Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Nou zo voorspoedig liepen de afgelopen 2 kweekjes niet hoor
Heb nog wel het een en ander bij te schaven... haha
En ja alle op 1 na zijn bovengekomen,
Daarbij heb ik het zaadje maar uit de betreffende pot gehaald en de aarde maar verdeelt over de andere potten.
Dat is er al 1 ter selectie ten onder
Misschien ben ik gek maar t valt mij op dat er 2 soorten blaadjes ontstaan..
Groter rond vormig blad en kleiner langwerpig blad... tijd om door te lezen dus haha
If life keeps putting you down, You better stay high
Den schimmige heeft het virus opgelopen,
ik zie veel bekendheid terug en van de gesprekken van afgelopen jaar.
succes en gaat helemaal goedkomen we kijken mee met selecteren,
ga je ze ook stekken en labellen en dan de kloontjes in bloei knallen?
en daaruit selecteren of??
Volgende keer als je bij de fruitboer of supermarkt bent, neem dan een paar mango's mee.
Het eten hiervan is gezond en als je een halfuur wacht en dan een joint rookt, Dan zal het effect veel sterker zijn en sneller optreden.
Gelukkig heb ik nog wel tijd gevonden om met regelmaat een foto te maken om dit verslag wat mee aan te vullen.
Dus laten we ons daar maar mee bezig houden.
~~
~~Shut it fool! no more jibba jabba, Just Plants~~
2mei0137.jpg2meilowview1655.jpg2mehighview1700.jpg 2 mei: De kleine zaailingen zitten op hun 2e internode (1ste echte bladeren).
Watergift in deze staat gaf ik ze 100ml water met wortelbooster toevoeging.
Hierna laat ik het substraat eerst weer wat droger trekken alvorens weer bij te wateren dit met de bedoeling om wortelgroei te stimuleren.
Stralingstemperatuur 31 C, temp. in de tent zat hier rond de 26 C - 27 C
5meiupview.jpg5meilowview.jpg 5 mei: zaailingen hebben hun 3e internode aangemaakt.
Stralingswarmte is nog steeds rond de 31 C tent temperatuur rond de 26 C
Lamp hangt c.a. 65cm boven de plantjes.
Nu heb ik hier deze spreader kan helpen tegen de warmte.. maar weet nog niet echt of ik hem gebruiken moet of niet.. lees er weer verschillende verhalen op
7Meitop0300.jpg7Mefront0300.jpg @0300 7mei2300.jpg7meii2300.jpg @2300 7 mei: De 4e internode is alweer behaald.
Omdat ik een randdebiel ben heb ik niet goed op de luchtstroming in de tent gelet. dit vermoedelijk samen met warmte? heeft geresulteerd in een paar plantjes met zwakkere stelen.
Daarom maar DJ Waaier uitgenodigd om de menigte wat meer te laten dansen
8mei0315.jpg8mei0316.jpg 8 mei: Zoals jullie misschien al gemerkt hadden switch ik de potjes geregeld rond. dit vaak ter groei (bij) sturing.
LV begint in de tent toch al meer rond de 40% te hangen.
10mei0221.jpg10mei0220.jpg10mei0222.jpg 10 mei: En ja hoor, daar heb je het gedonder al, nu het bladerdek wat zwaarder begint te worden beginnen de eerste slachtoffers te vallen.
E.H.B.C. koffertje er bij gepakt en begonnen met spalken.
Hierna ze zodanig terug gezet dat de draai die ze moeten maken om weer goed licht te vangen ze weer recht over eind zet.
Heb de lamp maar iets verhoogt. hangt nu 70cm boven de planten
inutraam.jpg
Ook mijn paprika plant vordert met de dag (al lijkt hij nu weer even stil te staan.)
Nadat de oude pot gevuld was met wortels was het tijd om hem maar eens op een groter medium te gaan zetten.
Daarnaast staat de nieuwste risico factor citroengeraniums.
Deze in de zomer mag proberen muggen op afstand te houden.
Sommigen roepen al snel dat je groene vingers hebt.
Om het tegendeel te bewijzen kunt u kijken naar de volgende afschuwelijke beelden :O
[ATTACH=CONFIG]227270[/ATTACH]
Ben een beetje erg lomp bezig geweest met een Aloe Vera.. moet de makkelijkste plant zijn maar ik kan het verneuken!
Te vaak overpoten vind hij blijkbaar niet fijn, krijgt hij slappe bladeren van... water gaat hem daar niet boven op helpen
ach hij was toch al te groot toen ik hem kreeg.
Om nog een poging te wagen dit gedeelte eerst maar even te drogen gelegd.
Binnenkort maar weer in de grond stoppen.
[ATTACH=CONFIG]227264[/ATTACH]
Ook slechte aandacht besteed aan mijn lepelplantje (spathiphyllum)
Had deze eerst in een pot zonder drainage staan kan hij wel hebben want deze plant kan veel vocht hebben..
Weinig vocht daar in tegen niet... weinig vocht in de vorm van lage LV.
tenminste dat is mijn vermoeden :/
Dat word dus de bladeren besproeien, (ook weer nuttig om spint te voorkomen.)
KAAAAAALK.jpg
Ben ook eens wat meer naar het kalk gehalte in het water aan het kijken.
Misschien later meer daar over.
ga je ze ook stekken en labellen en dan de kloontjes in bloei knallen?
en daaruit selecteren of??
Ik probeer te kijken of het in de groei van de plant is terug te halen, daarbij kijken of het mogelijk is om de vroege bloempjes te spotten.
Maar voor het betere leek me dat plan inderdaad het beste.
-Stekken in bloei zetten kost ongeveer 10 dagen.
-Een 3,75 liter pot (waar plantjes nu in staan) zou 15-30 dagen wortelgroei kunnen ondersteunen
-We zitten nu op dag 10 groei
10+10=20 dan houd ik nog minstens 10 dagen over om stekpoeder te halen en uit te zoeken welke takjes ik ga gebruiken
Heb ondertussen mijn collectie uitgebreid met een propagator van de Action.
kost iets van 2,5/3 euro.
Comment