Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

test 1 eigen kweek autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: test 1 eigen kweek autoflower

Weet niet goed wat ik nu moet doen met mijn plantje autoflower Quick one in pot met aarde.

Zit nu aan dag 18 dus bijna 3 weken groei licht 18/6, week 1 dagelijks 200 ml water, week 2 en 3 ook dagelijks 200 ml water met voeding.

Dus op 30/3 beginnen de weken bloei, ik ben van plan vanaf dan de volgende 4 weken om de dag 300 ml water geven met voeding en 0.10 gram co tablet. volg het plantje wel met argusogen iedere dag.

Geraak gewoon niet wijs wat ik nu het beste , dan het licht op 18/6 of op 12/12, wat raden jullie aan?

En tuinbroek ik ben gestart met autoflower omdat het een gemakkelijk zaadje is als je niets weet van wiet kweken. Volgende kweek zal ook autoflower zijn maar 4 verschillende soortjes en lukt dit ook dan gaan wij gefemineerd zaad gebruiken denk ik.
    26_03.jpg 26_03_bis1.jpg
    Last edited by odyssee; 26 March 2014, 19:45.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

op 18/6 laten staan eventueel 15/9
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

18/6 is beter. Als je stroom rekening dat toe laat. Is 33% duurder als 12/12.
        Maar voor een plant is het een beetje zonde eerlijk gezegd. Maar daar gaat hier niet om in dit geval.
        Een eigen plantje is beter als naar de apotheek gaan.

Comment

Kijk gefeminiseerde zaden die groei je 3 week op 18/6 en dan in de bloei
          12/12 makkelijker kan het niet dat doe je nu ook.
          Alleen een gefemd.zaadje
          groei je 3 week en dan zet je de klok op 12/12 en dan geef je bloeivoeding.
          Voor de rest eigenlijk het zelfde.

Comment

Ok ik snap het nu wel denk ik.

Gefemd. zaad 3 weken 18/6 en dan 12/12

Autoflower spelen de lichturen geen rol omdat het zaadje na tijd automatisch in bloei gaat. Maar je heb wel meer opbrengst als je het laat staan op 18/6 lees ik.

Dus ik ga mijn lamp laten staan met mijn 1 plantje op 18/6, probleem opgelost met wat ik lees hier op het forum heb ik meer opbrengst met 18/6.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Extra vraagje ik woon in Avelgem in de Vlaamse Ardennen, toevallig ook mensen uit de streek die hier ook op het forum zitten en kweken ????

Comment

Heb al op 18/6 gedraaid maar doe het nu al een lange tijd op 15/9.
              Geen merkbaar verschil qua opbrengst... Integendeel, heb de indruk dat de iets langere nachten hen goed doen.
              De planten worden iets groter.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Het is verwarrend die lichturen betreffende oogstopbrengst, laat mijn lamp staan op 18/6 nu. Heb door mijn ziekte tijd genoeg om in de toekomst alles uit te testen.

Kostelijke dag terug vandaag eerst naar Sas van gent naar de apotheek achter wiet en erna doorgereden naar Urban garden shop in Terneuzen achter de rest van mijn materiaal voor de kweekruimte. Oef heb nu alles. Alles geplaats en alles werk zoals het moet. Maandag zal grote dag zijn. kweek hok volledig leegmaken en muren verven met kalkverf ( heb gelezen dat dit goed is tegen beestjes) en erna alles mooi in kabelgootjes plaatsen. 15f9m8dE-1396014251-db00e34969837f63ddd250894019ca61.jpg

Zeker dik uur in de schop gezeten en veel info en raad gekregen van die man. Ziet mij zeker terug in de toekomst. Slim geweest had foto's genomen van alles. En ben op aanraden van hem buitengekomen met proefpakket van Plagron. Dus vanaf morgen start ik met die voeding.15f9m8dE-1396014277-028070ba1f634ca87d709e11c9c8825c.jpg

dag 20
                ph 8
                vocht 5/10
                hoogte 26
                28_03.jpg 28_03_bis2.jpg

Morgen start ik met dagelijks 300 ml water met voeding

Op 1 liter water
                4 ml alga bloom
                1 ml power roots
                5 ml vita race
                Last edited by odyssee; 28 March 2014, 15:21.

Comment

Alles ziet er nog goed uit

Hoogte lamp 40 cm

dagelijks nu Op 1 liter water
                  4 ml alga bloom
                  1 ml power roots
                  5 ml vita race

ph meter blijft maar op max staan 8
                  vocht 5/10 nu 300 ml per dag
                  hoogte plant nu 30

dag 2128_03_bis2.jpg dag 2230_03_bis1.jpg dag 2330_03.jpg dag 2401_04.jpg 20140401_091259_resized.jpg

plagron box.jpg En heb nu beetje raad nodig, zit geblokkeerd met mijn voeding schema deze spreek hier over 11 weken terwijl ik maar 8 weken nodig hebt. geen flauw idee als beginneling hoe ik dit moet aanpassen, volg nu week 3 van dit schema.

groetjes iedereen en geniet van het zonneke

Comment

sigpic

Comment

Oeps zit te vloeken op mijn geheugen staat er nochtans klaar en duidelijk met Vita race (Voor gebruik goed schudden. Maximaal 5 ml Vita Race toevoegen per 1 liter water (1:200). Besproei de plant wekelijks tot en met de derde week van de bloeifase. Sproei de plant druipnat voor een optimaal resultaat. Na oplossen in water maximaal 24 uur houdbaar) wat ik ook deed dagelijks voor de lamp uitga mijn plantje benevelen met water maar zonder voeding.

Zal nu om de 2 dagen voeding geven maar wel dagelijks water. Wel lastig om de juiste hoeveelheid te meten voor 1 plantje, maar ben slim geweest achter spuitjes geweest in de apotheek van 1ml en 10 ml met dikke naald om op te zuigen en dit werk goed . spuitje eenmalig gebruiken en volgende keer nieuwe enz...

En die Power roots ook niet meer nodig dan, zeggen op het kweekschema nog 3 weken geven in bloei?
                      En wanneer start ik het best met Green sentation welke week?

Mijn god en ik die dacht dat het gewoon een zaadje planten was en op de vensterbank te zetten, niet dus
                      Maar klaag niet leer alle dagen bij hier.

Grootste nadeel dat je hebt al beginnende kweker is geduld, de tijd gaat veel te traag vooruit. zit nu al volop uit te kijken om te oogsten

groetjes iedereen en geniet van het zonneke
                      Last edited by odyssee; 1 April 2014, 14:34.

Comment

Gewoon zo doorgaan en dan begin je de 7e week met spoelen met alleen water.

Comment

Power Roots kun je inderdaad nog een tijdje doorgeven maar het maakt nog weinig verschil uit.
                          Green sensation begin ik meestal op te bouwen vanaf week 3 van de bloei. 0.5 ml per liter water en vanaf week 5 1 ml tot aan het eind van de kweek.

Laatste 10 dagen enkel nog water zonder voeding geven. Is zeer bevorderlijk voor de smaak.
                          sigpic

Comment

Hoi iedereen

ZUCHTTTTT vervloekt de medicijnen, loop depri tot en met. Gisteren nieuwe afspraak gemaakt met prof in UZ in gent moet andere pillen krijgen mijn geheugen is om zeep door de pillen die ik nu krijgt. Zelf niet meer in staat om te rekenen ben radicaal verkeerd met mijn dagen en kan niets onthouden, sorry ervoor.

Eerst en vooral bedank voor de mensen die mij raad geven, heb er veel aan.

Even kort samengevat nu:
                            Ben gestart met autoflower Quick One omdat ik geen bal verstand heb van planten, zelf mijn kamerplanten overleven het niet. Met wat ik lees http://www.royalqueenseeds.be/126-quick-one.html (die automatisch gaan bloeien en in ongeveer 8 weken klaar zijn voor de oogst) en hier heb ik mijn eerste verwarring bedoelen ze nu vanaf je het zaadje plant tot de oogst of moet je beginnen rekenen na het ontkiemen?

Dus heb mijn zaadje geplant op 15/02/14 en zijn nu 03/04/14 dus zit ik vandaag op dag 47 normaal gezien na het planten van het zaadje?

dag 00 zaadje geplant
                            dag 07 verplant naar bloembak
                            dag 25 gestart met voeding uit een tuincentrum
                            dag 35 enkel bovenste getopt en hoop verkeerde blaadjes weggeknipt
                            dag 41 gestart met voeding 4ml algo bloom, 1 ml power roots, 5 ml vita race
                            dag 47 vandaag dus, plantje ziet er goed uit en ben blij dat het nog leeft. En vooral blij met mijn nieuwe hobby.

dag 0Picture 62.jpg dag 701_03_2014.jpg dag 25 12_03_14_bis.jpg dag 3522_03_bis3.jpg dag 47 vandaag dus 03_04.jpg 03_04_bis1.jpg 03_04_bis2.jpg

Heb mij een proefpakket gekocht van plagron http://www.plagron.com/nl-nl/product...-grow-box.aspx omdat ik biologisch wil kweken.
                            Weet intussen dat ik al verkeerd bezig was met vita Race in de grond inplaats van op het blad, kalf dat ben.
                            Weet ook intussen de laatste week enkel water.

zit nu nog met 4 vragen 5 als je de bovenste meeleest
                            Wat geef ik nu in de toekomst als voeding? ik denk nu aan per liter 4ml alga bloom en 1 ml green sen
                            Hoelang moet ik nog voeding geven denken jullie voor ik moet overstappen naar water?
                            Hoelang denken jullie voor ik kan oogsten, wil mijn eerst kweekje proeven?
                            Ben ik nu juist met mijn dagen?

met vriendelijke groet

Attached Files

Comment

Je gaat vanzelf zien als ze uitgebloeid is en gewoon die alga voeding geven.En je zit goed vanaf onkieming gaan tellen, soms is het wat minder en soms wat langer, en je hoeft je niet te verontschuldigen voor je ziekte hoor, je krijgt ook veel verschillende raad van iedereen en dat is verwarend ik denk dat je het best naar qnq kan luisteren want die heeft het meest verstand van autoflowers.Dat is ook de valkuil van dit forum, te veel goed bedoelde raad en als je dan ook nog ziek bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door odyssee View Post
                                Hoi iedereen

ZUCHTTTTT vervloekt de medicijnen, loop depri tot en met. Gisteren nieuwe afspraak gemaakt met prof in UZ in gent moet andere pillen krijgen mijn geheugen is om zeep door de pillen die ik nu krijgt. Zelf niet meer in staat om te rekenen ben radicaal verkeerd met mijn dagen en kan niets onthouden, sorry ervoor.

Eerst en vooral bedank voor de mensen die mij raad geven, heb er veel aan.

Even kort samengevat nu:
                                Ben gestart met autoflower Quick One omdat ik geen bal verstand heb van planten, zelf mijn kamerplanten overleven het niet. Met wat ik lees http://www.royalqueenseeds.be/126-quick-one.html (die automatisch gaan bloeien en in ongeveer 8 weken klaar zijn voor de oogst) en hier heb ik mijn eerste verwarring bedoelen ze nu vanaf je het zaadje plant tot de oogst of moet je beginnen rekenen na het ontkiemen?

Dus heb mijn zaadje geplant op 15/02/14 en zijn nu 03/04/14 dus zit ik vandaag op dag 47 normaal gezien na het planten van het zaadje?

dag 00 zaadje geplant
                                dag 07 verplant naar bloembak
                                dag 25 gestart met voeding uit een tuincentrum
                                dag 35 enkel bovenste getopt en hoop verkeerde blaadjes weggeknipt
                                dag 41 gestart met voeding 4ml algo bloom, 1 ml power roots, 5 ml vita race
                                dag 47 vandaag dus, plantje ziet er goed uit en ben blij dat het nog leeft. En vooral blij met mijn nieuwe hobby.

dag 0[ATTACH=CONFIG]223260[/ATTACH] dag 7[ATTACH=CONFIG]223261[/ATTACH] dag 25 [ATTACH=CONFIG]223263[/ATTACH] dag 35[ATTACH=CONFIG]223268[/ATTACH] dag 47 vandaag dus [ATTACH=CONFIG]223270[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]223271[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]223272[/ATTACH]

Heb mij een proefpakket gekocht van plagron http://www.plagron.com/nl-nl/product...-grow-box.aspx omdat ik biologisch wil kweken.
                                Weet intussen dat ik al verkeerd bezig was met vita Race in de grond inplaats van op het blad, kalf dat ben.
                                Weet ook intussen de laatste week enkel water.

zit nu nog met 4 vragen 5 als je de bovenste meeleest
                                Wat geef ik nu in de toekomst als voeding? ik denk nu aan per liter 4ml alga bloom en 1 ml green sen
                                Hoelang moet ik nog voeding geven denken jullie voor ik moet overstappen naar water?
                                Hoelang denken jullie voor ik kan oogsten, wil mijn eerst kweekje proeven?
                                Ben ik nu juist met mijn dagen?

met vriendelijke groet

[QUOTE=tuinbroek;444821]Je gaat vanzelf zien als ze uitgebloeid is en gewoon die alga voeding geven.En je zit goed vanaf onkieming gaan tellen, soms is het wat minder en soms wat langer, en je hoeft je niet te verontschuldigen voor je ziekte hoor, je krijgt ook veel verschillende raad van iedereen en dat is verwarend ik denk dat je het best naar qnq kan luisteren want die heeft het meest verstand van autoflowers.Dat is ook de valkuil van dit forum, te veel goed bedoelde raad en als je dan ook nog ziek bent dan raak je nog meer in de war.
                                Gr tuinbroek

Comment

Bezig...
                                X