Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

    Korting op 420shop
    Hallo had 4 zaadjes op ontkiemen gezet maar 2 gelukt
    . te veel water zoals je ziet op foto gebruik ik een klein terarium met 23 w cool white lamp 4000k .
    De grootste is het eerste opgekomen en staat al in pot 0.5 l de tweede nog in spongepot en er zijn er onderaan op foto in propagator (zelf ontworpen ) 😊 daar staan er nog twee in spongepot aant ontkiemen van vandaag .de 2 in propagator en het 1 nog in spongepot zijn cheese de andere in grote pot white rusian is mijn eerste kweek hoop dat alles nu goed gaat .kan ik alles eindelijk in mijn tent zetten want staat daar splinternieuw aan het wachten op eerste plantjes 😧 hoop dat het in tent goed gaat
    Opzetting tent
    Mamoth dr90 90x90x180
    400w lumitec evsa
    Son t pia greenpower master 400w
    Afzuiging met fan controlor 400m3
    Dcs 9000 koolstoffilter
    Davin dv 12
    Klipventilator
    Zo nu hopen dat ze snel alle 2 boven zijn dat ik ze samen in tent ga zetten zet voledig verslag hier hoe het verder gaat
    Mvg wietkweker


    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

    #2
    Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

    Foto niet zo duidelijk baterij gsm leeg flits werkt niet maar onderaan staan dus de twee op ontkieming
    Temp 24 lv 70 in propagator

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

      Hulp en comentaar altjjd welkom .want wel een beetje stress voor eerste x mvg uit belgie 😉

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

        Hoi wietkwekerb,
        Krijgen de te ontkiemen plantjes wel genoeg licht, de c en a tas houdt vlgs mij teveel licht tegen.
        Verder wordt je verhaal duidelijker als je gebruikt maakt van wat punten, komma's en af en toe een spatie te gebruiken
        Zelf ontkiem ik mijn zaadjes in van die plastic soepbekers met doorzichtig plastic erover, met luchtgaatjes erin geprikt. Op de aarde sprenkel ik wat druppels water, beter iets te droog dan iets te nat.
        Door het doorzichtige plastic zie je ook wat het zaadje doet zonder zak eraf te moeten halen. De worteltjes kunnen erg snel gaan, ze moeten daarom tijdig naar een grotere pot zodat de wortels de ruimte houden.
        Heb je geen vensterbank waar je kan ontkiemen?
        Kijk uit met die tabak zo dicht bij je plantjes,
        vlgs mij houden ze hier absoluut niet van.

        Welke aarde gebruik je en heb je al nagedacht over voeding ?
        Wil je biologisch of niet ?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

          Het zijn lege pakjes sigaretten 😊 .en de stenen pot is voorlopig tot ik ze alemaal in 11 l potten ga zetten , dat tweede moet nog verhuizen , en de twee onderaan staan in spongepot dus onder aarde , dus geen licht nodig voor ontkiemen he.
          Als ze uit komen gaan ze er uit .
          En ik gebuik de voledige voedingslijn van plagron terra .
          En als aarde heb ik 100l growmix van plagron .
          O ja ik zet alles in klein terarium dat de temp constant 23a24 graden is , en dat natuurlijk de twee plantjes al licht krijgen van de 23 w tornado cool white hoop dat ik het een beetje goed doe .
          In iedere spongepot heb ik 2 ml water gedaan, ze staan vochtig maar niet meer zo nat als vorige x 2 waren rot
          Zo zal er nu foto met flits bij zetten 😉

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

            De pakjes sigareten is voor ze hoger te zetten trouwens 😊

            Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

              Rap die sigarettendoosjes weghalen. Tabak draagt het TMV in zich, en elk kruimeltje is zeker in staat zulke jonge plantjes te besmetten.
              Een spongepot is om te ontkiemen. Niet om te groeien.
              Zo gauw er iets boven de spongepot uit komt, moet die in de aarde want op dat moment is de wortel al op de bodem.

              Heb je al een paar uur proef gedraaid met de tent ?
              Rits dicht, temperatuur min/max meter erin (uit het licht)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

                Ja dat had ik nog niet eens gezien,tmv nooit geen tabac of doosjes bij jonge plantjes.
                En ga je tent eerst eens testen,dat moet je echt doen.
                Dan weet je pas of alles goed draait.

                Comment


                  #9
                  Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

                  Heb de pakjes sigaretten weg gedaan , en het tweede in spongepot staat nu ook in gewone pot .
                  De twee ander cheese staan van gisteren in spongepot ( niet meer zo nat als vorige x ☺)
                  Zullen dinsdag wel boven komen zeker hoop ik toch .
                  Heb tent getest snachts licht aan 29a30 graden maar afzuiging thermostaat stond wel op 29 , dom dus .
                  En in de dag licht uit afzuiging op 22graden gezet , temp 22a23 graden .
                  Hoop dat dit goed is maar kan afzuiging nog altijd harder laten gaan
                  Heb er nog een paar fotos bij gedaan van tent .
                  En veel dank voor de hulp mvg uit belgie

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

                    De afzuiging en dv12 , lumitec , staan buiten tent meer plaats in tent en was moeilijk afzuiging in tent door grote dcs 9000 filter mvg

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

                      Nou zo ziet het er toch goed uit nou de plantjes erin,en gaan met die banaan.
                      Veel succes

                      Comment


                        #12
                        Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

                        Dank je zullen zeker nog fotos volgen ik zet ze in tent als ze alle 4 boven zijn dus nog twee ,
                        Die pas van gisteren op ontkieming staan .zijn die boven kan ik beginnen
                        Wel zenuwen voor eerste x hoor.
                        Mvg uit belgie

                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

                          Juist nog eens test gedraaid en temp gaat nu zonder licht niet onder 23 en afzuiging werkt nu 100%
                          Heb 2 pasieve inlaten zoals op foto te zien .
                          Maartent trekt nu vacium wat kan ik doen en waar hang ik het beste temp lv meter mvg

                          Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

                            Tent moet altijd vacuum trekken dan zuigt hij via de pasive inlaat lucht aan.Dus maak je niet ongerust

                            Comment


                              #15
                              Re: Wietkwekerb eerste kweek in mamoth dr90 3xcheese en 1x white rusian

                              Dus 23a24 met lamp uit , en 29a30 lamp aan is dus ok .
                              Ik heb 2 pasieve inlaten dus is wel goed denk ik , en warme lucht gaat buiten via venster .
                              En dat afzuiging 100% draaid doet niks dan .?
                              En waar hang ik het beste mijn temp meter ? Mvg en al veel dank voor de uitleg 👍

                              Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X