Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fruit en Roadrunner 2 (dinafem) onder Spectrabox Pro LED lamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Fruit en Roadrunner 2 (dinafem) onder Spectrabox Pro LED lamp

De plant wordt wel steeds groter en dus steeds zwaarder, dus daar moet je wel voor compenseren. Al valt dat met LED wel mee

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

weer een voordeel van LED
      Zal straks bij het omhakken de hele plant eens wegen, zodat ik straks, voor het gemak uitgaande van een lineair verband tussen hoogte en gewicht, middels interpolatie kan corrigeren voor het gewicht van de plant...

Comment

Het wordt er nog niet fraaier op in de tent, maar ben weer wat wijzer geworden. Ik had in de schuur nog een pot staan met dezelfde mix als in de potten die in mn tentje staan. Deze pot staat compleet droog en ik schrok een beetje van het gewicht, hij was veel zwaarder dan ik me had voorgesteld. Dit betekent dat ik dus al een tijdje aan de aardig te zuinige kant zit met m'n watergift.
        Vanavond krijgen ze derhalve een flinke bult water van me, zonder voeding.

Andere zaken waar ik tegen aanliep, in mijn zoektocht naar dingen om de volgende kweek beter te doen...
        - de plagron alga lijn hoeft niet afgezuurd te worden volgens de site. Beetje vreemd, want als ik m'n water aanmaak is het mengsel tegen de 7 qua pH. Heb altijd afgezuurd naar 6.0...
        - volgens plagron hoor je de promix te gebruiken als je een onbemest substraat wilt gebruiken bij de algalijn. Ik wil geen voorbemest substraat, omdat het sturen dan nog moeilijker wordt. Bovendien heb ik geen trek in het moeten spoelen van de grond voordat ik ga kweken, zoals ze aanbevelen om direct opneembare voeding die al ontstaan is te verwijderen... Ik wil volgende kweek graag op een onbemest substraat doen i.v.m. de onzekerheid over een eigen mengseltje, maar die promix is bij bijna geen enkele (bekende) site te krijgen, in tegenstelling tot de lightmix die overal verkocht wordt. Mocht iemand een goeie site weten dan verneem ik het graag.
        - kweken gaat beter als je niet rookt....

komende week zal ik nog een nieuwe foto plaatsen (niet schrikken aub).

Comment

dag 57, herfst doet nu echt zijn intrede.
          schat dat de helft van de haartjes bruin is. Vorige kweekjes duurden vanaf ontkieming ca 65-70 dagen. denk niet dat ik heel veel knipwerk hoef te doen, dat doen de dames zelf wel...

05-08-2014 L.jpg

Comment

Ik denk de oorzaak gevonden te hebben van de varenrouwmuginvasie die ik eerder heb gehad....

Een champignon kweekset van MiniChamp!!! Een maand of drie geleden merkte ik dat in het bakje veel fruitvliegjes kwamen (waren dus muggen!) en heb alles uiteindelijk weggepleurd. Onlangs een nieuwe set aangeschaft en tot mijn verrassing kwamen er na een paar dagen al muggen uit... Weer een mysterie opgelost.

Comment

dag 62, voor een waterbeurtje. Trichomen bekeken en ca. 20% amber. Ik streef naar 40-50%. Eind deze week gaat de bijl er denk ik wel in.

10-08-2014 L.jpg

Comment

Mooie toppen ![emoji39]
                Altijd interessant LED kweekjes, deze gaat erg goed zo te zien !
                Ben benieuwd naar je opbrengst!
                Wanneer ben je van plan te knippen ?

Succes[emoji106]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                  Eind deze week gaat de bijl er denk ik wel in.
                  @mrkush: even goed blijven lezen
                  @ meglow: ziet er super goed uit mooi verhaal ook over ledkweken in je verslag
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

De post boven je zegt hij wanneer hij gaat knippen, haha.
                    'Eind deze week gaat de bijl er denk ik wel in.'

Ben ook benieuwd naar de opbrengst, succes!

Comment

Thanx guys,

Eigenlijk wel handig zo'n plant die zichzelf kaal eet. Scheelt een hoop bladafval bij het knippen.

Comment

Zo... heerlijke lucht hier boven mijn bureautje. De 1e Fruit is om. Er was bar weinig groen meer over en het sloeg ook over naar de blaadjes in de toppen.
                        Ik ben nog niet zo tevreden over de rijpheid, weinig amber te vinden, maar goed, dit is van zichzelf al een redelijk sedatief soortje dus denk dat het nog een aardig rokertje geeft.
                        Nog wat gegevens, 36cm hoog, 60 gram nat incluis de stokjes/steeltjes, tijd vanaf ontkiemen ca. 66 dagen.

Wat picjes voor de liefhebbers...

De bijgepunte Fruit 1:

F1 3.jpg

En na veel gekl@@t toch nog een trichomenpicje kunnen maken:

tri F1.jpg

by the way, deze stond onder de spectrabox-pro II 150W
                        Last edited by Meglow; 14 August 2014, 23:15.

Comment

Hahaha! Leuke foto!!

Comment

ziet er lekker uit geniet van de oogst!

Comment

Lekker toppen zeg ! De spectrabox heeft zijn werk goed gedaan

Comment

Gefeliciteerd! fijne tijd met je oogst
                                Zo te zien zit er toch genoeg plak op:cool:

Comment

Bezig...
                                X