveel weggeknipt, op foto's staat dat je 80 procent moet wegknippen maar zo te zien werkt het niet altijd zo goed. Volgende keer beter kijken en wat meer verdiepen in de plant.
                          Nou moet ik nog wel even erbij zeggen dat ik met 4 vertakkingen absoluut niet ontevreden ben, het is zelfs mijn eerste keer fimmen. Hierbij wat foto's van het fimmen:

DSC_0847.jpgDSC_0843.jpgDSC_0852.jpgDSC_0855.jpg

De bedoeling is als volgt:

Ik wil de Cheese en de Nordle nog even flink laten doorgroeien en over een paar weken opnieuw fimmen of toppen. 2 a 3 weken na het toppen of fimmen wil ik ze in de bloei gaan zetten. Tot nu toe weet ik nog niet precies wanneer ik ze in de bloei moet zetten. Sommige zetten hun planten al vroeg in de bloei, voornamelijk dus bij sativa aangezien die nog flink doorgroeien tijdens het bloeien. Dit zijn allebei indica's dus groeien niet super erg door tijdens de bloei. Vandaar dat ik ze nog even laten doorgroeien.

Ik ben een belangrijk punt vergeten jongens, wat dachten jullie van de lampen/licht! Wat een licht komt er vanaf!!! En wat zit ik elke keer met trots te kijken naar hoe het er allemaal bijstaat, wat een vooruitgang! Ik heb nu 2 T-NEONS hangen, 1 X T-NEON 2X36 WATT en 1 X T-NEON 2X75 WATT. Dat komt dus ongeveer neer op een totaal van: 222 watt. De T-NEONS hang ik er lekker kort op, ventilatortje erbij, luchtbevochtiger, wat wil je nog meer? Ook heb ik beide lampen schuin hangen zodat het licht helemaal over de plant verdeeld is.

Hierbij wat foto's van de lampen:
                          DSC_0884.jpgDSC_0883.jpgDSC_0881.jpg

Ik vraag me wel af wanneer de plantjes even een boost krijgen, dat je echt ziet dat ze flink groeien. Het fimmen heeft de plant natuurlijk ook even wat laten minderen. We zullen zien, geduld is een schone zaak!

Verder medegrowers, heb ik nog twee laatste vraagjes aan jullie.

Ik gebruik de Batmix van Plagron, deze Batmix is voor 6 weken voorgevoed. Heeft iemand ervaring met de Batmix + groeivoeding (terra grow)? Ik vraag me af of ik wel groeivoeding moet geven, tot nu toe staan ze er prima bij, de vraag is alleen: Kan het nog beter met groeivoeding? Kwestie van uitproberen niet waar? Ik ga er nog is over nadenken.

Mijn laatste vraag is: Waar vindt ik een computer ventilator + adapter voor in mijn kweektentje???? Zou iemand zo aardig willen zijn om mij een website te geven waar ik ze kan bestellen + graag met adapter. Alvast hartelijk bedankt.

Voor nu houd ik het hierbij, ik houd jullie snel weer op de hoogte!!!! Laten we hopen dat het wat leuks wordt ...
                          Reacties, advies en tips zijn van harte welkom, schroom niet een reactie te plaatsen.

Fijne avond allemaal

Groetjessss

images.jpg
                          Last edited by ilovemedicalcannabis; 28 February 2014, 01:59.

Comment

Re: 1x Nordle CBD CREW (5,5% CBD!!) en 1x Cheese Greenhouse onder T-NEON 220 WATT

Je hebt wel een echte afzuiger en filter nodig heh....anders ruikt je hele huis over 5 weken naar wietkwekerij.
                            Die fan beter niet op de lampen richten, en ook niet op de plantjes.
                            Misschien schuin omhoog ofzo, je moet even proberen wanneer je een "vriendelijke" luchtstroom hebt.

Ik denk dat je wel eerder op 12/12 kan als je niet meer topt.
                            De uitlopers onder de top zien eruit alsof ze ook goed gaan meedoen.

't Gaat lekker
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: 1x Nordle CBD CREW (5,5% CBD!!) en 1x Cheese Greenhouse onder T-NEON 220 WATT

Een hele goede middag QNQ,

Bedankt voor je tips/advies, ik zat al een beetje te twijfelen maar jij raad me dus zeker aan om een filter + afzuiger te kopen?
                              Ik snap het ook wel hoor, tijdens het bloeien gaat het inderdaad als een gek ruiken. Ook heb ik nu 220 watt hangen en 2 plantjes, maar geen afzuiging....

Zoiets goed QNQ?

Afzuiger: http://www.dutch-headshop.com/nl/afz...ent-p-839.html

Filter: http://www.dutch-headshop.com/nl/luc...0m3-p-636.html

Slang: http://www.dutch-headshop.com/nl/afz...ter-p-841.html

Aansluitsnoer: http://www.dutch-headshop.com/nl/aan...oer-p-524.html
                              Last edited by ilovemedicalcannabis; 28 February 2014, 16:00.

Comment

Bezig...
                              X