Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berry

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berry

Steffa
    Weet je wat ik altijd doe als ik geen ruimte heb om te drogen dan haal ik een grote doos van een wasmachine bij de media markt en daar span ik dan een paar touwtjes en zo droog ik het,werkt prima.

Comment

Re: Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berry

P1230801.jpgP1230801.jpg Dubbele foto, het lukt mij niet om er een te verwijderen .

Bedankt mannen voor de tips over de kartonnen doos !

Planten zijn nu 7 weken vanaf zaadjes en bij aan het komen van de voedingstekorten . Je ziet nog wat gelige bladeren maar het is al minder, ik denk dat er een zelfs teveel voeding heeft gehad want enkele blaadjes bovenin trekken beetje krom.
      P1230804.jpg
      Voorlopig dus maar weer voeding aanpassen per plant.
      Op overzicht is te zien dat toppen al aardig vormen, vogel mij heeft de pineapple express fluffy toppen, maar misschien trekt dit bij.
      P1230811.jpgP1230807.jpgP1230805.jpg
      Hoop dat zakmicroscoop vandaag binnenkomt dan kan ik gluren of er nog steeds spint rondscharrelt. Tot de volgende keer !

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Nou zakmicroscoop binnen, bijna 20 euro en ik zie er weinig door.
      Volgens gebruiksaanwijzing moet ik het te bekijken voorwerp op een plat

oppervlak leggen, ik kan toch niet alle blaadjes eraf trekken om te bekijken ?
      Vanmiddag maar even opnieuw proberen anders gaat er mail naar growshop.
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ey steffa leuk dat je pineapple af hebt,

ik heb deze ronde ook pineapple alleen geen autoflower.

maar de pineapple kush 3x

gr staff

Comment

Nu weer meer gelige bladeren, foto volgt.
          Ze staan volgens mij nu te nat, in smartpotten dus als het goed is verdampt het allemaal wat sneller dan in plastic. Ik heb de afzuiging een dag of twee hoger gezet omdat de dames sterker begonnen te geuren, kan het zijn dat de inkomende lucht niet vers genoeg was ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hoi, ik had ander topic aangemaakt voor wat extra informatie http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...969#post453969

Mijn laatste bericht daar.
            Hoi, ik heb inmiddels iets ander gevonden wat ik wil proberen. Ik was bij de boerenbond/welkoop aan het snuffelen waar magnesium in zat. De bladgroen-plus van ecostyle verkochten ze niet. Bitterzout ook niet. Volgens de medewerker verkochten ze geen magnesium apart of met een hoog gehalte van magnesium. 2 % magnesium zou het maximale zijn. Ik dus alle dozen/flessen bekijken en later met de medewerker mijn bevindingen besproken, ik wat geleerd maar hij ook !
            25 % magnesium in welkoop sierplantenmest bevat kieseriet en was vlgs de medewerker kunstmest.
            19 % magnesium(dacht ik, weet het nu niet precies meer) in een meststof voor het gazon wat de grond minder zuur maakte
            13% magnesium in basaltmeel(wat hoort in het rozenpakket 3 in 1 van ecostyle, er zitten 2 zakken in 1 met rozenmest npk 7-7-5-eventueel goed voor mijn tuin en 1 met basaltmeel) In de basaltmeel schijnen allerlei waardevolle stoffen te zitten 43,9 % plantopneembaar kiezelzuur (silicum), 10,5% hoogwaardige kleimineralen en 13,7 magnesium. Ik heb basaltmeel gegoogled en het schijnt toch wel als bodemverbeteraar bij klei maar ook bij wietplanten te worden gebruikt onder de naam "rockdust" in engeland en ook in plagron bio supermix te zitten volgens het wietforum. > het basaltmeel wordt ook wel lavameel genoemd, echter op de apart verkochte lavameel van een ander merk kon ik geen ingredientenlijst vinden dus die heb ik maar links laten staan.
            Ik zal voor en na foto's maken.

Dit staat op wikipedia
            Lavameel

Lavameel

Door vulkanisch gesteente als basalt of lavagesteente te vermalen, ontstaat basalt- of lavameel ook wel oergesteentemeel genaamd. Het wordt in de biologisch-dynamische landbouw gezien als een bron van "oerlevenskracht". Veel aan lavameel toegeschreven eigenschappen zijn echter niet wetenschappelijk bewezen.
            In sommige veeteeltbedrijven vindt het toepassing als strooisel en toevoeging aan het veevoer. Het zou de stalbodem zuiver houden en daardoor stank en ziekte voorkomen. Mensen nemen de stof in vanwege een verondersteld positief effect op het maagdarmstelsel. Ook vindt het toepassing als cosmetisch middel.[2] Het meel bevat mineralen en sporenelementen.[3]
            Gemalen lavagesteente dat in de handel is wordt gewonnen in vulkanische gebieden zoals de Eifel. Hierdoor kan de ecologische structuur van die gebieden worden aangetast.
            In een grovere maat korrel, tot 11 mm, noemt men het ook wel "lavazand".

Dit is een foto van het begin voedingstekort , de huidige foto lukt me niet om te uploaden maar er zijn nog meer gele bladeren.Zoals jullie zien was het hoognodig om wat te doen !
            Ik heb net een eetlepel basaltmeel in elke pot gedaan en een eetlepel rozenmest van ecosyyle . De rozenmest vanwege de mycorhizza schimmels en overige organismen. Verder heb ik water met alleen topmax en bioheaven van biobizz gegeven.
            Volgende keer echt veel grotere potten gebruiken, zou overpotten nu nog zin hebben ?

Bedankt voor de tip van coniferengroen.
            Last edited by Stemma; 10 May 2014, 15:05.

Stemma doet stout (2016)

Comment

nog meer foto'sP1230814klein 1005.jpghier 1,5 keer dosis voeding gegeven

Nog meer foto's lukt weer niet ?

We gaan hier http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/34793-Vervolg-Eerste-keer-power-plant-stek-en-af-pineapple-express-sin-tra-bajo-en-white-berr?p=455328#post455328
              verder, hier lukt het wel om foto's te uploaden

Stemma doet stout (2016)

Comment

Nou ze mag nog wel een beetje dikker worden,en elke soort heeft zn eigen behoefte kwa hoeveelheid voeding en water.
                Hoop dat je de spint nu kwijt bent.Ik heb het nog nooit gehad,terwijl mijn hond altijd bij de planten komt kijken en snuffelen.Zal het hek er maar voor zetten.
                He succes met je planten.

Comment

Bezig...
                X