Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervolg Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white berr

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vervolg Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white

Nou blij voor jullie hoor eiindelijk op naar de eindstreep,
    De mooiste tijd van een kweek en ook het spannenst je bent nu bezig om de werking en de smaak optimaal te maken.Ook lekker verschillende soorten.
    Ik heb met shop wiet altijd last van mn keel,de broodkweker zal het een rotzorg zijn wat jij rookt,als hij maar verdient.Ze verkopen het zelfs nat omdat het drogen voor hun de meeste risico,s brengen.Nu bepaal je alles zelf en run je zelf de hele boel,en jje kan rustig bepalen welke soortjes je wil kweken.
    De fruitige soorten zijn ook erg lekker hoor,ik heb nu zaden van
    Growers Choice,lekkere strawberry kush en super lemon haze.Ik wou gisteren al weer beginnen maar ik las toch ff een weekje pause in,gelukkig had ik hier voor een goede oogst gehad,dus dat zit gelukkig wel goed.Nou heel veel succes met het afronden en ik kom af en toe ff mee kijken.
    He fijne dag verder.

Comment

Re: Vervolg Eerste keer, power plant stek en af pineapple express, sin tra bajo en white

Gisteren topje geplukt van de pineapple express buiten , had in topic gevraagd of het goed geknipt was en hoera , het was goed !
      Zie
      We hebben een minuscuul topje van de pineapple express buiten geknipt om goed te bekijken met microscoopje. Heb toen ook het topje schoongeknipt om aan jullie voor te leggen. Ik ben een wietnoob en dit is eerste keer dat ik topje heb geknipt.
      Hier wat foto's

Is dit redelijk gedaan ?
      Ik was verbaasd over de hoeveelheid trichoomachtige bolletjes
      op de geknipte blaadjes en snap nu waarom men graag nog wat doet
      met het bladafval

En natuurlijk het topje zelf

Volgens mij milky, zag nog wat clear maar ook wat amber
      kopjes. Sorry voor de crappy foto's maar zo zien jullie teminste iets.

Vandaag zijn de plantjes ca 11 weken , hebben dus wat langer de tijd dan de gestelde 70 dagen.
      Tijd voor wat foto's
      P1230857.jpg
      De pineapple express staat lekker in het zonnetje, staat er beter bij in een te kleine pot dan haar zusjes in de tent
      P1230866.jpgP1230861.jpgP1230868.jpgP1230867.jpg
      Ik heb al aantal verdorde blaadjes weggepulverd, de sporen van te kleine potten, gekut met voeding en blaadjes sproeien met licht aan zijn duidelijk te zien.
      Enig voordeel van die slechte blaadjes is dat ze ook niet meer te verhappen zijn voor spint, zo heeft elk nadeel zijn voordeel.
      Ben nu 1 week aan het spoelen (alleen water geven) maar spoel denk ik nog dag of 5 door. En dan gaan we denk ik oogsten,
      als er wat meer amber trichomen zijn.
      Het is leuk om de toppen breder te zien worden , had ik niet meer verwacht na mijn missers
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Na nog meer te hebben gelezen op JD en amerikaanse fora en planning voor komende week heb ik besloten om vandaag alles om te hakken. Ik had gelezen dat de trichomen nog even doorkleuren als ze zijn geoogst dus dat zou betekenen als we ongeveer 20% amber willen we bij 5 a 10 % amber zouden kunnen oogsten. Van de week krijg ik loge's en het leek me niet handig om een hak en knipsessie te doen inb nabijheid van de visite.

Steffa en ik hebben veel lol gehad bij het knippen. Mijn respect voor buitenkwekers is nog groter geworden want van die ene pineapple express die buiten stond kwamen ik weet niet hoeveel beestjes af, zeker 10 kleine spinnetjes,1 slakje(met huisje), paar bladluizen, nog een paar onbekende insecten en , daar zijn ze weer, 2 spintjes en een blad met zeker 12 spinteieren. Dat blad hebben we maar buiten het bladafval gehouden Ik zou er niet aan moeten denken dat ik in september/oktober een buitenplant zou moeten oogsten en knippen en dan zeker van die lekkere kruisspinnen tegenkomen dan ren ik gillend weg !

Maar enfin ik heb nog wat foto's genomen voor degene die het leuk vinden
        P1230870.jpg
        Vlak voor de oogst
        P1230871.jpgP1230872.jpgP1230874.jpgP1230873.jpg
        Hier een pineapple express uit de smartpot , ik heb geprobeerd de wortelkluit schoon te spoelen om wortelstelsel te bekijken. met het schoonspoelen heb ik al veel minuscule worteltjes "geknakt"en weggespoeld. Ik had dus geen wortelstimulator gegeven en de zaden direct in voorbemeste moestuingrond gedaan in kleine 6 liter potten. ( Dit gaan we een volgende keer anders doen!)

P1230882.jpgP1230875.jpg
        Gezellig oud hollands wietknippen, daar heeft Steffa wel zin in

P1230885.jpgP1230888.jpg

De pineapple express van buiten lijkt een wat dikkere top te hebben , maar vooral ook veel meer
        blaadjes tussen de toppen en natuurlijk genoeg verstekelingen.
        P1230891.jpgP1230890.jpg
        Zo, hier hangen de plantjes te drogen (afzuiger uit!)
        op de plant van buiten na ( met ongediertes ?)die gaat in quarantine.
        P1230893.jpg
        En dan nog wat bladafval , dit hebben we maar te drogen gelegd op een handdoek, weet niet of dit goed zal gaan.

Zo nu rustig laten drogen, dan zal ik nog de opbrengst en rookervaring van Steffa laten weten.
        Verwacht dat de opbrengst niet denderend is 1e kweek met kweekmissers, onder 250 hps lamp en autoflowers maar we zullen het zien !

Stemma doet stout (2016)

Comment

Heb je zoveel beestjes in je binnenplantjes ? Nee toch ? Die hebben buiten gestaan dan.

En heb je nu lang genoeg gespoeld ?
          Want dat is best een belangrijke fase, daarmee raak je net dat scherpe kantje kwijt wat je weleens hebt met roken van (andermans) wiet.
          Check Stef als-ie de eerste rookt. Als-ie een giga-hoestbui krijgt, volgende keer iets langer spoelen, ghehe...maar 't zal wel meevallen denk ik.
          In ieder geval mooi voorraadje.
          Zou de afzuiger/filter zeker wel aanzetten nu. Juist om de geur kwijt te raken. Die hoeft niet voluit.
          Veel mensen worden precies tijdens het knippen en/of drogen gesnapt door de geur.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nee, de beestjes kwam alleen tegen in een plantje wat we paar weken geleden buiten hadden gezet na een 'mislukte' knakactie. Hij bleef leven dus hebben we hem maar laten staan. We hebben z'n 9 dagen gespoeld, beetje kort maar in ieder geval beter als niet.
            We zullen de afzuiger de eerste 2 dagen ( ?) zachtjes aan staan.

Moet ik eigenlijk wat doen aan de plant waar ik wat spintjes op aan trof ?
            Ik heb de toppen met een loep bekeken maar ik zag geen beestjes laat staan spintrag.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hoi stemma
              Ben net terug en lees jullie gezellige knipactie,nou ben ik geen buitenkweker maar daar heb je toch spray voor.
              Ik heb vanmorgen 5 trawberry kush geplant(zaadjes) en een 5 super lemon haze,heerlijk heb een leuk weekje gehad maar miste mn tuintje in huis wel,dus gelijk nieuwe in de grond,had trouwens wel nieuwe zaden gehad van de growshop.Ik heb ze dit keer gelijk in de grote potten gezet.
              Dus hopen dat ze snel ontkiemen.Nou blij voor jullie dat straks de brand er in kan.
              Geniet er maar dubbel van want met zoveel tegenslag mag je er flink van genieten.Ik had trouwens ook mail van de voedingssponsor en eind jullie
              komt er een nieuwe voedingslijn.Dan zal er wel weer veel uitgedeeld worden om de markt te bewerken.
              Nou ik zal eerst eens bij mn topic kijken.En dan een nieuwe starten.
              Gr aan steffa

Comment

Leuk hoor je eerste oogst. Zo te zien ook best wat potvulling

Is de wietgeur dan echt zo erg als de tent helemaal dichtgeritst is?
                Anders zou ik de eerste 2 dagen de afzuiging wel zachtjes aan zetten, dan stinken ze immers het meeste.
                Daarna kun die best uitzetten en je zult aan de toppen ruiken dat ze wat minder geur afgeven. Das normaal voor drogende planten.
                Als je in een topje knijpt ruik je de echte geur weer. Deze probeer je dan ook terug te krijgen met curen.

Ik denk niet dat je wat aan die plant moet doen die die spintjes had. Het zijn er ook maar een paar.
                Spintjes zitten dacht ik alleen op levende planten want daar halen ze hun voeding uit (vocht met voeding erin, droge planten hebben dat niet meer natuurlijk).

Comment

Zonder hulp van jullie was het nooit gelukt !
                  Ik ben het forum echt dankbaar, tijdens de spint heb ik wel
                  eens overwogen om de hele tent weg te gooien maar als ik dan las
                  dat het anderen ook lukte om de spint weg te krijgen
                  putte ik daar toch weer moed uit

Stemma doet stout (2016)

Comment

Die twee zoons van mij lopen als 2 bokken om de haverkist (lees tent haha...)
                    En ja hoor, 1 klein topje Sin Tra Bajo zei "knak" dus gelijk geprobeerd De rookervaring goede high, lekker rustig. De smaak lekker ! aards met af en toe een fruitzoetje.

Zal maar een slot op de tent gooien, anders roken ze hem leeg voordat we de opbrengst hebben gewogen

Stemma doet stout (2016)

Comment

Tralies ervoor,ben blij dat je een goede oogst heb gehad,vandaag voor mij dag 7 de lamp gaat om 6 uur weer aan,maargoed dat ik genoeg voorraad had anders had ik mooi met een houten bek gezeten.Nog ff goed laten drogen he,wat qnq al zei goed spoelen en drogen,en wat in de pot zit word alleen maar lekkerder,niet vergeten elke dag de pot ff open om te luchten,er kan nog wat vocht inzitten en dat veroorzaakt schimmel.
                      Nou geniet er maar lekker van want je hebt werk genoeg gehad met die spint.
                      Ik heb ze vanmiddag toen de lamp uitging lekkere bladvoeding gegeven en daar zit vis emulsie in dus dat rook je wel ff.
                      He laters

Comment

Gedroogde opbrengst 7 plantjes samen 65 gr. plus nog aantal "gestolen" topjes,
                        opbrengst zou 10-25 gr per plant zijn.
                        Is geen giga opbrengst maar onbetaalbaar qua leerervaring
                        Tot laters...
                        Last edited by Stemma; 14 June 2014, 22:36.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik dacht dat het veel meer was.
                          Je had enorme toppen?Of ben ik nou in de war.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Comment

Bezig...
                          X