Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

test 1 eigen kweek autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: test 1 eigen kweek autoflower

Iets dimmen kan wel moet je op gevoel en geur doen ik zou hem op 80%
    zetten.En graag nog een foto zonder kweeklamp.
    Als die net uitgaat kan je wel fotograferen.

Comment

Fonschakelaar staat nu op 80% geen last van geur, vandaag daarop laten draaien. morgen proberen op 70% en lukt dit ook met de geur zit ik goed heb dan 30% reservepower voor mijn afvoer van lucht.

afzuig_naar_schouw.jpg 15_04_2014.jpg 15_03_14.jpg

groetjes aan iedereen
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Je moet wel oppassen met zoveel kabels in een vochtig climaat.
        Plantje gaat wel mooi.

Comment

Voor die oppervlakte om goed te zijn hoeveel m3 moet ik afzuigen?
          Voor een goede co2 verversing rondom je blad zou je de ruimte 3 x per minuut moeten verversen

Lengte maal breedte maal hoogte van je hok maal 20 = .... m3/h

voor je warmte af te voeren moet je echter vaak veel meer afzuigen dan puur voor de co2 verversing nodig zou zijn. Je temperatuur is dus vaak de bepalende factor.

Comment

Hoi iedereen

Kabeltjes liggen nog allemaal voorlopig tot ik alles op het juiste plaats hebt staan. Vriend komt morgen de was machine wegdoen (te zwaar voor mij om te verplaatsen door ziekte). Dus volgende dagen komt de boormachine uit zijn koffer om alles te plaatsen kabelgootjes enz...

Fon staat nu op 70% geen last van geur. temperatuur met lamp 28 graden lamp uit 21 graden

Dag 15 autoflower quick one
            hoogte lamp 45 cm
            PH in de 4 hoeken volgens de meter 8
            vocht staat op 5 op schaal van 10
            hoogte 12 cm

De plant even in daglicht gezet om foto's van te nemen en merkt dat de tipjes van de bovenste blaadjes iets omhoog krullen, moet ik mij ongerust maken?
            16_03_2014_bis_2.jpg 16_03_2014_bis_3.jpg 16_03_2014_bis_1.jpg

Comment

Je plantje krult de bladrandjes iets op aan de kant van de raam. ik zou eens denken dat door zoninstraling ze het daar iets te warm heeft gehad en daarom aan die zijde de huidmonjes in het blad iets meer sluit. Echt zorgen zou ik me niet maken.

Comment

Ze heeft er toch alleen gestaan voor de foto's te trekken? Ze ziet er prachtig uit hoor.Laat haar maar lekker groeien hoor, had je dat een maand geleden wel gedacht? En nu heb je straks je eigen medicijn gemaakt.
                Welkom medicijnman
                Grtuinbroek

Comment

Hoi iedereen

Eerst en vooral THX voor de hulp hier op het forum.
                  Altijd een stadsmens geweest zonder tuin en lol mijn wietzaadje is het allereerste zaad dat ik geplant hebt in mijn leven. Zelf mijn kamerplanten overleven hier niet lang. Maar het klopt wel wat hier allemaal staat op het forum als je begin te kweken word dat een passie. Wat ik hier leest van sommige mensen hoedje af dat ze hun kennis willen delen aan leken.

De thuiskweek tuinbroek vervloek ik dat ik dit niet 2 jaar terug begonnen ben, had een pak geld bespaard (gemiddeld maandelijks met de benzine 250 euro) maar altijd bang gewezen dat het mij nooit zou lukken om te kweken omdat ik geen groene vingers hebt. Maar moet nu wel starten wordt minder mobiel in het dagelijks leven. En begin zot te komen merkt dat als de lamp aan ligt ik zeker 3 a 4 keer ga loeren per uur naar mijn eerste plantje als alles ok is en dat het een marteling is tussen 16u tot 22u als de lamp uit is om niet te gaan loeren omdat ik nu weet tijdens die periode geen licht in de kweekruimte mag. Wacht al vol ongeduld om na dit plantje te starten met 4 verschillende autoflowers, kijk er naar uit.

ziezo en nu het rapport:

Dag 16 autoflower quick one
                  hoogte lamp 50 cm
                  hoogte 14 cm

Blijft mij ongerust maken met die blaadjes waarvan de topjes iets omhoog staan, zie geen kleurverschil. al in paniek dat mijn plantje kapot gaat.
                  Picture 37.jpg Picture 38.jpg Picture 36.jpg

groetjes aan iedereen

Comment

Ze groeit nog maar net die gaat echt nie zo snel dood hoor, mischien je lamp een paar cm hoger.
                    Dan is he zo weer weg.
                    He succes he.
                    Keep it grreeennnn.
                    Grtuinbroek

Comment

Picture 41.jpg Picture 42.jpg
                      Dag 18 autoflower quick one
                      hoogte lamp 50 cm
                      hoogte 14 cm

Voorlopig ziet er nog alles goed uit een plezier om je 1 plantje te zien groeien, (zal kostelijke wiet zijn 1 plant onder 400 ). nog 4 a 5 weken geduld en zal dan voor de eerste keer kunnen oogsten.
                      YES ben nieuwsgierig als het mij zal lukken en hoeveel gram ik ga hebben.

iedereen veel fun met kweken en natuurlijk met er eentje roken

Comment

heb ze ook eens gehad een lekker weedje.

maar heeft wel voor goed te zijn een 8 a 9w nodig van begin tot einde
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Zeg eens ody hoe gaat dat met die druppelaars waar je voeding inhebt.Loopt dat een beetje goed? En hoeveel en hoelang duurt het voor het allemaal opgedronken is, als die niet binnen een bepaalde tijd op is dan kan je plant daar schade van hebben.Ik heb ze wel eens zien liggen maar nooit geprobeerd, dus kunt gij mij nog wat leren.
                          En je zult wel merken dat je nu ook wel om je kamer planten gaat denken.Affijn ben benieuwd naar die druppelaars want mijn planten drinken ongeveer een halve liter, en mijn voeding kan je maar 2dagen goed houden, dus als ze er ongeveer binnen 2dagen leeg zijn dan is het voor mij ook handig.
                          Ik heb zon tent en als er dan 10 staan dan ist achterin moeilijk om goed water te geven, dus moet ik er dan steeds 5 planten
                          uithalen om de achtersten te wateren, en zon ander systeem van automatisch water geven
                          dat wil niet met mijn bio voeding want die slangetjes slippen dicht.
                          Gr tuinbroek

Comment

Hoi iedereen,

Heb mij 1 druppelaar gekocht om het uit te testen om er zeker van te zijn dat mijn plantje nu dagelijks zijn drinken krijgt.
                            Dagelijks meet ik in de 4 hoeken het vocht en die is voorlopig nog goed volgens de vochtmeter.
                            Verplant ook dagelijks de druppellaar naar andere hoek van de plant zodat het vocht mooi verdeeld wordt over de bloembak.
                            Nu vult ik een colafles van 1.5 liter op met stadswater en doe er 10 ml voeding in en die fles is leeg na 5 dagen, dus ongeveer klein colaflesje per dag.
                            Vul dat flesje ieder dag op vlak voor de lamp uit ga en bestrooi dan ook mijn plantje goed nat met gewoon water, plantje staat dan lekker nat en kan niet verbranden omdat de lamp uit is.

Met wat ik lees heb je maar een nadeel van druppellaars dat die na tijd inderdaad dichtslippen door de kalk in het water en goedkope tip om dit te vermijden ( wondermiddeltje van grootmoeder daarop is azijn, kan je ook doen met andere toestellen koffiezet enz..) Die raad mij aan om na ieder oogst al die kabeltjes in een grote kom te doen met azijn, het even korte tijd goed opwarmen bijna tegen het kookpunt en daarna laten afkoelen en al de kalk is weg.
                            Met de info die ik erover vind kan je zo iets het goedkoopst vinden in een tuincentrum zoals dit bv http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=46

Weet dat ik goed zit voorlopig met vocht, zit ik echter goed met mijn voeding dat is nog afwachten?
                            21_04.jpg Picture 47.jpgPicture 45.jpg

Met vriendelijke groet
                            Last edited by odyssee; 21 March 2014, 08:13.

Comment

Waarom sproei je de plant nat dan?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Heb gelezen en lees zoveel dat ik door het bos niet meer de bomen ziet. Dat als je dagelijks even de plant beneveld met water als de lamp uit is anders verbranden de bladeren dat dit goed voor de plant. Dus probeer ik de beste tips samen te voegen.

groetjes
                                Last edited by odyssee; 21 March 2014, 08:38.

Comment

Bezig...
                                X