Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 4 x auto mary alle hulp is welkom!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek 4 x auto mary alle hulp is welkom!

Ja das een goeie... zou ik even na moeten kijken, ik geloof fleurella...
    Heb toevallig wel een foto van de bestanddelen op mijn telefoon staan..
    Hoofdbestanddelen: Doorvroren tuinturf,turfstrooisel en meststoffen.
    Elektrische geleidbaarheid: 45 mS/m
    Ph: 5.5-6.5
    1,5 kg npk meststof met sporenelementen per Kuub...

Comment

begin volgende keer maar gewoon in een zaai/stekgrond

fleurella klinkt als potgrond voorbemest voor bloemen?

Comment

Het is zo een universele potgrond voor balkon en binneplanten achtig iets...
        Dat had ik me idd ook al bedacht om de volgende keer daarmee te beginnen
        Van fouten leert men zullen we maar zeggen

Comment

hhehe.

universele potgrond is op zich ook niet slecht om te beginnen... maarja daar zit ook nog verschil in he
          in een later stadium ga je wss wel tekorten hebbben met universele potgrond.
          maar idd al doende leert men!

ik ben ook afgestapt van universele potgrond.
          begin met zaai/stekgrond
          nadien een all-mix

Comment

Hey reminem welkom hier!

Wij haten hier niet, wij zijn kritisch

En qnq waarschuwde je alleen ik bedoel ik geloof wel dat je je een beetje ingelezen hebt maar er zal indd maar een glazenwasser langskomen die extra geld krijgt als hij kwekers doorgeeft,

Overigens ook in een koophuis kan je uitgezet worden als je gepakt word dekt je verzekering je niet meer die vervalt en andere verzekeraars nemen je dan niet meer aan, waardoor je bank je uitzet en het huis verkoopt, ik zeg niet dat het bij jou gebeurt ik hoop t niet. Maar wij zijn wel zo sociaal om nieuwe mensen op de gevaren te wijzen

Overigens in topic

Je had balkon en terras aarde?
            Zelfde fout als mijn eerste fout.

Dat is zwaar bemesten grond omdat de balkon en terras planten normaal in een bak staan. Ik heb mijn 1e kweek overgepot in een soort lightmix.

Ik kreeg gewoon een groeistilstand. Heel veel succes ben benieuwd of de hobby je gaat bevallen, en als je niet rookt.... Je kan altijd de wiet verwerken tot boter en lekker eten maken haha

Groetjes

Comment

Thnx voor de tips!

Wat betreft dat akkefietje van vorige week, allang vergeten en vergeven! zoals ik al zei, het kan op een forum allemaal verkeerd overkomen...

Worst case scenario kan er idd heel veel gebeuren, maar dat zijn van die dingen zoals, ik kan dadelijk onderweg naar huis aangereden worden en kassie weilen zijn... in ieder geval bedankt voor de attentie!

ik volg de plantjes op de voet dus zodra ik een groeistop merk zal ik ze ook ompotten in een light-mix.. Thnx!

En wellicht maak ik wel eens een leuk hapje! ook hier zal ik dan mijn ervaringen over delen

Greetz!

Comment

Hoi Reminem
                Ja die tuinaarde hed wel gekund als je haar eerst doorspoeld,hij is te bemest voor jonge plantjes,waardoor ze verbranden.Maar het zijn alleen de onderste bladeren als je ze nog hier door heen kunt loodsen dan komt het nog wel goed,net als je zegt de volgende keer zaai en stekgrond gebruiken,of de zaadjes gelijk in de light mix.
                Je hebt wel een beste stel potten,maar voor autobloeiers waren 11literpotten al zat geweest.Als dit gewone planten waren geweest dan had je er wdl voordeel van,want hoeveel te meer ze wortels aanmaken dan word je opbrengst groter ,terwijl de autobloeier vanzelf gaat bloeien en de cyclus al vaststaat,met gewone planten regel je zelf hoelang je wilt groeien.
                Maar veel succes het zijn taaie rakkers.En als ze dit overleven dan zit het wel goed.

Comment

Ik had met de pokon universele tuin en pot grond geen enkel probleem.

Ik heb nu drie planten, twee in goldlabel, eentje in de pokon.

Echt heel groot is het verschil tussen de planten niet. De planten in de goldlabel doen het wel iets beter, maar die pot is ook groter.
                  Plantjes zijn als zaadje begonnen.

Als voeding gebruik ik home and garden 1 component.
                  ( maar dat hoeft zeker de eerste 6 weken niet in de pokon. )
                  Lets not criticize but legalize

Comment

Ja maar elke aarde heeff een npk waarde en daar zit het hem in.Is die waarde te hoog dan verbranden de wortels.Ik gebruik altijd lightmix, en ik heb voeding met een NPK waarde van 111 dus haast niks.Dat vertelde ik een keer en ik kreeg een hoop reacties niet mooi meer.Want zaailingen geef je geen voeding,maar toen ik vertekde hoe de npk was en dat het zelfs op de verpakking stond dat je het ook voor zaailingen kan gebruiken,en ze zagen hoe snel en mooi mn planten waren toen begreep iedereen het.Dus de ene tuinaarde is de andere niet en in de een zit meer voeding dan de andere.En ik denk dat je met die pokon voorlopig geen voeding moet geven.De plant laat het je wel merken als er een tekort is of komt.

Comment

Op de verpakking van de pokon staat voor 2 maanden voeding.
                      Op de goldlabel light mix staat voor 10 dagen.

Dat heb ik ook aangehouden, waarbij ik natuurlijk wel goed naar de plant bleef kijken.
                      Toen ik de pokon kocht, had ik wel gevraagd of het ook geschikt was voor zaad / stekjes.

Zoals uit dit topic waarschijnlijk blijkt, niet alle universele potgrond is een goed idee.

Op het moment heb ik met alle drie de planten het zelfde probleempje. Het regent te veel.
                      Als ik me planten voeding ga geven, dan verzuip ik ze.

Maar daarom ga ik dus een afdak bouwen.

De cocos houd meer vocht vast, maar of dat met dit weer nu echt een voordeel is?
                      Last edited by Gps; 21 August 2014, 22:58.

Comment

Is het soms niet beter om zelf uw medium te maken?
                        zo weet je wat erin zit.

Comment

Ou ik ga al jaren voor lightmix en daar zit net genoeg in om 2week alleen met water te doen.
                          En als je wat ervaring hebt gekregen kun je ook je eigen medium maken,maar je kan ook op de oude grond opwarderen.
                          Bus biomassa en enzym en kalk en ff een paar dagen ingewaterd laten staan.
                          Kan allemaal.

Comment

Wel ja ik zou toch proberen om mijn potgrond van deze kweek terug opwaarderen. Ik zou die dus bij mijn mesthoop gooien en er tussen laten gaan en volgend jaar weer dan een mix met gewone potgrond met een juiste PH en met zeewierkalk erin want deze pontgrond was ik zeer tevreden over. En 50/50 doen met oude potgrond die terug opgewaardeerd is tot ok potgrond/ medium .

Comment

Ik ben zeer te tevreden over die pokon, maar de goldlabel light mix werkt wel iets beter.
                              Ik vermoed doordat de structuur luchtiger is.

Comment

Ja dat is ook mijn ervaring,het komt door de perliet en doordat er waarschijnlijk meer witveen inzit.IK gebruik het al jaren en het is laatst nog verbeterd,en toen kreeg het ook een andere verpaking.Alleen de inhoud klopt niet precies.Ik heb 11liter potten,en moest er 9 vullen.
                                2zakken is 100 liter,nou niet helemaal dus ik kwam voor een pot te weinig uit.

Comment

Bezig...
                                X