Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12 x Amnesia binnen opkweken, buiten afgroeien en bloeien

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

12 x Amnesia binnen opkweken, buiten afgroeien en bloeien

Korting op 420shop
    Beste mensen,

ben nieuw hier, en tot nu toe alleen maar lezer, maar aangezien ik mijn 2e binnenkweek ga starten leek het mij wel aardig om dit met jullie te delen. Mijn 1e kweek bestond uit 2 Northern Lights Blue en die staan nu lustig te bloeien in de vensterbank.
    Mijn 2e kweek bestaat uit 10 x Amnesia Original Auto en 2 x Amnesia Auto Huismerk (als geschenk voor het bestellen). Ik kies voor auto omdat ik nog een beginnende kweker ben en ik beperkte ruimte heb om ze alle 12 binnen te houden en dus geen mogelijkheid heb om duister en licht met elkaar af te wisselen.
    De 12 3,5 liter potten staan in een kweektent van 60x60 met een 100W LED lamp erboven welke 18/6 draait. Over LED ben ik zeer tevreden aangezien die mijn 2 Northern Blue's tot recordhoogte van 90 cm opstuwde terwijl het gemiddelde van deze planten volgens de verkoper 60-70 cm is.

Op 30 april aan het eind van de middag heb ik de zaden in de potten gedaan, dus ik ga 1 mei aanhouden als eerste echte kweekdag. Op 3 mei kwamen de eerste plantjes al boven en vanmorgen 5 mei heb ik deze foto's genomen:

029.jpg 030.jpg 032.jpg 038.jpg

De bedoeling is dat ik de planten binnen opkweek tot zo'n 30-40 cm, daarna overpot in 11 liter potten en dan buiten op mijn dakterras verder laat groeien en bloeien. Op mijn dakterras heb ik de gehele dag zon, de buren zitten nauwelijks buiten, de planten staan lekker beschut en uit het zicht en als er geur afkomt verwijs ik ze wel naar de koffieshop op de hoek
    Tot zover dit eerste verslag, zal om de 4-5 dagen een foto verslag doen, tenzij ik tegen problemen aanloop en jullie om raad ga vragen.

Oh ja, de planten staan in Batmix van Plagron en ik gebruik power roots en vita race van Plagron als additieven. Dit gebruikte ik ook voor mijn 1e kweek en gaf prima resultaten.

Re: 12 x Amnesia binnen opkweken, buiten afgroeien en bloeien

Heel veel succes ermee! Ik hoop dat je Northern Blue's van 90cm niet gewoon wat waren gestrekt?^^Heb je daar misschien ook wat foto's van? Ben benieuwd!
    Staan die Amnesia's nu al in batmix of ga je ze overpotten in batmix?
    Ik volg!
    Woody's zen kweek!

Comment

Hey Woody, zou kunnen hoor dat ze wat waren gestrekt, misschien had ik ze moeten toppen ? Hierbij de foto's van de Blue's

045.jpg 046.jpg 047.jpg 048.jpg

Die ene zit minder in het blad dan die andere, dat is ook de hoogste.

De Amnesia's staan al in batmix trouwens. Men zegt dat je daar voorzichtig mee moet zijn ivm hoge bemestingsgraad, ik weet het.

Comment

Even een kleine update, de plantjes groeien als kool. Ook nummer 12, linksboven in de hoek, is opgekomen. Deze kwam als allerlaatste boven, 2 dagen na nummer 1.

002.jpg

Comment

succes pik ziet er goed uit
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

3 weken sinds het zaaien, even weer een kleine update. Tevens nog even wat foto's van de 2 northern blue's. Volgens mij kan ik ze kappen en drogen of niet ?

001.jpg

De 2 Blue's:

006.jpg 008.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En nog een paar van de Blue's, omdat ze zo mooi zijn

009.jpg 010.jpg 011.jpg

Comment

De planten zijn nu 4 weken oud en ik heb ze naar buiten gedaan. De 1e 7 stonden vorige week al buiten en van 2 begonnen de bladeren wat witte vlekken te vertonen, ik wijt dit aan overbemesting want de nieuwe bladeren zien er weer piekfijn en sappig groen uit.

001.jpg 002.jpg 003.jpg 004.jpg

De blue's zijn inmiddels al geoogst en hangen te drogen. Foto's daarvan volgen binnenkort.

Comment

Even spoelen met enzyme en afgezuurdwater op p.h 5.8

en die amnesias hahadat worden bomen wens je veel succes,
                vergeet de verduister truc niet toe te passen he

staff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
                  Even spoelen met enzyme en afgezuurdwater op p.h 5.8

en die amnesias hahadat worden bomen wens je veel succes,
                  vergeet de verduister truc niet toe te passen he

staff

Haha, het zijn auto-flowers dus met verduisteren heb ik gelukkig niks te maken

PS. bedankt voor de tip

Comment

Ok dat heb ik dan over hethoofd gezien,
                    ben benieuwd wat ze doen,

heb wat verslagen gelezen erover op diverse nationale en internationale forums,

het zijn niet de zwaarste dragers,maar ze beschrijven het als echt kanonnen wiet van the next level

Comment

Nog even een kleine update v.w.b. de 2 Northern Blue light's, de oogst is 63 gram voor 2 planten. Een vriend van mij (doorgewinterde roker) werd zo high als een papegaai.

foto (1).jpg

De Amnesia's staan volop te groeien, het weer van de afgelopen tijd is ideaal voor ze.

foto 1.jpg foto 2.jpg foto 3.jpg

Zoals je kunt zien heb ik kopertape rond de potten geplakt en tot nu toe heb ik geen aangevreten bladeren waargenomen dus het schijnt te helpen.

Comment

Stevig, dat ziet er allemaal dik in orde uit. Mooie oogst, die 63 gram! Geen problemen gehad met die batmix? dat is dan ook weer goed
                        Keep them growing! Mooi plekje heb je daar op dat dakterras, zal wel zalig zitten zijn met dit weer ook?

Succes eriktheviking!
                        Woody's zen kweek!

Comment

3 weken later, weer een update.
                          De Amnesia's gaan goed. 4 stuks blijven wat achter in ontwikkeling, maar zetten wel toppen aan. 2 zijn al bijna klaar, de bladeren kleuren al geel. Die hak ik met een week ofzo om. De anderen laat ik rustig genieten van de koperen ploert.

002.jpg 007.jpg 009.jpg 014.jpg

De 4 "achterblijvers"

005.jpg

De 6 "goeden"

006.jpg

Volgende update zal de oogst zijn vermoed ik

Comment

63 gram met 20 gram blad er nog aan
                            Die witte strepen op het blad (van 4 weken geleden) komt van het in 1x buiten in de zon zetten of doordat ze te nat gestaan hebben.
                            Van LED naar volle zon is een grote schok voor plantjes.

De laatste foto's hebben wel duidelijk last van teveel voeding en weer teveel water.
                            Zijn de zes "goeie" de 'original auto's' of de huismerk auto's ?
                            En van welk huis komen ze dan ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

de 6 "goede" zijn zowel original als huis, het huis is van wietzaadjes.nl, meer weet ik er niet van. Kreeg ik gratis bij 10 zaadjes van Dinafem

Bedankt voor de tip trouwens van LED naar volle zon.

En ik heb geen klachten gehad over teveel blad van verstokte wietrokers dus ik denk dat het wel meevalt

Comment

Bezig...
                              X