Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

8x amnesia als 2de kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

8x amnesia als 2de kweekje

Korting op 420shop
    Ik wil jullie mijn 1ste kweekverslag meegeven want wie mijn vorige post gelezen heeft weet dat
    mijn 1ste kweek niet van een leien dakje is gelopen door de spint en veel te hoge temperatuur.
    Ik heb dus deze kweek gekozen om te proberen amnesia te kweken,deze heb ik nog al gerookt
    en is hier toch momenteel de meest geliefde maar ze vragen er ook 10 a 11 euro voor/gram.Nu
    ga ik dus proberen om hem zelf te kweken.Ik heb mij 10 zaadjes gekocht en daar zijn er 8 van
    aan het groeien.De 1ste 10 dagen heb ik mijn temperatuur niet onder controle gekregen en ging de
    temperatuur over de 34 graden en de lv bleef op 45 a 50.Sinds een paar dagen zag ik dat ik gele
    bladeren kreeg of verkleurde bruine punten in mijn blaadjes.Ik ben dan gisteren met een foto naar de
    growshop gereden en daar zei men 1st dat het precies schimmel was..nadien zei hij een combinatie
    van te hoge temperatuur en te nat waarschijnlijk.Ik heb dan een grotere afzuiger gekocht en heb
    een aanzuiger bij gezet.Gisterenavond heb ik ze dan overgepot naar 11l potten met royal mix aarde
    van plagron.Momenteel blijft de temperatuur rond de 25 en de lv zit boven de 60,dit is toch al beter..
    Ik heb ze wel 1 keer preventief behandeld tegen spint en ik geef water met rootit en ph- in.Mijn gedacht
    hebben ze teveel water gehad,misschien wat verbrand en te hoge temperatuur.

Mijn hok heb ik zelf gemaakt
    120x100x180H
    600w hps
    afzuiger 2 standen 400x800cub
    2 aanzuigers elk 130cub
    ventilator

20140808_211948.jpg
    Dit is een foto van een 8 tal dagen geleden

20140814_121603.jpg
    Dit is een foto van 2 dagen geleden waar je de problemen kunt zien,.Toen had ik ze juist water gegeven..
    Vanavond plaats ik een foto waar ze in 11l potten zitten.Alle hulp is welkom
    Last edited by truineerke; 15 August 2014, 09:53.

Re: 8x amnesia als 2de kweekje

Waarom dat preventief behandelen, hou je wiet toch schoon man. Geen beestjes= geen probleem!
    Wil je je plant resistent houden, maak dan dat ze gezond is, dat scheelt ook al een zak
    Zo te zien staan ze al wat te lang in die kleine potjes, dat zal wel de verklaring zijn waarom ze er wat rommelig uitzien

Comment

Hey,bedankt om uw reactie maar ik heb het gedaan op aanraden van de growshop..het produkt is ook biologish.De vorige kweek zat mijn hok vol spint maar tot op dit moment
      zie ik ze niet terug,misschien omdat de plantjes nog heel klein zijn?Het was inderdaad hoog tijd om ze over te potten want de wortels zaten volledig tegen de zijkant en onderkant van het potje.Ik ben de volgende dagen benieuwd hoe ze vooruit gaan gaan en zich terug herstellen,wanneer zet ik ze best op 12/12,momenteel zijn ze zo een 8cm groot.Ik dacht
      als ze 20 cm waren maar ik heb gelezen dat ze nog redelijk blijven groeien en mijn hok is maar 180 hoog..sommige zetten ze dan weer onmiddellijk op 12/12..

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hier even een foto nu ze overgepot zijn.
      20140815_181148.jpg

Comment

Hallo truineerke,

Ze zijn dus al overgepot. ze hebben ruimte vd wortelgroei nodig.
        geef je ze wel wortel stimulator en a/b groei?
        De plantjes beter bij 50cm overzetten op 12/12 want daarna zullen ze nog de eerste 2 weken vd bloei 20cm tot 30cm groeien.

en als je echt bang bent gewoon supercroppen bij 50cm. dan weetje zeker dat je ruimte overhoud.

Voor spint spray&grow gebruiken. helpt perfect
        Last edited by Gladiator; 16 August 2014, 15:20.

Comment

heb je die spint behandeling gedaan met de lamp aan ,
          dan zijn het brand plekken water gedraagt zich als een vergroot glas op de blaren .
          beste is om te sproeien 10 min voor je lamp uitgaat

of als je geen beestjss heb dan gewoon niet behandelen .
          wat er niet is kan je niet killen

Comment

Ik heb t gedaan toen de lamp uit was, anders zullen de bladeren idd verbranden.

Eerst de plantjes van onder naar boven spuiten daarna van bovenaf.

De spray&grow is ook tevens een goede voeding voor blad. staat erbij geschreven.

Zelf had ik t in week 4 vd bloei moeten gebruiken en dat was een goed product.

T is slim om even in de groei daarmee 2 x in 5 dagen te spuiten. zo ga je geruist de bloei in

Comment

ik heb in 4 jaar tijd verder nog nooit te maken gehad met spint

Comment

De lamp was toen nog wel aan en ik dacht ook dat ze wat verbrand waren,ik heb de lamp toen wel hoger gezet..dit produkt is ook om preventief te gebruiken.Ik heb ze tot nu toe enkel roots gegeven en de aarde bevat voeding voor 2 weken,dan geef ik grow mee.Ik heb ze ook is met spray bespoten dit legt een film en is voor betere opname.De plantjes pas op 12/12 zetten op 50 cm vind ik wel veel eerlijk gezegd,bij mijn vorige kweek heb ik ze op 12/12 gezet als ze een kleine 30cm waren en die zijn 80 en 90cm geworden,de amnesia wordt normaal groter...Ze toppen of scroggen ga ik denk ik niet doen omdat ik het nog niet gedaan heb en weet niet of het zoveel meer gaat opbrengen eigenlijk..

Comment

truineerke,

Toppen en scroggen is zeker meer opbrengst. Staat hier genoeg info over.
                  Je hebt weinig planten dus waarom niet.

welk voeding gebruik je??

Comment

Hoi en welkom
                    Amnesia is een van mn favoriete wietjes,die kan ik roken op elk moment van de dag,ook als je nog iets moet doen,gewoon lekker high.
                    In mijn nieuwe topic de multi culti grow,daar heb ik ook 5 amnesia,s ontkiemt, met 2 soortjes cheese..Dus kom af en toe wel ff kijken hoe die van jou het doen.
                    Veel succes
                    Ps.Ik zou ze ook toppen dan heb je straks alles op een hoogte en krijgen alle toppen even veel licht.En je toppen
                    worden ook dikker omdat ze meer licht krijgen.
                    Last edited by tuinbroek; 16 August 2014, 18:44.

Comment

Dag tuinbroek,ik heb uw kweekverslag al gelezen hoor.,ik heb nog nooit getopt want het is nog maar mijn 2de kweekje waar ik aan begin.Die van de growshop zei dat het niet zoveel uitmaakte??Ik kan toch niet zo goed tegen de amnesia hoor maar ik rook ook niet de hele dag..vroeger rookte ik wel meer maar kan er niet meer zo goed tegen...

Hey gladiator,ik heb momenteel thuis rootit liggen en roots maar denk dat ze alle 2 hetzelfde zijn,dan heb ik nog grow,spray en flower van organic eart en ik heb nog green sensation en sugar royal..en natuurlijk ph-.Voor de spint heb ik iets van bac en 2 produkten die ik in noodgeval heb liggen maar waarvan de naam hier niet mag besproken worden...hier kan ik wel mee verder denk ik??Is 8 planten op 1 m2
                      dan weinig?

Comment

Tuineerke,

Als je 1,20 x1,20 tent hebt dan zal de 8 plantjes makkelijk kunnen in 11 liter potten.
                        Ik heb 6 plantjes gedaan in 25 literpotten.

greensensation bij tevoegen vanaf week 4 of 5. goed spul, dat blijf ik voorlopig gebruiken

regel alleen je lucht stroom goed. erg belangrijk
                        Last edited by Gladiator; 16 August 2014, 22:45.

Comment

20140822_175042.jpg

Ik plaats na 1 week nog eventjes een foto,ze zien er toch goed uit vind ik zelf..ze zijn nu een 18cm en vraag mij af of ik ze nu niet beter op 12/12 zet want ik heb maar 1.80h en mijn dak loopt schuin af daar de lamp vanaf is 1.20h en de potten moet ik nog meetellen.Ik kan ze nu misschien beter toppen?

Comment

Hoi tuineerke
                            Das net zoiets als tuinbroek he!
                            Of heb ik het mis tuinmens ofzo?Ja ik zou zeker gaan toppen zeker met amnesia, en al je toppen kun je mooi op een hoogte krijgen.Ik heb ook 5 amnesia ingezaaid en die staat onder de tl.En wat de growshop zegt dat het niks uitmaakt, nou kijk maar bij mijntoppen.Nu krigen de onderste takken minder licht,dus ik ben pro.
                            Je planten zien er gezond uit
                            Maar als je niet tegen amnesia kunt waarom dan geen ander soortje?Ik kijk nog ff,en ik zou ze toppen.

Maar je kan het ook zo doen hoor.Het is wat jij en hoe je het wilt doen,ik geef u enkel mn mening he.!

Komt goed want ze zien er goed verzorgd uit.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Comment

Comment

Bezig...
                              X