Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

test 1 eigen kweek autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

test 1 eigen kweek autoflower

Korting op 420shop
    Door mijn ziekte gebruik ik nu al paar jaar medische wiet tegen de chronisch pijn, in de toekomst zal ik minder en minder in staat zijn om te rijden naar Nederland achter wiet bij de apotheek. Vandaar de beslissing om zelf te kweken. Als invalide heb ik maandelijks als genoeg kosten aan medicijnen dus een low budget om te starten.

15/02/14 van vriend 5 zaadjes autoflower (quick one) gekregen kostprijs 0 euro
    in tuincenter Spaarlamp Megaman 230 V E27 15 W = 75 W Wit Reflector gekocht 25 euro
    zelfde tuincenter 3 in 1 vocht licht ph tester bodem water test meter gekocht 10 euro
    1 stuks 3 in 1 vocht licht ph tester bodem water test meter voor tuin bloem plant.jpgSpaarlamp Megaman 230 V E27 15 W = 75 W Wit Reflector.jpg

Bedoeling is nu om te starten met 1 zaadje om alles uit te testen en te leren van mijn fouten.

17/02/14 1 zaadje laten ontkiemen en na 2 dagen Yes mijn allereerste wietzaadje dat ik ontkiemt 17 feb 14.jpg

19/02/14 bloempot staat klaar met laag Hydro korrels onderaan, rest opgevuld met de fijne potgrond die gemengd is met zeewierkalk en stekje verplant Picture 26.jpg

pot staat nu gewoon voor het venster in de woonruimte met lamp erboven op 18/6 op hoogte van 20 cm, en nu in spanning afwachten.

25/02/14 merk dat ik dagelijks regelmatig ga loeren naar mijn plantje, voorlopig ziet er alles goed uit. Picture 27.jpg

5/3/14 alles ziet er nog goed uit zie dagelijks de plant groeien een plezier is dat. Picture 31.jpg Picture 30.jpg
    volgens de meter staan al de waarden goed.

Morgen moet ik toch naar sas van gent naar de apotheek en ga dan in growschop meststoffen gaan kopen, wat raden jullie aan?
    hoop na 8 a 9 weken te kunnen oogsten zal al een gelukkig mens zijn als het plantje 25 gram zal opbrengen, heb ik kans om dat te halen?

woon op een klein flatje dus geen mogelijk om een home box of zoiets te zetten, lukt mijn test is het wel de bedoeling om na mijn eerste oogst het verder te doen met 2 plantjes. Als ik op jaarbasis 4 keer 2 plantjes kan oogsten met mooie toppen en heb per plant 25 gr ben ik blij. Wil geen wiet verkopen enkel genoeg hebben voor eigen gebruik.
    Last edited by odyssee; 5 March 2014, 09:21.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Re: test 1 eigen kweek autoflower

Ik zou toch proberen voor en micro kastje te bouwen.. want je moet de geur niet vergeten. Zo en plant kan best wel hard ruiken!
    Je lamp is ook wel aan de lichte kant. Ik zou zeker minstens 3 of 4 van die lampen nemen! Of en tneon oid..
    Zonder extra licht vrees ik ervoor..
    Dus als ik jou was zou ik de micro ruimte bekijken! Wie weet vind je daar iets wat in je flatje pas!

Groet
    -

Comment

Of je haalt een oud tv kasje bij de kringloop, lovis vergeet dat je mischien wel niet in staat
      bent 1 te bouwen.Ik persoonlijk vind het vreselijk dat als je al ziek bent hier in nederland, je ook nog eens shit wiet krijgt van de apotheek, en gedwongen word allerlij dingen te doen die niet mogen, om je een beetje goed te voelen.Eigenlijk zou er een soort van wietbank moeten komen, waar iedereen zn knipafval heen stuurt en dat er dan wietolie gemaakt kan worden.Neen liever pompt dit kabinet geld in het buitenland terwijl hier nog genoeg dingen te doen zijn.Nederland schaam je.
      Tuinbroek

Comment

25 Gram per plantje zonder kweek kastje gaat je niet lukken misschien 10 gram met heel veel geluk
        Je zou je autoflower beter buiten zetten op balkon ofzo.
        heb je al gedacht aan wat voor geur 1 A 2 Autoflower plantjes in jou kleine flatje gaat geven ? Dat is niet te doen sorry.

Gr Bella
        God was never on your side..

Comment

Ik gok dat 10 gram ook al een beetje optimistisch is, mgoed, het is ook gewoon leuk om te doen heh, een plantje grootbrengen.
          Als je het echt voor de wiet wil doen moet je iets meer investeren en een paar plantjes meer zetten.
          Dan komt er al gauw een afgesloten ruimte bij kijken met een echte lamp, afzuigertje, filter.
          Deze lamp kan er trouwens misschien nog wel wat dichter op.

Tja, je gaat ze wel in het hele huis ruiken als ze straks gaat bloeien.
          Ik hou daar wel van, maar de visite meestal niet.

Pas op dat je grond niet te nat wordt met die pissende vogel ernaast.

Succes!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

cfllamp.jpg

Comment

Heey odyssee

in jouw geval met beperkte ruimte zou ik toch voor een tneon setje gaan en zoals hierboven word aangegeven een oud kastje ombouwen heb ook weinig ruimte maar wel een tentje van 60x60x180 heb daarin wel een spaarlamp van 250w en een van 125w voor de groei. gaat voor de eerste keer redelijk goed.

vergeet inderdaad niet de afzuiging en filter dit is noodzakelijk en maakt geluid. ga niet lopen klooien met kleine spaarlampjes koop zn 125w bloei lamp 2700k (warm rood ) en 6500k groei kelvin(wit koud licht) beide verkrijgbaar in de growshop en haal dan ook een spiegelreflectorkap wat voor spaarlampen beter is dan een hamerslag kap. of een tneon setje ook prima als je niet zoveel de hoogte in kan, dus perfect voor een omgebouwd kastje. let wel even op de maat ze zijn best lang.

haal een pot witte verf of volgens mij werd er ook latex aanbevolen maar dat weet ik niet heel zeker ga niet lopen stuntelen met alluminium dit oxideert te snel en weg is je reflectie. ook kunnen er hotspots ontstaan door kreukjes in de folie waardoor er brand plekjes kunnen komen op je plant

succes verder!

Comment

Comment

Die 400w hps is al een goeie vooruitgang. Zou wel ff paar plantjes meer neer zetten dan 1 ,anders gaat je opbrengst nog tegen vallen.

Met zon lamp moet je zeker wel aan de afzuiging ivm warmte.

Veel lezen dan komt hey vast wel goed. Greetzz mafferd

Comment

Comment

even foto plaatsen van mijn werk vandaag plaatsing kweekruimte.jpg ga mijn wasruimte gebruiken heb daar een opening naar buiten voor mijn droogkast, dus altijd frisse lucht voor de ventilatie. Morgen eens gaan kijken voor een ventilator hou ik dit ga oplossen ben er nog niet uit.

Nb betreffende de medische wiet Picture 34.jpg ik rook hem graag lekker zacht smaakje doet mij denken aan NLX

Comment

Nou je bent goed bezig, maar als ze slapen dan mogen ze ook niet een klein beetje licht hebben
                        Zelf een led lampje van een apparaat kan lichtstres opleveren.Er word trouwens wel altijd gezegd dat je je stroom nooit uit de badkamer moet halen.Die trekt volgens mij het wattage niet met het opstarten van de lamp.Maar je bent goed bezig maar op zulke dingen moet je letten.Je ballast kijk uit die dingen worden superheet.
                        Veel succes
                        Tuinbroek

Comment

Haha, 400 watt, dat is toch wel een beetje te veel van het goede vind ik. Als ik jouw was zal ik zeker een paar plantjes erbij zetten anders is het wel zonder van je stroom gebruik van je 400 watt. En ik zal zeker een koolfilter kopen voor de stank voor je omgeving.

succes en ik hoop dat het een beetje wil lukken.
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

haha ik moet hier toch wel een beetje om lachen, je werkt ook zonder schakelkast ofzo of enige vorm van veiligheid, lamp naast de wasmachine, als je je was erin gooit brand je je reet aan de lamp man! haha

Comment

Ook onverantwoord van de shop zonder een relais of schakelkast een 400 wat meegeven.
                              Geldgeil en zonder verantwoordelijkheid.

Comment

Bezig...
                              X