Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berry

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berry

Ik draai 250 w op een lumatek met superlumen. Ik durfde niet meer watt omdat ik bang was voor brand. Eerst wilde ik voor tl gaan maar dat raadde de growshop eigenaar mij af. Daar ben ik blij mee. Nu ik bezig ben en veel kweekverslagen lees realiseer ik me dat ik net zo goed een 400 w had kunnen kopen. Het is allemaal niet zo eng als ik dacht. Als ik nu switch naar 400 w moet ik weer een nieuwe evsa kopen en dat vind ik beetje zonde. Eerst deze ronde maar afwachten hoe de kwaliteit wordt. Dacht ook nog evt. een andere lamp te nemen een gavita or die zou beter licht op je planten geven maar ik weet niet of dit zoveel uitmaakt. Ik heb er nu een t son plus lamp in.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Re: Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berry

Vandaag de spired van a.r.t.s. ontvangen en net voordat de lichten uitgingen de plantjes ermee ingesproeid. Wat stinkt dat spul ! Arme plantjes... Ik vraag me af hoelang de aangemaakte spired houdbaar is , heb nog ruim 300 ml over.
      Zal volgende keer weer foto's plaatsen. De bloei zet lekker door, op verschillende plaatsen komen bosjes witte sprietjes tevoorschijn.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Sorry dat ken ik niet, had je ziekte of beestjes? En ja je had natuurlijk voor 400wat kunnen gaan.Als je later nog veranderd kan ik je gavita esva, s van harte aanbevelen, die van mij is 600watt maar je kunt er ook een 400watt in doen en dan dimmen naar 300.Ik vind het een topsysteem.Ik heb ook nog zon oude 400 watt maar als die aanstond kon je er wel een ei op bakken zo heet worden die.
        Succes

Comment

Ik had vorige week een beetje spint op paar stukken, deze heb ik op vakantie naar de kliko gestuurd
          . Spired van a.r.t.s. is een biologisch antispintmiddel van ei tot beestjes.

Maar nu wat foto's.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuinbroek View Post
            Zonde he.
            Ziet er goed uit.
            Hoeveel watt draai je?
            [QUOTE=tuinbroek;447511]Sorry dat ken ik niet, had je ziekte of beestjes? En ja je had natuurlijk voor 400wat kunnen gaan.Als je later nog veranderd kan ik je gavita esva, s van harte aanbevelen, die van mij is 600watt maar je kunt er ook een 400watt in doen en dan dimmen naar 300.Ik vind het een topsysteem.Ik heb ook nog zon oude 400 watt maar als die aanstond kon je er wel een ei op bakken zo heet worden die.
            Succes oh ik heb het al gelezen spint, heb ik nog nooit gehad want ik kweek alleen met zaad.
            Nou kun je nog wel spint krijgen met zaad, maar niet zo snel.
            Nou dat spul is wel goed, en bio
            dus dat komt wel goed.

Comment

Hier het overzicht, de autoflowers zijn groter dan ik had verwacht
              Ook lijken ze wel wat gestrekt ?.P_20140415_124356.jpgP_20140415_124239.jpg

P_20140415_124507.jpgDit is de pineapple express van barney's farm

P_20140415_124518.jpgDit is de Sin trabajo van barney's farm

De autoflowers zijn nu ongeveer 4,5 week geleden gezaaid. Ze krijgen biologische voeding van biobizz behalve de wortelvoeding, ik dacht dat ze dat niet nodig hadden , volgende keer krijgen ze dat gewoon.

Ik heb nog wel wat gele puntjes in mijn bladeren , waarvan ik niet precies weet waar het vandaan komt.
              P_20140415_124553.jpg Weet iemand wat dit kan zijn ? En hoe ik dit evt. biologisch kan oplossen ? Ze zijn ontstaan nadat ik overvloedig met leafcoat had gespreid, nu dat ik gisteren met Spired van a.r.t.s. heb gespreid lijkt het wel erger geworden. Ik heb leafcoat gespoten met het licht nog aan en Spired vlak nadat de lichten uitgingen. Ook had ik nadat ik de spintstekken had verwijderd het licht van 12/12 naar 16/8 gezet omdat dit beter voor autoflowers zou zijn. Op de autoflowers zelf heb ik maar 1 blaadje gevondenmet iets wat leek op een spinteitje. Dus zouden de vlekjes daar niet vandaan kunnen komen.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik heb altijd aangehouden dat de lamp minstens een uur brand, dan zouden ze pas hun huidmondjes open hebben, en bladvoeding geef ik gewoon met de lamp aan al zet ik hem wel hoger.Als om 4 uur straks de lanp aangaat dan wacht ik een uurtje en dan geef ik ze bladvoeding, en ik heb geen last van verbrande bladen.Zo doe ik het.ik heb nog van gisteren, dat blijft ongeveer 48 uur goed.Het stinkt wel wat maar ale.Zo heeft iedereen zn eigen manier.
                En toch draaien de meesten goede oogsten.
                He succes hoop dat je de spint kwijt bent.

Comment

En ja hoor, daar is het spint opnieuw... Waarschijnlijk niet goed genoeg ontsmet de vorige keer.
                  Dringend (deftig) gaan behandelen of alles kan opnieuw in de vuilbak!!!

Verder zijn die auto's zo groot omdat ze inderdaad gestrekt zijn. Lamp hangt veel te hoog volgens mij.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

@tuinbroek bedankt voor de tips.

@gamma ik heb ze net gisteren behandeld met a.r.t.s. zoals ik schreef, over 3 dagen moet ik het herhalen. Als dat niet werkt zou ik nog wat anders kunnen proberen. Op zich heb ik gisteravond nergens beestjes of eitjes gezien dus denk ik dat gele puntjes misschien iets anders zijn. Maar ik zou spint ook niet durven uitsluiten. Waar kan ik het beste mijn tent mee schoonmaken ? Moet ik ook het koolstoffilter vervangen ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Schoonmaken met dettol, en ik zou die filterhoes ff in de wasmachine gooien... (Niet te heet heh )
                      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                      (running)

Comment

Veranderen de blaadjes van kleur als de spint effectief wordt aangepakt, of blijft de schade aan het blad zichtbaar ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Schade zal zichtbaar blijven.
                          Zelfs al zie je geen beestjes, geloof me, je planten hebben spint.

Zoek eens op het forum hoe je je tent best aanpakt na een spintplaag.
                          Er komt serieus wat kuiswerk bij kijken om ervoor te zorgen dat je de volgende kweek niet opnieuw spint hebt.
                          sigpic
                          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

@gamm dan wordt het wel lastiger om te zien of mijn aanpak goed is. Het lijkt wel of de blaadjes groener worden en dat gele vlekjes meer naar elkaar betrekken zodat ipv heleboel piepkleine gele stipjes<1mm nu wat grotere 1 a 2 mm lichtergele stapjes op het midden van het blad , net aan het begin van het blad nerf waar de steel overgaat in het blad. Of dient zich het volgende probleem aan ? Zal straks een foto bij daglicht maken. Ik zal vanavond nog een keer met Spired behandelen, morgen de tent ontsmetten met dettol en nawassen met vloeibare zeep en als ik dan hopelijk gewoon kan oogsten na de kweek nog een keer de tent ontsmetten. Zal de ritsen en inlaten niet vergeten en een volgende keer gelijk preventief met neemolie behandelen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

P_20140417_114619.jpgP_20140417_114639.jpg Hier de pineapple express en blad dichtbij

P_20140417_114742.jpgP_20140417_114730.jpg En hier de sin trabajo en blad

Zijn autoflowers nu ruim 4,5 week.
                            Last edited by Stemma; 17 April 2014, 12:05.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Jammer steffa ik heb ook wel goede dingen gehoord over neemolie, heb ze zelf nog nooit gehad.Maar jij gebruikte eerst wel stekken toch?
                              Nou zal voor je duimen dat je het wegkuist.:eek:

Comment

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X