Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10x lowrider2 onder 2x75w tl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 10x lowrider2 onder 2x75w tl

Update als beginner zijn de keuzes nogal moeilijk ik heb besloten ze nog even in de veranda te laten staan
    Omdat ik dacht dat ze dan meer lkcht krijgen de temp is dan makkelijker te regelen en co2 genoeg
    En de kweekbak even te laten voor wat het is
    8 plantjes hebben al lobbladeren zichtbaar en een 5 cm wortel
    1 is een beetje kleiner en 1 is verschillende wortels aan het maken omdat de schil een barst had en is nu in critieke toestand

Alle 9 in een 25l bak

Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

Comment

Exact 1week later
      3dagen ontkiemen in watten en
      4dagen al in zaai aarde groeien ze supersnel ze hebben al hun lobblaadjes en mini echte bladeren
      1is voledig eraan dus 9 nog
      Ik heb wat stekpoeder in hun water gemend en hopelijk geeft dit hun een boostje

Comment

ik denk niet dat stek poeder een extra effect heeft .
        een gewone wortel stimulator heeft een beter effect .
        stekpoeder werkt op zijn best als je het aan de steel van je stek doet .
        en dat er zo weinig mogelijk af de steel gaat tijdens het inplanten in een wortel medium .

verder ziet het er wel leuk uit

Comment

Nee dat zou ik ook maar niet weer geven want het draagt niks bij.En ik zou ze naar binnen halen want je grondtemperatuur daalt al want ik zie paarse steeltjes.En als je ze straks eruit haalt dan zijn mischien de wortels in elkaar vergroeid en gaan ze stuk als je ze los trekt.En je kan ook spint mee naar binnen nemen.
          Ik raad je aan het binnen te kweken.

Comment

Ok geen stekpoeder dus en ik dacht ze zo bijeen te laten staan dan hebben ze elk 3l ongeveer eb 60 x80 cm opp in totaal
            Euh zijn die paarse steeltjes van de koude ze staan nogtant in de warmste ruimte van het huis de veranda maar ik zal eens de temp morgen bijhouden en laten weten
            Mvg grinderke

Comment

De grond temp word gauw te laag zonder lamp,dan ontwikkeld ze minder wortels.
              En maar 3l modder is wel weinig hoor.die van mij staan in 11 liter per plant.Hoe meer wortels hoe meer opbrengst

Comment

En ik zou ze naar binnen halen want je grondtemperatuur daalt al want ik zie paarse steeltjes.
                euhm paarse steeltjes bij een zaailing heeft niet zozeer met temp te maken hoor. Das van de geboortestress, flavonoiden. Niks om je zorgen over te maken.

Comment

Ak ok dus geen zorgen maken
                  Als ik de bak voledig vul kan er4-5l per lowrider wat volgens greenfarmer genoeg was
                  Morgen nog wat fotos

Comment

Slecht nieuws er zijn er 3 met extreem donkergroene slappe lobbladere en 4 andere hebben dan weer geel groene lobbladeren m.a.w. Ik denk dat er iets mis mee is
                    Hier fotos nogal moeilijk te zien maar de ene zijn superklein en extreem donkergroen en de andere zijn veel langer en zijn geel a groen
                    Hulp!!!!!!

Last edited by grinderke; 27 August 2014, 12:04.

Comment

Moet ik me zorgen maken of krijgen ze niet genoeg licht want ze draaien aan alle kanten

Comment

Niemand ?? Ik heb al meer dan genoeg plantjes ontkiemd om te zien dat er iets niet klopt
                        De lichtgroene krijgen sterk be aderde bladeren en strekken
                        En plooien ook aan allekanten
                        De donkergroene zijn veel kleiner en groeien niet en de lobblaagjes hangen slap
                        Wat te doen????

Comment

Misschien een lullige vraag, maar je hebt wel zaaigrond gebruikt he? Ipv potgrond.
                          dat de lichtgroene strekken betekent dat ze niet genoeg/voldoende licht krijgen, waarom ze donkergroen worden weet ik niet. Kan er ook niets op google over vinden

Comment

Mini updat ze staan nu buiten en ze fleuren terug op beetje bij beetje
                            En ja zaaigrond maar ik denk dat de aangetaste lobbladeren waren van dat *** stekpoeder
                            Fotos in de "zon"

Nu denken er vast doe die stomme bekers weg maar het regebt iedere dag dus en het is amper 17 graden
                            Dus ja

Comment

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...plant-detectie

Comment

Ok dan nog een vraagje mogen die planten in aluminium folie bakken want ik vind geen een winkel die 10 potten heeft van 5 l en bij tuincentra is 10 euro de pot te veel

Comment

Bezig...
                                X