Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fruit en Roadrunner 2 (dinafem) onder Spectrabox Pro LED lamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Fruit en Roadrunner 2 (dinafem) onder Spectrabox Pro LED lamp

De dames staan er helemaal klaar voor en hebben er zin in zo te zien.
    Ben je trouwens om bepaalde redenen van de Batmix afgestapt?
    Ik ben deze ronde met de autoflowers namelijk van plan alleen Batmix, Rhizotonic, Cannazym en bloeimiddel te gebruiken.
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

geen speciale reden, ik denk dat je een goede basis hebt zo. Ik durf niet te zeggen of je beter af bent onder led met een lightmix of een voorbemeste mix als de batmix. Als ik verpot in batmix heb ik wel altijd de neiging om in het gat een beetje zaaistekaarde te mengen, zodat de overgang in EC niet meteen zo groot is. Of het echt nodig is... geen idee...
      Ik maak liever zelf een grondje op gevoel dan dat er weer een doos aarde bij de buren wordt bezorgd. Dit zal uiteraard de groei negatief beinvloeden, ik hou groeivoeding achter de hand mocht het tegenvallen.

Comment

Hey Meglow, hoe gaat het met de dames, groeien ze een beetje?
        Ik maak trouwens zelf ook een gat zo groot als een grote mok zeg maar in de Batmix en vul deze met stekaarde en daar gaan de ontkiemde zaadjes in.

Comment

ha die Michevan, de groei zit er in. Zie bijgevoegde plaatje van dag 15.

20-06-14.jpg

Ik ben niet zo'n fan van verpotten, tenzij het een turfpotje betreft die je in een keer in de nieuwe pot kan zetten. De kans dat ik mijn plantje beschadig is uit ervaring zeker aanwezig. Dus eerst kiemen in een klein potje en zo gauw ik worteltjes zie hup in de eindpot. Gezien de grootte van mijn soortje is dat ook geen probleem. Jouw systeem is ook aardig, enkel een beetje zonde als een van de jonge plantjes het niet haalt, omdat zo'n grotere pot toch ruimte inneemt en je dus meer oppervlak nodig hebt. Nadeel van turfpotjes vind ik wel dat als ze eenmaal uit de prop zijn, ze enorm snel uitdrogen, daarom zet ik ze vanaf dat moment al in de eindpot.

Ik heb de lamp inmiddels op zo'n 50cm hangen en verlaag deze vanavond naar 40cm, volgende week gaat deze naar 30cm, alhoewel de hoop is dat de plantjes die 10cm zelf wel overbruggen.

Nog geen water gegeven sinds het verpotten, pot voelt nog redelijk zwaar aan. Ik heb wel gevoeld dat de bovenste 10cm al aardig droog begint te worden, waardoor ik overweeg om een zeer kleine watergift te doen zodat het turfpotje en de aarde aan beide zijden vochtig blijft. Het water dat de pot nog zwaar doet aanvoelen zit waarschijnlijk nu enkel in het onderste deel van de pot.

p.s. ik denk dat ik niet uit hoef te leggen welke van de vier de Roadrunner is...

Comment

Hoi meglow
            Moet de lamp er niet dichter op, en hoe is de temperatuur?Die is zeker niet zo hoog.Ik vind het wel interesant maar ik denk dat ze nog niet zo ver zijn als hps tenminste ik heb er nog nog geen een gezien die een voor mij aceptabele oogst kunnen produceren.
            Ben wel nieuwschierig en kom af en toe wel ff kijken hoe alles gaat.
            Gr tuinbroek

Comment

hi tuin, temp is rond de 23 graden met dit weer terwijl de afzuiging zo laag staat als maar kan (anders bromt de afzuiger teveel). Voor de lamphoogte volg ik het advies van de leverancier. Ik denk dat het vragen is om uv-verbranding als ik dichter dan 30cm ga, bovendien verklein je je belichte oppervlak dan zoveel dat er nauwelijks iets onder kan.
              De plant en oogstgrootte is niet vergelijkbaar met hps, als je vergelijkbare oogsten wilt zou ik zeker nog een tydje wachten of anders een combilamp kopen waarbij LED aangevuld wordt met HPS of andersoortige lampen. Scheelt je ook een hoop geld

Comment

Zien er goed uit!
                Mijn lamp hangt er nu een paar dagen boven rond een cm of 40-45, gaat goed tot nu toe
                Je ziet links een auto White Widow, die is nu een dag of 16 jong en groeit erg goed en compact, rechts komt een Little Dwarf tot leven.

P1010558.jpg P1010559.jpg

Comment

bloei sectie gelijk maar aangegooid Staat er mooi bij Michevan!

Ik hoop dat ik een telfoutje heb gemaakt, maar het lijkt wel of ik wat groeiachterstand heb t.o.v. eerdere kweekjes. Jouw foto triggerde mijn vermoeden. Ik ga volgende keer wat sneller naar beneden met mijn lamp, zo te zien kan het geen kwaad. Misschien heb ik ook een wat te licht grondje gemaakt, heb daarom net alvast wat lichte voeding gegeven.

Comment

Ja, ik heb een paar dagen alleen het groeigedeelte aan gehad en sinds gisteren het bloeigedeelte ook, moet geen kwaad kunnen bij een autoflower, die gaat toch bloeien wanneer hij wil
                    Ik ga overmorgen op 35 cm hangen met de lamp, kijk even aan wat hij dan doet en zak tot maximaal 30 cm.
                    Ik was wel benieuwd hoe de plant zou reageren als de wortel via de stekaarde in de Batmix kwam maar ook dat lijkt goed te gaan maar ja, misschien praat ik volgende week wel anders hahaha.
                    Ik geef nu alleen water met Rhizotonic en Cannazym, over een paar weekjes begin ik met de Canna Terra Flores en heb ook Canna PK 13-14 en Cannaboost aangeschaft voor deze eerste Led kweek, hoop dat het wat leuks oplevert. Tis wel even wennen aangezien er minder waterverbruik is etc.

Jouw plantjes zijn inderdaad nog niet erg groot voor hun leeftijd maar misschien groeien ze binnenkort in een rap tempo, succes in ieder geval en houd ons op de hoogte!

Comment

hmmm.... het goede nieuws: er is groei. Het slechte nieuws: het schiet echt niet op dit keer. Vorige kweekjes waren mijn plantjes al twee keer zo groot. Ik verdenk mijn grondje er van, want dat is eigenlijk het enige dat wezenlijk anders is. Misschien toch maar weer terug naar een cannabis-grondje zoals voorheen, dan heb ik weer een parametertje minder waarop het fout kan gaan. Wat goed is voor mijn moestuintje is niet perse goed voor wietplantjes.
                      Van het weekend plaats ik wel weer een fotootje. Ik ben voornemens het kweekje af te maken, alhoewel dit zeker geen representatief resultaat zal geven.

Comment

Jammer man, maar hopen dat het nog goed komt, ik zou de kweek ook af maken!
                        Mijn AF White Widow gaat nog erg goed, heb vandaag tekenen van voor bloei gezien en het plantje ziet er zeer gezond uit en is zeer compact en breed, bevalt mij goed. De 2 Royal Dwarfs zijn nu ook bijna een week boven de grond, zal van het weekend ook even een foto maken.

Comment

Nou, een fotootje dan maar.
                          Zoals gezegd gaat het niet helemaal naar wens, voorheen beter gedraaid onder deze lamp. Vanavond ga ik er een 2e lamp (spectrabox III PRO 200W) bij hangen, niet te zwaar voedingswatertje geven en m'n vingers kruizen.

@Mich: ben benieuwd hoe het er bij jou bij staat. Ga je zelf nog een draadje starten? Geen probleem mee als je hier af en toe wat post Je laatste foto zag er in ieder geval goed uit.

27-06-14.jpg
                          (dag 22?)

Comment

Is zeker wat klein nog Meglow, een 2e lamp zal wel een extra boost geven

Ik zal morgen ff een foto plaatsen, de White Widow ziet er zeer goed uit en mooi compact, de 2 Royal Dwarfs zijn nog erg jong en ik heb daar wat met de grond gespeeld.
                            De WW staat in Batmix met een opgevulde ruimte in het midden met stekgrond, 1 RD staat in 50/50 en 1 in 10% Batmix met 90% stekgrond.
                            Zo kan ik een beetje spelen deze eerste ronde met AF's, geen idee wat het wordt maar kan wel zien op welke grond de planten het best gedijen met vroeg of laat voeding.

Ik heb ook een nieuwe complete kweektent aangeschaft, daar gaat de boel straks in en daarna ga ik adv deze ervaring een keuze maken en een serieuze poging wagen in de tent
                            Scrog spreekt mij erg aan en eens moet de eerste keer zijn, kans is groot dat ik dat dan gelijk doe en in het diepe spring, ik zal dan ook een eerste kweekverslag aanmaken en veel hulp nodig hebben
                            Gelukkig zitten er veel fijne behulpzame mensen op dit forum dus daar ben ik blij mee
                            Last edited by Michevan; 28 June 2014, 17:47.

Comment

mmm, batmix dat zullen je dames fijn vinden.

met scrog kan ik helaas niet helpen, mij teveel gedoe, alhoewel ik denk dat het voor LED een perfecte manier is om productie te draaien.

Comment

Ik denk de oorzaak gevonden te hebben van de trage groei: varenrouwmug(gen)... net gespot en nog niet 100% zeker, minieme kans dat het fruitvliegjes zijn. Ik ga morgen m'n grondje eens doorzoeken op larven en een plakkaartje ophangen (wist dat ik iets vergeten was in het tentje) om de verdachten eens goed te kunnen determineren...

Comment

Bezig...
                                X