Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tuinbroeks nieuwe avontuur.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tuinbroeks nieuwe avontuur.

Hoi shiva
    Ik heb gezegd dar het aan bevolen was,maar ik denk gewoon dat ze nog te nat staan dus ze krijgen nog niks,gewoon eerst maar even drogen tot de grond onderin wat opdroogt ,het was al veel minder dan gisteren en de rest kun je wel zien op de foto,s de toppen worden al een stuk dikker,en voor de rest heb ik de planten allemaal verplaatst in de tent en de potten iets verder ukt elkaar gezet.Ik moet het toch zelf oplossen en de een zegt dit en de ander dat,daarom heb ik ook ff bij monty mijn licht opgestoken,en die beschrijft precies wat ik heb en hij zegt ook ff een keer groeivoeding geven.Dus ik laat ze eerst nog ff zo en als ze goed droog zijn
    dan kan ik goed zien wat het nou is,van een beetje groeivoeding zullen ze echt niet waanzinnig veel blad aanmaken.Dus ik wacht nog ff af .

Comment

Ja ik denk dat ik eerst alleen war water geef,de meeste gele bladeren zijn er al afgevallen.Mischien dat ik de ec en de ph van mn aarde ff door een vriend laat chekken.En dat ik daar hopelijk wat wijzer door word.Ik zelf heb zon ding nog nooit gebruikt,maar mijn kweekstijl is ook veranderd, vroeger gebruikte ik altijd bodumschimmels,zeg maar producten van sannie maar dan elders gekocht.Dus ik ga beter op mn bodem leven letten.
      Affijn nog een dik half uur en de lamp gaat weer aan.Dus ik zie zo wel ff verder eerst ff alles goed bekijken.

Comment

Je zal ze wel gemist hebben je dames FF kijken of ze zich al weer wat dikker gegeten hebben niet?
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Hoi michevan
          Ja elke dag hou ik het ff bij want,dan zit je bij fouten er snel bij,ik heb er wel van geleerd niet meer zulke vage zaden te kopen,hoewel ik nu toch wel redelijk wat af ga halen.En wat ik al zei net,deze kweek heb ik alleen lightmix gebruikt,en heb nu wel gemerkt dat de onderkant net zo belangrijk is.
          Nbrmaal liet ik mn lightmix altijd met bacterien ff een paar dagen broeien onder plastic,en gooide altijd bacto,rhizobacterien,wormenpoep en liet dat lekker staan.
          Kortom wel weer veel geleerd.En ze dikken nu lekker aan en de geur word ook al sterker.Nou de foto,s
          Zo dat begint er op te lijken zit op dag
          30 vd zichtbare bloei.
          Trouwens als je in groningen woont koop dan geen silver haze bij reykjavik,
          Ik kreeg gisteren een blowtje van iemand,en ik had net zo goed silver sok
          kunnen roken,en heb de shop ook gebeld schandalig waar die lui hun geld mee verdienen,maar ja de viesite nam het mee.Daarom kweek ik het liever zelf.
          Ik denk dat we net als in veel amerikaanse staten nog wel op legalisering afgaan.Hoop dat de dag snel komt, hoewel ik dit hobbykweken geen misdrijf vind en ook nooit het gevoel gehad voor mezelf dat ik crimineel bezig ben,ik kweek een plantje die ik lekker vind,en richt daar geen schade mee aan.
          Nou de vergeling is gestopt en ik ga ze straks gewoon wat bloeivoeding geven.

Comment

Ja, ik vind ze er nog steeds mooi uitzien hoor, maar ff over de lightmix, volgende keer geen lightmix meer?
            Ik wil dat de volgende ronde namelijk gaan gebruiken met de complete Canna lijn.
            Ja, laten we hopen dat we ooit nog een keer echt legaal voor eigen gebruik mogen kweken!

Comment

Nee wel lightmix, dat is een goede basis,maar ik was altijd een betere bodem gewend,en bij deze kweek hup zo vannuit de zak in de pot.En daarvoor ging ik het in wateren met bacto,en rhizobacterien voor een goed bodem leven.

Als de aarde goed is dan gaan de planten ook beter.
              Trouwens canna heeft nou toch ook een soort van bio lijn,of ben ik nou in de war.
              Affijn ik ben vanaf het begin al bezig bio te kweken,heb nog nooit zon ph meter gehad.
              En ze komen al lekker aan he,had je toch goed gezien.
              Maar ga maar gewoon op lightmix want ik kweek er al jaren op meestal van goldlabel.
              En het voorgroeien doe ik altijd
              zaai en stekgrond.Dat heb ik deze keer ook niet gedaan herinner ik me in eens.
              Dat groeid zo lekker weg en je hoeft alleen water te geven.
              Heb jij wel eens met die biotabletten gewerkt?Ook bio en dan hoef je pas na 3 week in de bloei bij te voeden.Ze noemen ze ook wel buffertabletten.Mijn vorige oogst heb ik daar op gedraaid eerst die buffertabs en toen orgatrex ook bio.En ik had een super oogst.Echt bio wiet ik vind het zon verschil he!!!!!
              Nou nog een dikke week en dan lekker ff bij tanken.

Comment

Ok, dan ga ik na de vakantie zoals ik al wilde ook werken met lightmix, ik heb Ata Janeco Lightmix gezien hier in de omgeving, zak van 50 liter kost 4,95 dus erg goedkoop, ik hoop dat dat wat is?
                De Bio Growmix van Ata kost 5,25, eerlijk gezegd geen idee wat beter is.

Ik had gezien dat Canna ook een Bio lijn had maar heb de hele Terra lijn van Canna nog staan, alles voor 75% vol dus wilde dat eerst op maken, toch zonde van het geld als ik ermee blijf zitten niet?

Verder heb ik nog nooit met bio tabletten gewerkt, heb ze wel vaak gezien uiteraard maar weet niet of ik die kan gebruiken en tijdens de bloei dan verder kan gaan met de Canna lijn, weet jij dat en heb ik dan meer nodig?

Nou, ik kap maar ff met mijn vragen want het is jouw topic en dat wil ik niet verzieken amigo, het gaat om jouw planten hier en die staan er super bij vind ik!!

Nog 6 werkdagen inderdaad, dan is deze ouwe zak vrij en een dag daarna gaan we fijn een boel km rijden richting het oosten!

Groetjes!

Comment

Ja die is ook prima hoor maar die tabletten zijn biologisch dus daar heb je nu niet veel aan.Die bio growmix is denk ik wel bwter kwa bodem gesteldheid.En je bent iook gewend aan de canna lijn dus zou het zeker op maken.
                  En die bio tabletten kan je beter alleen met bio voeding voorrzetten,de bio tabs en een bloeimiddel is wel goedkoper kweken,en ik vind het veel zuiverder smaken en altijd zoet omdat veel bio op melasse basis is,suikerriet of suikerbiet.
                  Rijmt ook nog.
                  Nou jonge nog ff kan je je rustig voorbereiden, en dan lekker bijtanken.En niet teveel links want dan kom je in de oekraine terecht.Ach je bent ook nog niet weg,je moet deze week nog aan de bak.
                  Laters

Comment

zo mr tuinbroek jij doet ook geen half werk wat een prachtig forum netjes van uit het zaadje tot dit tot nu toe pracht resultaat ach en dat geel blad onderin is onvermijdelijk ik zelf pluk onderin alles weg ook de kleine topjes bij de witte soort dan komt toch bijna geen licht bij en het blijft zo klein dat je erniks aan hebt en wat je er onder weg haalt stopt de plant er boven in weer in , ben zeer benieuwd naar het eind resultaat ga je zeker volgen

Comment

Hoi dutchboy
                      Ja ik heb nou nog fluf wat steeds weer terug komt,meestal haal ik wel tot 25 cm alles weg,want die fluf trekt ook weer energie,maar gister zat er weer wat,dus de plant is nog goed gezond.Ik kweek puur biologisch,om dat ik het zo lekker vind smaken,,ik hou ook niet van die scherpe wiet.
                      Mijn keel begint dan ook gelijk
                      op te spelen als ik iets van de shop rook.He ik wens je veel kweek plezier en een lekkere opbrengst.

Comment

Tuinbroek je hebt prachtige toppen!
                        De meeste koffieshops hier in het noorden verkopen troep. Het kweken moet snel snel en dat is te zien, te proeven.
                        Jij zou iig snel genieten van je mooie vrouwtjes

Comment

hoi tuinbroek hier kweek ik ook met bio producten
                          maar ik hoor het vaker dat de kwaliteit boven in het land slechter is als hier in het zuiden bij ons hier in de coffee shops zijn ze echt wel kwaliteit gericht
                          op de plaatsen zoals bijv amsterdam waar veel toeristen komen kijken ze niet zo heel nou die mensen komen vaak toch maar een keer kopen ik bracht vroeger
                          altijd wat ik over had daar heen die doen ook niet zo moeilijk met het inkopen van kleine hoeveel heden praat ik onder de kilo
                          ja ik ben ook zeker wel benieuwd hoe mijn opbrengst gaat smaken maar moet nog 11 weken geduld hebben hahahaha en onder tussen verlekker ik me vast op jouw topic

Comment

Hoi Abbu
                            Jij bet dus ook op de hoogte
                            van de rotzooi in de stad,maar eh het is pas dag 31 v/d zichtbare bloei,en de bodem van mn rokerij raakt langzaam leeg,en aldoor hetzelde roken is ook niet zo lekker meer,dus heb net ff met de microscoop gekeken maar het is nog allemaal clear terwijl bij sommige toppen het net lijkt of het al klaar is.Er is ook weinig over deze zaden bekend,ja over de orginele lemon haze wel,maar dit is nakweek die voor een appel en een ei word verkocht,en de tekst die erbij stond was gejat van green house seeds.Maar ik ben wel tevreden hoor en ze zijn nu al 2week 60 cm hoog gebleven terwijl bij de beschrijving stond dat ze nog behoorlijk door zouden groeien.Dus wel een soortje voor iemand met niet veel ruimte kwa hoogte.En ik was net te laat vandaag om foto,s te maken.Dus vandaag geen update,maar ze staan er goed bij en de temp is 29,9 en de lv was 48% dus ik ga pas morgen voeding geven.Ze zijn op dieet want ze stonden te nat,en dat opdrogen doet ze erg goed.Morgen geef ik ze weer voeding en natuurlijk foto,s.Zo heb ik straks een mooi naslagwerk over het kweken en van ev. fouten die ik maak.
                            He groetjes ut grunn.

Comment

@dutchboy84
                              Heb je momenteel ook al een kweek lopen?En ik hoor wel vaker dat je zuidwaarts betere wiet vind dan in het noorden,het is er wel maar niet bij de shops tenminste er is een shop,maar die vraagt 15 euro voor een gram haze.
                              Gewoon schandalig,ik trek die wiet ook niet meer,want ik krijg gelijk keel problemen.Dus ik kweek het liever zelf.

Comment

Hey tuinbroek, ziet er mooi wit uit man !

Dat hun weed prikt in de keel heeft niks met hun soort voeding te maken hoor, bijna 9/10den van de shop weed is op minerale voeding gekweekt daarmee ga ik akkoord.
                                Maare als je 2 weken op het einde spoelt van je kweek (als je met voeding op minerale basis kweekt) dan heb je die kriebel in je keel niet en die scherpe smaak van de voeding is er ook uit .

Trouwens biologische voeding word door je bodem leven ook omgezet naar mineralen want anders kan je plant dit niet opnemen, maar ik snap wel dat je bio verkiest het is als een way of life natuurlijk

Succes verder
                                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Bezig...
                                X