Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blue kush & NLight

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: blue kush & NLight

Magnesium tekort,waarschijnlijk lust ze wel wat meer,het is geen overschot volgens mij.

Maar je gebruikt ook bio van bac met voeding van Canna?
    Ik heb deze roestvlekjes ook wel eens gehad maar dat was aan het einde van de kweek.

Ik zou es gaan kijken bij monty,s bladproblemen hier op het forum.
    Maar ik begrijp je voedings keus niet helemaal.
    Ik kweek puur bio voor de lekkere smaak en omdat ik geen schadelijke produkten wil gebruiken.Heb nog es goed gekeken maar het is een voedings lrobleem.

Zou jammer zijn want zo te zien worden dat mooie cola,s als die toppen samen een vormen.
    Jammer dat je ze niet getopt hebt,ik zit straks met hetzelfde als jou en dan nog een soort meer.Daar moet je wel rekening mee houden,want iedere soort heeft zn eigen behoeftes.
    Nou succes,en kijk maar es bij magnesium tekort.

Comment

blue kush & NLight

Zeker geen magnesium tekort, dat uit zich heel anders. Check men sub terra topic van begin dit jaar maar ns. Daar had ik een ernstig mg tekort gehad.
      Mg tekort zie je in eerste instantie aan wolkachtige chlorose(verkleuring naar geel) in de oudste grote bladeren. De bladranden krullen licht op, beetje kano achtig zoals bij hitte. Verder stadia voelen de bladranden "crispy" en verpulveren als je eraan komt. Er komen verder in de oude bladeren vlekken die hetzelfde aanvoelen als de randen, necrotische vlekken zijn dit. Chlorose breidt verder uit naar hoger gelegen bladeren. Jonge scheuten zijn limoengroen, beetje zoals bij ijzer tekort. En over zo goed als de gehele plant heb je paarse stelen, ook paarse strepen in de lengte richting op de stam.

Dit lijkt mij meer een calcium tekort of blokkade. Ca tekort of blokkade kenmerkt zicht typisch door zo'n roestvlekjes. Beide voedingsstoffen hangen erg samen met de ph en hardheid van het water dat je geeft.
      Daarbovenop zijn mg en ca concurrenten van elkaar als het gaat om opname door de plant. Dus de balans onderling is erg van belang. Mg kan je als extra ook maar geven tot de derde week van de bloei ofzo, gezien het ook nog concurrent is van kalium. En K heb je zeker nodig in de bloei. Dus de juiste diagnose kan hier wel ns van belang zijn.

Roestvlekjes ook mogelijk door benevelen van planten met allerhande mogelijke substanties bij licht aan.
      Iig doe je er geen kwaad aan nog wat reacties te sprokkelen voor je al dan niet actie onderneemt.

Mvg Bongool.

Comment

Nou bedankt bongool weer wat geleerd.Ik wisr het ook niet precies daarom verwees ik hem ook naar de bladproblemen op dit forum.Toch fijn dat je ook mee denkt.Heb je trouwens niet veel meer gezien op het forum.
        Vakantie gehad?

Comment

voor wat zie je me eigenlijk ?
          de ph waardes die ik hanteer zijn ideaal .

ik heb gewoon een beetje te lang gewacht naar die pheno haar zin .

verder weet ik wel waar ik mee bezig ben zo ongeveer al een jaar of 4 zo

ik combineer een bio mineraal en een organische voeding ja
          maar als je goed hebt gelezen in het begin zie je dat ik puk nutrients gebruik met bac en de cannaboost als toevoeging

en dat het beter smaakt dat zit tussen jouw oren kerel .
          2jaar organisch gekweekt kan je zeggen dat bio of niet bio
          niet erg ver van elkaar afliggen qua smaak en dat is dan mijn mening .

ik vond de special queen op mineraal voeding beter als organisch gekweekt .

Comment

Hey no problem TuinpantS! Daar hebben we dat forum voor toch?
            Ja actief ben ik niet echt de laatste tijd, aanwezig wel als ik even een momentje heb.

Idd vakantie gehad En...
            Nieuwe baan, dochtertje van 2,5 en vrouwtje die 21 weken zwanger is. Dus handen vol

Meestal ben ik niet geneigd tot plaatsen van een reply aangaande bladproblemen, gezien ik vind dat daar mensen zijn met meer ervaring hieromtrent.
            Maar omdat ik Mg tekort zelf heb gehad, en in gevorderd stadia, was ik toch vrij zeker van men stuk.
            Ikzelf had drie weken nodig voor een correcte diagnose, met als enige voordeel dat ik bijna de gehele cyclus van een Mg tekort van nabij kon volgen.

@john: succes nog , en maak geen overhaaste beslissingen. Foute diagnose, is foute maatregelen is uiteindelijk helemaal foute boel.

Gz

Comment

Ik gebruik nooit geen ph meter en heb ook geen.
              Je vraagt om een oplossing en die heb ik gegeven maar je ook doorverwezen naar monty,s
              bladproblemen.
              Mijn kweken kun je hier zien op het forum.

Comment

ik vroeg helemaal nergens om pik !
                ik liet gewoon wat zien verder weet ik goed genoeg welk probleem waardoor komt .
                als je dat na 4 jaar continu kweken niet kent kan je best stoppen .

als je me had horen blijten gelijk een klein jong en 5 extra topics zou zien maken dan had ik wat gevraagd .

en mij zie je hier gwn niet meer vanaf nu sjezus wat een wankers

als jij een blokkade met een perfecte ph waarde kan oplopen hier dan zit het hier vol sufkoppen
                dat beter eerst weer eens de theorie doorneemt en leest wat ik zei
                niet wat jullie denken gelezen te hebben .
                als je begrijpt wat je zou lezen dan zou je niet met idiote shit afkomen
                begrijpend lezen dat geven ze aan zelfs aan type 8 kinderen (moeilijke mannekes ) adhd en die type schoolkinderen
                dat hadden jullie ook beter eens geleerd vroeger
                dan had je begrepen wat een ander zou neer schrijven

slu n de balluh
                Last edited by John the bomm; 27 August 2014, 02:31.

Comment

als je zo rap op je tenen getrapt bent omdat iemand alleen maar wou helpen.
                  hoor je hier idd mss beter niet thuis.
                  want hier in het forum zit het vol van die mensen die graag helpen. en als jij denkt het beter te weten omdat je 4j kweekt mss is diegene die je het vertelde wel al 10j bezig....

anyhow salu en de kost
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

, zo'n reactie is totaal onnodig en zeker niet terecht!
                    4 jaar kweken zegt trouwens niets over de kwaliteiten van de kweker, het gaat erom hoe je kweekt!
                    We zullen trouwens blij zijn met je beslissing hier niet meer te komen, daar zit niemand op te wachten!
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Wat een reactie..
                      - Fast Bud
                      - Royal Dwarf Auto
                      - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

Comment

Pik sjezus wankers sufkoppen idiote shit type 8 kinderen ADHD begrijpend lezen?? Excuus maar waar is dr phill? We hebben er weer eentje...
                        Baas in eigen brein.

Comment

Ten eerste hebben we niet samen kp de kleuterschool gezeten,en jij kweekt al 4 jaar,dan zou ik het ook maar oproken word je misschien ook wat relaxter van,en anders maar gauw naar de dokter want je hebt ernstige gedragsstoornissen.Jammer.

Comment

Bezig...
                          X