Goeiedag allemaal,
Sinds kort heb ik m'n tentje geinstalleerd en heb ik m'n eerste zaadje geplant.
Omdat dit mijn eerste kweekje is ben ik nogal druk bezig geweest met al de verslagen hier op JD door te nemen.
Niet omdat er zich problemen voordoen ofzo, maar ik begin graag een beetje voorbereid....
Zodoende, hier The Late Report.
De kweekruimte:
Mammoth DR90
-90 x 90 x 180
-400 Watt HPS Philips Son T Pia
-Rhino filter met 300kuub Gtools afzuiger
-Davin DV12 schakelkast
-15 Watt Hurricane ventilator
tent 002.jpg
Het Zaad:
Een simpel zaadje dat ik gevonden heb in een zak weed van de Nemo.
Ik heb dus geen idee wat het is, of gaat worden maar dat boeit me momenteel niet echt.
Het is nu vooral de bedoeling om het plantje fatsoenlijk groot te krijgen, dus het zal de ultieme verassing worden.
Grond en voeding:
Als kweekmedium werk ik met een grow mix van Plagron, om niet al te veel voorbemesting te hebben en niet teveel last te hebben van overvoeding.
De voedingslijn heb ik ook van plagron genomen:
-power roots
-alga grow
-terra bloom
-ph-minus
Ik heb de eerste dagen (een beetje experimenteel) onbehandeld kraantjeswater gegeven, bij het ontkiemen en een beetje bij het bovenkomen.
Hierbij merkte ik dat de blaadjes wat opgekruld stonden.
Best tevreden van dus.
Het verslag:
tent 001.jpg
Het zaadje heb ik ontkiemd op de berry ryder way, waar ik ook zeer tevreden van was, ik ben namelijk ook niet iemand die graag met watjes in de weer gaat en in de natuur heb ik het ook nog niet gezien.
Het werkte iig perfect, op 3 dagen was ze boven.
Dit is de eerste foto van de zaailing, ongeveer een 4 tal dagen boven, hoewel ik dit niet met zekerheid kan zeggen want ik heb de tel niet bijgehouden...
De grond had ik iets harder mogen aandrukken want die was na het wateren al zo ver gezakt.
Ondertussen zijn er iets meer dan twee weken voorbij en gaat alles best lekker.
Vandaag had ik ff een dagje tijd om te verpotten en heb hierbij ook gezorgd dat ik de aarde wat beter heb aangedrukt.
Voor de rest geef ik nu water met een beetje power roots en alga grow, wat zijn effect wel lijkt te hebben.
De temperatuur schommelt tussen de 29 en 27 graden.
Luchtvochtigheid ligt rond de 30%, maar ik heb al vaak genoeg gelezen dat dit niet zo belangrijk is, ook heb ik nog niet gemerkt dat dit een nadelig effect zou hebben.
Hierbij de laatse foto's van m'n verpotte plantje (mannetje of vrouwtje??).
Spijtig genoeg vind ik de kwaliteit van m'n foto's tegenvallen door de wazige lens van mijn gsm toestel.
Hopelijk zien ze er toch nog een beetje uit, 'k heb er in ieder geval al gezorgd dat er geen stijve-nek foto's tussenstaan.
tent 004.jpg tent 006.jpg tent 007.jpg tent 008.jpg
Saluukes iedereen en tot het volgende verslag.....
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Ik heb nog wel wat vragen bij het toppen, dus tips zijn zeer welkom.....
Sinds kort heb ik m'n tentje geinstalleerd en heb ik m'n eerste zaadje geplant.
Omdat dit mijn eerste kweekje is ben ik nogal druk bezig geweest met al de verslagen hier op JD door te nemen.
Niet omdat er zich problemen voordoen ofzo, maar ik begin graag een beetje voorbereid....
Zodoende, hier The Late Report.
De kweekruimte:
Mammoth DR90
-90 x 90 x 180
-400 Watt HPS Philips Son T Pia
-Rhino filter met 300kuub Gtools afzuiger
-Davin DV12 schakelkast
-15 Watt Hurricane ventilator
tent 002.jpg
Het Zaad:
Een simpel zaadje dat ik gevonden heb in een zak weed van de Nemo.
Ik heb dus geen idee wat het is, of gaat worden maar dat boeit me momenteel niet echt.
Het is nu vooral de bedoeling om het plantje fatsoenlijk groot te krijgen, dus het zal de ultieme verassing worden.
Grond en voeding:
Als kweekmedium werk ik met een grow mix van Plagron, om niet al te veel voorbemesting te hebben en niet teveel last te hebben van overvoeding.
De voedingslijn heb ik ook van plagron genomen:
-power roots
-alga grow
-terra bloom
-ph-minus
Ik heb de eerste dagen (een beetje experimenteel) onbehandeld kraantjeswater gegeven, bij het ontkiemen en een beetje bij het bovenkomen.
Hierbij merkte ik dat de blaadjes wat opgekruld stonden.
Best tevreden van dus.
Het verslag:
tent 001.jpg
Het zaadje heb ik ontkiemd op de berry ryder way, waar ik ook zeer tevreden van was, ik ben namelijk ook niet iemand die graag met watjes in de weer gaat en in de natuur heb ik het ook nog niet gezien.
Het werkte iig perfect, op 3 dagen was ze boven.
Dit is de eerste foto van de zaailing, ongeveer een 4 tal dagen boven, hoewel ik dit niet met zekerheid kan zeggen want ik heb de tel niet bijgehouden...
De grond had ik iets harder mogen aandrukken want die was na het wateren al zo ver gezakt.
Ondertussen zijn er iets meer dan twee weken voorbij en gaat alles best lekker.
Vandaag had ik ff een dagje tijd om te verpotten en heb hierbij ook gezorgd dat ik de aarde wat beter heb aangedrukt.
Voor de rest geef ik nu water met een beetje power roots en alga grow, wat zijn effect wel lijkt te hebben.
De temperatuur schommelt tussen de 29 en 27 graden.
Luchtvochtigheid ligt rond de 30%, maar ik heb al vaak genoeg gelezen dat dit niet zo belangrijk is, ook heb ik nog niet gemerkt dat dit een nadelig effect zou hebben.
Hierbij de laatse foto's van m'n verpotte plantje (mannetje of vrouwtje??).
Spijtig genoeg vind ik de kwaliteit van m'n foto's tegenvallen door de wazige lens van mijn gsm toestel.
Hopelijk zien ze er toch nog een beetje uit, 'k heb er in ieder geval al gezorgd dat er geen stijve-nek foto's tussenstaan.
tent 004.jpg tent 006.jpg tent 007.jpg tent 008.jpg
Saluukes iedereen en tot het volgende verslag.....
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Ik heb nog wel wat vragen bij het toppen, dus tips zijn zeer welkom.....
Comment