Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The Late Report

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

The Late Report

Korting op 420shop
    Goeiedag allemaal,

Sinds kort heb ik m'n tentje geinstalleerd en heb ik m'n eerste zaadje geplant.
    Omdat dit mijn eerste kweekje is ben ik nogal druk bezig geweest met al de verslagen hier op JD door te nemen.
    Niet omdat er zich problemen voordoen ofzo, maar ik begin graag een beetje voorbereid....
    Zodoende, hier The Late Report.

De kweekruimte:

Mammoth DR90

-90 x 90 x 180
    -400 Watt HPS Philips Son T Pia
    -Rhino filter met 300kuub Gtools afzuiger
    -Davin DV12 schakelkast
    -15 Watt Hurricane ventilator

tent 002.jpg

Het Zaad:

Een simpel zaadje dat ik gevonden heb in een zak weed van de Nemo.
    Ik heb dus geen idee wat het is, of gaat worden maar dat boeit me momenteel niet echt.
    Het is nu vooral de bedoeling om het plantje fatsoenlijk groot te krijgen, dus het zal de ultieme verassing worden.

Grond en voeding:

Als kweekmedium werk ik met een grow mix van Plagron, om niet al te veel voorbemesting te hebben en niet teveel last te hebben van overvoeding.
    De voedingslijn heb ik ook van plagron genomen:

-power roots
    -alga grow
    -terra bloom
    -ph-minus

Ik heb de eerste dagen (een beetje experimenteel) onbehandeld kraantjeswater gegeven, bij het ontkiemen en een beetje bij het bovenkomen.
    Hierbij merkte ik dat de blaadjes wat opgekruld stonden.

Best tevreden van dus.

Het verslag:

tent 001.jpg
    Het zaadje heb ik ontkiemd op de berry ryder way, waar ik ook zeer tevreden van was, ik ben namelijk ook niet iemand die graag met watjes in de weer gaat en in de natuur heb ik het ook nog niet gezien.
    Het werkte iig perfect, op 3 dagen was ze boven.
    Dit is de eerste foto van de zaailing, ongeveer een 4 tal dagen boven, hoewel ik dit niet met zekerheid kan zeggen want ik heb de tel niet bijgehouden...
    De grond had ik iets harder mogen aandrukken want die was na het wateren al zo ver gezakt.

Ondertussen zijn er iets meer dan twee weken voorbij en gaat alles best lekker.
    Vandaag had ik ff een dagje tijd om te verpotten en heb hierbij ook gezorgd dat ik de aarde wat beter heb aangedrukt.
    Voor de rest geef ik nu water met een beetje power roots en alga grow, wat zijn effect wel lijkt te hebben.
    De temperatuur schommelt tussen de 29 en 27 graden.
    Luchtvochtigheid ligt rond de 30%, maar ik heb al vaak genoeg gelezen dat dit niet zo belangrijk is, ook heb ik nog niet gemerkt dat dit een nadelig effect zou hebben.

Hierbij de laatse foto's van m'n verpotte plantje (mannetje of vrouwtje??).
    Spijtig genoeg vind ik de kwaliteit van m'n foto's tegenvallen door de wazige lens van mijn gsm toestel.
    Hopelijk zien ze er toch nog een beetje uit, 'k heb er in ieder geval al gezorgd dat er geen stijve-nek foto's tussenstaan.

tent 004.jpg tent 006.jpg tent 007.jpg tent 008.jpg

Saluukes iedereen en tot het volgende verslag.....

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik heb nog wel wat vragen bij het toppen, dus tips zijn zeer welkom.....
    Attached Files
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Re: The Late Report

Ze staat te nat iets minder water geven is mijn idee trek ze wat groener op ook of komt het door het licht.
    Succes

Comment

@Mway, welkom hier en bedankt voor je raad.
      Ze staat inderdaad nat, dat is met het overpotten gebeurd.
      Ik had een liter water afgezuurd met een beetje power roots en alga grow en hiermee de aarde helemaal doorgespoeld zodat al de aarde een keer goed ingewaterd is. Dit is zeker niet m'n gewoonte en vanaf dit punt hou ik het gewicht en de droogte van de aarde in het oog. Ze zal nu wel een dag of 2, mischien 3 zonder kunnen.
      De kleur daar maak ik me nog geen zorgen om, er zijn nog geen gele punten ofzo te zien, enkel wat lichtjes rood uitgeslagen stengeltjes door een iets te lage temperatuur, buiten de tent ziet ze er best gezond groen uit.
      De voeding die ik momenteel geef is in ieder geval niet teveel, ik kan het alleen wat moeilijk afmeten want ik heb nog geen doseerspuitjes.

Iig geniet ervan, en ik probeer er iets van te maken....

Comment

Hoor wel meer mensen afzuren met de bioproducten van plagron.
        Daar zijn deze juist niet voor bedoeld.

Hier staat de link naar je lightmix en welke producten je moet gebruiken.
        De Terralijn en jij gebruikt de biolijn.
        Nu weet ik niet in hoeverre dit beinvloedbaar is op het geheel maar lijkt me niet de bedoeling.
        Heb je dit zelf online uitgekozen of bij een growshop gekocht.
        Bij die laatste hadden ze je daarin wel is mogen adviseren dan.
        Op de plagronsite hebben ze een helpdask en weten ze wel direct het juiste antwoord te geven.
        Of je flessen moeten nog dicht zitten en dan zou ik ze gaan ruilen.
        Succes

Zie ht staan de flessen zijn al open.

Comment

Nee, ze hadden enkel de algagrow van plagron, anders had ik de terra grow genomen. Ik ging ervan uit dat bio en terra, omdat het beiden aardemediums zijn, niet zoveel zouden verschillen. De producten komen van de boerenbond in Breda niet meteen een growshop. Maar dat lijkt me niet belangrijk. Natuurlijk zou ik geen hydro of cocos voeding aanschaffen en heb ik wel de terrabloom kunnen krijgen daar. Ik had ook al eerder gelezen dat je de plagron bio lijn niet hoeft af te zuren maar dat is dan toch enkel bij de bio aarde dacht ik. Het verschil in terra en alga grow ken ik ook niet echt maar de algenvoeding lijkt me niet opeens schadelijk voor terra aarde, ideaal is het mischien niet nee.

Ik zal eens even de helpdesk checken....

Idd wel een verschil, mischien dat ik de terra grow nog ga halen, zal zien wat het word. Het ph gehalte word in ieder geval op 6.0 gebracht elke keer ik water geef. We zullen zien wat het word, ik kijk nog even aan want m'n plantje vertoont nog geen rare verschijnselen.

Comment

Volgens de site van Plagron kan je de bio-lijn volgen in Grow Mix. Info van de site

Kan ik Alga Grow en Alga Bloom gebruiken als ik met Growmix kweek? Growmix is geschikt om met de kweekstijlen 100% TERRA en 100% BIO te combineren. Growmix is alleen zelf niet 100% biologisch. Wel werkt onze Alga Grow en Alga Bloom prima op Growmix. Als je met Alga Grow en Alga Bloom op Growmix kweekt hoef je de pH-waarde niet te regelen. Als je met de kweekstijl 100% TERRA werkt wel.

Comment

Tijd voor wat foto's en een update ...

tent 002.jpg tent 003.jpg tent 006.jpg tent 007.jpg tent 009.jpg tent 010.jpg tent 011.jpg

Zoals je kan zien gaat het best goed. Op de enkele onderste bladeren na waar ik wat plekjes op gevonden heb en een ander blad dat volgens mij tekenen vertoont van te nat staan zijn er geen noemenswaardige problemen te melden. De eerste foto is een voorbeeld van het soort plekjes die ik hier en daar tegenkom. Nog niet in grote aantallen en waarvan ik geen idee heb van wat het zou kunnen zijn. Iemand een idee??

De tweede foto is een foto van het andere bladprobleem, donkergroene vochtige vlekken, en ik sproei geen bladvoeding.
              Wel heb ik de laatste keer mischien wat veel water gegeven. Dit zal nu zeker niet meer gebeuren want ik geef nu niks meer tot waarschijnlijk woensdag.

Voor de rest ligt de temperatuur tussen een 27 en 28 graden en staan ze nu twee weken op 18/6.
              Er beginnen mooie scheuten te groeien en ik heb gisteren, zaterdag, voor de eerste keer getop op de vijfde internode. Lijkt haar toch goed af te gaan...
              Qua soort vermoed ik dat het zaadje een indica soort is omdat het een kleiner en compacter plantje blijft. Voeding heb ik nog maar twee keer meegegeven en de tweede keer maar de helft en deze keer het water niet afgezuurd bij de plagron bio voeding.

Ik denk wel dat ik er ondertussen zeker van mag zijn dat het een vrouwelijke plant aan het worden is. Zeker ben ik nog niet, maar na de vele runs en foto's die ik hier op JD al gevolgd en gezien heb lijkt het een vrouwelijke plant te worden. Laten we hopen....

In ieder geval ben ik heel erg geinteresseerd in wat jullie er allemaal in zien en van denken, dus laat het gerust weten....

Dat was het dan voor deze keer...

Greets, De Witte....

Comment

Op passen met het voedingswater krijg je van die vlekken van.
                Voor de rest gaat ie goed zo te zien.
                Om een goeie impressie te krijgen van de groei zou een foto van de hele plant wel makkelijk zijn.

Comment

volledige plant 001.jpg

volledige plant 002.jpg

volledige plant 003.jpg

Comment

Heeft ze het niet iets te warm.
                    Wat is je temperatuur.

Comment

Was eerst 27 / 28 graden, nu 25 / 26 graden, een ventilator op de lamp gericht. De lamp heb ik ook iets hoger gehangen, 45 / 50 cm...

Comment

Dan zal het wel aan die streepjes liggen.

Comment

FF een update, omdat het kan...

Zoals Mway dus al gezegd had stond ze te nat en te warm.
                          Ik heb dus een ventilator op de lamp gericht, temperatuur is nu 25 / 26 graden.
                          Ook een drietal dagen geen water of voeding gegeven waardoor de kleur terug mooi donkergroen getrokken is.
                          Voorlopig heb ik 8 toppen, maar ik zie in de okseltjes van deze toppen ook nieuwe scheuten verschijnen.
                          Nog even laten doorgroeien vermoed ik, al is het maar alleen om te zien wat deze scheuten gaan doen.
                          Voor de rest vraag ik me een beetje af wanneer ik het best naar 12/12 kan omschakelen, zijn daar uiterlijke kenmerken voor of doe je dit als je het zelf geschikt vind?

Hier nog even de foto's, en laat me maar iets weten, ik hoor het graag...

plant 001.jpg plant 002.jpg plant 003.jpg plant 004.jpg plant 005.jpg

Ziezo, dat was het weer voor vandaag, tips en opmerkingen over het in de bloei zetten, of over nog meer toppen van de plant hoor ik graag.
                          Iedereen welkom...

Greetz, De Witte.
                          Attached Files

Comment

Gezien je 1 plant heb en je pot ook niet al te groot is zou ik niet lang wachten.

Comment

Tijd voor een update...

plant 006.jpg plant 007.jpg plant 008.jpg plant 009.jpg plant 010.jpg plant 011.jpg plant 012.jpg plant 013.jpg

Ziezo, na de foto's nog even de uitleg...

Naar aanleiding van de opmerking van Mway heb ik vorige week toch besloten om m'n plant over te schakelen naar de bloei.
                              Ook heb ik nog een laatste keer overgepot naar een 12 liter pot niet om er nog meer groei uit te halen ofzo, maar de volgende keer ga ik na het ontkiemen meteen naar een 12 liter pot overpotten, scheelt een hoop gedoe, het overpotten van een 6,5 liter naar een 12 liter pot vond ik niet echt handig werken, veel gemors...

Voor de rest gaat het best normaal denk ik. Ze groeit anders met de uren op 12/12, ik vraag me enkel af of ik geen last heb van strek. Na het wateren van gisteren staat ze wel een beetje te nat, maar ik had al een paar dagen niet veel gegeven dus denk ik dat het wel kan. De foto's zijn ook genomen in de donkere periode, ik weet niet of het blad dan meer gaat hangen ofzo....
                              Als voeding geef ik terra bloom afgezuurd naar 6.0, ik vraag me enkel af of dit niet te vroeg is?

Dat was het weer voor deze keer, ik ben nog op zoek naar een fatsoenlijk fototoestel om de volgende keer wat aangenamere foto's te kunnen posten. De volgende run word 5X White Widdow van White Label seeds, maar dat duurt nog even voor die de grond in gaan, ze liggen iig klaar.....

Tot de volgende......

Comment

Bezig...
                              X