Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1e Kweekverslag van Terriblis, 5x Big Bud 600W hps.
Collapse
X
-
Re: 1e Kweekverslag van Terriblis, 5x Big Bud 600W hps.
jah zonder foto's kunnen we natuurlijk weinig doen of helpen.
maar goed dat je de temp onder de knie hebt gekregen.
over de vochtigheid zou ik me iegenlijk niet zo druk maken ik heb ook heel de groei met een vochtigheid van rond de 40 gezeten.
als je planten wat gelig zijn wil dit zeggen dat je voedingtekort hebt maar kan dit ook alleen maar zeker zeggen als we een foto zien.
zoals je zegt is idd een moeilijke hobby in het begin maar eens onder de knie is het een geweldige hobby
thugz
Comment
-
Hier de beloofde foto's zoals het er nu bij staat:
Plant 1 t/m 4:
15maart 338.jpg15maart 339.jpg15maart 340.jpg15maart 341.jpg
Plant 5 tm/ 8
15maart 342.jpg15maart 343.jpg15maart 344.jpg15maart 347.jpg
De plant met gele vlekken:
15maart 345.jpg15maart 346.jpg
Opzet:
15maart 348.jpg15maart 349.jpg15maart 350.jpg15maart 351.jpg
De lamp heb ik vlak na het maken van de foto's wel wat lager gezet, stond namelijk op 100cm vanaf de dames, dat heb ik nu op 80cm gezet.
En na het lezen van een topic over het wegen van je potten heb ik dit zelf ook gedaan met een keukenweegschaal. Tot m'n verbazing zat er soms wel 1300gram verschil tussen.
Kun je zien dat je nog echt een leek bent. Maar iig, mijn reactie hierop (correct me if i'm wrong) is dat ik het gewicht van mijn mooiste dame als ''standaard'' heb genomen om te kijken of de rest beter mee kan komen (puur op water verbruik/gift, niet op voeding). Het gewicht van deze plant zat op 4500gram en voelde qua vochtigheid in het medium ook het beste aan. De zwaarste pot, (foto 5) was 5300gram en voelde ook behoorlijk verzopen aan.
Dus al met al laat ik de te zware potten wat ''uitdrogen'' en de echt lichte potten heb ik gegeven om langzaam tot de 4500 te komen.
Het water geven topic van Monty, dat je de plant eigenlijk weer vervuild als je rondom de stam geeft heb ik ook gelezen en geef dus nu water aan de rand van de pot.
Graag zou ik jullie mening/kritiek willen over:
- De dames hoe ze er bij staan
- Mijn weeg verhaal
- De stokken nu wel of niet al bij de planten (had gelezen dat het nu beter is zodat je later geen wortels beschadigd).
Greetz
Comment
-
Wegen is een goede methode. Nu zitten hele kleine plantjes in een vrij grote pot dus drinken ze niet zoveel. Ik geef ze pas water als de pot "licht" aanvoelt.
Ben voor mijn 2e kweek op aarde overgegaan op Smartpotten. Ben er erg blij mee! Die blijven ademen.
Ik had ook tocht problemen in het begin (vergeling), zorg ervoor dat de wortels niet te koud worden. Ik heb mijn verse lucht invoer verplaatst naar boven in mijn tent.
Ik heb een Big Bud (Sensi, fem) grote gebracht. Was een zeer stevige plant en had absolute geen stokken nodig.
Groeten
DR
Comment
-
1e Kweekverslag van Terriblis, 5x Big Bud 600W hps.
Zal ook mn stoeltje plaatsen, uitgbreide verslagen zijn de leerrijkste!
De tip die ik kreeg: niet teveel mee inzitten met de LV bij zaadjes, die kunnen daar wel tegen (in tegenstelling tot stekken).
Eens ze in grotere potten kwamen ging de lv mooi naar boven hier.
Had zelf een bevochtiger gekocht maar lijkt weggesmeten geld te zijn.
Veel succes!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Draaier View PostHoe kun je met zo'n grote afzuiging nog te weinig frisse lucht hebben :p .
omdat ie afzuigt en niet inblaast
Comment
-
@ Draaier. Ik heb liever overkill met afzuiging dan dat ik straks te kort kom. En ook omdat ik hem nu nog maar op 50% gebruik en toch redelijk stil blijft.
Verse lucht is het probleem niet, foto 14 laat de inlaat goed zien, die zit met een combiconnect vast aan de vensterbank waar het raam openstaat.
Toch blijft de lucht behoorlijk droog, vooral als de lamp aan staat. Maar als mensen zeggen dat het met zaden minder uitmaakt, laat ik het eerst zo en ga ik geen luchtbevochtiger kopen.
Wel goed gezien dat de tent vaker gebruikt is haha, heb hem 2ehands voor een mooi prijsje kunnen overnemen.
Om terug te komen op de dame met de gele tijgerprintvlekken, kan het zo zijn dat dit door mijn Canna cure avontuur komt?
Heb namelijk om te testen 1 plant besproeid met Canna Cure vlak voordat de lamp aan ging. Maar er zaten nog behoorlijk wat druppels
op de bladeren toen de ''zon omhoog'' kwam. Met andere woorden, zijn dit misschien brandwonden?
Greetz
Comment
-
Hey kerel ik plof ook der bij Ten eerste nooit sproeien voor de lamp aan gaat,dan krijg je allemaal kleine loepjes die gaatjes plekjes branden in het blad Dus ja brandwonden spuiten als de lamp uit gaat aub hahaha Lv is indd met zaad minder van toepassing dan bij clonen Ik kweek nu ook de eerste keer zaad en heb 4 wk voorgroei gegeven check mijn topic maar eens Dan zou ik je dames niet te nat maken dan verzuip je ze namelijk Ook dat heb ik vaak gehad Nu die klein zijn sproei je ze beter weekje met plantenspuit Grond vochtig spuiten met nevel dan krijgen ze net genoeg,en na een wk als je ze groot genoeg hebt 15 cm ong Dan giet je op ong 5 cm van je plantje 200 ml water in een rondje er om heen De wortels moeten gaan zoeken en weten het water wel te vinden Nou verder wens ik je veel succes groetjes gizmo
Comment
-
Komt omdat zaden meteen met een penwortel al vocht uit de grond kunnen trekken. Stekken moet eerst zelf nog wortels maken om vocht uit de grond te halen.
Als de lv hoger is kunnen de stekjes wat meer vocht van de ruimte opnemen en verdampen ze zelf minder water, dus drogen ze niet zo snel uit. Een hogere vochtigheid bevorderd over het algemeen wel de groei, maar is niet echt nodig en geeft (veel) meer kans op schimmel e.d. Gewoon een natte (zwarte) handoek ophangen zal je lv al zat omhoog brengen. De zwarte aarde verdampt ook vrij veel dus dat geeft ook al wat vochtigheid.
Comment
-
Het is weer tijd voor een update:
Ze staan nu alweer 12 dagen in de voorgroei en het is echt mooi om te zien hoe snel de dames groeien! Ondanks al de kweekverslagen die je leest en ziet blijft het me verbazen.
De lamp hangt nu 60 cm boven de hoogste plant en ik geloof dat dit ook de afstand blijft voor een 600watt.
Temperatuur blijft aardig constant, zo rond de 28 aan en 20 als die uit is. De vochtigheid heb ik helemaal los gelaten, heb nu ook geen handdoeken of emmers meer in de tent.
Toch is die gestegen sinds 2 dagen maar dat zal wel met de verdamping te maken hebben omdat ze nu groter worden. 38% met lamp aan, 62 % met lamp uit.
Voeding geef ik om de dag of als ik zie dat ze het nodig hebben. Wat ik geef is de standaard dosering van de Hesi supervit, Hesi TNT en Hesi wortelcomplex.
M'n PH breng ik omlaag met citroenzuur ( hou niet van azijn ). Water geef ik eigenlijk elke dag.
Ondanks dat ik gek ben op cijfertjes en metertjes probeer ik wel voor mezelf aan te houden dat die informatie ondersteuning blijft, met andere woorden ik baseer m'n beslissingen nog steeds op het oog.
Heb wel wat boodschappen gedaan om die ondersteuning beter te maken, heb namelijk 2 tensiometers (Blumat) gekocht van een persoon die er wel heel graag van af wilde (5 euro voor beide). Na de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen en installatie keek ik na 5 uren en wat bleek. Pot 1 (grootste dame) 120 mbar en pot 2 (dame die niet echt wil mee komen) 70mbar. Persoonlijk vond ik dit een aardige score haha.
Als 2e heb ik een Blumat druppel probeer setje gekocht bij hun eigen site. Had er veel over gelezen en ben wel aardig benieuwd wat dit voor mij kan betekenen. Zodra die binnen is komt daar zeker een verslag van.
Op m'n verlanglijstje staat deze http://nl.farnell.com/jsp/displayPro...9|match|p|plid|. Maar ik heb geen idee of het prut is, of een erg makkelijke (in verhouding goedkope) meter.
Op de planning staat dit weekend toppen!! Nog nooit gedaan natuurlijk dus ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Foto's volgen vanmiddag, moet nu eerst weer an die arbeid!
Greetz
Comment
Comment