Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tuinbroeks nieuwe avontuur.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zo het grote gele gevaar en de schermutseling gaat voort,we gaan weer gewoon verder,gisteren zijn we weggeregend bij de camping.De lamp gaat zo weer aan,heeft het geven van voeding(minimaal) de zaak verergerd of zal het meevallen?
    Ik hoop op het laatste maar als het niet zo is, cela vie.Nou de foto,s laten het al zien, ik moet maar zien want ze vegelen nog meer.
    Het is niet anders,de bladeren zijn niet de onderste dus aan te weinig licht
    daar lag het niet aan en overvoeding kan haast niet want ik ben daar heel stipt in.
    We zitten op dag 35 vd bloei.En het zijn toch mooie kruiskroketten.We zien wel.
    Heb net ff gemeten en ze zijn 3 cm gegroeid,sommige toppen zijn 30 cm lang.Dus we gaan tot aan het gaatje,heb ze nu alleen water gegeven.Er moet nog genoeg voeding inzitten.Ik haal alle rotte bladeren eraf.Dus pappen en nathouden.
    Last edited by tuinbroek; 4 August 2014, 17:28.

Comment

Re: Tuinbroeks nieuwe avontuur.

Heb je geen tekort aan P en/of K???

Comment

Beste tuinbroek, zit je nu niet te hoog in de stikstof die je ff geleden gegeven hebt? Teveel N kan ook zo bladverbranding veroorzaken alsook dat klauwen en precies of ze te nat staan.

Energie gaat van beneden naar boven. Dus als je onderste blad geen vergeling heeft en je bladeren zijn donkergroen en je geeft bepaalde voedingsstoffen teveel mee, ga dit zich uiten door een teveel aan de bovenkant van je plant en gaat dit gedeelte verbranden en weet ik niet nog wat kuren.

Volg je al ff en denk omdat het was dat je onderste blad vergeelde je extra stikstof meegegeven hebt. Eerst was er een tekort en nu is er een teveel volgens mij.

Iemand die dit kan bevestigen of mijne zever waar is?

Succes tuinbroek, tot de volgende.

Comment

Hoj shiva
          Ja ik denk ook te veel voeding,
          Het is nog steeds dezelfde voeding,alleen de bloeivoeding moest ik ook zonder beschrijving voor wietplanten doen.Dit is geen specifieke wietveoeding,dus daar heb ik iets verkeerd gedaan.Ik probeer ze nog af te bloeien,en dan neem ik de volgende keer weer buffertabs en een bloeivoeding.
          De groei ging heel goed,maar ook op plus minus voeding geven.En dat bijt me nu in de kont.Wat denk jij is dit nog af te bloeien?Ik geef ze voorlopig alleen maar water.

Comment

Hey, dat valt nog goed af te bloeien. Heb al eens gehad dat bijna al mijn bladeren verbrand waren van teveel voeding(pk teveel) en toch verder kunnen afbloeien. Maar zo erg is het niet bij jou en als je er op tijd bij bent en corrigerende acties onderneemt, zal de schade wel goed meevallen. Is beetje beu om op te kijken als niet alles is zoals je wil.

2 nov. 2013 14-18-31.jpg2 nov. 2013 14-18-46.jpgZijn beetje bagger foto's maar dit gebeurde van de ene op de andere dag door van eerste keer de volle dosis pk(fosfor plus bij mij, hesi) bovenop de volle dosis bloeivoeding.
            Je ziet duidelijk de verkrachting bovenaan en hoe het teveel hem dan doorzet op de onderste bladeren.

Comment

Jee Shiva Ketama
              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Tuinbroeks nieuwe avontuur.

Bij een tekort:

Wanneer je wietplant grote toppen vormt zullen ze behoefte hebben aan kalium en fosfor. Tijdens de bloei zul je vergeling van je blad zien van de bladrand naar de nerven toe. De bladrand links en rechts zal eerst geel worden en de nerven in het midden zullen het langst groen blijven.

Bij teveel voeding:

Bladpunten trekken krom en
                je bladpunt zal er donkerbruin dood uitzien en verbranden.

En als ik je foto's bekijk begint de vergeling toch aan de randen naar binnen toe
                ipv dat je verbrande bladpunten en bladeren heb.

Last edited by CannaNick; 5 August 2014, 15:40. Reden: toevoegen

Comment

@shiva en @cannanick..
                  Bedankt voor de duidelijke uitleg,en vooral de foto,s shiva als je dat hebt kunnen afbloeien,dan is er voor mij ook nog hoop.Ik haal ze weg als ze beginnen te rotten.Nou de foto,s van nu.
                  Nou zorgen dat we dit nog lekker afbloeien.Was trouwens verbaast dat je met zoveel verbranding toch af hebt kunnen bloeien.
                  Bedankt voor de tips.
                  We zitten nu op dag 36 v/d zichtbare bloei.En ze ruiken wel lekker,maar het zijn geen sneeuwtoppen.
                  Alleen snap ik niet wat je bedoelt met je laatste zin shiva.
                  Maar wie vverplicht jou dan om op te kijken als er bij mij wat mis is.
                  Dan heb ik je liever niet op mn topic.
                  Ik heb gewoon normaal een vraag gesteld over iets wat mij nog nooit is gebeurd,als jij wel of niet wil reageren is totaal aan jou.
                  Last edited by tuinbroek; 5 August 2014, 20:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CannaNick View Post
                    Bij een tekort:

Wanneer je wietplant grote toppen vormt zullen ze behoefte hebben aan kalium en fosfor. Tijdens de bloei zul je vergeling van je blad zien van de bladrand naar de nerven toe. De bladrand links en rechts zal eerst geel worden en de nerven in het midden zullen het langst groen blijven.

Bij teveel voeding:

Bladpunten trekken krom en
                    je bladpunt zal er donkerbruin dood uitzien en verbranden.

En als ik je foto's bekijk begint de vergeling toch aan de randen naar binnen toe
                    ipv dat je verbrande bladpunten en bladeren heb.

http://img.tapatalk.com/d/14/08/04/zyryqyqe.jpg
                    thx voor de duidelijke uitleg

Comment

Dag 37 v/d zichtbare bloei.ZDe vergeling is iest minder geworden maar ik was niet op tijd voor de lamp aan ging om een foto te maken.We gaan vrolijk zo door.

Comment

Nog een aantal weken Tuin, dan ist zover en kun je lekker knippen
                        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Ja komt wel goed,ben je nog niet weg?vVooruit nou op vakantie hoor!!!
                          Je hebt er het hele jaar voor gewerkt,en verplicht genieten he!!!
                          He prettige vakantie he ,bloei ik ff mn plantjes af.Ik denk dat ik een heel vroeg pheno heb.Maar het zal nog wel ff duren.
                          Ben benieuwd naar de smaak.

Comment

Zo net nog ff bij de plantjes gekeken,de trichromen bij een plant van een vroeg pheno waren nog 90% clear,alhoewel de bloeiharen al flink bruin zijn.
                            Maar ik ga uit van de trichromen en die zeggen mij zeker nog 3 week op zn minst.
                            En dan nog 2 week spoelen.
                            Ik zit nu op week 5 zichtbare bloei.

Comment

Zo dag 38 v/d zichtbare bloei,de vergeling van mn planten is gestopt,ik geef ze nog een dag geen voeding en dan begin ik weer rustig aan.
                              De toppen worden al dikker maar het is niet een van mn beste kweken.Maar je kunt niet alles hebben,zie hier de foto,s.
                              Nou alles is nog niet weg,maar het was duidelijk overvoeding,en geen tekort.
                              Nou ik heb ze 1/4 deel voeding gegeven
                              en veel dode bladeren weggehaald,ze hebben met zn 7en 5 liter water gekregen.
                              En 1/4 deel voeding en nu gaan ze wel weer een steigende lijn vertonenen.Het gaat geen mega oogst worden,maar dat was ook wel te verwachten.
                              Last edited by tuinbroek; 7 August 2014, 17:46.

Comment

Toch zal dat nog aardig wat rokerij op gaan leveren Tuin!
                                Je moet nog even dus ze zullen nog wel lekker aandikken.

Zo, nog een goede dag, dan gaan we lekker weg, ben gelukkig vanaf nu al vrij en dat een maandje lang, heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                                Last edited by Michevan; 7 August 2014, 18:40.
                                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Bezig...
                                X