Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DenSchimmige cultiveert door

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: DenSchimmige cultiveert door

    Ziet er prima uit.

    Comment


      #47
      Re: DenSchimmige cultiveert door

      heel netjes mooi tentje !!
      gaat helemaal goed komen daar
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #48
        Re: DenSchimmige cultiveert door

        Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
        Een UV lamp geeft toch geen "blauw" licht? UV zit in het spectrum onder de 400nm en dat gebruiken de planten niet voor de celontwikkeling. Het blauwe licht wat de planten nodig hebben zit meer in de range van 400nm tot 500nm.
        Als je echt blauw licht wilt hebben zou je eens moeten kijken naar de lampen die koraal kwekers gebruiken. Of LED.
        Ugh fck your right UltraViolet -_-
        Mijn TLD blb zit op 375nm :/
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment


          #49
          Re: DenSchimmige cultiveert door

          Gewoon allen overpotten dat beetje grond en je ging toch hergebruiken dus maakt het helemaal niet uit.
          Gaan met die blauwe bessen.

          Comment


            #50
            Re: DenSchimmige cultiveert door

            Mooi verslag, Den Schimmige ! En wat je voor je vriend hebt gedaan is hartstikke lief !
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #51
              Re: DenSchimmige cultiveert door

              leuk verslag... mijn hangmat hangt al klaar

              Comment


                #52
                Re: DenSchimmige cultiveert door

                Zijn toch al aardige compact plantjes aan het worden.
                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                Comment


                  #53
                  Re: DenSchimmige cultiveert door

                  Update ben wel benieuwd.

                  Comment


                    #54
                    Re: DenSchimmige cultiveert door

                    Ben momenteel weer iets aan het testen..

                    Gebruik blauwe tl of LEDS om indicatie te induceren in vegetatieve planten.
                    Geef de planten 12 uur regelmatige licht en dan 12 uur blauw Licht.
                    De planten zullen vegetatief blijven groeien, maar produceren ook wat bloemen.


                    Blauwe TL --- UVC (Blacklight) UVB (Electrische vliegenvanger) zouden moeten kunnen voldoen.
                    Normaal licht --- Valt HPI hier onder? of alleen HPS?

                    Met minder als 12 uur donker gaan ze onder hpi ook gewoon in bloei, wel slechter door gemis aan roodaandeel.

                    Als je ze in groei wil houden onder 12 uur licht kan je in het midden van de nacht een half uurtje licht geven een gewone groeilamp van 25 wat is hiervoor voldoende. http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...taarn-techniek

                    Comment


                      #55
                      Re: DenSchimmige cultiveert door

                      Hey Schim, weer een tijdje geleden dat je nog een update hebt geplaatst, ik begin ongeduldig te worden.



                      Komt ie nog??
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        #56
                        Re: DenSchimmige cultiveert door

                        Ach het is hier gewoon op het vinkentouw zitten , liep zelf de laatste tijd even op hete kolen dus moest wat gas terug nemen.
                        Maar omdat de spin werkt als de ragebol rust moest hier eerst even een tandje bij gezet worden.
                        Het is toch een hele onderneming zo'n huishouden.

                        En altijd als je het druk hebt komt de kat ook weer om extra aandacht vragen. gek beest.
                        Daarbij het eigenlijk wel weer inspeelt op het gene wat ik op dat moment nodig hebt.
                        Ontspanning.

                        Die ontspanning heb ik inmiddels wel weer gekregen naar het testen van een topje wiet.
                        Aldaar een schimmige beoordeling.




                        ~<-,->~


                        mwaay.jpg
                        mwaay2.jpg


                        Soort:
                        The Strawberry Banana
                        Grower: Mway
                        Breeder: Reserva Privada

                        Bloeitijd: 9 weken

                        Wiet/hasj: Wiet (Indica)
                        Geur:Smaak: Zacht, en heeft zeker wel iets banaan in de uitblaas/nasmaak.

                        Effect: (Normale joint) Rust, Relax, Chill, serieus wat is het gvd rustig in die bovenkamer.. ben ik niet meer gewend. zeker ff van genoten ^^

                        Algemeen: Kut wiet om te verkruimelen plakt als de ziekte alles zit onder de thrichomes besmeurd.

                        Rook wijze: Een jointje die ik makkelijk een aantal keer aan de kanten heb kunnen leggen.
                        Niet omdat ik er niks aan vind, maar had gewoon ff genoeg haha

                        Eindoordeel: Zeer goede joint om te roken, al zou ik hem niet te vol stouwen want heb het vermoeden dat je dan snel plat ligt.

                        Vermoed ook dat dit een uitstekende kandidaat is om je vrienden snel uit te schakelen




                        ~<-,->~





                        intro.jpg


                        Nu de rust is wedergekeerd is er weer inspiratie om er weer een schimmig verslagje neer te zetten.




                        (•_•) ... ( •_•)>⌐■-■ ... (⌐■_■) YEAAAAAHHH!




                        laten we eerst maar eens beginnen met het updaten van de cijfers.
                        De laatste update was alweer 22 mei, 19 dagen geleden


                        [Current Date:] 10-06-2014
                        [Gezaaid] 24-04-2014
                        [Ontkiemd] 26-04-2014/28-04-2014
                        [Start groei periode] 05-05-2014

                        [Groei] [Week:]3[Dag:]21
                        [12/12 zetting] 23-05-2014
                        [Bloei vanaf 12/12] [Week:]3 [Dag:]19
                        [Bloei gespot] 28-05-2014/29-05-2014
                        [Bloei vanaf spot] [week:] 2 [Dag:]14
                        [Temperatuur:] 19C / 29C
                        [Luchtvochtigheid:] 50%



                        23 mei de dag na de laatste update stonden de planten precies 3 weken in de groei.
                        24meibinding.jpgNu het al aardige plantjes waren geworden begon het voedsel geringer te geraken, Heb ze ook alleen nog maar bijgevoerd met Atami Rootastic.
                        Het werd ook de hoogste tijd om ze over te poten.
                        Alleen had deze pipo nog geen rekening gehouden met de geslacht erkenning.

                        Daarom maar gelijk de tijdschakelaar omgezet op een 12/12 ritme.
                        Waarbij om 18:00 de lamp aanspringt en deze om 06:00 weer uitgaat.
                        met de warmte op vooruitzicht de lampen vooral s'avonds en s'nachts laten branden.
                        Nu zou het warmtetechnisch gezien misschien beter zijn om van 20:00 tot 08:00 te draaien
                        Maar andere factoren spelen ook een rol

                        Als de lampen om 18:00 aangaan kan ik om 19:00 overal een kopje water bijgieten om net voor 20:00 de rest te geven. mooi op tijd al mocht er visite komen.
                        Ze zeggen meestal minstens een uur wachten met water gift nadat de lamp is aangegaan.
                        Het nut van het kopje water en een uur later pas de rest zou zijn dat het kopje water de wortels weer aanwakkert zodat een uur later alle wortels gereed zouden zijn om het dan toegevoegde water (met voeding) tot zich te nemen.
                        Misschien is het onzin.. misschien ook niet. dat zullen we vanzelf gaan zien.
                        schade richt het niet aan.

                        Wat wel schade aanricht ben ikzelf


                        24 mei kwam de post weer langs om onze nabestelling af te leveren.
                        Een week eerder samen met een maat naar Utrecht gekachelt om een bezoekje te brengen bij Growfella's
                        Om even te kijken waar we mee van doen hebben en onze bestelling met o.a. Gold Label Special Mix op te halen.
                        Mooi alles binnen om ook mijn tent geheel op orde te krijgen

                        24meiall.jpg

                        25 mei voordat het licht aanging snel de laatste aanpassingen gedaan in de tent.
                        De afzuiging zit nu vast aan het filter en een betere lamp ophanging.
                        Als je nog een lamp ophanging zoekt.. Kan ik je de Easyroller's echt aanraden.

                        verekte hendig.jpg

                        Daarna de HPS lamp er in gedraaid om toch nu ook het rode spectrum licht te voeren.
                        Dit ook meer bevorderlijk is voor het bloei proces.

                        25meihpserin.jpg



                        Omdat de tijd echt begon te dringen om over te poten op 26 mei productief bezig gegaan met voorbereidend werk.
                        Aldaar de 11 liter potten alvast klaargemaakt.
                        -Eerst een laagje klei/hydro korrels om het wegspoelen van grond te verminderen + luchtigheid
                        -Daarna een laag nieuwe voedzame aarde.
                        -3,6 liter pot gebruikt als mal om de randen aan te vullen met herbruik aarde van de eerder afgevallen plantjes.
                        -De boel even goed aan gerammeld/trilt in de houten lade.

                        26meipotsready.jpg

                        Omdat ook ik ongeduldig kan zijn besloten om 27 mei toch al planten over te poten zonder echt zeker te zijn van het geslacht.
                        Daarbij zijn er onder andere de 2 op de volgende foto uit de selectie verdwenen, daarbij er goed de mogelijk is dat ik hier een dame heb weg gegooid.

                        27meioverpoten.jpguitgeprocedeert.jpg27meisymetrie.jpg
                        De laatste foto geeft best goed weer hoe symmetrisch onze geliefde plant eigenlijk groeit

                        Na het overpoten heb ik de pot aangevuld met coco's pot aarde en afgewerkt met coco's tuin strooisel dinges.
                        zo is de afwerking lekker luchtig en beschermt het daaronder gelegen voor verdamping.


                        Bloei??


                        Welke dag dat de bloei pas echt doorkwam ben ik nog niet helemaal over uit.
                        Normaal zou de plant binnen 3 a 4 dagen na het inzetten van een donker periode van minstens 10-11 uur zijn groei patroon moeten gaan aanpassen van groei naar bloei.
                        23 mei gingen ze op de 12/12 onder de HPI 25 mei ging de HPS er boven en ze zijn in tussentijd overgepoot dus met enige vertraging viel mijn vermoeden op

                        28 mei

                        28meiall.jpg

                        of 29 mei

                        29meinohps.jpg


                        Mannen?!?!?!

                        Aldaar ik bij de 9 overgeblevene al snel bij 4/5 planten het vermoeden had dat ze man waren had ik zwaar de neiging om de stekker er uit te trekken.
                        Mede omdat ik zelf nog bij geen een plant het vrouwelijke geslacht kon spotten.
                        Gelukkig kon een maat me overhalen om het nog even aan te kijken en niet alle planten in een bui de nek om te draaien.
                        Hij had het vermoeden dat het nog wel eens mee kon vallen.. dat het knoppen waren van nieuwe blaadjes.

                        man1.jpgman2.jpgman3.jpg

                        een twijfelaar heb ik nog in de tent laten staan. in afwachting van nader onderzoek.

                        Mannenbah.jpg



                        En als iemand nu even 1 berichtje post kan ik daarna doorgaan met deel 2.
                        ~Dit ook i.v.m. het foto limiet~


                        To be continued....
                        Last edited by DenSchimmige; 10 June 2014, 10:02.
                        If life keeps putting you down, You better stay high

                        Comment


                          #57
                          Re: DenSchimmige cultiveert door

                          laat deel twee maar komen.

                          Comment


                            #58
                            Re: DenSchimmige cultiveert door

                            Vervolg was juist spannend
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                            Comment


                              #59
                              Re: DenSchimmige cultiveert door

                              Mooie planten man! Gezellig ook een muziekje bij het verslag voor tijdens het lezen

                              Waarom gooi je die twijfelaars zo snel weg dan? Zelfs al is het een man dan duurt het toch wel een paar weken voordat er stuifmeel vanaf komt? Of heb je gewoon niet genoeg plek voro alle planten?

                              Ik heb mijn lampen inderdaad ook 's nachts aan. Op mijn zolder is het volgens de grafieken van de data logger het minst warm tussen 1:00 en 13:00, maar dat zal per locatie verschillen neem ik aan. Op zolder komt de warmte wat later door omdat het dak opwarmt.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #60
                                Re: DenSchimmige cultiveert door

                                Meestal is de zolder de warmste plek in huis,das een logisch geval dat warmte omhoog stijgt,moet jij toch weten wietefras.Oh ik las het verkeerd,de minst warme plek in huis.Maar dat dat dan de zolder is vind ik wel vreemd

                                Comment

                                Bezig...
                                X