Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

Heb je geen controller op de afzuiging,hij moet ook langzamer als de lamp uit is,dat regelt de tempetuurmeter van de controller.maar je kan hem ook zachter zetten als de lamp uit is.Dan hoeft die haast geen warmte afvoeren.En je temp meter nooit in de straling van de lamp hangen,maar in de schaduw,of je bouwt van carton een huisje,maar dan zou ik hem nog niet in de straling hangen.

Comment

Zet hem op 22 graden met lamp uit maar draaid nog 100% en met lamp aan op 26 graden maar dan draait hij ook 100% .
      Want lamp uit 22a24 graden .
      Lamp aan 29a30 graden dus blijft hij voorlopig 100% draaien omdat temp niet naar aangegeven temp gaat is dit een probleem mijn thermometer hangd even hoog als lampenkap .met karton boven .
      En temp sensor van afzuiging even hoog op zelfde plaats doe ik dit goed mvg

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

Ze hangen zijkant tent

Comment

Als het overdag, nu in de zomer, 22 graden is binnen, dan staat-ie hele dag voluit te draaien, da's logisch, met de thermostaat op 22.
          Dus zet je controller hoger dan.
          Die kun je best op 28/29 graden zetten toch ?
          Hij moet pas naar 100% als het te warm dreigt te worden.

Probeer de bochten in de slang een beetje weg te werken. Dat kan zomaar tientallen procenten capaciteit schelen.
          Als eenmaal alles naar je zin staat, maak de slangen zo kort mogelijk, gewoon strak, dat scheelt ook wat geluid.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hallo qnq ik zet de thermostaat op 26a27 graden en op 50% met lamp aan en hij blijft 100%. draaien ,want het is 30.5 met licht aan.in tent
            En bij licht uit zet ik thermostaat op 22 graden maar blijft 100% draaien.omdat het 23 graden en meer is met lamp uit .
            Kan dit kwaad voor mijn dames want ze gaan volgende week er in .
            En bedankt voor de raad van de buizen ga dit doen
            O ja waar hang ik de thermostaat voeler in tent en de thermo hygro meter want weet het echt ni
            Heb wel een kartonnetje boven thermo hygro meter gehangen .
            En moet ik de voeler ook af plekken en waar zetten hoop op antwoord .
            Alvast bedankt @ qnq

Comment

Heb nog eens test gedraaid nu zonder licht want zet licht snachts aan .
              beter voor temp en elec kosten 😉
              Maar ben nu uur test aan het draaien krijg temp ni onder 24 graden
              Afzuiging moet constant 100% draaien door temp .wat kan ik nog doen ?😦

Comment

Sensors op planthoogte -want daar wil je de temperatuur meten- en in de schaduw.
                Er hoeft geen heel bouwwerk omheen, een stukje karton in een dakje vouwen of een leeg wc-rolletje erom en voila.

Die thermostaat laat je op 28 staan.
                Die moet je niet gaan veranderen naar 22 als het licht uit is eh..

>Met lamp uit is de temperatuur onder de 28, dus gaat de afzuiger op 50% draaien.
                >Met lamp aan is de temp. boven de 28, dus dan moet-ie harder gaan.

De temperatuur in de tent gaat nooit lager zijn dan de temperatuur van de omgeving, of je moet je vrieskist open zetten.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ok bedank qnq zal ik dat zo doen dan heb boven thermometer ,lv meter ook een afdakje gemaakt .
                  En de sensor had ik er achter gehangen links achter in tent.
                  Wat mij opviel was met lamp uit op thermometer 24 graden maar op 22 op de thermostaat draaide hij al op 40 % dus klopt de thermometer niet juist percies .
                  En met lamp aan 30 graden op temp meter .
                  Thermostaat op 28 en draaide ook al niet meer op volle toeren 👀
                  Dus zal die thermo hygro meter die je bij een tent krijgd percies niet zo goed .
                  Heb mijn tent zelf samen gesteld maar aan die meter heb ik toen niet gedacht .
                  O ja als het licht aan is laat ik de zijluiken open en laat ik er nog een fan naar binnen blazen dit mag toch hoop ik of niet? Mvg uit belgie

Comment

O ja heb nog vraagje ik geef plagron terra voeding
                    En plagron growmix aarde
                    Kan ik zo als ik wou doen mijn eerste kweek draaien zonder ph en ec meter mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wietkwekerB View Post
                      Ok bedank qnq zal ik dat zo doen dan heb boven thermometer ,lv meter ook een afdakje gemaakt .
                      En de sensor had ik er achter gehangen links achter in tent.
                      Wat mij opviel was met lamp uit op thermometer 24 graden maar op 22 op de thermostaat draaide hij al op 40 % dus klopt de thermometer niet juist percies .
                      En met lamp aan 30 graden op temp meter .
                      Thermostaat op 28 en draaide ook al niet meer op volle toeren 
                      Dus zal die thermo hygro meter die je bij een tent krijgd percies niet zo goed .
                      Heb mijn tent zelf samen gesteld maar aan die meter heb ik toen niet gedacht .
                      O ja als het licht aan is laat ik de zijluiken open en laat ik er nog een fan naar binnen blazen dit mag toch hoop ik of niet? Mvg uit belgie

Hoe je fan aanspringt kan afhangen van hoe de controller in elkaar steekt. Sommige hebben een soort buffer dat ze pas bij een aantal graden overschrijding daar rustig naartoe werken of juist vol aan gaan, staat volgens mij in de handleiding. Bedoel je met zijluiken de ritsvensters of de lage kleine vensters ? In principe is lucht naar binnen blazen geen probleem als het maar niet direct op je plantjes geblazen word.

Comment

Ik heb zo een buisafzuiging met thermostaat van dcs 125+t , dus weet niet hoe die juist werkt weet wel dat er iets op staat van 2 graden hyst , weet jij mischien wat dat is ?
                        En bij die zijluiken de twee kleine aan de zijkant bedoel ik heb een mamoth dr90

Comment

O ja en weet jij mischien als ik met plagron terra voeding ook kan werken zonder ph en ec meter want wil het eerste ronde zo doen heb momenteel het geld niet om die meters te kopen , en is dit wel echt nodig .
                          Ik zie genoeg kwekers mooie resultaten halen zonder meters .
                          Gewoon plant goed leren lezen staat er
                          Bv donkergroen ok , lichtgroen voeding nodig en altijd minder geven dan aangegeven op fles
                          Kan dit kloppen
                          Mvg uit belgie

Comment

Mijn heel instalatie was rond 800 euro dus even spaargeld er door 😣

Comment

Ik weet weinig van voeding maar doe mijn eigen eerste ronde ook zonder meters. Je kan bij vrijwel elk tuincentrum of dierenwinkel een ph meet kit halen die met indicator strips of vloeistof werkt om de ph waarde van je water te bepalen. Ik gebruik zelf gewoon spa, is nl ph 6.

Comment

Zure spa dat jij hebt isbhet niet ph7?
                                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Bezig...
                                X