Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

test 1 eigen kweek autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: test 1 eigen kweek autoflower

Odyssee
    Je hebt een relais nodig en niet gaan kweken bij de wasmachine, of een schakelkastje voor 1lamp
    Zet door en kijk maar es bij elektriciteit op het forum.
    Succes

Comment

oh dat gaat zo in 9 van de 10 gevallen, complete set staat er dan maar dan vergeet je de schakelkast erbij he
      Maarja het is maar wat je belangrijk vind, sommige houden er nou eenmaal van om een gokje te wagen

Comment

OEPS

Weet dat sommige mensen het overdreven vinden 1 plantje onder 400 watt. Wil eerst alles in orde brengen voor mijn 4 plantjes in de toekomst, en heb gelijk weer bijgeleerd met jullie reacties

Heb gisteren inderdaad gemerkt dat die ballast redelijk warm is na tijd. Wat ik persoonlijk niet leuk vond, bang zijn voor brand in de toekomst.
        Vooral verschoten van de reacties dat ik geen relais had, had geen flauw benul dat is nodig was voor de veiligheid.

Dus deze morgen om 7u30 stond ik al aan de bouwschop in de streek.
        Heb mij daar een stuk aluminium gekocht 30 op 15 cm en 2 cm dik om daar de ballast op te zetten, denk dat ik nu op dat gebied goed zit.
        en mijn tijdschakelaar van 5 euro veranderd in een tijd schakel relais kast dv-12 2x600w 6a (davin), oeps 75 euro maar veiligheid voor alles.

foto's volgen wel, eerst vandaag nog verder uitpluizen betreffende ventilatie .

zit ik nu goed met de brandveiligheid?
        En THX voor de tips
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Ja odyssee
          De veiligheid mits je het goed aan sluit is oke, nou nog een afzuiger voor de buitenburen, want als je buren het melden staan zo de blauwe petten voor de deur.Heb je al een thermometer/hygrometer
          voor de temp. en de luchtvochtigheid zeer belangrijk.En uitkijken voor lichtstres, als ze slapen 6uur in de groei en 12uur in de bloei dan mag je nog geen aansteker aan doen in de kweekruimte.Dus ga er es zitten in het donker en kijk of het lichtdicht is.Dat steekt heel nauw.Goed van je om je ballast op een plaat te schroeven want die word kokend heet.Voor de afzuiger moet je de oppervlakte weten van het af te zuigen
          Kweekhok.
          Ga zo door en veel succes.
          Gr Tuinbroek
          Als je goed oplet en veel leest dan ligt dit in het verschiet.
          Succes

Comment

bij mij staat er ook een 400w op 1 plant en wat een mooie plant heb ik dus doe maar jong beter 1 goed verzorgen dan 4 verwaarlozen...
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Mooie foto Tuinbroek je plantje doet mij denken aan een bonsaiboompje en weet ook al een bestemming voor mijn knipafval, boter olie enz...
              metertje heb ik 1 stuks 3 in 1 vocht licht ph tester bodem water test meter voor tuin bloem plant.jpgen controle gedaan pikdonker in de wasruimte.

En wil best ruilen hoor met mijn plantje plantje_8_4_14.jpgnaar uw plantje.

Gisteren uren last gehad met de aankoop van mijn schakelrelais kast dv-12 2x600w 6a het werkte gewoon niet, terug naar de winkel oeps defect en hebben en geen meer op stock, geld terug gekregen. En nu wat gaan wij doen. Bevriende elektrieker opgebeld en die is vandaag geweest en alles werkt nu de ballast op een aluminiumplaat op de vloer instal_ tijdschakelaar_met_zekering.jpg dus zit goed met de koeling denk ik en veiligheid. Duur zekeringsklokje zuchtttt 120 euro en 50 euro werk.

Zal een zuinige maand zijn, rest van de aankopen zal voor volgende maand zijn.
              Voor de ventilatie heb ik gewoon dit gedaan afzuigslang.jpg 15f9m8dE-1394299309-addcafddaa84408f34f19abc005e90aa.jpgin afwachting had nog een overschotje liggen rechtstreeks naar mijn afvoeropening van mijn droogkast, gelukkig dat ik mijn wasmachine nooit gebruik. Met de lamp aan zit ik op 26 graden, dus denk dat ik daar ook goed zit.

Vraagje, denk om voorlopig een Inbouwventilator met timer te kopen,vind je al in een bouwmark voor 30 euro en fluisterstil volgens hun website.. 15f9m8dE-1394299032-7ff198835801ba08b59e0a714a6c783c.jpgrechtstreeks naar de gemeenschappelijke schouw van de flats . heb dan een goede afvoer van de lucht en verse via de uitlaat van de droogkast. Iemand ervaring ermee?
              Attached Files
              Last edited by odyssee; 8 March 2014, 18:24.

Comment

Nou dat kost wat maar nu gene zorgen meer alleen als je nu geld uitgeeft voor iets waarvan ik:eek: weet dat het niet genoeg capaciteit heeft om die ruimte te verluchten.Dus nogmaals goedkoop word duurkoop, De rest is nu veilig, ikzelf heb wel een auto blusser hangen in mijn kweektent.Ik doe mn knipafval met butaan doorspoelen en dan heb ik bho olie.Maar das voor later, hou je buiten dit ook een dagboekje bij over de kweek, Bv.de temperatuur, luchtvochtigheid, hoeveel gegroeid, hoeveel voeding? Kijk als er dan iets optreed dan kan je terug lezen waar het fout is gegaan.De dame staat nu op 18/6.Hoeveel uitlopers zijn er nu? Het is een autobloeier soort toch? Trouwens de bovenste foto die plant is opnieuw in de bloei geschoten. EN de onderste zijn geknipte toppen.Als je nog vragen hebt stel ze maar er is altijd wel iemand, ook al zijn te veel verhalen ook verwarend voor iemand met een nieuwe hobby.
                Gr tuinbroek

Comment

Gaat toch goed zo ?
                  400W op 1 plant kan best, en ik lees dat je later met 4 plantjes wil kweken, dus ik zie daarin geen probleem.
                  Goeie vriend is dat, die zal wel blij zijn dat-ie weer 'n meiertje verdiend heeft.
                  Kon die growshop niet even een nieuw schakelkastje bestellen voor je ?
                  Dan had je die dinsdag kunnen ophalen.

Volgens mij zit er in een badkamer of wasruimte toch al een redelijke verluchting ?
                  Als de temperatuur in de ruimte na een paar uur draaien nog goed is dan werkt dat al.

Ledjes van bijvoorbeeld de trekschakelaar van de wasmachine kun je gewoon afplakken met een stuk dikke tape ofzo.

Enige echte probleem is de toegankelijkheid van je wasmachine.
                  Het kan allemaal wel, maar het is niet echt handig.

Anyhow, denk om de veiligheid en gewoon doen.
                  Een logboek heb je al met dit verslag. Geen aantoonbare bewijzen thuis
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi tuinbroek
                    Nu al 2 dagen bezig onder de lamp een echt plezier is het om je eerste plantje te zien groeien, loer er met argusogen naar . En dit is ook de reden dat ik start met 1 plantje vind dat je eerste wietplantje speciaal is . Het zaadje is een autoflower Quick One.

Betreffende de brandveiligheid heb ik mij een TVC branddetector gekocht om te plaatsen in het washok. En was al in bezit van brandblusser en branddeken.

Grootste probleem dat ik nu hebt in mijn washok (breedte 90 cm lengte 160 en hoogte 250 cm) is de temperatuur met gesloten deur loopt die op tot 32 gr maar dit heb ik opgelost met gewoon de deur op een kier te laten staan van 3 cm, temperatuur is nu permanent 25 graden.
                    Mijn klok start om 22u tot 16u de dag erna 18/6 zit dan op max van nachttarief en heb dan ook overdag te tijd voor de verzorging en na die tijd zit mijn washok altijd 100% in de volledige duisternis als ik mijn deur toe doe.

heb in Exel een eenvoudige schema aangemaakt zonder formules heb er toch geen verstand van, gaat mijn petje boven.
                    heb mij gewoon paar kolommen gemaakt:
                    -kolom: datum.
                    -kolom: dagelijks foto van de plant.
                    -kolom vocht volgens de meter (steek mijn metertje in de vier hoeken en lees af) vul dan in o.k. of niet n.o.k, bij niet ok vult ik mijn vogeltje met water. Gebruik kraantjeswater (heb altijd een fles staan met 24u oude kraantjeswater, gelezen op het forum dat het beter is)
                    -kolom ph (steek mijn metertje in de vier hoeken en lees af) voorlopig is dit nog altijd o.k. omdat het verse grond is. Als de meter n.o.k. zegt in de toekomst wil ik dan mijn Vogeltje opvullen met de universele bio meststof van Central park.
                    -ga mij een kolom aanmaken met de dagelijkste groei, goede tip
                    -Idem kolom luchtvochtigheid. Dit moet ik nog oplossen lees mij zot op het forum ben er nog niet uit. Voorlopig staat er een bakje met water naast de plant. Wat ik lees op het forum moet ik mij dit aanschaffen (Als je een luchtbevochtiger koopt, dan kies je best een ultrasone luchtbevochtiger. Deze luchtbevochtigers geven onmiddelijk waterdamp af in de vorm van een superfijne nevel na het aanzetten ervan en werken door middel van trillingen. Ze verbruiken ook minder energie dan stoom luchtbevochtigers die het water verhitten)

En THX tuinbroek voor je hulp

Hoi QnQ
                    zoals je al las op de reacties dat ik buitenkwam uit de growschop zonder zekering dat dit onverantwoord was klopt voor 100%. Maar had er geen flauw benul van had de verkoper mij daar attent op gemaakt had ik zeker mij dit ook ter plaatse aangeschaft.

Er staat wel een wasmachine in mijn washok maar nog nooit gebruikt (door ziekte doen ze mijn was) wat wel een voordeel is heb gans die ruimte beschikbaar voor mijn plantjes. Heb een invoer en afvoer van lucht, moet nu nog gewoon de goedkoopste oplossing ervoor vinden en denk dat ik die gevonden hebt als ik een afzuig ventilator buis met regelaar en thermostaat koopt (De buis-ventilator VK-125 van het merk S-vent is van uitstekende kwaliteit. De buis-ventilator heeft een maximale capaciteit van 190 m3 per uur en is hiermee geschikt voor zeer kleinschalige kweek-ruimtes) is mijn probleem opgelost van temperatuur en geur last schouw komt uit op derde verdiep. Iemand ervaring ermee met dit model? G_extractor-fan-tubular-regulator-thermostat-6-1.jpg20140308_180823.jpg

en ook THX QnQ.

Kort samengevat:
                    Verlichting zit ik ok
                    Controle plantje zit ik ok
                    Voeding weet ik nog
                    Verluchting is niet ok maar deze maand geen aankopen meer. Ben deze maand veel geld kwijt maar weet eenmaal dat mijn kweekruimte werkt dat dit zeer vlug terugverdiend is.

Ziezo dat was het iedereen THX voor de hulp en zonneke is er YES dus mensen geniet van het weekend en Carpe Diem
                    Attached Files
                    Last edited by odyssee; 9 March 2014, 17:28.

Comment

Veel succes van tuinbroek:o

Comment

En langzaam maar zeker komt de kweekruimte in orde.

Deze morgen een koopje gedaan in brico, was gaan loeren voor een ventilator om verse lucht in de ruimte te krijgen en heb iets gevonden. Volgens de verkoper fluisterstil en dat klopte, hoor hem praktisch niet draaien 30 euro maar en 2.5 euro voor koppelstukje zodat er geen licht in kan. Met schakelklokje ingesteld op 18/6 en het werkt temperatuur staat nu op 25 graden. En mijn eerste plantje is nu nog voorlopig ok instal_toevoer_verse_lucht_10_04_2014.jpg 10_04_2014.jpg.
                        Toen ik aan de kassa kwam om mijn ventilator te betalen stond er een doos met vochtdruppellaars 2.5 euro stuk ook een koopje heb er mij 4 meegenomen.
                        Last edited by odyssee; 10 March 2014, 15:31.

Comment

Nou je plantje doet het al goed, maar doe wel rustig aan met voeding, wat op de verpakking staat daar moet je niet van uitgaan hoor, begin eerst es met de helft en dan kijk je wat de plant doet, bijvoeden kan wel, maar als je teveel geeft verbrand je plant.
                          En dat reimt ook.
                          Veel succes
                          Gr.tuinbroek

Comment

12/04/2014 12_04_14.jpg vanaf volgende week iedere keer weekverslag zetten met 7 foto's.
                            licht 18/6 hoogte 40 cm
                            hoogte plantje 9cm
                            vocht ok
                            ph ok
                            vandaag ook starten met voeding te geven ga dit gebruiken Picture 35.jpg

Vraagje over ventilatie nu heb ik een buisventilator staan in toevoer van lucht via opening droogkast en heb er eentje staan in de afvoeropening van de schouw. Schakelklok van beide ventilators staan geprogrammeerd om ieder uur 15 minuten te blazen gedurige de tijdcyclus van 18/6 en 6 uren stil.

Nu heb ik gemerkt dat beide ventilators zachtjes blijven doordraaien zonder stroom, gewoon door het verschil van luchtdruk. Zou ik genoeg hebben aan deze natuurlijke ventilatie (een schoorsteen heeft altijd een trek) om verder te werken zonder stroom voor de ventilators. Wat denken jullie?
                            Last edited by odyssee; 12 March 2014, 09:35.

Comment

Nou dan heb je snachts een gratis passieve in en uitlaat, maar de plantjes kunnen niet tegen op de tocht staan.

Comment

Zijn terug stapje verder met opbouw van de kweekruimte en plantje ziet er nog goed uit.

Temperatuur met lamp 27 graden en zonder 24 graden
                                Licht 18/6
                                Voeding (10 ml per liter)via druppellaar ongeveer verbruik klein cola flesje 0.20 ml schat ik per dag
                                PH ok
                                Vocht bodem ok
                                Hoogte 10 cm

Was gewaarschuwd hier op het forum van de geur, amaai wat een sterke geur zelf voor 1 plantje dus vandaag mijn afzuiging naar de schouw in orde gebracht en geplaats. Ben tevreden van mijn 14_04_2014.jpgaankoop is fluisterstil 27 dB(A) en buiten mijn washok hoor ik volledig niets en zuigt 260 m3/h af naar de schouw afzuigventilator.jpg En de geur is weg .

Nu heb ik een vraag betreffende de luchtafvoer die blijft nu 24/7 draaien mijn washok is ongeveer 3.5 m3 en ik zuigt nu 260 m3 af op volle snelheid. Heb de ventilator aangesloten op een fonschakelaar dus kan hem vertragen.

Voor die oppervlakte om goed te zijn hoeveel m3 moet ik afzuigen?

Groetjes en prettig weekend en nu jointje rollen

Comment

Bezig...
                                X