Hi iedereen en welcome back !
Na een half mislukte / half gelukte, maar heel leerrijke eerste kweek beginnen we met veel plezier aan een tweede ronde!
Link naar eerste kweekverslag
Naar goede gewoonte beginnen we eerst met een ' wall of text '
De setup:
Tent: Secret Garden 90x90x180cm
Afzuiging:Voorgroei lamp: Tneon 110 Watt
Groei & bloei lamp: Philips SON T Pia Green Power 400 Watt
Grond: Plagron Batmix
Voeding: BioCanna set: Bio Rhizotonic - Bio Vegas - Bio Flores - Bio Boost
Zaadjes: Barney's Farm: 5x Pineapple Chunk & 4x Blue Cheese
Veranderingen:
Het verslag:
Helaas heb ik de foto's van de onktieming enzo verloren, maar goed, we willen die bloei zien, niet die groei, toch?
hier een overzichtje:
5 april:
Zaadjes in het water: 5x Pineapple Chunk 5x Blue Cheese ( Barney's Farm )
Klein tentje gemaakt over een tafel met wat vijverfolie, een pc ventilator voor afzuiging en de Tneon 110 Watt erin. Totaalprijs: 6 euro (was een trots moment voor Djo)
7 april:
Alle zaadjes mooi open gekomen, behalve 1 Blue cheese, die brokkelde weg als ik hem vast nam. ( R I P my friend)
Zaadjes in 1,5 liter potjes en onder de Tneon
Om de 3-4 dagen ong 50-75ml water / pot. Om en om met Bio Rhizotonic
9 mei: Groei Dag 1
De dames zien er goed uit, kleine maand oud. Ze groeien niet zo rap onder de Tneon vind ik.
Plantjes verpot naar 11 Liter potten. Potten ingewaterd met 1 liter dag voorheen
Plantjes staan vanaf nu onder de HPS lamp 400 Watt.
Watergiften: Om de 3 dagen 500ml/pot. Om en om met Bio Rhizotonic.
21 mei: Groei Dag 13
Nu kan ik jullie eindelijk een foto geven!
De Blue Cheese (onderste 3 + midden links) gaat vrij hard, vooral degene midden links op de foto
De Pineapple Chunk ( bovenste rij + midden + midden rechts ) hebben wat paarse verschijnsels. Ik denk dat ze even te warm hadden, heb nu een extra ventilator gehangen voor de achterste rij. Lijkt beter nu.
20140520_200149.jpg
1 2 3 -> Pineapple Chunk
4 5 6 -> Blue Cheese - Pineapple - Pineapple
7 8 9 -> Blue Cheese
20140521_140236.jpg
Blue Cheese - middenboven en rechtsboven: Pineapple
20140521_140246.jpg 20140521_140250.jpg
Blue Cheese
20140521_140300.jpg 20140521_140303.jpg
Pineapple Chunk
Zo, zover staan we !
Ik ben nog niet zeker ofdat ik ze zal toppen of niet. Ik vrees dat het wat teveel zal zijn voor het tentje als ik dat doe ...
Ik schat nog een 7tal dagen en dan de switch naar 12/12 ?
Alvast bedankt voor het lezen en laat weten wat je ervan denkt !
Djo
Na een half mislukte / half gelukte, maar heel leerrijke eerste kweek beginnen we met veel plezier aan een tweede ronde!
Link naar eerste kweekverslag
Naar goede gewoonte beginnen we eerst met een ' wall of text '
De setup:
Tent: Secret Garden 90x90x180cm
Afzuiging:Voorgroei lamp: Tneon 110 Watt
Groei & bloei lamp: Philips SON T Pia Green Power 400 Watt
Grond: Plagron Batmix
Voeding: BioCanna set: Bio Rhizotonic - Bio Vegas - Bio Flores - Bio Boost
Zaadjes: Barney's Farm: 5x Pineapple Chunk & 4x Blue Cheese
Veranderingen:
- Afzuiging: 2 van de 3 passieve inlaten kregen een 120mm PC ventilator om de zwakke afzuiger te helpen. Lijkt wel goed te helpen
- Afzuiging:
- Venster is nu voorzien van een muggengaas! No more varenrouwmug for me !
Mijn ervaringen tot nu toe en wat ik al dan niet zal doen - Bio kweek: ik gebruik enkel biologische producten
- Water: Kraantjeswater, PH meten doe ik niet. Niet nodig bij biokweek. De grond reguleert zelf de PH (meningen hierover zijn verschillend, sommigen beginnen af te zuren met citroensap etc, maar dat lijkt me gewoon meer werk voor weinig resultaat)
- EC meten doe ik ook niet, misschien dat ik wel eens een ferto meter aanschaf.
- Luchtvochtigheid: Ja die ligt zeker aan de lage kant, 30-40%. Heb geleerd van de vorige kweek om hier niet teveel te mee in te zitten, als je met zaad kweekt halen ze hun vocht wel via de penwortel. ( geld niet voor stekken ! )
- Ervaring Batmix:
- Ervaring Batmix:
- Temperatuur:
- Learned: Een tent van 90 cm is te klein, had ik maar een 100cm genomen, die 5 cm aan beide zijden zouden veel maken!
- Learned: Zo weinig mogelijk tent opendoen, zo weinig mogelijk de planten bepotelen.
Het verslag:
Helaas heb ik de foto's van de onktieming enzo verloren, maar goed, we willen die bloei zien, niet die groei, toch?
hier een overzichtje:
5 april:
Zaadjes in het water: 5x Pineapple Chunk 5x Blue Cheese ( Barney's Farm )
Klein tentje gemaakt over een tafel met wat vijverfolie, een pc ventilator voor afzuiging en de Tneon 110 Watt erin. Totaalprijs: 6 euro (was een trots moment voor Djo)
7 april:
Alle zaadjes mooi open gekomen, behalve 1 Blue cheese, die brokkelde weg als ik hem vast nam. ( R I P my friend)
Zaadjes in 1,5 liter potjes en onder de Tneon
Om de 3-4 dagen ong 50-75ml water / pot. Om en om met Bio Rhizotonic
9 mei: Groei Dag 1
De dames zien er goed uit, kleine maand oud. Ze groeien niet zo rap onder de Tneon vind ik.
Plantjes verpot naar 11 Liter potten. Potten ingewaterd met 1 liter dag voorheen
Plantjes staan vanaf nu onder de HPS lamp 400 Watt.
Watergiften: Om de 3 dagen 500ml/pot. Om en om met Bio Rhizotonic.
21 mei: Groei Dag 13
Nu kan ik jullie eindelijk een foto geven!
De Blue Cheese (onderste 3 + midden links) gaat vrij hard, vooral degene midden links op de foto
De Pineapple Chunk ( bovenste rij + midden + midden rechts ) hebben wat paarse verschijnsels. Ik denk dat ze even te warm hadden, heb nu een extra ventilator gehangen voor de achterste rij. Lijkt beter nu.
20140520_200149.jpg
1 2 3 -> Pineapple Chunk
4 5 6 -> Blue Cheese - Pineapple - Pineapple
7 8 9 -> Blue Cheese
20140521_140236.jpg
Blue Cheese - middenboven en rechtsboven: Pineapple
20140521_140246.jpg 20140521_140250.jpg
Blue Cheese
20140521_140300.jpg 20140521_140303.jpg
Pineapple Chunk
Zo, zover staan we !
Ik ben nog niet zeker ofdat ik ze zal toppen of niet. Ik vrees dat het wat teveel zal zijn voor het tentje als ik dat doe ...
Ik schat nog een 7tal dagen en dan de switch naar 12/12 ?
Alvast bedankt voor het lezen en laat weten wat je ervan denkt !
Djo
Comment