Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: rezpiet's eerste kweek 5x jack herrer 25L 600watt
Er zijn zoveel lekkere soortjes maar dat maakt het kiezen wel moeilijker.Maar elke dag stampot is ook niet lekker.
Keuzes keuzes, en nog es keuzes moeilijk hoor!!!!!!
Hoi medegrowers!
Hier even een update.
Dag 35 12/12
Het gaat niet zo goed met mijn plantjes. Ik zelf denk achteraf voedings te kort? Ik hoop dat iemand mij van info kan voorzien van wat te doen.. De planten lijken wat frisser van kleur te worden en de grote bladeren beginnen langzaam al geler te worden. T punt is ook dat ik ze net een zootje water heb gegeven en dus zodoende er geen voeding bij kan mixen. Het zijn vooral de wat sponzigere blaadjes die er aan lijken te gaan.
Ik had t idee dat ze niet te nat stonden dus toen heb ik ze ze water gegeven totdat het net er van onder uit drupte. Dat was gemiddeld zo'n 800 ml per pot denk ik.
Ik heb ze eergisteren 500ml water gegeven met cannazym canna terra Flores en canna booster
Hallo rezpeit,
het lijkt erop dat ik dit probleem ook had/heb. af en toe zijn er bladeren aan de onderkant die ook geel worden. dit zijn vooral mijn grote bladeren, maar zitten er zitten af en toe ook paar kleintjes bij. ik denk dat de reden bij mij is dat de bladeren aan de onderkant niet genoeg licht kunnen opvangen. de plant haalt dan alle voeding eruit en wordt dus geel. die verwijder ik uiteindelijk. hoop niet dat dit probleem blijft. anders word het langzaam een kale .
Zo gauw als het er onder uit komt dan geef je teveel.
Als je een grote plantenspuit neemt zo,n ding die je op druk kan brengen.Dan geef je daar water mee op de nevelstand,dan komt er niet ineens teveel water op een plek en neemt je aarde het beter op.
Oh ja en een uitvloeier zoals 1druppel dreft wil ook nog wel helpen.
Tnx mannen, ik denk ook eerlijk gezegd dat ik te schraal voeding heb gegeven de laatste weken, ik ga het rustig aan een beetje op voeren en kijken wat het doet. Ook heb ik flesje vloeibaar magnesium gehaald want mijn en growshop lijkt dat ook beetje het bladprobleem te zijn. Ik maak binnekort even update. Ik hou jullie op de hoogte.
Bitterzout = magnesium. (en wss goedkoper)
Losse componenten toevoegen is erg moeilijk, omdat je daarmee heel snel andere stoffen blokkeert.
Bij iets teveel Mg volgt een Ca blokkade bijvoorbeeld. Met mate geven dus.
De toppen niet nat spuiten eh...!
enne
heb ik ze ze water gegeven totdat het net er van onder uit drupte
Dat is veel te nat dus !
Dan kun je wel 1-2 dagen overslaan.
Comment