Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twee soortjes paarse wiet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Twee soortjes paarse wiet

    Dag 5 en ziet er niet goed uit maar 2 zaadjes die ontkiemd zijn.
    De Frisian 1 goed ontkiemt op dag twee al leven en kunnen overplanten op dag 4 20140604_092200_resized.jpg
    De Bleu Berry 1 al leven gezien op dag twee zal die morgen kunnen overplanten in de bloembak. Die heeft wel de dubbel tijd nodig om te omkiemen.

    De twee andere zaadjes nog geen spoor van leven hoop dat ze binnenkort uitkomen.
    Wel een slecht resultaat betekend 50% van zaad dat niet ontkiemt.
    En eerlijk gezegd ik snapt het ook niet goed, alle 4 zaadjes in de zelfde omstandigheden omkiemt en zo een verschil tussen de zaadjes.

    Dus zitten nu aan dag 5
    lamp 18/6 400 watt
    Temperatuur overdacht 24 graden en s' nachts 20 graden
    Voeding niets enkel water dagelijks 100 ml

    20140602_061631_resized.jpg 20140603_064021_resized.jpg 20140605_073325_resized.jpg20140605_073325_resized.jpg 20140605_073159_resized.jpg

    Groetjes aan iedereen

    Last edited by odyssee; 5 June 2014, 09:22.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

    Comment


      #17
      Re: Twee soortjes paarse wiet

      Ik denk dat 100 ml voor de spongepot toch echt te veel is.
      Dat is een kopje water in 1 zon spongepotje,dan verdrinken ze

      Comment


        #18
        Re: Twee soortjes paarse wiet

        Neen tuinbroek bedoel 100 ml in de bloembak en in het kweekbakje zorg ik er gewoon voor dat het vochtig blijft.

        Daarjuist met pincet beetje het gaatje in het kuipje opengedrukt zie de 2 zaadjes, denk de rechtse zie ik wortel de linkse niets 20140605_150441_resized.jpg. intussen gelezen op het forum dat soms wel 10 dagen kan duren dus nog even afwachten.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

        Comment


          #19
          Re: Twee soortjes paarse wiet

          Oh ik schrok al,.maar je kan beter er niet aanzitten,gewoon de natuur zn gang laten gaan.
          Succes odyssee

          Comment


            #20
            Re: Twee soortjes paarse wiet

            Dag 9
            lamp 18/6 400 watt
            Temperatuur overdacht 27 graden en s' nachts 22 graden
            Voeding niets enkel water dagelijks 100 ml water in de bloembak

            dag 820140609_063144_resized.jpg 20140609_063149_resized.jpg

            2 zaadjes niet ontkiemt in de Propagator wat jammer is heb nu 20% verlies op de zaadjes die ik aangekocht had. Hoop dat de 2 zaadjes die ik gisteren heb geplant op de zelfde manier nu wel uitkomen.

            Vermoed dat de schuld aan de kiembakjes zitten, jammer dat ik de link van QnQ niet eerder gelezen had. In ieder geval als die wel uitkomen ben ik toch gefopt er zal 2 weken verschil zitten tussen het ontkiemen. Zal rekenen worden iedere dag om de juiste hoeveelheid voeding te geven aan de juiste plant.
            Wat heb ik ervan geleerd bij de volgende ronde meer zaadjes ontkiemen en het teveel van de stekjes dan weggeven aan andere kweker hier op het forum.

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

            Comment


              #21
              Re: Twee soortjes paarse wiet

              Hoi odyssee
              Hoe is die,ik kreeg de indruk uit je berichtje dat het niet zo goed ging met je plantjes.Ik heb ook vaak dat 2 zaadjes het niet doen,dan mail ik gewoon de verkoper,en de 15 zaadjes die ik net heb gekregen,heb ik voor niks,ik heb gewoon de waarheid gezegd dat ze herma werden,ze vroegen om foto,s en die had ik wel,toen kreeg ik 3 nieuwe soortjes,van elk 5.
              Als je zegt dat je lid bent van het forum wil ook nog es helpen.Je betaald immers ervoor.Dan vind ik het niet aceptabel als er 2 zaadjes niks doen.De klant is immers koning.
              He veel succes met je kweek.
              Komt allemaal wel goed.

              Comment


                #22
                20140612_061235_resized.jpg 20140612_061245_resized.jpg 20140612_061251_resized.jpg 20140612_061300_resized.jpg 20140612_061218_resized.jpg

                En nu een liedje om mij te troosten voor mijn verloren zaadjes
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                Comment


                  #23
                  Re: Twee soortjes paarse wiet

                  spongepots ook niks voor mij dit jaar maar eens geprobeerd maar hoop niet lkkr of totaal niet uitgekomen, gewoon weer watten werkt altijd..

                  Comment


                    #24
                    Re: Twee soortjes paarse wiet

                    Ik heb ook zon kasje gehad van sannie maar ik vind dat waardeloos.Ik heb veel slechte ontkieming gehad.

                    Comment


                      #25
                      Re: Twee soortjes paarse wiet

                      Nou 4 en verschillende soortjes
                      Hou er maar rekening mee dat je het per plant moet bekijken wat ze nodig zijn.Spannend en heel leerzaam.Want elke plant heeft zn eigen behoefte.
                      Nou jij ook succes
                      Tuinbroek

                      Comment


                        #26
                        Re: Twee soortjes paarse wiet

                        Spongepotjes werken wel maar eerst je zaden even in een glas met water en als ze zinken in het potje.Doe niet anders.

                        Comment


                          #27
                          Re: Twee soortjes paarse wiet

                          Ik doe de zaadjes altijd direct in de lightmix, lukt perfect zo.

                          Odyssee, prachtige keuze, een aangename verrassing om Townes, de Highway Kind himself hier tegen te komen!

                          Succes nog!
                          Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                          Jack Herer in scrog
                          The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

                          Comment


                            #29
                            Re: Twee soortjes paarse wiet

                            leuk topic odyssee!! zeker met die filmpjes
                            we inderdaad spijtig van die zaadjes die niet mee willen
                            ik steek ze in een potje stekgrond onder een tl lamp! werkt eigenlijk perfect voor mij! nog maar 1keertje gehad dat het zaadje niet ontkiemde maar het was dan ook zaad uit wiet
                            kga je volgen! Grote fan van paarse soortjes hier

                            succes!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                            Comment


                              #30
                              Re: Twee soortjes paarse wiet

                              Twee vragen
                              Door mijn tegenslag met het ontkiemen in de spongepots zijn mijn 4 plantjes op verschillende tijdstippen ontkiemt. Heb er uit geleerd dat in mijn ogen rechtstreeks het zaadje planten in de bloempot het beste resultaat gaf, is iedere keer geslaagd.

                              Nu weet ik niet goed wat mij te doen valt als de tijd rijp is om over te schakelen naar 12/24.
                              Nadat Frisian 1 en Bleu berry 1 ontkiemt zijn en Frisian 2 en Bleu berry 2 zit er een week verschil in.

                              20140617_094742_resized.jpg 20140617_094752_resized.jpg 20140617_094800_resized.jpg 20140617_094807_resized.jpg 20140617_094816_resized.jpg

                              Als ik mijn 2 eerste plantjes top op internode 5 en pas week erna de andere top als die ook op internode 5 zit ik dan nog goed ?

                              Volg het verslag van thugz en wil dan ook na het toppen SUPERCROPPING doen

                              En nu de hoofdvraag wanneer kan ik het best overstappen op 12/24 het gemiddelde nemen tussen de 4 plantjes en dan overschakelen?
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                              Comment

                              Bezig...
                              X