Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervolg Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berr

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vervolg Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berr

Korting op 420shop
    Hoi kijken of we hier wel wat foto's kunnen uploaden
    P12308241205avond.jpgP1230836klein 1205.jpgP1230826klein 1205.jpgP1230833klein.jpgP1230838buitenklein.jpg
    Ja het is gelukt ! De plantjes zijn nu zo'n 9 weken oud en hebben door ons "gestuntel"toch groei achterstand opgelopen.
    Op de eerste 2 foto's zie je toch dat bladeren beschadigd zijn, ik heb na de neemoliemix het licht aangelaten, wel hoger gezet, om de neemolie "goed in te laten trekken"
    Dat doe ik dus niet meer . Ook ben ik na constatering van ondervoeding mijn plantjes gaan overvoeden, zowel met voeding als met waterwaardoor de boel wel op slot leek te staan.
    Inmiddels had ik besloten om de planten in grotere potten te zetten dan zou het overschot aan water en voeding beter verdeeld kunnen worden met behulp van nieuwe aarde, ik heb hiervoor de goldlabel special light mix genomen en de planten van 7 liter naar 11 liter smartpotten overgepot. Voor de liefhebber is dit te zien op foto 3 en 4, de smartpotten leken wel vastgezogen aan de plant/aarde dus heb ik zelosgeknipt. We wilen volgende keer toch al grotere potten gaan gebruiken(we hadden in eerste instantie ook 11 liter potten gekocht maar toen de kennis van Steffa ineens aankwam met wat powerplant stekken (nog bedankt voor de spint) zijn de 11 literpotten daarvoor gebruikt en wat nieuwe kleinere smartpotten erbij gekocht. ( Toen de spint uitbrak heeft Steffa de stekken met pot en al weggegooid).
    Op foto 4 is goed te zien hoe de aarde was ingeklonken en met wat voor een zielig beetje aarde de plantjes het moesten doen. Op foto 2 staan ze in de nieuwe potten het verschil met foto 1 is goed te zien.
    We hebben nog steeds een plantje buiten staan, deze bladeren zien er op het lichte voedingstekort na er een stuk beter uit. Dit bevestigd mijn vermoeden dat we hebben lopen kloten met bladvoeding in combi met de verlichting, weer wat geleerd!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dit is een vervolg op http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/33932-Eerste-keer-power-plant-stek-en-af-pineapple-express-sin-tra-bajo-en-white-berry/page3
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Re: Vervolg Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white

Ik gebruik 18L potten, plastic van het tuincentrum. Die gaan al een paar jaar mee.
    Daar worden ze pas in gezet als de lampen op 12/12 gaan, zodat ze nog even verse grond hebben voor ze aan de bloei beginnen.
    Verder heb ik niks toe te voegen, je ziet alles en je weet ook hoe je het op moet lossen.

Heb je al een plantje voor jezelf gereserveerd om boter mee te maken ?
    Boter kun je in de vriezer een tijd bewaren en je kunt er cakes mee maken, of koekjes of een eitje in bakken of pannekoeken of of of...vanalles..hmmm
    Oke, lunchtijd.

o/
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Vervolg Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white

Hoe smaakt wietboter eigenlijk ?

Weer wat foto,s. Ik had nog een keer een neemolie mix gemaakt van 5ml neemolie 100 ml water en klein beetje vloeibare zeep. Hier de blaadjes mee 'afgesopt' met watten en daarna het licht uit. Denk st de mix misschien wat sterk maar ik wil geen spint terug!
      De bladeren zien er nog niet allemaal mooi uit sommige hebben zelfs verdorde punten. Maar nieuwe aanwas ziet er volgens mij wel beter uit. Het verpotten heeft de planten goed gedaan, ze ruiken nu ook weer meer. Een aantal planten helden over ws door top vorming op gestrekte steeltjes, dus daar heb ik een bamboestokje tegenaan geplaatst voor steun.
      Hierbij nog wat foto,s.
      Attached Files

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hoi Stemma
        Je had net gezegd dat ze er mooi bij stonden heb ik alle toppen geknakt.

Om al mijn toppen op gelijke hoogte te krijgen.Nou het licht ging weer aan en de planten die echt geknakt waren,daarvan richten de toppen zich al weer op.Trouwens ik zie smartpots,heb je ook ooit plastieken gebruikt?Zo ja ik ben erg nieuwsgierig of en wat voor voordeel het heeft.
        Trouwens jou planten hoeven ook niet zo lang meer.
        Hoop dat je van de spint af bent.Rot beestjes,
        Je bent ook geen nieuwkomer in het kweek gebeuren.Toch???.....

Comment

Wel hoor, is onze eerste kweek (van Steffa). Hoe lang denk jij dat ze nog moeten, we hadden een loep van 40x gekocht daardoor zie je dat de trachten nog helder zijn. Ga toch kijken voor usb microscoopje.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Nou met 40% moet je toch de trichromen wel kunnen zien.
            Zijn jullie al aan het spoelen?
            Ja usb is veel rustiger kijken en je kan het ook op de computer dan goed zijn.Ik neem altijd een blaadje weg om die rustig bij de tafel te bekijken,want anders lukt het mij ook niet goed, het is zon goedkoop ding uit china
            en moest eerst alle schroefjes
            aandraaien.Ik denk dat jullie toch wel redelijk snel kunnen oogsten.En als dat niet zo is dan komen die gele bladen van iets anders.Maar het lijkt alsof ze zo klaar zijn.

Comment

Nee, we zij nog niet aan het spoelen maar daar zullen we binnenkort mee beginnen. Hoe lang moeten we spoelen 1 of 2 weken ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik en velen met mij spoelen altijd 10 dagen,en het komt de smaak ook enorm ten goede.
                Dus ja zou gewoon voor 10 dagen gaan dan is het lekker schoon.En ik doe altijd,de planten dan ff goed uitaten drogen,en dan knippen.
                Dan heb je een lekker schoon en zuiver wietje.En daar doen we het voor toch?Die koffieshop shit daar moet ik erg van hoesten,en van mijn eigen niet.
                Nou succes met de planten.

Comment

Ik heb wel 1ding opgemerkt wat de kweker over het hoofd ziet

@de kweker je zij dat de planten wel aan de smartpotten leken vastgezogen,
                  dit is bijna correct ,de wortels van de plant groeien deels de smartpot stof zelf in,
                  waardoor je veel meer vertakkingingen van de wortels krijgt.

dat is het grote verschil met deze potten vs plastic

Comment

Als het goed is komt morgen een usb microscoop binnen, dan zal ik als het mij lukt een foto van de trichomen plaatsen. Volgens mij (met 40x loep) zijn ze clear/milky maar als ik naar de gekochte wiet kijk is dit ook clear/milky.
                    Zegt natuurlijk niets maar ik twijfel nu dus ernstig aan mijn beoordelingsvermogen en heb jullie expertise dus hard nodig.

@tuinbroek Ik heb vandaag alleen maar water gegeven, mocht het spoelen nog te vroeg zijn dan geef ik ze volgende keer weer voeding.
                    @stafford, ik had inderdaad al een vermoeden dat het zoiets zou zijn, het zijn dan wel hele fijne haarworteltjes geweest. Zelf had ik een grotere wortelkluit verwacht (meer zichtbaar) maar ik had dan ook niets van wortelstimulator/voeding meegegeven als beginneling en dan ook nog in een te kleine pot. Ik heb al veel geleerd van mijn eigen fouten.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Nou usb microscoop is binnen, wat een gedoe om te installeren en wat een flutfoto's veel te roze/bruinig dus is de kleur van de trichomen niet goed te beoordelen. Volgens mij vergroot de microscoop softwarematig dus alleen grotere pixels. Ik wil echt iets van beter kwaliteit voor mijn 90 euro , evt, met vaste afstanden ipv zelf te regelen.
                      Zie hier de erbarmelijke resultaten, ga gelijk door naar belabberdste foto van 2014..

Vooralsnog denk ik milky clear ?

Zal de vraag ook apart stellen in forum.
                      Attached Files

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hoi stemma
                        Ik vind aan de hand van deze foto,s toch wel milky en zou zeker gaan spoelen,dan ben je ook weer 10 dagen verder.En als je zon ding niet beter wil gewoon terug sturen,en je geld terug.Ja toch milky hoor!!!!!!
                        Spoelen maar das persoonlijk he,ik weet niet hoe je je wiet het lekkerst vind?
                        Succes en doe steffa ff de groeten van mij
                        Gr tuinbroek

Comment

Hoi Tuinbroek, ja ik ben vandaag begonnen met spoelen dat is toch alleen water geven zonder voeding of boosters ? Steffa doet de groeten terug! Hij heeft nooit eerder de trachten van de wiet bekeken die hij uit de coffeeshop haalt, dus dat kunnen we nu ook uitproberen als de planten niet gelijktijdig naar Amber verkleuren. Wel spannend hoor, we zij nu al aan het rondneuzen welk soorten we de volgende ronde gaan doen..
                          Last edited by Stemma; 22 May 2014, 12:26.

Stemma doet stout (2016)

Comment

ja, gewoon water geven zonder iets erbij. ik zou het je zelf ook aanraden
                            succes pik!!
                            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Dank je , maar poes mag ook

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                              X