Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fruit en Roadrunner 2 (dinafem) onder Spectrabox Pro LED lamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Fruit en Roadrunner 2 (dinafem) onder Spectrabox Pro LED lamp

Nou, laten we hopen dat het fruitvliegjes zijn. Succes!
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Heb je fruit door je grond zitten dan ?

Profiel van de varenrouwmug.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik denk dat ik die irritant gevleugelde insecten weleens bij mijn peperplantjes zie

Comment

Tsja, tegen beter weten in hopen dat het fruitvliegjes zijn is een logische reactie, omdat die varenrouwmug eigenlijk gewoon einde oefening is.
          Inmiddels de boel geinspecteerd, ditmaal met mijn bril op , en er is geen twijfel meer mogelijk: varenrouwmug in da house! En niet eentje inmiddels, het stikt ervan, meerdere spinnen in m'n tentje hebben de tijd van hun leven.

Ik weet niet zo goed wat te doen nu. Dat gedoe met nematoden zie ik niet zitten en de schade is al gemaakt. Ga straks nog even de zakken controleren waar ik mijn grondje van gemixed heb. Een paar jaar geleden had ik ooit eens een zak gekocht bij de intratuin, waar de muggen uitkwamen toen ik hem opende. De grond bleek vol met larven te zitten. Gelukkig heb ik daarvan geleerd... NOT!

Ik ga ernstig overwegen deze kweek te beeindigen en een nieuwe te starten...

Comment

Ik had wat Admire van Bayer in de grond gestopt. Dat wapent de wortels tegen de larven. Daarmee zijn ze in no time weg

Van die gele plakstrips ophangen scheelt om het eerder te ontdekken. Het houdt de plaag ook wat onder controle.
            Last edited by Wietefras; 2 July 2014, 19:11.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Vooralsnog laat ik de meiden nog even staan bij gebrek aan andere plannen. Admire klinkt me iets te chemisch, maar bedankt voor de tip.
              Heb op de aarde een mooi laagje gewassen zand gelegd zodat er in ieder geval geen nieuwe eitjes gelegd kunnen worden. Nu nog iets van een afdichting voor de onderkant verzinnen.
              Heb overigens in geen van de zakken aarde een spoor van larven kunnen vinden. Weird. Mogelijk zijn ze meegekomen met de drie plantjes die al in het tentje stonden, krijgertjes van onbekende herkomst die het ook voor geen meter doen. Goed, we zien wel wat er nog van komt. Er is nog geen groeistilstand, zo gauw dat gebeurt gaat zeker de stekker eruit.
              Nog een tikje overbelichte foto van de meisjes voor het archief dan, verslag van hoe een investatie van varenrouwmuggen langzaam het leven zuigt uit mijn plantjes. dag 26....
              02-07-14.jpg

Comment

Inmiddels toch maar nematoden besteld om de meisjes nog een kans te geven. Misschien is het de Rhizo die ik gegeven heb, maar ze groeien nog steeds.

Comment

Ik hoop dat het werkt en alles weer in orde komt. Succes!

Comment

thank, mich. Heb je nog een foto van jouw projectje? Ik ben wel benieuwd naar jouw progressie.

Comment

Zal vandaag en anders morgen even een foto maken, heb een verjaardag vandaag en het NL elftal speelt dus denk morgen
                      Plantjes gaan wel aardig, gister de WW geknakt en de 2 Royal Dwarfs beginnen nu ook wat te lijken, wel laag nog.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Toch ff snel een paar foto's gemaakt.

Dit is de geknakte auto WW, bladeren zien er wat lichter uit op de foto dan dat ze in het echt zijn, het onderste blad is wel gelig (Stikstof tekortje?)
                      De plant is nu 4 weekjes oud en ik heb vandaag voor het eerst een beetje voeding meegegeven (halve dosis), denk dat ze het nodig heeft als ik het zo zie, correct me if I'm wrong please!

P1010564.jpg

Dit zijn de Dwarfjes, Dwarf 1 is goed 2 weekjes oud, Dwarf 2 10 dagen

P1010565.jpg P1010566.jpg
                      Last edited by Michevan; 5 July 2014, 08:30.

Comment

Kijk, dat zijn nog eens planten. Grappig te zien hoe laag je plantjes blijven als je vrijwel meteen die lamp op de laagste stand zet.
                        Ik betwijfel zeer of je een stikstoftekort hebt in Batmix.... Weet je zeker dat je grondje niet te nat is waardoor de voedingsopname verstoord raakt? Dat gebeurt vrij makkelijk onder LED. Ziet er allemaal droog uit tot je de pot optilt en voelt hoe zwaar hij eigenlijk nog is. Hoe groot is die pot trouwens? Heb geen referentie.

Comment

Het zijn 7 liter potten voor de AF'jes, grond is zeker niet nat, daar let ik juist erg op maar kan ze eens echt op rantsoen zetten en pas water geven als de boel hangt
                          De WW is 25 cm ofzo dus zeker niet hoog nee.

Comment

heb ook ff gereageerd onder je andere topic over je bladprobleem, hopelijk krijg je nog wat meer tips daar.
                            lijkt me dat de pot het probleem niet mag zijn, komen er al veel wortels onderuit? Doe je nog wat met pH controle van je water?

ik heb inmiddels de bloeiboosters aangezwengeld in mijn hokkie en de afzuiging ook... de kleine dames beginnen lekker te ruiken en het bleek dat de eerste haartjes al ontwikkeld zijn Ook zie ik her en der serieuze misvormingen ontstaan in het blad. Ben bang dat mijn nematoden te laat zullen zijn. Dit is wel het enige jammere van een autoflower, als je door probleempjes wat langer door wilt groeien, dan is dat geen optie.

Comment

Moesten ze te nat staan zou dit zich vertallen ik bolle bladeren, den eerder in richting van een blokkade
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Kan dat nog goed komen Nik? Of zeg je eruit en opnieuw beginnen

Comment

Bezig...
                                X