Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tuinbroeks nieuwe avontuur.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tuinbroeks nieuwe avontuur.

Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
    Als je +30 graden dag temperatuur heb dan wil je ook min +24 graden nacht temperatuur Gps, ook wil je daarbij dat je zuurstof omhoog gaat en je water/voeding...

Dus als je plant zen temp. Hoger word moet alles gewoon sneller want de fotosynthese gaat dan sneller zo ook het hele metabolisme van de plant... Dus als je alle factoren mee omhoog krijgt is dit alleen maar positief en gaat je plant gewoon harder.

Binnen en buiten kweken kan je niet echt met elkaar vergelijken... Je kan als homemade airco ook een 50l bak voldoen met ijs daar je aanzuigslang op en een mooi gat erin en je hebt homemade airco alleen is het niet echt praktisch....
    Dank je wel, weer wat geleerd.
    Dat binnen of buiten anders is, begrijp ik.
    Mijn vraag werd beantwoord met dat stukje over de nacht temperatuur en het veranderen van de lv.

Dat gaat buiten vanzelf, en binnen blijft de warmte zo "lekker" hangen.

Dat koelen was alleen maar als meedenken bedoelt.

Ik vond ook nog deze, die zijn om lcd lampen te koelen.
    Deze hebben de vorm waar ik aan dacht.
    Met een fan er op aan de buitenkant van de lucht toevoer.
    Die voor lcd lampen zullen echter wel te klein zijn,maar het gaat me om het idee.

XSA-46 Xicato XSM XIM XTM XLM LED heat sink H25mm*D70mm XSA-46 - Xicato LED cooling Products Made In China, China Manufacturer. XSA-46 Xicato XSM XIM XTM XLM LED heat sink H25mm*D70mm Xicato XSM XIM XTM XLM COB heat sink XSA-46-M3-B-N / XSA-46-M3-C-N Size: H25mm*D70mm Designed for Xicato XSM series - thermal class F Thermal resistance Rth 2.4°C/W, M2 or M3 mounting holes optional Diameter 70mm
    Lets not criticize but legalize

Comment

Tuinbroeks nieuwe avontuur.

Ja ik denk ook wat overvoed aan de gele bladpuntjes te zien en je blad is stralend donker groen maar ziet er me echt niet ernstig uit tuinbroek je blad punten zijn ook niet helemaal scheef getrokken.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
      Dank je wel, weer wat geleerd.
      Dat binnen of buiten anders is, begrijp ik.
      Mijn vraag werd beantwoord met dat stukje over de nacht temperatuur en het veranderen van de lv.

Dat gaat buiten vanzelf, en binnen blijft de warmte zo "lekker" hangen.

Dat koelen was alleen maar als meedenken bedoelt.

Ik vond ook nog deze, die zijn om lcd lampen te koelen.
      Deze hebben de vorm waar ik aan dacht.
      Met een fan er op aan de buitenkant van de lucht toevoer.
      Die voor lcd lampen zullen echter wel te klein zijn,maar het gaat me om het idee.

http://www.diytrade.com/china/pd/126...5mm_D70mm.html
      Heel mooiman, maar hoe werkt dit dan waar gaat de koelvloeistof dan doorheen, want ik heb niet zoveel kaas gegeten van dat soort dingen maar iets moet de vloeistof die in de radator zit toch koelen?
      Last edited by Nik; 2 August 2014, 08:53.
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Dan kan je als geld geen probleem is ook een optie climat nemen die koelen met water,maar dat vind ik te ver gaan,en die dingen zijn duur.
        Je zou ook nog voor een airco gaan maar dat gaat me te ver.
        Het lukt zo ook en anders maar niet,leer je weer van
        @nik Ik dacht het wel,die bloeivoeding die kon ik ook niet,met het groeimiddel
        ging het goed,jammer dat ik niet alles uit die voeding heb kunnen halen.
        Want het is goed spul,maar ook goed spul kan je overdoseren.
        Last edited by tuinbroek; 1 August 2014, 21:14.

Comment

Ik heb ook ff op dat linkje gekeken maar voor de kwekerij
          zul je daar niks aan hebben.
          @GPS een hps of hpi word zo heet dat verbrand je als je hem aanraakt.
          Maar gezien de vooruitgang van de technologie zal het toch mogelijk moeten zijn om goedkoop en vooral effiecient te koelen..

Comment

tuinbroek ze staan er netjes bij hoor de ladies idd iets te overvoed je blad is vrij donker groen mag iets lichter zijn maar verder niks mis hoop dat ze er bij mij net zo bij komen te staan

Comment

Thanx dutch
              Het kost wel extra veel verzorging maar ik ben nu al benieuwd ,want de lamp gaat om 5uur aan en ik hoop dat de vergeling wat is gestopt.Want zelf de topblaadjes beginnen al,ik hoop het redelijk te houden tot ik kan oogsten,maar het kan nog wel beter hoor ik doe mn best,maar sommige dingen heb je niet in de hand.Dus ik kijk al uit naar de tweede kweek na deze,als de temperatuur weer wat lager is,dan kunnen we weer knallen.
              Ik hou de temp net op 30* met de lamp aan,maar s,nachts blijft het 23 a24* cel.En ze doen het beter als het verschil tussen dag en nacht wat groter is.

Comment

Hallo medekwekers
                Het is dag 33 v/d bloei de lamp zal nu wel aan zijn.Ik heb de foto,s ook nog niet gezien
                Nou dat op rantsoen hebben gestaan heeft ze goed gedaan,ze hebben een beetje water gehad[IMG]
                Het begint erop te lijken,ze waren overvoed,en overwaterd dat heb ik gelukkig onder de knie gekregen.En heel veel pistels zijn al bruin ,en ik heb nog nooit wiet gehad waarbij ik de lamp zo weinig heb hoeven verplaatsen.
                Ze zijn nog steeds 60 cm met lekkere
                Cola,s.Tot zover want het is te mooi om binnen te zitten.
                Prettig weekend.
                Last edited by tuinbroek; 2 August 2014, 17:28. Reden: [IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/mazy9epe.jpg[/IMG]

Comment

Wat een leuk weerzien Tuinbroek, en wat een suikertoppen man! Plantjes staan er mooi bij, en een mooie donker groene kleur!
                  Keep it up!
                  Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                  Jack Herer in scrog
                  The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

He jack is back
                    He jonge tijdje gemist.Heb je al weer plantjes staan?
                    Zal wel ff zoeken.
                    Kom ik ff buurten op je topic,leuk man.
                    Last edited by tuinbroek; 2 August 2014, 19:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuinbroek View Post
                      Nou Flint
                      Bij mij kan ik hem net onder de 30 *celcius houden s,nachts.Ik heb een actieve inlaat die ik verlengd heb naar de douche en daar zuigt hij de lucht weg en waar de tent staat komt nooit geen zon.Maar de verschillen zijn dan minimaal en ik denk dat dat de problemen geven,want overdag kom hij niet onder de 25* cel.
                      Ook is me opgevallen dat de bloei dan minder uitbundig is.
                      Maarja deze keer moest ik wel want ik heb de oogst voor de zomer verloren aan een lichtlek.
                      Had een nieuwe lamp en een esva geinstaleerd en vergeten het kabelgat wat je met zon touwtje sluit,ook van de buitenkant even af te plakken,en ja hoor nog maar net in de bloei en alles werd herma.Dus toen moest ik wel.
                      Nou deze ff afmaken en dan begin half augustus dan gooi ik er gelijk 15 in dat wil net.De laatste oogst had ik er 12 van een eigen soort,amnesia x fruit lebanon.Die Fruit lebanon heb ik nog nergens kunnen vinden.
                      Heb ze van een kennis uit libanon.Dat is een zuiver land ras.Ik wil hem nog kruisen met een lekker fruitig soortje.
                      Die fruit lebanon is een enorme opbrenger.Dus we gaan nog wel knallen na de zomer.
                      Een paar begrippen:

Ademhaling

Bij een hogere temperatuur gaat de plant sneller ademhalen. Zowel de groeiademhaling als de onderhoudsademhaling neemt toe. Met deze ademhaling worden suikers verbrand, die vervolgens niet meer beschikbaar zijn voor de groei van de plant. Een hogere temperatuur aanhouden dan noodzakelijk heeft dus een negatief effect op de groei. Een te lage temperatuur kan echter een negatief gevolg hebben op de fotosynthese en de ontwikkeling van de plant.

Bruto fotosynthese
                      Behalve de ademhaling neemt ook de fotosynthese toe bij een hogere temperatuur. De bruto fotosynthese is de hoeveelheid suikers die aangemaakt worden door het fotosynthese-apparaat van de plant. Hier is het verlies aan suikers door de ademhaling nog niet vanaf getrokken. Als er veel licht is dient een hogere temperatuur aangehouden te worden om het fotosyntheseproces snel genoeg te laten verlopen.

Netto fotosynthese
                      Voor de groei van de plant is alleen bepalend hoeveel suikers er netto overblijven. Dit is de resultante van de bruto fotosynthese minus de ademhaling. Wat de optimum temperatuur is voor het verkrijgen van een maximale netto fotosynthese is afhankelijk van het type gewas en de momentane instraling en CO2-concentratie. Het optimum is redelijk vlak, hetgeen betekent dat de temperatuur voor de fotosynthese niet zo nauw komt. Van groter belang is te bepalen welke temperatuur optimaal is om het gewas in balans te houden, ofwel de juiste verhouding te krijgen tussen de aanmaak van suikers (fotosynthese) en de verwerking ervan (ontwikkeling). Bij cannabis licht dit tussen de 24 en 28 graden.

TranspiratieDe bruto fotosynthese stijgt (mits er voldoende verdamping, co2,voeding, water en licht aanwezig is) als de temperatuur toeneemt, maar ook de ademhaling stijgt. Bij een hoge temperatuur neemt de ademhaling sneller toe dan de fotosynthese. De netto fotosynthese wordt hierdoor kleiner.

Hoe de aangemaakte suikers (assimilaten) over de plant worden verdeeld is afhankelijk van de vraag (sink) en het aanbod (source). Alle plantendelen vragen assimilaten. Delen die in de groei zijn vragen echter meer dan uitgegroeide delen. In het generatieve stadium zullen de uitgroeiende bloemen van de plant de meeste assimilaten naar zich toetrekken. Is er weinig assimilaten beschikbaar dan gaat dit ten koste van de vegetatieve groei.

Uiteindelijk gaat het dus om de etmaaltemperatuur, netto fotosynthese en proberen zo min mogelijk te schommelen. Als je op warme dagen een uitschieter in de dagtemp hebt kun je er dus voor kiezen om dit 's nachts te compenseren door dan koeler te gaan zitten. Dit heeft dan wel effect op je plantbouw.

Last edited by FlintStoned; 2 August 2014, 22:55.

Comment

Thanx Flint
                        Er is me een hoop duidelijk geworden,het vergelen is nou iets minder maar ze zullen toch op een gegeven moment toch weer voeding hebben.
                        Zal morgen es een foto van bovenaf nemen.Want het lijkt zo mee te vallen maar van boven is een heel ander verhaal.Het stuk wat je me gestuurd hebt,sla ik op om af en toe door te lezen,kheb ook teveel amnesia gerookt en zit nog te roken.
                        He Flint bedankt jonge en nog een fijn weekend

Comment

Zo dag 34 v/d bloei en ik heb steeds meer vergeling,hoop dat ik ze nog af kan bloeien want het gaat nu wel erg hard.Is dit nou onder,of overvoeding.
                          Moet ik nou weer gewoon voeding geven of alleen water.En kan ik ze nog af bloeien,dit is voor mij de eerste keer dat ik dit heb,en ik heb zoveel gezocht,gevraagd, maar weet het nu ff niet meer,of is mijn reactie overdreven.
                          En kan ik ze gewoon afbloeien,ik zie wel waar het schip strand.
                          Last edited by tuinbroek; 3 August 2014, 17:16.

Comment

Een wietplant krijgd toch altijd gele bladeren op het einde voor de oogst of ben ik fout mvg wietkwekerb

Comment

O ja zie ge zit nog niet aan einde
                              Pas dag 34 dan heb je nog even te gaan .
                              Maar kan dit veel kwaad doen aan je planten ? Mvg😊

Comment

Ja maar ik moet nog minstens 4 week volgens de beschrijving!!!Maar ja de man van Growers Choice is een grote leugenaar en moest voor 80.000 euro terug storten omdat mensen hun geld terug vroegen.

Comment

Bezig...
                                X