Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fruit en Roadrunner 2 (dinafem) onder Spectrabox Pro LED lamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Fruit en Roadrunner 2 (dinafem) onder Spectrabox Pro LED lamp

Staan er netjes bij hoor en het is inderdaad erg heet, bij mij in de tent is het ook boven de 30 graden!
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

De ledjes doen keurig werk!! Of de kweker natuurlijk
      Hier ook iets te warm in de tent, 33*C dagtemp, 26*C nachttemp

Comment

thanx guys, als de kweker keurig zijn werk had gedaan, dan had hij geen last gehad van varenrouwmug. Maar goed, ik vind ze er ook wel mooi bij staan. Ik schat dat ze nog een dag of 30 te gaan hebben, dus hopelijk zie ik vanaf nu serieuze topvorming...

Comment

dag 46, zie ondertussen dat de laatste paar dagen er toch her en der wat warmte stress ontstaan is. Ook heb ik onderschat wat er gedronken is door de dames, de potten voelden gisteren veel te licht aan. Lamp tikkie hoger gehangen, afzuiging een tikkie harder gezet om de temperatuur wat te temperen. Het leeg eten van de onderste bladeren gebeurt relatief vroeg en zint me niet, mogelijk hebben ze toch ff te droog gestaan de laatste dagen.

24-7-2014 L.jpg

Comment

Moesten ze te droog staan zou je grond ec waarde oplopen en je dus eerder overvoedingsverschijnselen vaststellen.
            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Na door wat pagina's over bladproblemen gespit te hebben, krijg ik toch het vermoeden dat dit een gevalletje Mg tekort kan zijn. LED is hier om de een of andere reden berucht om. In eerdere kweekjes zag ik dit ook, maar dan later in het bloeiproces. Mochten er andere ideeen zijn dan lees ik het graag. Het pakje bitterzout staat in ieder geval al klaar....

@Nik EC te hoog... weet het niet hoor. Ik hou me keurig aan de voorgeschreven dosering voor de alga bloom.

Comment

Ik bedoel als je grond helemaal opdroogt stijgt de ec waarde in de grd door het opdrogen, daarom mag je de grond nooit volledig laten uitdrogen anders krijg je overvoeding door de ec die dan in je grond is opgelopen

Dus nooit je grond volledig laten opdrogen is de clue
                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

klinkt logisch... dank je Nik.
                  Voor de zekerheid geef ik komende waterbeurt ook even geen voeding mee. Mijn redenatie is dat door de hoge verdamping van water uit de aarde, door te hoge temperaturen, er voeding ophoopt in het medium.

Comment

Het probleem verergert langzaam. Kwam er achter dat al een tijdje de bovenste ritsen van de tent open stonden, m.a.w. de luchtstroom liep van boven... naar boven..... Gevolg is dat ondanks het minder warme weer de temperatuur beneden bij de planten nog steeds te warm is (30+). Heb de afzuiging nog iets verhoogt en de boel boven goed afgesloten. Kijken wat het doet...

Comment

Vind ze er erg mooi bijstaan voor LED, ik heb zelf ook overwogen ivm met de warmte idd.
                      Maar ik vind nog net te vroeg en resultaten en groei en bloeitijden een beetje te lang.

ik volg geen dit soort topic om te kijken wat mensen er mee kunnen.

Veel suc6 met deze ronde. ik hou je in de gaten

Comment

dag 51, de dames zien er niet top uit (onder sterk leegtrekken van bladeren, bovenin klauw), alhoewel de toppen wel redelijk toppie zijn, maar hierbij een fotootje. Ik schat nog hooguit een week of 2 bloei, dus ik denk dat ik het maar zo laat... tenzij iemand nog een lumineus idee heeft?!
                        Temperatuur is 2 graadjes gezakt door m'n eerdere acties.

30-7-2014 L.jpg

@fast: Thanx. Ik snap je beweegredenen. Overigens wordt ook met LED je tent aardig warm.
                        Last edited by Meglow; 30 July 2014, 21:20.

Comment

Hey Meglow, ik vermoed dat het gewoon met de warmte te maken heeft hoor. Overvoeding lijkt me onwaarschijnlijk, maar valt echter niet uit te sluiten. Het is natuurlijk wel cruciaal voor je oogst dat je planten zeker nu hun processen optimaal kunnen laten verlopen, dus probeer toch je temperatuur naar beneden te krijgen op 1 of andere manier. Kan je bijvoorbeeld niet enkele flessen met water gevuld en bevroren in je tent zetten, dagelijks vervangen weliswaar. Is maar een ideetje, je kan ze misschien aan de luchtinlaat van de tent zetten.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

In elk geval nog veel succes met je kweek!

Comment

Dank je Lepel, waarom krijg ik toch altijd zin om een kweekje te starten in de zomer ?
                            De temp is nu volgens mij wel ok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                              @Nik EC te hoog... weet het niet hoor. Ik hou me keurig aan de voorgeschreven dosering voor de alga bloom.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja, da's een beetje het wazige, want anderen zeggen dat je juist meer moet geven door de lagere verdamping...
                                Volgende ronde ga ik zeker de factor grond wegnemen door een lightmix te kopen.
                                Ik zit er zelfs aan te denken om gewoon een paar weegschalen van een paar euro te kopen, waar ik de potten opzet, zodat ik exact weet hoeveel water ik moet geven.

Comment

Bezig...
                                X