Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS -(2Kweek)-

hmmm, as lekker, kheb net ook op nederlandse sites gekeken voor lampen, om van de prijzen te huilen... Wat ik hier betaal krijg ik 3x in nederland.... bijna dan.

Maar ok, een complete set? zo ja, hoeveel oogsten zijn er met de lamp gekweekt? en wat vraag je ervoor? (ik heb nog geen toegangsrechten voor marktplaats dus ken nie kieken).

Comment

Nog een vluche updaatje:

Bouwlamp 50w Led is niet echt geschikt voor zaailingen. Heb nu dus maar eventjes alle plantje in de bloei dichter op elkaar gezet en een TL-Neon vlak erboven gezet zoals west2010 al had voorgesteld. Begonnen nog steed errug te strekken tewijl de bouwlamp.... euhh... 10? 15cm boven hing, lager kon niet want dan waren de helft zonder licht geweest. maar nus is er een Tl'tje bovenop en ze zien er al n stukke gezonder uit!

Comment

Het is een bal 600 met kap en aansluitsnoer ik zal een foto van de lamp en beugels de esva kan je gelijk aan de kap monteren.
        De doos heb ik ook nog,en de bon.
        Er zit zelfs nog 2 jaar garantie op
        Ja en die bouwlamp is kwa kleur van het licht waarschijnlijk niet goed voor de wiet.De kap die erbij zit is een speciale
        diepstraal kap.
        Last edited by tuinbroek; 26 August 2014, 15:33.

Comment

die ziet er vaag uit Maar alles is op dit moment welkom! Tl is zeer goed voor een klein kastje maar voor een schuur is t totaal waardeloos,behalve mis voor voorgroei. wat de volgende test gaat worden met een paar kleintjes. moet eventjes kijken hoe ik dan binnenkort de kweekverslag vernoem naar HPS kweek

Anyways, moet dan ffkes via via regelen, maaruh wat vraag je ervoor?

Comment

Ik wou hem verkopen op de marktplaats
            hier voor 65 toen heeft iemand gereageerd en is die gereserveerd de advertentie staat er nog wel op mischien kun je een kennis hier vragen om ff te kijken maar die lamp is goed,
            Er hoeft alleen een bulb in en hij doet zn werk en word niet zo heet door die koelribben.Ik heb er een kweek mee gedraaid.Deze Bal is een profesionele
            Asimilatie verlichting en word ook massaal gebruikt in kassen
            Je mag hem hebben voor 50 euro + de verzendkosten.
            Gr tuinbroek

Comment

joah, kheb nu genoeg berichtjes gestuurd om de markplaats in te komen. Moet even idd kijken met jouw lamp, want het "past" niet echt met de rest van de kast, maar ben van plan om in de garage een kastje te zetten voor echte chili's dus da kom wel goed dan. Even kijken wanneer ik weer thuis ben... en dan kijken of mijn loon al binnen is...

Comment

Update!

Het is nu ong. 10 dagen later vanaf de ontkiemen van de zaadjes en de worteltjes waren al door de potjes heen, dus heb ik (meerendeels) van de plantjes overgepot, morgen nog de rest, want ik kwam potten te kort. Dus morgen even erbij halen...

Ik heb nu dus 4 potjes (achter links) met gerecycled aarde van de mannetjes die ik van de vorige oogst had. (wortels eruit gehaald enz enz.) En die rook en zag er nog (verrukkelijk) uit. maar is een test wat er gebeurd.
                de rest word gewoon in universele aarde gezet. nouja, zo universeel als je het hier kan krijgen... gedeeltelijk turf, klei, en uhh... nogiets. Maar het werkt, niks te klagen.

Heb ook even een extra blazertje moete plaatsen boven de lampen want t werd rond de 30 graden in t kleine hokje (ja maar TL-neon geeft geen warmte, Bullshit...). Dus hier een les. kleine hok word HEET zelfs met TL-neon, voor de mensen die TL neon willen gaan gebruiken...

Binnenkort komt er ook nog een 400 w hps+ greenpower (whatevergeeftkindjeeenaampje) met reflector, want tis gwoon en TE grote ruimte voor de TL-neon. +heb meteen CO2 tabletten besteld want werd meteen de vezendkosten eraf gehaald dus bespaarde meteen 13 euris, hah...

Iemand ervaring met CO2 tabletten? doen of niet doen? 1ste keer dat ik met zulke middelen ga werken... reacties zijn welkom!

Bij deze stop ik weer met lullen, en er zulle nog updates volgen!
                Attached Files

Comment

Mini update + pic.

De "vrouwtjes" zien er goed uit! lekker sterk op de eigen beentje. Zooitje emmers + hydrokorrels gehaald vandaag en woensdag/donderdag gaan ze de big pot in en dan op 18/6 regime lekker laten groeien totda ze zo'n 20 cm zijn.
                  Gaat dus lekker zo!
                  Attached Files

Comment

Ik zou ze zo snel mogelijk in de grote pot doen want ze gaan strekken zo.Omdat ze altijd naar het licht groeien vooral als ze in die kleine potjes boven komen,dan doe ze maar zo snel mogelijk in grote potten.

Comment

ja idd gewoon ingraven in grotere potten en bekertje eraf knippen, dan loop je ook geen wortelschade op en lekker ingraven tot net onder de lobblaadjes dan ben je van de meeste strek af en zet dit zich weer om in wortels
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Ik heb nog es gekeken ze zijn al behoorlijk gesrekt,straks breken ze nog.

Comment

De lampen mogen ook zakken tot 5 a 10cm van de plantjes.
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Jup, daar hebbie gelijk in!
                            Althans het strekken viel gelukkig mee. ik heb vandaag een nieuwe 400w hps greenlight binnen gekregen, (DIE IK AL VORIG WEEK MOEST KRIJGEN) dus nu kan ik ik ze overpotten en onder de TL-neon proppen terwijl de andere lekker op de HPS'sjes nog kunnen bakken de eerste volgende 3 weken.
                            Nouja "nieuwe" HPS.... verdomme reflector is gedeukt, ballast is gedeukt. lekker DHL express post was dat! snel was t niet maar express slopen kunne ze wel... grr... maarja, pech gehad, dan maar zelf gaan halen ergens vandaan...

Comment

Jup jup mini update!

Planten zijn overgepot, althans meerendeels. kwam verdomme ruimte tekort, dus heb ik maar s ff hout gehaald en een 6m2 bloeiruimte gebouwd. Morgenochtend weer verder en de groeiruimte is n bietje verbreden zodat ze allemaal lekker kunne groeien.

Maaruuh... ze strekken? ik zie t waars. niet, want zo zet ik ze altijd in de volgende potten.... noujaaa ok ok niet echt want wou het al 2-3 dagen eerder doen maargoed, veel verschil zat er niet in dan dat t normaal euh.. is...
                              Anywho ze zitten nu lekker in de GUANO-batshit met 10-12 liter potten (winkels waren uitverkocht van 12l potten door een freakin actie...) En ze hebbe nu 4 T-neon lampen boven hun koppie dus denkut wel dat t goed gaat komen...

Ook ga ik vanaf morguh de CO2 tabletten is uitproberen. hoewel ze zeggen dat de PH daalt van je aarde ermee... en PH up enz wil ik niet gebruiken, want t moet biologisch blijven... dus of nou de CO2 tabletten verstandig is om te gebruiken.... euhh... nja.

Comment

Re: Kweekverslag: 4 x 110w TL-Neon + 1x 250w HPS + 1 x 400w HPS (1ste kweek)

.makadian
                                Die horen toch bij no mercy voeding,ik heb ze nog nooit gebruikt,en je hoort er ook bijna niks over,als ze zzo goed waren dan hoorde je dat wel in andere topics,ik heb er alleen over gelezen toen die wedstrijd was van no mercy.

Comment

Bezig...
                                X