Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5X Pineapple Chunk & 4X Blue Cheese - Dr90 - 400 Watt - 2de Kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

5X Pineapple Chunk & 4X Blue Cheese - Dr90 - 400 Watt - 2de Kweek

Korting op 420shop
    Hi iedereen en welcome back !

Na een half mislukte / half gelukte, maar heel leerrijke eerste kweek beginnen we met veel plezier aan een tweede ronde!
    Link naar eerste kweekverslag
    Naar goede gewoonte beginnen we eerst met een ' wall of text '

De setup:
    Tent: Secret Garden 90x90x180cm
    Afzuiging:Voorgroei lamp: Tneon 110 Watt
    Groei & bloei lamp: Philips SON T Pia Green Power 400 Watt
    Grond: Plagron Batmix
    Voeding: BioCanna set: Bio Rhizotonic - Bio Vegas - Bio Flores - Bio Boost
    Zaadjes: Barney's Farm: 5x Pineapple Chunk & 4x Blue Cheese

Veranderingen:
    - Afzuiging: 2 van de 3 passieve inlaten kregen een 120mm PC ventilator om de zwakke afzuiger te helpen. Lijkt wel goed te helpen
    - Afzuiging:
    - Venster is nu voorzien van een muggengaas! No more varenrouwmug for me !

Mijn ervaringen tot nu toe en wat ik al dan niet zal doen
    - Bio kweek: ik gebruik enkel biologische producten
    - Water: Kraantjeswater, PH meten doe ik niet. Niet nodig bij biokweek. De grond reguleert zelf de PH (meningen hierover zijn verschillend, sommigen beginnen af te zuren met citroensap etc, maar dat lijkt me gewoon meer werk voor weinig resultaat)
    - EC meten doe ik ook niet, misschien dat ik wel eens een ferto meter aanschaf.
    - Luchtvochtigheid: Ja die ligt zeker aan de lage kant, 30-40%. Heb geleerd van de vorige kweek om hier niet teveel te mee in te zitten, als je met zaad kweekt halen ze hun vocht wel via de penwortel. ( geld niet voor stekken ! )
    - Ervaring Batmix:
    - Ervaring Batmix:
    - Temperatuur:
    - Learned: Een tent van 90 cm is te klein, had ik maar een 100cm genomen, die 5 cm aan beide zijden zouden veel maken!
    - Learned: Zo weinig mogelijk tent opendoen, zo weinig mogelijk de planten bepotelen.

Het verslag:

Helaas heb ik de foto's van de onktieming enzo verloren, maar goed, we willen die bloei zien, niet die groei, toch?
    hier een overzichtje:

5 april:
    Zaadjes in het water: 5x Pineapple Chunk 5x Blue Cheese ( Barney's Farm )
    Klein tentje gemaakt over een tafel met wat vijverfolie, een pc ventilator voor afzuiging en de Tneon 110 Watt erin. Totaalprijs: 6 euro (was een trots moment voor Djo)

7 april:
    Alle zaadjes mooi open gekomen, behalve 1 Blue cheese, die brokkelde weg als ik hem vast nam. ( R I P my friend)
    Zaadjes in 1,5 liter potjes en onder de Tneon
    Om de 3-4 dagen ong 50-75ml water / pot. Om en om met Bio Rhizotonic

9 mei: Groei Dag 1
    De dames zien er goed uit, kleine maand oud. Ze groeien niet zo rap onder de Tneon vind ik.
    Plantjes verpot naar 11 Liter potten. Potten ingewaterd met 1 liter dag voorheen
    Plantjes staan vanaf nu onder de HPS lamp 400 Watt.
    Watergiften: Om de 3 dagen 500ml/pot. Om en om met Bio Rhizotonic.

21 mei: Groei Dag 13
    Nu kan ik jullie eindelijk een foto geven!
    De Blue Cheese (onderste 3 + midden links) gaat vrij hard, vooral degene midden links op de foto
    De Pineapple Chunk ( bovenste rij + midden + midden rechts ) hebben wat paarse verschijnsels. Ik denk dat ze even te warm hadden, heb nu een extra ventilator gehangen voor de achterste rij. Lijkt beter nu.

20140520_200149.jpg
    1 2 3 -> Pineapple Chunk
    4 5 6 -> Blue Cheese - Pineapple - Pineapple
    7 8 9 -> Blue Cheese

20140521_140236.jpg
    Blue Cheese - middenboven en rechtsboven: Pineapple

20140521_140246.jpg 20140521_140250.jpg
    Blue Cheese

20140521_140300.jpg 20140521_140303.jpg
    Pineapple Chunk

Zo, zover staan we !
    Ik ben nog niet zeker ofdat ik ze zal toppen of niet. Ik vrees dat het wat teveel zal zijn voor het tentje als ik dat doe ...
    Ik schat nog een 7tal dagen en dan de switch naar 12/12 ?

Alvast bedankt voor het lezen en laat weten wat je ervan denkt !
    Djo

Re: 5X Pineapple Chunk & 4X Blue Cheese - Dr90 - 400 Watt - 2de Kweek

nice!!!
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Ja had mijn pineapple's onder Tl staan. Nu 12 dagen oud. Zijn een heel stuk kleiner dan die van jou. Dus heb ze sins gisteren ook onder de hps gezet. Hopen dat ze wat sneller gaan. Volgende x maar gelijk doen denk ik.

suc6 met je kweek
      -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

Comment

Mooi gedaan voor 6 euries.
        Je plantjes zien er ook mooi uit.
        Die Pine Apple is lekker
        Ga je volgen.

Comment

@peopzak: Dank je !
          @Straicar: ik zal je zeker volgen! En die Tl's tjah, het is wel gemakkelijk voor gans het ontkiemen process, maar meer dan 2 weken zal ik niet meer doen
          @ MWay: Thanks! Ik was er best trots op

Ik ben zeer benieuwd hoe deze kweek zal verlopen en smaken, maar vele positieve reacties op deze soorten

Even een kleine update, vooral omdat ik niet zeker ben wanneer ze in bloei te plaatsen en al dan niet toppen.

Groei Dag 14
          Even verschieten want de tensio stond op 750 te knipperen. Heb de tensio er even uitgehaald en hervult en teruggeplaatst.
          Elk 750 ml gegeven (laatste watergift was op dag 11)
          4 uur later tensio op 70

Groei Dag 15
          Terug wat verschieten, tensiometer geeft 540 aan,
          er zit ook wat ruimte tussen de aarde en de pot (stond wat ingezogen) dus ik denk/hoop dat de tensio wel correct aangeeft.
          Elk 500ml met 20ml/10l rhizotonic...
          Hopelijk bega ik hier geen fout ben ik ze niet aan het verdrinken.

Groei Dag 16
          De meeste paarse steeltjes beginnen meer groen te worden, Leuk dat :jump:
          Tensio staat op 440 (metingen zijn altijd een uurtje nadat ze wakker komen)
          Vind het maar gek dat die tensio terug zo snel zo hoog staat,
          maar ze nu opnieuw water geven durf ik niet. De bovenlaag is nog vochtig en de potten voelen vrij zwaar aan.
          Zal morgen de tensio meter eens verplaatsen, misschien zit er een wortel rond ofzo? :head_hurts_kr:

Yellow pics helaas, 'k was te laat

links en rechtsonder zijn de inlaten met ventilator
          Lamp hing sinds dag 2 op 50cm en niet meer aangekomen tot nu, Dag 16, ze kwamen tot 30 cm van de lamp maar geen verbrande puntjes.Nu verhoogt met 5 cm
          1 2 3 -> Pineapple Chunk
          4 5 6 -> Blue Cheese - Pineapple - Pineapple
          7 8 9 -> Blue Cheese
          20140525_004549.jpg

Blue Cheese
          20140525_005322.jpg 20140525_005330.jpg

Comment

Komt awarding in de buurt met wat ik in gedachten had. Ik wou ze 4 weken groeien (28dagen) maar aangezien ik een beetje vertraging heb ivm te lang Tl, zal ik nu ongeveer 32-34 dagen aanhouden.

maar die van jou zijn al zeer goed op weg. Die planning zit wel goed
            -5-plantjes-Pineapple-chunk-scrogg-(Barney-s-farm) (Running)

Comment

9 in een 90 x 90 moet kunnen en met 4 weken groei en goede verzorging is 30 a 40 gram mogelijk per plant.
              Die Pineapple Chunk bij mij bleef mooi binnen de pot wat die Blue Cheese doet weet ik niet.
              Maar zal ook niet te lang wachten om op 12/12 te gaan misschien een web-it net aanschaffen om ze straks omhoog te houden en de orde te bewaren kosten een paar euro.
              Waarom geef je niet dagelijks water en dan BV beginnen met 200 ml per dag en dan kijken of je meer moet geven.
              Mocht je de tijd en de kans hebben de potten is even met de hand wegen hoe ze er dan bij staan.
              Dus na water gift dan voor de lamp uit gaat en na een uurtje als de lamp aangaat weer controleren zie je gelijk of je tensio ook correct zijn werk doet.
              Succes

Comment

Ziet er mooi uit ! Wij hebben ook een dr90 maar dan met een 250 hps lamp. Willen ook naar een 400w upgraden, maar voorzie te hoge temperaturen dus lees ik graag met je mee.
                Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

@stemma
                  ds60 met 400watt en een 400m3 afzuiger, bij mij geen problemen zolang je maar geen te warme lucht aanzuigt ging 't prima, ook in zomer

Comment

Last edited by djo; 25 May 2014, 17:52.

Comment

Ik geef in de groei 250 ml per dag en start vochtig als ze 10/14 dagen oud zijn en ik heb 18 liter potten in de bloei zit ik op 400 ml per dag.

Comment

Terug kleine update, als er iemand tekens van overbewatering ziet op de foto's, graag even melden aub!

Groei Dag 17:
                        Vandaag werden ze getopt, behalve een pineapple, die komt teveel achter.
                        (dag 16 kregen ze geen water)
                        Tensio stond terug op 750 , deze eruitgehaald, gevuld en op een nieuwe positie (zelfde pot) Na een uurtje stond die al op 400
                        Dus ik vermoed dat de dames gewoon goed aan het drinken zijn, Beetje riskant misschien maar hupla, allemaal 750ml elk !
                        Vlak voor de nacht geeft de tensiometer mooi 160 aan. Hieronder wat foto's voor het slapengaan!

Pics Groei Dag 17 (vlak voor slapen)
                        20140526_140236.jpg 20140526_140226.jpg
                        Pineapple Chunk nr 1 - Het achterkomertje
                        20140526_140201.jpg
                        De andere 4 Pineapple's
                        20140526_140144.jpg
                        Blue Cheese 1: Deze gaat het hardst van allemaal
                        20140526_140156.jpg
                        Pineapple Chunk 4
                        20140526_140147.jpg
                        20140526_140114.jpg
                        Zo Iedere opmerking is welkom !
                        Morgen snel om een scrog netje want dat toppen beklaag ik me nu al, en een kleine upgrade is onderweg! Maar dat is voor later
                        Omschakeling naar bloei nog altijd voorzien op dag 21
                        Grt Djo
                        Last edited by djo; 26 May 2014, 20:36.

Comment

Gaat lekker daar zo te zien ! Beter doorgaan zo ziet er mooi uit!! Succes
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

Comment

Groei Dag 18
                            500ml / pot - 30ml/10l Bio rhizotonic

Groei Dag 19
                            500ml / pot

Groei Dag 20
                            750ml / pot, behalve de 3 kleinere planten (pot woog veel zwaarder)

Groei Dag 21
                            Geen watergift, Switch naar 12/12

Groei Dag 22
                            750ml / pot

Groei Dag 23
                            Geen watergift

Wat foto's van de dames voor het wakkerworden
                            20140531_215955.jpg 20140531_220102.jpg 20140531_220111.jpg

En nog een picje van de middelste Pineapple Chunk, met 11 vingertjes (kijkend naar mn eerste kweek is dit een reden voor een feestje !)
                            20140529_100141.jpg

En om af te ronden nog wat tips/hints die ik heb teruggevonden voor de Blue Cheese (Bron: uitgebreid kweekverslag en rookervaring Lord Imotep, waarvoor dank)
                            Tips Blue Cheese
                            - Ideale oogst tijd na switch 12/12: 60 - 65 dagen. Maximum 70 dagen
                            - Deze soort bloeit niet echt af, Goed kijken met de microscoop totdat het milky is, dan oogsten.

Een zoektocht naar kweekverslagen voor de Pineapple Chunk zal ik later eens opzoeken, hopelijk ook wat tips te vinden daar.

Zo, dat was het ! Laat me weten als je iets ziet op de pics dat niet hoort!

Grt Djo

Comment

Ziet er erg goed uit djo,mooi van kleur,en de toppen mooi op een hoogte.En een 11 vingerig blad dat wil zeggen dat alles goed gaat.
                              En cheese is een heerlijk weedje.

Comment

Bezig...
                              X