Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berry

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berry

Korting op 420shop
    Hoi, in mijn eerste kweek ben ik met meer soorten gestart dan de bedoeling was. Ik had af pineapple express en af sin tra bajo gekocht kreeg ineens powerplantstekjes en gratis zaad af white Berry bij de smart pots die ik had gekocht.Enfin, de tent is vol nu. Mijn setting is een dr 90 II,5 250 w hps lamp en lumatek powerboost. Doordat ik ineens een aantal stekjes pp kado kreeg zat ik met pottengebrek waarbij ik 2 stekjes in een 11 liter pot heb gedaan. De zaadjes pineapple express en sin tra bajo had ik laten ontkiemen door een kennis. Van de 5 zaadjes van elk soort sloegen er 4 aan. Een pineapple express was zo ienie mienie ten opzichte van haar zusjes dat ik maar euthanasie heb gepleegd op haar. Wat mij opviel is dat de Sin tra bajo er steviger bijstaan dan de pineapple express. Met de pp had ik al startproblemen door te veel water te geven, dat trekt gelukkig nu weer bij. Ik heb alles in biologische moestuinaarde met 3 maanden voeding staan in smartpots 11 en 7 liter. Ik heb tot nu toe geen extra voeding gegeven vanwege de voorbemeste grond maar ik heb nu een en ander van biobizz besteld. Ik hoop dat ik jullie een mooi kweekverslag kan leveren met foto's en zelf ben ik erg benieuwd wat gaat lukken en wat niet.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

IMAG0049.jpg power plant stek nu 1 week in de tent, toen ik ze kreeg waren ze 1of 2 weken

IMAG0046.jpg af pineapple express 1,5 week oud van zaadje af door ervaren persoon ontkiemd

fIMAG0043.jpg white Berry af, zonder enige zorg in natte aarde gestopt 1,5 week
    geleden

IMAG0041.jpg en hier de sin tra bajo ook 1,5 week oud door ervaren persoon ontkiemd.
    Attached Files
    Last edited by Stemma; 26 March 2014, 10:09.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Re: Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berry

je plantjes hebben wel wat last van verbranding. grond mss teveel bemest?

ook vindt ik, maar dat is mijn mening dat je teveel hooi op je vork neemt zeker voor een eerste keer. dan mag je al blij zijn dat je 1 plantje mooi kan groot brengen.
    maar swat. wens je alleszins veel succes toe en kom af en toe eens binnen wippen.

thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Re: Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berry

Die tent staat wel erg vol! Binnekort is dit een echt jungle
      Ik kan je al vertellen dat het lastig wordt om water te geven eens het een dicht bos is geworden.
      Maar ik zou het proberen, plantjes weggooien kan ik ook niet hehe

Probeer de potten in ieder geval nog wat verder te vullen met potgrond.

Ik zou ze zo snel mogelijk op 12/12 gooien, anders gaat het echt te vol groeien.

Ik volg je!
      1ste binnenkweek LED

Comment

Ik zou indd zo snel mogelijk naar 12/12 gaan. Volgens mij gaat dit te veel zijn voor zo en tentje..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
        -

Comment

Hoi, ik heb ze gelijk op 12/12 gezet en wat aarde toegevoegd. Bedankt dus voor de tips ! Eenvolgende keer hou ik het op stuk of zes, want ik snap dat dit een beetje te veel van het goede is. Vandaag heb ik mijn voeding van biobizz binnengekregen. Ik laat de biobloom nog maar staan omdat mijn grond al voorbemest is. ( bio grow had ik zowiezo al niet gekocht ). Ik heb nu bioheaven, topmax, alg a mix en fishmix gemengd met water. Omdat ik de eerste week teveel water heb gegeven kwam er ook te veel voeding uit de voorbemeste grond vrij.
          Ik hoop dat mijn mix nu niet tezwaar wordt.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Te veel en te vol dat past net in een 120x120 nee ik zou een selectie maken want dat word niks ze zitten elkaar in de weg.
            Liever 5 goed dan 10 half
            maar dat is wat ik zou doen het zijn jou planten
            Grtuinbroek

Comment

Ik zou ook en selectie doen. Nog en weekje ofzo 18/6 en de grootste en sterkste er in laten. De rest buuten zetten ofzo.
              Ik heb 9 planten in en 120x120 en dat is net te veel...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
              -

Comment

Je moet alle andere plantjes, die autoflower zijn, op 12/12 houden om die ene PP in bloei te krijgen
                Dan gaan al die auto's dus te weinig licht krijgen voor die ene PP.
                Dan zou ik die Powerplant eruit flikkeren en de tent op 18/6 houden tot het eind, zodat alle autoflowers optimaal ontwikkelen.

Je bent mooi op weg met Biobizz zie ik.

ter info :
                Ik heb bij mijn kweek een schemaatje gezet van wat ik geef gedurende de (echte)bloeiperiode :
                QNQ2012080.jpg
                (dat is in 1.5L water)
                Je moet ook een beetje kijken naar de grootte van de plantjes. Ik kweek geen autoflowers binnen.
                Autoflowers kunnen misschien nog wel met minder voeding toe.

Nou kun je die Grow ook wel vervangen door fishmix volgens biobizz, dus misschien kom je ermee weg.
                Ik gebruik dat fishmix voornamelijk om een paar keer mee te sproeien, als bladvoeding, daar worden ze mooi groen van.

Succes.
                Last edited by QnQ; 26 March 2014, 08:37.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja, ik denk dat dat toch beter is om uit te dunnen. Ik voel mij hier niet zo prettig bij. Het is tenslotte voor eigen gebruik en kwaliteit is voor mij veel belangrijker dan kwantiteit. Beter een overzichtelijk bloembed dan een jungle Ik zal kijken of ik nog liefhebbers in de buurt heb. . Wat betreft de biogrow en biobloom is dat niet te veel bij een voorbemeste grond ? Ik dacht dat dat handig was, maar eigenlijk ben ik daar niet meer zo zeker van.

Zo, gelijk maar daad bij het woord gevoegd. Even rondgebeld en plantjes weggegeven, 3 autoflowers op de vensterbank gaan naar buiten zodra ze bloeien, evt met plastic beschutting.Kan ik gelijk verschil zien tussen de pineapple express en Sin tra bajo binnen en buiten.

IMAG0054.jpg zo hou ik het overzichtelijk

Stemma doet stout (2016)

Comment

IMAG0056.jpg
                    Zo een kleine update, niet alles was opgehaald dus heb ik maar enkele teruggezet. Mocht het straks toch te vol worden of gaat er een niet zo lekker dan kan ik ze alsnog een staats begrafenis geven . Ik ben nu iets meer dan 2 weken bezig en ik heb al aardig geleerd van mijn fouten... De biobizz serie geef ik nu een week en daar ben ik heel erg tevreden mee, de plantjes zijn groener geworden en flink gegroeid. Zie foto. De pineapple express af schiet echt de lucht in, ik vroeg mij af of hij strekt ? Ik vind het erg spannend allemaal want zelf heb ik nog nooit een bloeiende wietplant gezien . Ik heb geen aparte droogruimte dus hoop ik maar dat ik beetje gelijktijdig kan oogsten ( ook zo'n beginnersfout, pas gaan lezen over hoe te drogen als de potten er al staan) zoniet moet ik maar iets anders bedenken. De smartpotten vind ik op zich wel handig in gebruik, je voelt dat het materiaal van de pot zelf ook vochtig wordt. Als een van jullie de planten apart op de foto wil hebben, zal ik dit doen zolang als dit "kan". In het midden links staat de lange pineapple express,, rechts de sin trabajo. af en achterin en op de voorgrond wat powerplantjes.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Het groeit nog allemaal lekker door. De bloei begint al aardig vorm te krijgen , ook de autoflowers vormen hun "sprietjes". Een paar powerplantjes houden wat gele vlekjes op de bladeren, als dit zo blijft haal ik ze eruit. Kwaliteit voor kwantiteit. Zo zeker als ik was dat voorbemeste biologische moestuingrond een goede keus was zo zeker ben ik dit een evt. volgende keer niet meer gebruik. Op zich is de grond wel goed alleen dat voorbemeste moet je met een korrel zout nemen, is niet voldoende voor het "onkruid" wat ik wil laten groeien. De voedingslijn van biobizz vind ik erg goed , al is dit mijn eerste kweekje en heb ik geen ervaring met andere voedingslijnen zie ik echt het goede effect op de plantjes. De biogrow heb ik ook gekocht dus heb ik op de wortelvoeding na nu de hele lijn. Ik ben nu gestopt met fishmix als bladvoeding omdat dit maar tot en met de 2e week van de bloeiperiode kan. Ik vraag me af of ik de fishmix wel door de voeding in het water moet blijven mengen. Zal er eens naar googlen. Ik weet niet of iemand dit topic nog volgt dus plaats ik alleen nog foto's als hier interesse in is.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Help spint ! zie http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...z%29-gebruiken

Stemma doet stout (2016)

Comment

Nu een dag later heb ik geen beestjes meer gezien maar ik heb niet onder elk blaadje gekeken dus misschien hadden ze zich opgescholen met zijn allen. Heb ze gister drijfnat ggespoten van de leafcoat en de lv omhoog gegooid. Was vanmiddag zelfs 91 % toen ik de afzuiger uurtje had uitgezet. Ook 32 C dus dat was even te warm. De bladeren krijgen wel een boost van de leafcoat ze zien er " stralend " uit.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Vond toch nog spint op de powerplantstekken dus die zijn nu allemaal de kliko in.
                            Ik heb a.r.t.s besteld tegen spint (biologisch) op de foto de nieuwe indeling.

IMAG0061.jpg Hier de nieuwe indeling.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Zonde he.
                              Ziet er goed uit.
                              Hoeveel watt draai je?

Comment

Bezig...
                              X