Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10x lowrider2 onder 2x75w tl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 10x lowrider2 onder 2x75w tl

Een 10 of 20 liter bouwemmer bij gamma of hornbach kost 2 euro per stuk. Grote gaten in de bodem boren en gaan met die banaan.
    Last edited by FlintStoned; 28 August 2014, 11:56.

Comment

Bij tuincentrum de Oosteinde online kunt u kiezen uit een zeer groot assortiment huis en tuin artikelen. Snel en gemakkelijk online besteld in onze webshop.

Comment

Op zoek naar Kweekspullen? Op 2dehands vind je 496 zoekertjes in Kweekspullen. Koop of verkoop een Kweekspullen op 2dehands.

Bij growshops verkopen ze ook geschikte potten voor weinig geld,
        je hebt dan de verzendkosten, maar je hoeft de deur niet uit
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Er zijn toch zeker in BE doe het zelf zaken waar je een bouwemmer kunt kopen. Of je vraagt bij een fritkot om een lege mayjo emmer. Deze laten wel iets licht door maar dat is vrij simpel op te lossen door er iets omheen te doen wat geen licht doorlaat. Beetje creatief denken eh.

Comment

Ok ik heb al een oplossing
            Vroeger zou ik direct overal rondgezocht hebben maar nu begin ik eerlijk gezegt die planten beu te raken
            Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

Comment

Dit bedoelen we met plant afdekken met regen
              niet onnodig gebruiken ivm schimmel grond, verluchting is
              heel belangrijk !

Tot slot nog een heel simpele tip die ervoor zorgt dat je aarde niet te nat wordt. Het beschermt je plant verder niet tegen de regen maar houdt dus wel de aarde droog. Zoek een plastic wegwerpbord dat iets groter is dan de pot van de plant. Knip hierin in het midden een gat waar de stam van je wietplant mooi doorheen past en tenslotte knip je van de buitenrand van het bord naar het midden. Zet dit bord omgekeerd op de pot met de stam van je plant door het gat en je aarde zal niet langer natregenen.

Nog 1 tip wees niet zo krampachtig om een plantje te verliezen
              en kweek wat relaxter, dit heeft mij goed geholpen

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ok ja beter wat relaxer tuinieren en dat van die borden ga ik zeker gebruiken als wat groter zijn
                Maar nu eerst verpotten ik had thuis nog plantzakken van aveve
                Of ze er content mee zijn ofniet ik ga ze daar insteken 3l dus idiaal

Comment

Pas op natte aarde die is afgedekt daar gaat schimmel op komen .
                  Als je gaten onder in je pot heb loop overtollig water gewoon onder weg.

P.s zet ze wel over in goede Potgrond
                  God was never on your side..

Comment

En ik zou ze een per een in een losse emmer of pot doen,11 literpotten heb je al voor onder 2 euro.En anders emmers.

Comment

Grin, ruimte in de diepte is belangrijker dan ruimte in de breedte!
                      Hoge smalle pot van 4 liter is beter als lage brede pot van 6 liter.
                      Wortel groeit naar beneden, hoe dieper hij kan hoe beter voor de plant.
                      Dus altijd ook maximale hoogte benutten door vullen met aarde tot helemaal de bovenkant van de pot, dat de aarde er vanaf begint te vallen

Stemma doet stout (2016)

Comment

He zo had ik het nog niet bekeken maar inderdaad de hoeveelheid is toch belangrijk.
                        Zo wie zo gezonde wortels gezonde planten.

Comment

Ok ik heb ze in aparte "potten" gezet die langer zijn da breed
                          Kheb er wel 1 zijn wortel afgekrakt en een andere 2 xlaten vallen maar ze staan er nu

Comment

vind de bakken nogal ondiep en ze laten licht door
                            Tja info opnemen schijnt nogal moeilijk te zijn. Nu zet je ze weer in lichtdoorlatende potten, pfff ik geef het op.

Comment

De bak gevuld met zand voledig dus geen schijntje licht meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                                Tja info opnemen schijnt nogal moeilijk te zijn. Nu zet je ze weer in lichtdoorlatende potten, pfff ik geef het op.
                                Flint heeft gelijk maar gelukkig geeft hij geeft het niet zo snel op

Grin, kijk of je de potten niet lichtdoorlatend kan maken door zakken te verven?of met zwarte vuilniszak te omwikkelen etc. Let wel op je afwateringsgaten, vrije afwatering moet mogelijk zijn niet de plant met natte voeten laten staan!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Zo te zien staan de zakken maar tot de helft in het zand ?
                                Moet helemaal zijn.
                                Heb je wel paar goede gaten in de bodem geboord van de plastic bak waar ze in staan, anderd kan het overtollig water nog niet weglopen!

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X