Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DenSchimmige cultiveert door

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: DenSchimmige cultiveert door

    Dank je voor de lof en kom maar met deel 2.

    Comment


      #62
      Re: DenSchimmige cultiveert door

      @tuinbroek, Ik bedoel dat het in die uren het minst warm is daar

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #63
        Re: DenSchimmige cultiveert door

        ~~De 2e update heeft even wat langer geduurd dan ik had gepland, aldaar mijn assistentie elders benodigd was.~~

        Partos Dos



        Thanks voor de snelle reacties haha.
        Net even vlug de binnenstad in gefietst om shag te halen.
        Net weer een joint kunnen draaien dus ben weer klaar voor deel II



        Waarom ik die twijfelaars zo snel weg gooi?

        -Als je de iniminytinyfails bedoeld van 12 mei - De plantjes waren zo zwak.. zelfs na een week was er nog geen verbetering te zien in de stevigheid.
        En plantjes dan zonder ondersteuning alsnog gelijk plat gaan liggen hebben na mijn inbeelding te weinig potentie om mee door te gaan.
        (kan dit verkeerd hebben uiteraard)

        -Betreft de plantjes van 27 mei
        Omdat ook ik ongeduldig kan zijn
        en nog veel te leren heb.

        Verder is het is een bijeenkomst van omstandigheden.
        Ik had ze in de 3.6L potjes kunnen laten staan.. maar heb geen groei voeding (nog nooit gebruikt) waarbij de plantjes al wel aan hun tekort zaten.
        Al hadden die paar dagen misschien ook niet zo gek veel meer uitgemaakt.

        En waarom zou ik een man in de tent willen hebben?
        Ondanks dat het misschien nog tijden duurt voordat ze beginnen met stuiven.
        -Een beredenering daarvoor die ik me voor kan stellen zou zijn als er heel toevallig een leuke man tussen zou kunnen zitten waar iemand stuifmeel van zou willen hebben
        Maar om daar iets mee te beginnen...
        Nee ik kweek liever vrouwen, en dan moet je ook eigenlijk geen mannen in hetzelfde gebouw hebben.

        Maar ik ben benieuwd naar andere beredeneringen

        En ja er zijn verschillende factoren die bepalen wat de temperatuur is.
        Waar is de kweekruimte? Heeft de kweekruimte zon in de ochtend of middag, Isolatie, wind, etc. etc.
        Ik heb mijn kweekruimte op het Oosten maar wel weer onder plat dak




        paprikaplant.jpg

        Mijn paprika plant is een heel stuk gegroeid maar heeft het niet makkelijk.
        De vrucht die ik de vorige keer liet zien is inmiddels aardig gegroeid.
        Wel is het de enige vrucht die tot nu toe gegroeid is.
        Veel van de bloempjes vallen na de bloei van de plant af.
        Er leek een 2e op komst te zijn maar deze is toch ook vroegtijdig afgestorven.

        Slechte bestuiving kan hier geen sprake van zijn.
        Aangezien paprika's zelfbestuiver zijn (net zoals tomaten gelukkig heeft cannabis deze eigenschap niet haha)
        misschien een slechte bevruchting.
        Al er nog tal meer mogelijkheden zijn want hij staat natuurlijk ook niet onder ideale omstandigheden.

        paprikablad1.jpg paprikablad2.jpg

        Er zijn ook een heel aantal bladeren flink aangevreten.
        Heb alleen nog niet echt kunnen ontdekken waardoor. kan ook niet echt zeggen dat ik beestjes zag.
        Wel trof ik op veel plekken deze zwarte ??? ja hoe moet je zoiets omschrijven?
        Zijn het eitjes of iets dergelijks?

        heb weer een keer met het heksenmiddeltje gesprayd en het lijkt tot nu toe dat het weg is.
        Maar toch benieuwd wat het zou kunnen zijn.
        Kon er niet direct beestjes uithalen. :/





        Back to Canna
        We springen door naar 3 juni aldaar er 5 dames en 1 man in de tent verbleven.
        Welke de man is valt hier denk ik wel gelijk op.

        03juniiii.jpg03Juniman.jpg

        Bij verdere inspectie Van de planten vielen me een aantal rare trekjes/vergroeiingen op.
        Deze zullen met de tijd allemaal wel een keer langskomen maar voor vandaag is de keuze gevallen op deze gekke splitsing van Regbb050

        03junigek.jpg


        Nu de planten eindelijk bloei hebben laten zien mag ik bij gaan voeden met bloeivoeding.
        Dit ik bij een paar planten die het nodig hadden ook rustig aan mee ben begonnen.
        Hierbij heb ik natuurlijk rekening gehouden dat ze ook nog voedingstoffen uit de nieuwe aarde kunnen halen.
        Maar om ze net even dat zetje vooruit te helpen..
        Verder ook begonnen met het rustig aan bijvoeren met Atami Bloomtastic
        Behalve dat het blad weer wat groener werd veranderde er niet zo gek veel in deze week.

        ''Het lijkt alsof alles stil staat'' is ook een beschrijving die ze geven bij de eerste week bloei en dat is ook wel redelijk wat er de eerste week is gebeurd.




        7 juni
        Bloei dag 11 in de 2e week.
        ~~De week waar de eerste bloemen op de node's zullen verschijnen.~~

        itsthewayitis7juni.jpg


        Heb nu ook de laatste man de tent uit getrokken.
        Vond het leuk ze een keer ontmoet te hebben en ben weer wat wijzer geworden op gebied van erkenning maar toch hoop ik ze zo min mogelijk te wederzien.
        De tent er weer halfvol uit. gelukkig was ik inmiddels weer over het dipje van het weekend heen dus gaan we kijken wat we er mee kunnen brouwen.



        Waar gaan we mee verder?

        Voor de gelegenheid heb ik de dames 1 voor 1 de tent uit getrokken om snel even een foto te schieten.
        Dit om een iets betere impressie te kunnen geven.
        Ach het is beter dan de nachtcyclus te verstoren voor foto's


        RegBB010

        [ATTACH=CONFIG]231139[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]231140[/ATTACH]

        Plant status: Goed gezond.
        Beschrijving: Niet getopte plant, heeft dus de normale (kerstboom) bouw. verder de bladeren zien er goed groen uit. heb deze plant ook nog niet bij hoeven voeren.
        Bijzonderheden: Enigste niet getopte
        Verwachting: De kerstboom bouw van de plant is zeker nadelig in een binnen situatie (tegenover een getopt exemplaar)
        Maar omdat hij zo gezond en vitaal over komt heb ik toch enige verwachtingen voor een dikke knots.

        RegBB020

        [ATTACH=CONFIG]231141[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]231142[/ATTACH]

        Plant status: Redelijk gezond. lichtelijk bijgevoerd.
        Beschrijving: 1 keer getopt op internode 3 en heeft nu 4 hoofdtoppen uit 2 internodes. weinig vertakkingen de 2 buitenste stengels zijn ook een keer geknakt om de hoogte bij te sturen.
        Bijzonderheden: ?
        Verwachting: Heb hier medium verwachtingen. wat dat dan weer inhoud mag je zelf bedenken

        RegBB030

        [ATTACH=CONFIG]231150[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]231151[/ATTACH]

        Plant status: Aardig gezond.
        Beschrijving: Getopt op internode 3, 4 hoofdtoppen uit 2 internodes. ook weinig vertakkingen maar wel lekker bladerdek en weet niet meer precies wat ik hiermee uitgehaald moet hebben maar de takken zijn aardig dik bovenin.
        Bijzonderheden: Aardig dikke takken boven in. en het lijkt alsof bij 2 takken de hoofdtop uit 3 delen begint te ontstaan. (als 3 aparte topjes)
        Verwachting: heb hier ergens wel een goed gevoel bij.

        RegBB040

        [ATTACH=CONFIG]231152[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]231153[/ATTACH]

        Plant status: Redelijk gezond al begon deze al tekorten laten zien dus ook al lichtelijk bijgevoerd.
        Beschrijving: De kleinste van het stel. ook getopt met 4 hoofdtoppen op node 4 heeft nog enige vertakkingen.
        Bijzonderheden: Kleinste van het stel, Ben benieuwd hoe deze het gaat doen kwa trichomes productie in vergelijking met de rest. (kleinere plant zou meer energie kunnen steken in het produceren van thc omdat het minder energie hoeft te steken in de plantgroei)
        Verwachting: nog niet veel verwachting.

        RegBB050

        [ATTACH=CONFIG]231154[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]231155[/ATTACH]

        Plant status: Herstellende, tekort aan voedsel heeft hem ertoe gedreven van eigen reserves te moeten gaan nemen. rustig aan bijvoeden.. maar het gaat al de betere kant op
        Beschrijving: De grootste aparteling. getopt met 4 nieuwe takken op internode 5 en een heel aantal toppen op vertakkingen. vanwege stress door kou zijn de stammen aardig paars geworden.
        Deze plant is zeker het creatiefst in het vormen en groeien van zijn takken.
        Bijzonderheden: 4 hoofdtoppen op 1 internode, meeste vertakkingen
        Verwachting: ook van deze heb ik wel enige verwachting. altijd al een apart ding geweest.


        Als ik hier kijk zou ik bijna zeggen dat het verstandiger is om te toppen op de 4e/5e node.
        Aldaar je een stuk meer plant overhoud dan toppen op de 3e node.


        Wat staat er te wachten?
        Vandaag 10 juni zitten we op bloei dag 14 in de 2e week. De eerste aanmaak van iniminipitsi trichomes zijn inmiddels gespot.


        eerste trichomes..jpg

        Al zou je met deze foto eerder denken dat het vuil is

        Morgen zou de 3e week bloei beginnen wat zou beteken dat de plant zo'n 25-50% groter zou gaan groeien.
        Aangezien het indica's zijn gok ik het op zo'n 33% (1/3 toch?)
        We zullen gaan zien.

        Had al enige gegevens verzamelt betreft lengte groei de afgelopen dagen.
        Deze ik de komende dagen ook een beetje bij ga proberen te houden.
        Niet dat lengte belangrijk is maar het geeft een inkijk in de plant zelf.
        giant.jpg

        ## 7 juni 9 juni 10 juni
        Regbb010 60cm 70cm 81cm
        Regbb020 45cm 47cm 50cm
        Regbb030 50cm 54cm 60cm
        Regbb040 40cm 42cm 44cm
        Regbb050 50cm 53cm 58cm
        Totaal All 245cm 266cm 293cm
        Van 7 naar 9 juni zijn de plantjes in het totaal 21cm gegroeid.
        Van 9 op 10 juni zijn de planten in het totaal 27 cm gegroeid.


        Hierbij is vooral Regbb010 schuldig gezien deze als een tierelier groeit. 11cm in een dag
        en nee de lamp hangt niet te hoog.. eerder te laag
        Zit nog te twijfelen wat ik er mee ga doen. Mijn beste gooi tot nu toe zou zijn knakken.
        Dit dan ook weer de groei van onderliggende takken een extra groei boost zou kunnen geven.


        Maar uitgaande van de laatste meting van 10 juni zouden de dames ongeveer zo groot moeten gaan worden:
        ## 10 juni Einde
        Regbb010 81cm 107cm
        Regbb020 50cm 66cm
        Regbb030 60cm 80cm
        Regbb040 44cm 58cm
        Regbb050 58cm 77cm
        Totaal All 293cm 388cm



        Het kan uiteraard ook zo zijn dat ik de dagen verkeerd loop te tellen




        Overige belangrijke zaken


        Temperatuur:
        De warmte van de afgelopen dagen blijft niet onopgemerkt. ga dan ook geregeld even kijken op de meter.
        Wat ik wel leuk vond om te zien was dat het op de warmste momenten de temp. in de tent niet aan de 30 graden kwam terwijl de temp. buiten de tent zeker 31 Graden was.
        Het is nog te warm maar het scheelt net wel het randje van leven of overleven.

        PH:

        De PH van het water wat ik geef zuur ik altijd af naar 5.8
        Wat PH waarde van de bodem is durf ik niet echt te zeggen, Als ik mijn 4in1 sensor er insteek blijft het verschieten tussen de 5,5-6-6,5-7 dus kan hier niet echt duidelijkheid mee verkrijgen.
        En ik kan wel een bodemsample nemen maar kan nog geen vloeistof met neutrale PH waarde vinden dus kan de test ook niet goed uitvoeren :/
        Even kijken hoe ik dit ga aanpakken


        1238801_10152233201347306_1796296444_n.jpg
        Attached Files
        Last edited by DenSchimmige; 11 June 2014, 07:47.
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment


          #64
          Re: DenSchimmige cultiveert door

          Mooie groene planten.
          Zeer leuk verslag zo.
          Kijk uit naar de volgende update.

          Comment


            #65
            Re: DenSchimmige cultiveert door

            Ha kerel lekkere bosjes worden het al nu maar hopen dat se wat rechter trekken want de verwachte lengtes verschillen een hoop.Verder gaat het je weer netjes af.Wat betreft ph/bodem ph gwn zo 1 aanschaffen zijn echt ideaal





            Greets en tot snel maar weer
            Last edited by psychedelic1988; 12 June 2014, 16:10.

            Comment


              #66
              Re: DenSchimmige cultiveert door

              ben benieuwd

              Comment


                #67
                Re: DenSchimmige cultiveert door

                Tnx Schimmigen,
                zoals gewoonlijk weer een super leuk leerzaam en veelzijdige update gemaakt.
                Net daarom kijk ik zo uit naar je verslagen, ik ben nogal een algemene planten liefhebber maar ken er nog niet zo veel van.
                Je lest in ieder geval heerlijk m'n dorst naar kennis.

                Knap werk....

                Het blijft natuurlijk nog steeds een werkje om zo een mooi verslag te maken, het typt zich nog steeds niet zelf.

                IIG weer een leuk brokje kennis opgedaan.

                Zulke dingen krijg ik dus geen genoeg van, ik had je verslag nog niet uitgelezen of ben al aan het wachten op je volgende...

                See you later and greets

                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #68
                  Re: DenSchimmige cultiveert door

                  Zit te wachten op deel drie.

                  Comment


                    #69
                    Re: DenSchimmige cultiveert door

                    Mooi verslag Schimmie! Kan zo als lesstof gebruikt worden
                    Mooie scherpe foto's ook.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #70
                      Re: DenSchimmige cultiveert door

                      Knappe foto's en verslag. Blijf zeker volgen
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                      Comment


                        #71
                        Re: DenSchimmige cultiveert door

                        jawel goe bezig

                        Comment


                          #72
                          Re: DenSchimmige cultiveert door

                          [Current Date:] 19-06-2014
                          [Gezaaid] 24-04-2014
                          [Ontkiemd] 26-04-2014/28-04-2014
                          [Start groei periode] 05-05-2014

                          [Groei] [Week:]3[Dag:]21
                          [12/12 zetting] 23-05-2014
                          [Bloei vanaf 12/12] [Week:]4 [Dag:]28
                          [Bloei gespot] 28-05-2014/29-05-2014
                          [Bloei vanaf spot] [week:] 4 [Dag:]23
                          [Temperatuur:]20C / 28C
                          [Luchtvochtigheid:] 45%


                          Eloa, beste lezers.
                          Blij dat je er weer bij bent om naar mijn gestuntel te komen kijken
                          Ook deze keer weer veel plezier gewenst...

                          Heb je er net een update uit gerommeld,
                          denk je zondags even uit te rusten en een joint te roken op het Cannabis Bevrijdingsdag in Amsterdam,
                          Is het ineens alweer donderdag en zijn er alweer 9 dagen verstreken.

                          Tijd voor weer een update.





                          Het begint al goed.

                          Alleen echt mee zitten doet het niet..

                          10junikapoetverdoeme.jpg

                          Ga je netjes met je gereedschap om, maak je er nog een mooi doosje voor... flikkestraalt het 1 keer uit je handen....
                          *zucht*

                          Nie zo hendig.
                          Vooral omdat voeding een onderdeel is waar ik over het algemeen nog maar een beetje aan kloot.
                          Was de juiste PH het enige zekere wat ik had.
                          Heb dus even zonder moeten doen terwijl de nieuwe meter onderweg was.


                          Met de planten in de woonkamer zit het ook niet mee.

                          Zo blijft mijn citroengeranium achteruit gaan.
                          de plant blijft vergelen en gaat elke keer een stukje meer dood.
                          De plant heeft dus tekorten... terwijl ze wel plantenvoeding krijgt..
                          Andere redenen die ik me kon bevinden zijn LV en de hardheid van het water.

                          Zit in een gebied met behoorlijk hard water (10,5 dH) en geen regenton op mijn balkonnetje.
                          Lastig..

                          Drosera Muscipula
                          Droseramusci.jpg

                          1: Tuin Turf, niet geheel ideaal schijnt maar het dichtste bij wat ik kon vinden. i.i.g. zuurminnende grond
                          2: Spagnum Mos, Na tevergeefs wat winkels te zijn afgestruind stuitte ik op internet op wat info wat mij doet vermoeden dat dit spagnum mos zou zijn. (Zou tot leven moeten komen wanneer het bevochtigt word.)
                          3: Koolstof, Blijft een onderwerp waar ik me zo nu en dan in blijf verdiepen om de nuttigheid te achterhalen. Zou hier meewerken aan de zuurminnende grond en houd wat luchtigheid in de grond.
                          4: Klei korrels voor de drainage.

                          meateatercontainer.jpg
                          Groei Groei Groei?

                          12juniknikknak.jpg


                          Omdat regbb010 zo ver boven de rest uitschoot was ik toch genoodzaakt hier op 12 juni maatregelen te nemen.
                          Daarom maar besloten om de hoofdstengel om te knakken om het meer op hoogte met de rest te brengen en zodat de lengte spurt tot stilstand gebracht werd.



                          12juniniceall.jpg 12junitopview.jpg

                          Al had het voor de lengte spurt weinig meer uitgemaakt gezien deze toch voor alle planten ten einde liep.
                          Dat terwijl ik uitgaande van ''bloei vanaf spot'' juist de spurt verwachte die week.


                          ### 7 juni 9 juni 10 juni 11 juni 12 juni 14 juni
                          Regbb010 60cm 70cm 81cm 88cm 75cm 78cm
                          Regbb020 45cm 47cm 50cm 51cm 52cm 52cm
                          Regbb030 50cm 54cm 60cm 60cm 68cm 69cm
                          Regbb040 40cm 42cm 44cm 44cm 47cm 48cm
                          Regbb050 50cm 53cm 58cm 61cm 64cm 66cm



                          Deze gegevens laten me juist zien dat de bloei telling toch echt vanaf 12/12 zetting is.
                          Als ik vanuit 12/12 zetting van 23 mei reken dan begon de 3e week op 7 juni en eindigde deze op 13 juni.
                          Dat wat de bloei vanaf 12/12 alleen maar bevestigt.
                          Maakt dat uit? kwa voedingsbehoefte wel dunkt mij..

                          (Voor het mooie had ik al rond 4/5 juni moeten gaan meten, maar mag al van geluk spreken dat ik 7 juni was begonnen)



                          ~*~
                          Fascinerend!

                          Na aanloop van de gekke splitsing van de laatste update attendeerde FlintStoned mij in de chat dat zoiets ook wel ''Flat Stem'' genoemd zou worden.
                          Daarop ben ik verder gaan zoeken en kwam er achter dat er nogal verwarring en diversiteit bleek te zijn betreft de benaming van het fenomeen zo kwam bijv. ''Cockscomb'' naar voren.
                          De juiste benaming die er bij hoort zou ''Fasciation'' zijn. een woord wat meer onderzoek nodig had.

                          Nu kon ik geen vergelijkbaar materiaal vinden voor de gekke splitsing maar wel gelijkend materiaal met de ''gekke vergroeiingen'' waar ik deze update bij wou stil staan.
                          (En waar die gekke splitsing ook onderdeel van kan zijn)

                          [ATTACH=CONFIG]232118[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]232119[/ATTACH]


                          Ook in het Nederlands kent dit fenomeen verschillende benamingen.
                          Zo word het kamvorming of bandvorming genoemd maar ook hier kan er denk ik maar 1 de juiste zijn, en dat zou in dit geval ''Fasciatie'' zijn.

                          Maar wat betekend dat/houd het nou in?

                          Fasciatie
                          znw. vr., mv. -s. Fr. fasciation (1829, Petit Robert [1993]), eng. fasciation (1881 in de hier geldende bet.).
                          ↪ (Plantk.) Verbreeding en afplatting van plantenstengels als afwijking bij den groei; bandvorming; ook: plant of stengel die deze afwijking vertoont.



                          Even iets dieper er op in.

                          Het vermogen van eenzaadlobbige (en andere planten) om organen (nieuwe spruiten) te kunnen produceren word geleverd door stam cellen die ook wel de meristeem genoemd worden.
                          Tijdens normale teelt omstandigheden, dus bij balans tussen stamcel groei en orgaan inwijding word een normaal groei patroon geregeld.
                          Dit zorgt er voor dat nieuwe organen worden klaargestoomd om naar bouwtekening van het erfelijke geometrische patroon te groeien. (welke ook zorgt voor de symmetrisch groei zoals ik probeerde aan te tonen op 26 mei)

                          [ATTACH=CONFIG]232115[/ATTACH]

                          Bij verstoring van de balans kan zich een tak vormen die zich bandvormig uitgroeit. Het ziet er uit als een bosje in elkaar vergroeide takjes.
                          In de top vormen zich een groot aantal naast elkaar gelegen groeipunten die zich in een vlak in elkaar vergroeien.
                          Vele topjes bij elkaar klinkt toch niet zo erg?
                          Dat misschien niet maar het betekend ook vele kleine blaadjes bij elkaar.
                          [ATTACH=CONFIG]232116[/ATTACH]



                          Oorzaak.

                          Er zijn 2 types van Fasciaties die voort kunnen komen.
                          Genetische fasciatie & Fysiologische fasciatie

                          Genetische fasciatie:
                          Hoewel de meeste fasciatie niet als erfelijk worden beschouwd is het toch mogelijk dat sommige van de eigenschappen erfelijk kan worden doorgekweekt. De grootste oorzaak zou toch bij de fysiologische fascinatie liggen.

                          Fysiologische fasciatie:
                          Natuurlijke omgevingsfactoren:
                          Aanval van insecten, seizoensinvloeden, tijd van aanplanting, of herbeplanting.
                          Buiten temperatuur schommelingen zou ook bekend zijn dat een tekort aan zink tot fasciatie kan leiden.

                          Alsof dat nog niet genoeg was zijn er ook nog een aantal factoren die we zelf aanbrengen.
                          -Het onderbreken van de stengel. (door bijv. te toppen)
                          -Blootstelling aan straling door ioniserende X-ray of Gamma stralen (Al zie ik dit niet snel gebeuren)
                          -Tekort aan water onder droge condities voorafgaand aan de bloei, gevolgd door hevige water gift met hogere voeding niveaus
                          -Licht uur manipulatie, Door het verhogen of verlagen van de lichtperiode.
                          -Chemische toepassingen van bijv. groeiregulatoren en onkruidverdelger.
                          -Hoog stikstof gehalte.


                          Mijn plant is gefasciatierd wat kan ik hier aan doen?
                          (Beetje creatief zijn met woorden construeren hehe)

                          Als de schade eenmaal gedaan is is het niet meer mogelijk om fasciatie uit de specifieke tak te halen.
                          In sommige gevallen kan het mogelijk zijn om de aangetaste tak zonder al te veel schade van uw plant te snoeien.
                          Vaste planten die fasciatie vertonen kunnen het jaar erop weer gewoon perfect normaal groeien.

                          Geen reden om de planten meteen weg te gooien.
                          Sterker nog kan het erg gewild zijn.
                          De fasciatie van een ''fan tailed willow'' is bijv. een populair item in landscaping.

                          [ATTACH=CONFIG]232117[/ATTACH]
                          Een gefasciatierde plant kan voor de een een lelijk ding zijn en voor een ander weer een interessante variatie op de plant.
                          Het verschil is vaak in het oog van de toeschouwer.
                          Sommige zullen de plant meteen willen vervangen, terwijl anderen het weer uit nieuwsgierigheid willen behouden.

                          ~*~




                          Maar wat betekend dat voor DenSchimmige?

                          Als ik zo eens dat lijstje doorneem zie ik een hoop mogelijke oorzaken die mij goed mogelijk leken.
                          -De gekke temperatuur verschillen spreekt voor zich.. daar hebben de meeste kwekers wel last van gehad.
                          -Door te toppen heb ik de hoofdstengel onderbroken.
                          -Door drukte en slechte planning hanteren de manipulatie van het lichtuur en het overpoten (waarvoor de kluit even iets droger moest staan om het daarna in voedzamere grond over te zetten) in een redelijke korte periode tesamen heb laten lopen.
                          -Als wortelbooster onder groeiregulatoren valt is deze ook aanwezig al moet ik hierbij zeggen dat ik hier ook erg rustig aan heb gedaan.

                          Als ik zo terug zit te kijken door m'n verslagje denk ik dat ik een paar dingen uit zou kunnen sluiten.
                          -De plant vertoonde eerder na het toppen nog geen vertoningen van fasciatie.
                          -Ook chemische toevoegingen durf ik redelijk uit te sluiten aangezien ik alleen wortelbooster
                          heb bijgevoegd in geringe maten. dit overigens ook gestopt is voordat de planten de bloei in werden gezet. toen vertoonden ze nog geen tekenen van.
                          -Bloeivoeding en topbooster werden pas gebruikt toen de planten 100% zeker bloei vertoonden. alwaar het fenomeen al wel was opgedoken.

                          Dat zou temperatuur schommelingen en overpoten als mogelijke daders overlaten voor de onbalans in groei.
                          Maar nu we het over onbalans in groei hebben bedenk ik me net dat ik daar al eerder last van heb gehad.
                          Zo had ik takken waar er op een internode maar 1 spruit groeide (waar dit er normaal 2 zouden moeten zijn in een normaal bouwschema)
                          Hierbij geef ik de mogelijkheid dat dit mede door het toppen veroorzaakt zou kunnen zijn.
                          Alleen had ik ook al wat onbalans voordat er getopt was.
                          Mede voorbeeld hiervan zou mijn iniminytinysecte groepje zijn die ik vroegtijdig had weggegooid.
                          Maar wat is daar dan weer de oorzaak van geweest...
                          En zo kan ik nog wel even doorgaan met gissen.



                          Betreft toppen
                          Nu denk ik toch wel dat het toppen nadelig heeft gewerkt op deze planten.
                          Maar door diversiteit aan te houden wel weer een heel stuk inzicht rijker.
                          Dingen die ik ook kan lezen maar toch beter begrijp door het zelf eens uit te voeren.
                          Daarop ik mijn mening over toppen weer een beetje kan bijschaven,

                          Toppen.
                          -Toppen kan voordelig werken voor je opbrengst.
                          -Als je wilt toppen wacht dan minimaal op de 3e internode.
                          -Toppen op 3e node is meer effectief voor mainlinning.
                          -Het lijkt veel effectiever om je plant pas vanaf je 5e internode te toppen. Hierdoor het meer vertakkingen zal hebben wat weer tot een vollere bos kan leiden.
                          -Sommige plantjes vinden het gewoon fijner niet getopt te worden.


                          Dat laatste is het beeld wat de Regbb010 mij in ieder geval voorhield.
                          Is ook volledig te begrijpen natuurlijk.. logischerwijs vind niemand het fijn om getopt te worden.
                          Leuke is wel dat Regbb010 ook niet geheel vlekkeloos gestart is.

                          ditwasbb010.jpg


                          Zondag 15 juni is er geen sprake meer van enige vegatieve groei in de tent.
                          De dames richten hun energie nu meer op de bloei waarbij ze steeds meer trichomes produceren.
                          Door deze toename begint ook de geur goed toe te nemen.


                          15junibeter.jpg

                          In de middag naar Amsterdam afgereisd om een kijkje te nemen op het Cannabis Bevrijdingsdag.
                          Gezien ik enig zins bekender ben met -gratis- -gesponsorde- -lowbudget- festivals Was het kwa opzet wel zo ong. wat ik me er van voorgesteld had.
                          het geluid van de main en soundsystem botste af en toe wel maar verder goed geregeld.
                          Mijn metgezellen hadden ook wel wat kweek gerelateerde marktkraampjes verwacht maar deze waren niet aanwezig.
                          Ook wel weer te begrijpen natuurlijk.
                          Daarvoor hadden ze vroeger de High Life beurs maar helaas is deze er ook al lang niet meer

                          Met een joint op de lip en het zonnetje erbij gefascineerd lopen rondkijken naar de grote diversiteit aan mensen er rondliepen.
                          Mensen die je normaal niet snel bij elkaar zou zien.
                          Mensen vanuit verschillende nationaliteiten, culturen, sub-culturen, levensgewoontes, jong & oud homofiel en hetero etc. etc. spreidde zich als een gezamenlijke rook over het terrein neer.

                          Wat me ook al snel opviel was dat Cannabis niet de enige versnapering was waar men zich aan tegoed deed.
                          Aldaar de blije gezichtjes ook aanwezig waren



                          Na eerder de post gemist te hebben kon ik s'maandags 16 juni mijn pakketje op gaan halen bij het postkantoor.
                          Eenmaal thuis aangekomen gelijk als een klein kind mijn pakketje opengescheurd om daar mijn bestelling + nieuwe aansteker en de nodige toilet literatuur aan te treffen.

                          16juniNieuw.jpg

                          Had dan al lang een brandblusser in mijn keuken present hangen.. de (automatische) brandblusser die uit veiligheids perspectief in elke kweekruimte aanwezig zou moeten zijn stond al enige tijd op uitstel en uitstel.
                          Ondanks dat ik moet opletten met de uitgaves kon ik het mezelf niet goedpraten om hem dit keer weer uit te stellen.
                          Daarom is er dit keer naast mijn PH meter ook een MABO meegekomen.


                          Om deze update van 19 juni nog wat op te kalefateren was ik na het doven van de lichten nog even snel mijn tent in gedoken om snel wat foto's te maken.
                          De geur die me tegemoet kwam word elke keer een stuk aangenamer.
                          Alleen kon ik hier natuurlijk niet te lang in blijven hangen, dus na de foto's snel de tent weer dicht gezipt om de dames aan hun 10-11 aaneengesloten duisternis te kunnen laten voldoen.


                          Regbb010
                          [ATTACH=CONFIG]232121[/ATTACH]
                          Plant status: Goed, Gezond,
                          Opmerking: Moest vanwege lengte geknakt worden om meer met andere in lijnhoogte te komen. Toppen hebben een fluffy top uitstraling



                          Regbb020
                          [ATTACH=CONFIG]232122[/ATTACH]
                          Plant status: Redelijk gezond
                          Opmerking: Is wel de op 1 na kleinste van het stel. staat ook op een verhoging om met de rest van de planten op hoogte te zijn.



                          Regbb030
                          [ATTACH=CONFIG]232123[/ATTACH]
                          Plant status: Redelijk gezond
                          Opmerking: Hoofdverdachte in de fasciatie zaken. Ondanks dat er minder opbrengst zal zijn ben ik toch wel benieuwd hoe dat deze plant zich nog gaat ontwikkelen.



                          Regbb040
                          [ATTACH=CONFIG]232124[/ATTACH]
                          Plant status: komt wat tekort
                          Opmerking: Kleinste stuk vreten wat nog in de tent staat. drinkt in tegenstelling tot de rest ook een stuk minder.. wat niet zo raar is natuurlijk.
                          Wat wel een beetje tegenvalt is waarom hij zich niet groen wil eten :/



                          Regbb050
                          [ATTACH=CONFIG]232125[/ATTACH]
                          Plant status: Redelijk gezond
                          Opmerking: Top zetting valt me nog een beetje tegen, maar we zullen afwachten.






                          Upcumming:


                          Gezien we nu toch weer uitgaan van de bloei vanaf 12/12 zou dat betekenen dat Vrijdag (20 juni) week 5 van start gaan.
                          In de 5e bloei week zou de bloem zetting flink moeten toenemen.
                          Bloem zetting die er al was zal zich gaan uitzetten, Meer bloemen zullen zich vormen op nieuwe plekken langs de top van de takken.

                          Deze week zal de plant als het goed is ook extra veel behoefte gaan hebben aan Fosfor(P) en Kalium(K).
                          Aldaar deze de bloei en bloemzetting flink zou stimuleren.
                          Klinkt als iets dat we ook wel nodig hebben hehe.
                          19juniall.jpg
                          ~*~ Mocht iemand opmerkingen hebben of ergens niet mee eens is etc. post it below ~*~
                          Attached Files
                          Last edited by DenSchimmige; 19 June 2014, 19:56.
                          If life keeps putting you down, You better stay high

                          Comment


                            #73
                            Re: DenSchimmige cultiveert door

                            Heel goed uitgelegd en opgezocht over die flatstem. Tre Bon!

                            Schitterende update kerel, ga zo door.
                            Last edited by FlintStoned; 20 June 2014, 07:47.

                            Comment


                              #74
                              Re: DenSchimmige cultiveert door

                              Mooi verslag schimmie ! Het regent masterclasses op JD
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                #75
                                Re: DenSchimmige cultiveert door

                                Lees lekker weg.
                                Op naar dikke toppen.
                                Die blije gezichten dat komt door biowiet

                                Comment

                                Bezig...
                                X