Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - White Widow Big Bud - 400 Watt - DR2 90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek - White Widow Big Bud - 400 Watt - DR2 90

Of is volgend een goed idee?

Alle potten uit de tent nemen en in kamer plaatsen.
    Tent goed inspecteren met en zonder hps lamp.
    Mijn tneon lamp even gebruiken om de planten in de kamer goed te bekijken en 1 voor 1 terug in de tent. En de bovenste laag aarde verversen?
    Of zal dit alles voor teveel stress zorgen?

Grtz!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Comment

aaltjes bestellen helpt ook zeer effectief, in combinatie met brimexspray
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Ken ik niet. Valt dit te vinden in ee growshop?
        Morgen om kleefstrips en zo hopelijk kunnen vaststellen wat het echt is!

Nog.een bijkomend vraagje.
        Wat moet ik hiervan maken aub?

Grtz!
        Last edited by djo; 2 March 2014, 00:13.

Comment

Leuk hoor,op een lekker rokertje he!!

Comment

die gele plekjes kan ik ook niet direct thuis vinden.

link voor de aaltjes--->>http://www.ecostyle.nl/tuin/luizen-l...e-varenrouwmug

link voor brimexspray--->>> http://www.kweekshop.com/a-26297136/...insectenspray/

hopend je hiermee te geholpen hebben

heb er zelf ook even last van gehad eerst de brimex spuiten 24u nadien de aaltjes uitzetten

thugz

Comment

Balen van die beestjes ... Maar bent er in ieder geval snel bij !
              komt wel goed als je de raad hier beetje opvolgt

Zelf ook met dr90 en 400w bezig ... Maar heb er een 425m3 filter inzitten en 400m3 afzuiger.
              Heb afzuiging nu op 70% staan en heb 1 actieve inlaat en 1 passieve om temperatuur onder controle te houden.

Zou dus eventueel kunnen lukken met jouw afzuiging op volle toeren denk ik dan ...
              Maar persoonlijk heb ik liever een overschot dan een tekort aan filtercapaciteit ...

Maar belangrijkste is nu dat plantjes het wel naar hun zin lijken te hebben ...

Over die stippen kan ik me niet uitspreken ... Denk dat je er beter nog paar foto's opgooit voor de echte kenners hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTR View Post
                Leuk hoor,op een lekker rokertje he!!
                Hihi, daar doen we het voor!

@ Thugz
                Thanks man. Ik ga morgen naar eeen tuiniershop en zien of ik het kan vinden, anders dinsdag pas naar de GS in Ijzendijke

Ik heb nu wat vliegkleefstrips gehangen in en rond de tent. Ben eens benieuwd welk mormel we zullen vinden!

@ Shifty: Laat ons hopen thx om te checken!
                Draai je die ook op 70% op de warme dagen of gaat die dan wat harder?
                Zal later eens zoeken ofdat je een kweekverslagje ergens hebt altijd benieuwd wat mensen uit zo'n dr90 krijgen van opbrengst!

Comment

Nice thugz mooie uitleg wat die aaltjes effectief doen
                  djo ik zou deze raad volgen
                  Maar ook wat je zelf al zei ,even alle plantjes uit de tent en een grondige inspectie geven al is het maar voor de gemoedsrust

Comment

20140302_223138.jpg
                    Pic 2
                    20140302_223348.jpg
                    Pic 3
                    20140302_223829.jpg
                    Pic 4
                    20140302_223859.jpg
                    Pic 5
                    20140302_225237.jpg
                    Pic 6
                    20140302_225244.jpg
                    PIc 7
                    20140302_225301.jpg
                    Pic 8: allen op een rijtje
                    20140302_225357.jpg

Comment

Als ik me niet vergis is de vuist regel bij een hps lamp
                      20cm voor een 250watt
                      40a45cm voor een 400watt en 50a55cm voor een 600watt
                      bij deze tip vertelden ze me dat het beter was om iets hoger te gaan dan net te laag ivm met warmte en bladeren verbranden enz
                      Verder zien ze er goed uit een gezonde groene kleur
                      ivm de voeding kan ik niet echt helpen deze ken ik niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djo View Post
                        ...dinsdag pas naar de GS in Ijzendijke...
                        Niet naar Terneuzen ?

Varenrouwmug kan bijna niet verantwoordelijk zijn voor de schade die je hebt.
                        Het zijn de larven die schade veroorzaken door aan jonge worteltoppen te knabbelen.
                        Als je nu pas een vliegje ziet, kan dat niet. Voor je zulke schade hebt moet je al een flinke zwerm vliegjes in je hok/tent zien.
                        Dat blad zul je zelf wel veroorzaakt hebben met toppen of aan de plant zitten ofzo, of misschien heeft het blad klem gezeten of heeft je kat er een hap van genomen.
                        Die gele streepjes op dat ene blaadje komt volgens mij ook niet van een insect.

Het is natuurlijk wel zaak van die vliegjes af te komen.
                        De toplaag van de potten droog houden, zorg dat er ook nergens water open staat.

Er zijn wel wat huis-tuin-en-keuken-middeltjes waar je nu nog wel wat mee kunt, je hebt tenslotte pas 1 vliegje gezien.
                        Ik zou in dit stadium nog niet meteen voor 10m2 en 20 euro nemathoden gaan bestellen.
                        Mjah, als je ze overal in huis hebt misschien, want je kunt ze overal bij gooien, bij alle huiskamerplanten of in de tuin, of in de kas.

Benieuwd wat je gaat zien op je signaleringskaartjes.
                        Dan heb je meteen een idee hoeveel het er zijn.

Als je planten strekken hangt je lamp te hoog. Of dat bij jou zo is weet ik niet, want je geeft verder geen info.
                        Wil je ze wat drukken, hang je de lamp (400W op 45cm) en laat je die wat langer op 1 hoogte hangen, dan groeien ze wat dichter naar de lamp, maar minder snel naarmate ze dichterbij komen.
                        Wel zaak om goed in de gaten te houden dat er niets verbrandt natuurlijk, er komt een punt dat de lamp toch weer 5cm hoger moet.

Oma's tip: Ik heb in m'n groeikamer een sinaasappel aan een touwtje hangen met kruidnagels erin. Daar komen geen vliegjes, die geur hebben ze niet graag, en ik vind het wel lekker.
                        Als je genoeg kruidnagels gebruikt gaat de sinaasappel ook niet zo snel schimmelen, dat hangt hier rustig 3 maanden.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ja de schade is zoeizo door de larven sorry vergeten bijzeggen.
                          zoals QnQ hierboven zegt kan wat huismiddeltjes gebruiken.
                          bij mij had dit niet geholpen maar dit was dan ook bij mij het geval. zat mss al wat verder in het stadium want ik zag er meerdere vliegen.

maar zou je wel aanraden de beestjes en de spray te gebruiken maar dat is dan ook weer mijn mening.
                          zijn toch wel taaie beesten naar mijn mening.

thugz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plukken tufn View Post
                            Als ik me niet vergis is de vuist regel bij een hps lamp
                            20cm voor een 250watt
                            40a45cm voor een 400watt en 50a55cm voor een 600watt
                            bij deze tip vertelden ze me dat het beter was om iets hoger te gaan dan net te laag ivm met warmte en bladeren verbranden enz
                            Verder zien ze er goed uit een gezonde groene kleur
                            ivm de voeding kan ik niet echt helpen deze ken ik niet
                            Cheers Plukn Tufn!
                            Deze vuistregel pas ik ook toe sinds 't begin
                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Niet naar Terneuzen ?

Varenrouwmug kan bijna niet verantwoordelijk zijn voor de schade die je hebt.
                            Het zijn de larven die schade veroorzaken door aan jonge worteltoppen te knabbelen.
                            Als je nu pas een vliegje ziet, kan dat niet. Voor je zulke schade hebt moet je al een flinke zwerm vliegjes in je hok/tent zien.
                            Dat blad zul je zelf wel veroorzaakt hebben met toppen of aan de plant zitten ofzo, of misschien heeft het blad klem gezeten of heeft je kat er een hap van genomen.
                            Die gele streepjes op dat ene blaadje komt volgens mij ook niet van een insect.

Het is natuurlijk wel zaak van die vliegjes af te komen.
                            De toplaag van de potten droog houden, zorg dat er ook nergens water open staat.

Er zijn wel wat huis-tuin-en-keuken-middeltjes waar je nu nog wel wat mee kunt, je hebt tenslotte pas 1 vliegje gezien.
                            Ik zou in dit stadium nog niet meteen voor 10m2 en 20 euro nemathoden gaan bestellen.
                            Mjah, als je ze overal in huis hebt misschien, want je kunt ze overal bij gooien, bij alle huiskamerplanten of in de tuin, of in de kas.

Benieuwd wat je gaat zien op je signaleringskaartjes.
                            Dan heb je meteen een idee hoeveel het er zijn.

Als je planten strekken hangt je lamp te hoog. Of dat bij jou zo is weet ik niet, want je geeft verder geen info.
                            Wil je ze wat drukken, hang je de lamp (400W op 45cm) en laat je die wat langer op 1 hoogte hangen, dan groeien ze wat dichter naar de lamp, maar minder snel naarmate ze dichterbij komen.
                            Wel zaak om goed in de gaten te houden dat er niets verbrandt natuurlijk, er komt een punt dat de lamp toch weer 5cm hoger moet.

Oma's tip: Ik heb in m'n groeikamer een sinaasappel aan een touwtje hangen met kruidnagels erin. Daar komen geen vliegjes, die geur hebben ze niet graag, en ik vind het wel lekker.
                            Als je genoeg kruidnagels gebruikt gaat de sinaasappel ook niet zo snel schimmelen, dat hangt hier rustig 3 maanden.
                            Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                            ja de schade is zoeizo door de larven sorry vergeten bijzeggen.
                            zoals QnQ hierboven zegt kan wat huismiddeltjes gebruiken.
                            bij mij had dit niet geholpen maar dit was dan ook bij mij het geval. zat mss al wat verder in het stadium want ik zag er meerdere vliegen.

maar zou je wel aanraden de beestjes en de spray te gebruiken maar dat is dan ook weer mijn mening.
                            zijn toch wel taaie beesten naar mijn mening.

thugz
                            Ei Thugz! Echt top al je input. Zeer duidelijk en hulpzaam.
                            Ik sla je raad zeker niet in de wind. Maar ik wel graag wat meer zekerheid voordat ik terug 20 euro uitgeef.
                            Ook de vriendin is niet meer zeker ofdat het wel een mug was of niet. En omdat we nu even niets meer zien gaan we even de kat uit de boom kijken.
                            Vanavond om 16u30 komen ze wakker! Fingertjes crossed!

Happy Greetz,
                            Djo

Comment

ben benieuwd mate hou ons op de hoogte.

we zijn even nieuwschierig als jij

Comment

Zit hierr nu in de kamer en zag iets kleins op mn joint komen. Snel vliegt ie niet. Wel klein genoeg dat je em direct kwijt bent... grrr

Comment

Bezig...
                                X