Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

test 1 eigen kweek autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: test 1 eigen kweek autoflower

Goed bezig zeg👍 mijn autoflowers zijn nu ook 19 dagen oud! Maar waarom zet je er niet een paar autoflowers bij? Scrogg netje er boven en kweken maar👍!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Hoi mensen,

Is belachelijk weet ik 1 plantje onder 400 watt, maar dit is mijn allereerste plantje dus wil enkel daaraan aandacht geven om te leren van mijn fouten zit nu ongeveer op 1/3 van de weg voor ik kan oogsten maar ik ben er nog niet als beginnende kweker, er kan nog van alles verkeerd gaan. Na dit plantje zal het iedere keer 4 plantjes zijn en zonder netje volgens mij met wat ik lees, heb voldoende hoogte 2.5 meter tot aan de plafond om te kweken zonder netje.

Vind vooral hier op het forum veel info die mij nuttig is maar mijn grootste probleem is dat door medicatie mijn kortermijngeheugen om zeep is. Ik lees iets en ik snapt het maar na tijd ben ik het vergeten zuchttttttttttt ( kan jullie verzekeren dat dit frustrerend is).

Zijn nu dag 19 en in mijn ogen staat het plantje goed kwa kleur, zie niets verkeerd betreffende de blaadjes. Lees hier ook over toppen enz... en ik snapt het wel maar durf de plant niet knippen omdat ik bang ben dat ik de plant kapot ga maken. Zie veel zijscheutjes maar durf niets doen. Als er in de toekomst er een plantje kapot gaat zal dit mij niet storen maar mijn eerste zaadje doe mijn best wil dat kan oogsten.

Langzaam maar zeker komt de kweekruimte in orde, heb nu alles en de leidingen ervan zijn allemaal voorlopig in orde en na dit plantje weet ik als alles goed werk dat ik alles mooi weg kan doen in kabelgootjes en dan is alles op de juiste plaats staat en 100% veilig.

Nu moet ik enkel nog leren om goed wiet te kweken, daarom dat ik dagelijks in Exel alles invult, zie dan de vooruitgang van het plantje.
      Vraagje zit mij zot te zoeken op internet achter een eenvoudig programma Exel of aces of iets anders voor kweekverslagen, kennen jullie iets toevallig? in Exel niet echt handig om foto's in een kolom te zetten.

Groetjes iedereen en have fun dit weekend
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Google anders ff wietplanten toppen, je hebt dan 3 scheuten en de midelste knip je voor het grootste deel weg.Er staan daar ook goede foto's van op.Je ziet 3 scheuten en da middelste knip je weg en dan worden er twee toppen gemaakt.Heel eenvoudig hier op het forum zijn ook wel foto's te vinden, probeer het onder de knie te krijgen want je oogst word er groter van en je planten hebben dan een gelijk tapijt van toppen, en dus het voordeel dat ze allemaal even groot zijn.
        En het is leuk om te doen.

Comment

Gewoon in office een bestand maken en netjes in kolommen zetten met de foto's erbij.

Comment

hoi iedereen

Dag 21 autoflower quick one
            hoogte lamp 50 cm
            temp met lamp 26 graden en zonder lamp 20 graden
            PH in de 4 hoeken volgens de meter 8
            vocht staat op 5 op schaal van 10
            hoogte 19 cm

Vandaag aan mijn eerste knipwerk gedaan met mijn plantje. Heb gewoon met klein schaartje de blaadjes afgeknipt die solo stonden. Ziet er al een pak beter uit kan er door kijken. Heb er nog paar kleintjes op de plant staan mag dit ook afgeknipt worden?

Picture 45.jpg Picture 48.jpg Picture 52.jpg

Voor ik nog iets verder doe, eerst even jullie mening afwachten als ik met dit te doen geen flater hebt begaan.

Met vriendelijke groet
            Last edited by odyssee; 22 March 2014, 08:19.

Comment

bladeren zou ik niet afknippen
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

T zal geen 4 weken worden denk. Ondanks quick one wellicht een snelle is.
                Misschien kun je ook gewone plantjes nemen en deze maar een zeer korte tijd laten groeien (echt heel kort, een aantal dagen) en dan in de bloei gooien. Dan krijg je kleine plantjes. Wellicht fijner voor jou om mee te werken. Het voordeel ook, er zijn speciale medicinale wieten welke zich beter toespitsen op je behoefte.

Ziet er tot nu toe anders best goed uit. Kijk je wel uit dat er niet bij mensen door de gemeenschappelijke afzuiging juist lucht bij hun binnenkomt?

Hoezo heb je bladeren afgeknipt? Het is de bedoeling om gehele takken weg te halen. Maar ach zo heel maakt het allemaal niet uit. Hier ga je zowat minstens 20 gram van af halen als alles goed gaat. Deze plant heeft alle ruimte onder een lampje.
                Misschien kun je voor de volgende keer een klein tentje kopen. Ben je in een keer klaar en kun je makkelijk een afzuiging op plaatsen.

P.s. je hebt nu een autoflower, deze plant zal nu ongeveer beginnen met bloeien (10-15 dagen). Je hebt hem nu net bijgesnoeid en deze plant gaat niet meer groeien (lees bladeren aanmaken) als hij eenaal in de bloeifase zit. Een normaal (geen autoflower) zaadje had je nu nog 4-5 dagen kunnen laten groeien.
                In het ergste geval zou je plant net in de overgang zitten en heb je haar nu heel veel stress bezorgd.
                Maar dat weet je achtrraf pas.
                Last edited by Draaier; 22 March 2014, 11:33.

Comment

Nee geen bladeren afknippen, je moet alleen een top afknippen, zie toppen op het forom nooit geen bladeren verweideren.Daar ademt en groeit de plant mee.
                  De bovenste uitloop zijn 3 daar knip je de middelste weg maar google even daar staat een duidelijke foto waar je moet knippen
                  Nooit bladeren weghalen, ja als ze dood zijn en geel en dan valt hij er vanzelf af.Pfffffff gij bezorgd me zowat een stuip, je hebt zon gezonde plant.Dus alleen toppen dan word ze breder en krijg je 2 hoofdtoppen.
                  Nou vertroetel haar maar zodat ze gauw weer verder groeit, dit kost dagen omdat ze eerst weer moet herstellen dan staat de groei stil.Anders voor dat je zoiets doet stuur mij dan een pm.
                  Dat hoor ik gelijk en dan kan ik je gelijk antwoorden voor je kapper gaat spelen.
                  Nou komt wel weer goed.
                  Gewoon op het forum naar toppen zoeken.

Comment

Ziet er goed uit!
                    sigpic
                    Hy-Seeds.nl voor al uw zaden en nog veel meer tegen zeer scherpe prijzen!

Comment

Oeps en vervloek mijn geheugen

Heb nu daarnet het bovenste topje afgeknipt en zie duidelijk eronder nog 2 scheutjes, daar zit ik goed dat weet ik betreffende het toppen.
                      Weet het er staat klaar en duidelijk hoe je het moet doen voor de rest van de plant maar durfde geen stengels afknippen. Genoeg voorbeelden gevonden op Yo tube en vooral hier op het forum. Daarom dat ik heb geredeneerd als ik de blaadjes wegdoe en ti's niet goed kan ik nog altijd de stengels afknippen.

Heb mijn knipwerk deze morgen gedaan om 06u00
                      laatste controle 12u30

Plantje ziet er goed uit blaadjes staan mooi recht
                      Heb nu in totaal 11 stengels met op ieder uiteinde Picture 52.jpg Picture 53.jpg Picture 54.jpg

Hoop dat het goed komt.

groetjes iedereen

Comment

Ja die bovenste is een top dus dat heb je goed.
                        Nu lijkt het of ze stilstaat maar je zult zien dat de twee uitlopers die je niet hebt weggeknipt twee toppen worden, je zult zien dat de plant zich hersteld en 2 hoofdtoppen vormt.Je moet ook nooit gaan toppen in de bloei.Je kunt ze nog een keer toppen en als ze ongeveer 15 tot25 cm hoog is dan zet je de klok op 12/12.Je zegt ook dat je 11 uitlopers hebt dus je topt nog een keer en dan de bloei erin.Ze zien er verder goed uit.:eek::o

Comment

Het ia een autoflower. Beter speel je niet teveel met de tijd.
                          Hij zal vanzelf gaan bloeien (ik neem aan nu ongeveer?). Je kunt de lamp dus eigenlijk ook gewoon op 18 u laten staan.
                          (Denk je wel aan je stroomrekening?)

Comment

Die bladeren die je afgeknipt hebt... man man man

Dat doe je toch niet!!!
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

25_03.jpg 25_03_bis1.jpg

Comment

Ik zou bij een af dit niet vaker te doen dan 2 of 3 keer, je moet de meest ontwikkelde scheut toppen, maar is ze al hersteld van je knipbeurt?
                                Als je geen achterstand ziet kun je nog wel een keer toppen.Maar hou het symmetrisch en verkracht niet de form, Ik zou als het mijn plant was nog een keer toppen en niet vaker want z gaat zo bloeien, ja met 2 week dan gaat ze al bloeien!!!!!
                                Dan mag je er niets meer aan doen.Ben benieuwd wat je daar afhaalt.De volgende keer zou ik geen af, s meer doen maar gewoon gefeminiseerde zaden te nemen dan is je opbrengst veel groter.Ik hoop voor je dat dit toch een beetje een positieve
                                invloed op je ziek zijn heeft.
                                Doe zo voort de plant ziet er goed uit.:eek::o

Comment

Bezig...
                                X