Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 4 x auto mary alle hulp is welkom!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek 4 x auto mary alle hulp is welkom!

Ik snap alle haat echt niet?
    Ik veroordeel toch ook niemand die liever een auto rijd waar ik niks aan vind? das pure smaak en smaken verschillen gelukkig!

Vanwaar moet er nog effe een schop achteraan alsin "hopelijk komt je huisbaas er niet achter, dan kun je je huis uit"
    En dat van iemand van 47?

Alleen maar omdat ik toevallig eens anders ben als anders?
    Nou voor je informatie QnQ.... Ik ben 32, heb een voorliefde voor de cannabis plant omdat dit direct word gekoppeld aan Nederland door de rest van de wereld net als klompen, molens, tulpen enz enz... Ik heb het altijd een mooi blad gevonden en vind het lekker ruiken... voor jou is het misschien onkruid... voor mij niet....

En wat betreft die huisbaas.... maak je maar geen zorgen... heb een eigen nieuwbouw woning gekocht... niemand gooit mij mijn huis uit!!

Wat een heerlijk welkom hier!!!

Comment

Hey reminem,

Kijk je moet begrijpen dat wij hobby kwekers dit ook willen behouden en veel broodkwekers maken die plant kapot door hun criminele doeleinden.
      Wij willen die site beschermen en als iemand tegen ons komt zeggen dat hij/zij dit enkel kweekt voor de fun klinkt dit bij ons bijzonder veel op broodkweken.
      Er zijn velen onder ons die dit slechte beeld over de cannabis plant willen doen verdwijnen.
      Wij zijn op ons hoede voor elke broodkweker omdat deze niet op deze site welkom zijn.
      Je moet ons ook begrijpen als er iemand komt zeggen van " ik kweek dit ,maar enkel voor de fun" dan zien wij hierin rap broodkweken.
      Deze plant kweken is meer dan voor de fun. Zoals ik al zei: medicinaal, of omdat het lekker rookt,....
      Nu het kan zijn dat u dit niet doet en dit enkel doet voor het mooie ervan maar waarom dit dan risceren als je ook gewonen bloemen en planten kan kweken? En dit was de vraag van QnQ.
      Niet dat je niet welkom bent maar we weten graag waarvoor de mensen dit goeie plantje kweken.
      Het kan ook zijn dat u dit kweekt voor iemand anders of voor jezelf maar doordat u niet rookt zijn er toch andere zaken waardoor u dit plantje kan benutten. Zoals: vaporizers. cake,.....
      Dus zoals je ziet heeft iedereen wel ene reden voor dit maar wat wij niet verstaan zijn dat mensen dit ook kweken voor het mooie ervan( waar je gelijk in hebt) of voor de geur zoals je zegt. Maar wat doe je dan met die toppen?
      Verkoop je die of laat je die gewoon verwelken dan?

Comment

Ik begrijp goed dat jullie op de uitkijk staan voor broodkwekers...
        Maar mijn set-up schreeuwt niet echt om dikke dollars...
        Als ik 10 planten in een tent of kamer had staan op hydro zou ik zeggen oke....
        Maar dit is gewoon leuk.... en risico loop ik niet... nemen ze mijn planten af... ja dus? oke misschien vind ik de spanning ook wel leuker dan die aardbeien plant..

De topjes die eraan zouden "kunnen" komen worden gewoon gedroogt gewogen en genoteerd... volgende keer anders doen en weer gedroogt gewogen.. kijken of het beter ging... mocht er iemand in mijn vrienden kring zijn die het wel eens wilt proberen... sure why not... heb ik feedback of het "goed" is... maar de rest.... weg ermee.....

En natuurlijk mogen er vragen gesteld worden! geen probleem! maar stel de vraag dan gewoon... en ga er niet "lollig" omheen draaien met vleesetende plantjes pepers en peterselie... De emotie achter een stukje tekst komt niet over op een forum, is het lollig bedoelt, niks mis mee! Maar het kan ook kleinerend bedoelt worden... dat lees je er niet aan af..

Verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken, en proberen dit Kweekverslag nog te laten slagen in de hoop dat iemand er iets aan heeft of iemand aanwijzingen kan geven bij problemen...

Groetjes!

Comment

Well said Reminem, Well said!

Comment

Als je alleen maar kweekt omdat je het een hele mooie plant vind dan geef ik je gelijk.

Maar om het dan in de la te leggen,is erg zonde.

Doneer je opbrengst dan aan een medisch gebruiker,die anders bij de apotheek een fortuin moet betalen voor slechte wiet.

Mocht je vragen hebben over het kweken,er is hier altijd wel iemand die je helpt,en dat maakt dit ook zon fijn forum,en daarom mischien ook wel het gevraag,dit forum is belangrijk voor ons,en daarom zijn we ook zo allert op broodkwekers.

Nou ik wens je succes met je kweek,ben zelf geen auto fan
            maar die zitten er genoeg.
            Gr Tuinbroek

Comment

Comment

Ik vroeg het me gewoon af ?
                Dat staat toch precies zo in m'n eerste post ?

Nog 1 poging dan..
                Er zijn zat kwekers die ook maar wat hobbyen en de mogelijke gevolgen niet onderkennen.
                Als (BIJVOORBEELD) een glazenwasser een flutplantje van 30cm in een raamkozijn ziet, dit doorgeeft aan je huisbaas dan komt die huisbaas echt wel even praten met je.
                Met andere woorden, ook hobbykweekjes vallen gewoon onder de regels en veel kwekers beseffen dat niet.
                Ik vroeg me af wat je echte motivatie was, ook gezien je investering in een kweektent, en of je op de hoogte was, anders zijn peperplantjes minstens zo leuk.
                Je leeftijd, je ervaring en alles wat je nu op zit te noemen had ik verder geen kennis van, stond niet in je voorsteltopic of op je profiel.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja in je Voorstel stond ook oogsten daarom ik het allemaal een beetjes raar vind maar ok als jij dit zegt.
                  Zoals er een aantal vinden is het rare om zo een tent te kopen en al die moeite doen als je ook gewoon hennep kan doen. Dezelfde plant met wat topjes aan en totaal niet te roken.
                  maar ok jij zegt dat dit geen cash of broodkweken is? wel ik blijf dit betwijfelen maar voordeel van de twijfel zeker lol

Allezinds succes met u kweek.

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hoe ga je het anders wegen en vergelijken?
                    Iedere hobby kost geld! je gaat toch ook niet duiken met een lege colafles op je rug? of tenissen met een tak? of motorrijden met een kaartspel tussen je spaken?

Enfin, terug on-topic...

Ik heb gedraaide blaadjes... en hiervoor op dit forum een geweldige uitleg gevonden: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-Oplosser

Nu heb ik zelf weinig ervaring en wil de vraag dus graag hier stellen.
                    Volgens deze uitleg, zou ik mijn inziens last hebben van te weinig zink of de lamp te kort op de plant...
                    Ik gebruik dus tl-verlichting en mij lijkt dat ik deze niet echt te dicht op de plant kan hangen..
                    Rest zink te kort... zou dit kunnen komen door een te alkalische grond? ik meet ph 6,8
                    Heb gelezen dat 6,8 in grond geen probleem zou moeten opleveren...

Groetjes

DSC_0273.jpg
                    Last edited by Reminem; 14 August 2014, 15:11.

Comment

Ff weer on-topic

Als reactie op qnq's opmerking over bloeien onder een groeilamp.
                      Dat je best kan groeien onder een HPS-bloeilamp, ala, heb ik vroeger ook gedaan en ging eigenlijk prima. Het kleurenspectrum van een bloeilamp zal waarschijnlijk minder blauw en meer rood uitzenden, maar er is genoeg blauw om onder te groeien. Andersom zul je waarschijnlijk ook best wel kunnen bloeien onder een groeilamp, alhoewel het geen optimale oogst zal worden.
                      Bij LED is het een ander verhaal, omdat in een groeipaneel simpelweg de LEDjes ontbreken die de lichtfrequenties uitstralen die nodig zijn voor de bloei. Er is niet zoals bij HPS wat minder rood, er is (misschien op een paar ledjes na, verschilt per fabrikant) gewoon zo goed als geen rood licht.

(versimpel de boel hier ff voor het gemak door het blauw en rood licht te noemen)

goed, succes met je hobby, ik heb vroeger ook wel eens m'n oogst gedoneerd omdat ik op dat moment zelf niet rookte. M'n moestuin staat ook vol met kruiden die ik nooit gebruik. Ik haal er af en toe m'n hand doorheen en geniet van de geur of van de bijen en hommels die er niet vanaf kunnen blijven.

weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar in wat voor grond heb je ze gezet?

Comment

Normale universele grond voor balkon tuin en binnenplanten, 6-8 weken voorgevoed met een Ph tussen de 5,0 en 6,5. Inmiddels is die Ph weer terug op 7 dus heb ik Ph- gekocht voor bij het water..
                        Overigens, ik gebruik geen additieven voor groei...

Wat betreft die led lamp.. Zodra hij binnen is zal ik een foto posten van de kleuren die erin zitten.
                        Gewoonweg rood en blauw is idd een stuk makkelijker!

Groetjes!

Comment

misschien is er niks aan de hand, of misschien is je grondje nu nog even te sterk voor deze dame. Hoe weet je trouwens dat de pH van je grond nu 7 is?

heb je een linkje van de lamp in kwestie? ben benieuwd

ciao

Comment

Ola! Ik heb zoon analoog Ph en vocht metertje in 1.. En wat betreft de lamp.. Zie hier... http://youtu.be/kMClFkR8DiU

Comment

aaaaah.... ze noemen het een groeilamp, maar beide kleuren zijn aanwezig. Ik zie dat ze maar twee soorten ledjes gebruiken, wat ik persoonlijk een beetje weinig vind. Lijkt me verstandig om die tl's ernaast te houden om zo het spectrum een beetje breder te maken.

ik heb geen idee wat je bedoelt met ph en vochtmetertje in 1. Voor het aanzuren van je water heb je in ieder geval een goede pH meter nodig om je water te meten, anders wordt het compleet gokken.

Comment

0261281_l.jpgDeze bedoel ik... Was idd zelf ook aant denken om de tl's te laten ondersteunen

Comment

Bezig...
                                X