Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9x Santa Maria onder 600w

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

9x Santa Maria onder 600w

Korting op 420shop
    Ik dacht laat ik hier mijn verslag ook eens plaatsen,ik ben een nieuwe ronde gestart op 23 augustus, dit keer met Santa Maria stekjes.

Het hokje is 1.20mx1.50mx2.50m

De setup:
    Gavita digistar 600w
    Lamp lucalox 600w (gavita bulb was niet op voorraad)
    Hamerslagkap
    Afzuiging 1200kuub verdeeld over 2 hokjes met dimmer, draait op de laagste stand.
    Filter can 333 (350-400kuub)
    Extra interne afzuiging 330kuub
    Extra intern filter 300kuub
    Circulatiefan rond 30cm
    Brandblusser
    Schakelbord

9x 18liter potten
    De grond is Bio Biz lightmix die ik hergebruik van de vorige ronde.
    De aarde is opgewaardeerd met Lavameel en Maerl (koraalalg kalk).
    Ingewaterd met 20l water met 20ml A+B, 3ml Enzymen en aangezuurd tot ph5.6

De voedingslijn is van Bio-Nova.
    Ik gebruik de Nutri Nova A+B, K-20, X-cel, Bn-Zym en ph- fosforzuur.

Het hokje is iets aangepast, op de vloer lag over de vloerverwarming een laag zand, dat is eruit gegaan en er is een vloertje van cement in gestort, nu is de vloer ook waterpas, wat erg fijn is met het water geven van onderaf.
    Er is een interne afzuiging in gekomen, die zuigt de lucht uit de beide hokjes naar het voorportaaltje waar een filter hangt. Zodoende kan ik mijn lucht in de winter gemakkelijk hergebruiken.
    In combinatie met een ontvochtiger moet het dan goed komen lijkt me.
    Enkel moet ik nog even zien hoe ik het met het verversen van de lucht ga doen dan, maar dat zal wel goed komen, het is nog geen winter dus ik heb nog even de tijd.
    Ook is de extra afzuiging handig om de luchtvochtigheid makkelijker naar beneden te krijgen op de kritieke momenten, Dan kan de gewone afzuiging afgezet worden en komt er niet steeds weer verse lucht van buitenaf bij waarvan de luchtvochtigheid hoger is dan gewenst.
    De zwart-wit folie op de wanden is vervangen.

De planten zijn eigen stekken van een Santa Maria moeder.
    Ze zijn mooi geworteld, enkel is de ene wat sneller geworteld en gegroeid dan de ander.
    De kleinsten heb ik in de midden gezet.
    De stekken zijn bespoten met neem olie, ik had een paar weken geleden nogal wat spint op de moederplant zitten, die heb ik toen ook helemaal ingespoten, volgens mij zijn ze na het spuiten van vorige keer wel weg, maar voor de zekerheid nog maar eens de stekken gespoten voor ze het hokje in kwamen.
    De lamp hangt op 1meter hoogte en staat op 400w.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dag 4 groei.

Temperatuur met lamp aan 29 graden de laatste 2 dagen.
    Temperatuur in de nacht rond de 23 graden.
    Luchtvochtigheid rond de 45%

Vandaag kwam ik bij het hokje aan en het bleek er donker te zijn.
    De lamp bleek het opgegeven te hebben dus de oude gavita enhanced er maar weer in gedraaid.
    Er was niks aan de lamp te zien, geen verbogen draden of losse contactjes of iets dergelijks.
    Ik vraag me af of het toeval is of dat die Lucalox lampen gewoon niet tegen een evsa kunnen.

Het gaat het goed met de plantjes, ze groeien gestaag, ik heb nog geen water weer hoeven geven.

Vandaag kwam ik na het bekijken van onderstaande foto er achter dat dit een mannetje is, ik had per ongeluk een stek van de verkeerde plant afgesneden blijkbaar.
    Gelukkig had ik nog een stekje staan, die liep wel een beetje achter op de rest, is wat kleiner nog, maar dat zal wel goed komen.

Re: 9x Santa Maria onder 600w

He bosrand
    Mooie set up jonge,maar hoe kom je aan spint,alles ziet er zo proper uit.Ik heb dat gelukkig nog nooit gehad,ik vind dat ph-
    wel hevtig hoor fosforzuur.
    Affijn je krijgt het wel voor elkaar,mooi gebouwde set up.
    Ga je wel volgen natuurlijk,en wees weer welkom.Want ik heb een poos niks van je gezien.
    En ik weet niet wat esva je hebt maar bij een gavita buigen ze niet hoor.Gisteren ging wel een
    8weken oude hpi lamp kapot.
    Die werden aanbevolen door de maker.Ik zit ook net in een nieuwe kweek,de oude moet ik nog ff laten spoelen maar staan klaar om te knippen.
    He veel succes he
    Gr tuinbroek.

Comment

Hey Tuinbroek,
      Dankjewel!
      Die spint heb ik denk ik van buiten meegenomen naar binnen of iets dergelijks, gelukkig is dat weer goed onder controle.
      Mocht de spint toch weer opduiken zet ik roofmijt uit, dat doet genoeg tot het eind van de bloei is mijn ervaring.

Ik heb een Gavita evsa en heb er nu weer een gavita hps lamp in, ik had er een lucalox hps lamp in gedraaid begin van deze ronde, maar die is om een of andere reden nu al kapoetski.

8 weken is ook wel erg kort voor die hpi lamp van je, welk merk was dat?

Ik zal je verslag er zo eens even bij pakken en doorlezen, ben een tijdje wat minder hier geweest.

Comment

Hhoj bosrand
        Ik heb ook een gavita en gister was mij groeilamp hpi van philips kapot en die heeft nog maar 4 week gedraaid.

3 week voorgroei oude kweek en nu was ik nog maar net bezig,en die zijn ook nog het duurste ook.
        Ik ga er wel ff wat van zeggen.
        Ik kom daar altijd en dat komt wel goed,maar bij het aangaan wil ik nog wel een chekken,vooral in het begin,kijken of alles goed loopt.
        En hij starte maar niet op,er zat een gaatje in het binnendeel.
        Ben allang blij dat hij niet ontploft was.
        He wel toevallig he!!!!

Comment

Mooi hok en ook mooi die complete uitleg van de opbouw van het hok. Success met je kweek en ikga het ook volgen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Philips lampen kunnen minder goed tegen een evsa, tenminste dat is met de hps lamp van ze zo, de hpi weet ik niet zeker.
            Misschien is het ook wel een productiefoutje geweest, kan natuurlijk altijd voorkomen.
            Ontploffen doen die lampen niet volgens mij, tenminste ik heb er nog nooit van gehoord.

Dankjewel Wietefras, ik hoop dat je je hier vermaakt.

Comment

Mooie setup, ga hier ook wel even mee volgen.
              Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
              Jack Herer in scrog
              The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Thnx JacktheBass!

Dag 15 groei.

Temperatuur licht aan 30-32 graden, een beetje aan de warme kant, maar ze moeten het er maar even mee doen.

Temperatuur donker rond de 24 graden.

Luchtvochtigheid rond de 40%

De planten zijn op 1 na allemaal goed gegroeid.

De stek die ik vervangen had is niet aangeslagen maar ik denk dat de rest het wel vol krijgt.

Ik zet vanaf morgen de klok om, dus morgen bloeidag 1.

De planten ruiken al heerlijk en een aantal zitten al vol met thc en bloemetjes van de voorbloei, na het knakken zat mijn hand onder de thc, dus dat beloofd weer wat.

Een plant heeft amper kartels aan het blad, 2 planten hebben wat lichte vlekken op de bladeren, lijkt me een beetje een magnesium tekort of blokkade, ik maak me er niet al te druk om, ik denk dat het wel goed komt.

De foto's na het knakken.

Vanaf nu zal ik proberen wekelijks een update te doen.

Comment

Dit kan zeker een mooi vol veld worden met al die zijtakjes. Ik hoop het wel voor je
                  Die plant rechts onder op de laatste foto heeft idd een magnesium gebrekje. Dat zie je altijd goed aan de gele strepen op de bladeren. Ik onthoud dat altijd aan de naam tijgerstrepen.
                  Kijk wel uit dat je ze niet teveel stress geeft, want ze hebben zowat alleen 3 vingerige bladeren. Het lijkt wel alsof ze gaan reveggen, of gere-vegged zijn.

Comment

Dankjewel Cookaap!
                    Deze planten zijn inderdaad erg snel gestrest.
                    De eerste week maakten ze enkel 1 vingerig blad aan, ik denk dat het komt doordat het stekken nogal veel stress gegeven heeft.
                    Ze hebben een zeer uitbundige voorbloei, tenminste ik neem aan dat je daarom het reveggen bedoeld, ze hebben al die tijd op 18uur licht gestaan, dus van reveggen zou geen sprake kunnen zijn.
                    De enige stress die ze nu nog krijgen is het knakken, maar dat overleven ze wel, het is een zeer stevige stam die meer buigt dan knakt eigenlijk.
                    De temperatuur was net alweer gedaald naar 29 graden, dus dat gaat ook de goede kant op.

Comment

Zou ook denken aan reveggen... wat bedoel je met de klok omgooien? ze zijn al in voorbloei?
                      bloei tel je pas wanneer je pruikjes ziet, niet wanneer je de klok op 12/12 zet.

Maar zal in alle geval wel mooi vol geraken, nice!!
                      Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                      Jack Herer in scrog
                      The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Dankjewel JacktheBass.
                        Met de klok omgooien bedoel ik van 18-6 naar 12-12 verlichting.
                        En ik tel de bloeidagen altijd vanaf dat ik de klok om gooi.
                        Waarom denkt iedereen aan reveggen, op een ander forum hebben ze het er ook al over.
                        Enkel omdat ze wat uitbundig haar vrouwelijkheid toont en wat gestrest eruit ziet?

Comment

Reveggen is idd uitgesloten, maar het kan er nog wel op lijken
                          Vanwege het 1 vingerige en 3 vingerige blad. Zo ziet een echte revegger eruit

Zodra ze 5 vingerige bladeren aanmaakt dan komt het weer helemaal goed

Comment

Ahh ja er op lijken kan wel inderdaad.
                            Ik heb wel eens een plant gerevegd, dat ziet er ook wel zo ongeveer uit inderdaad.
                            Zal morgen nog eens kijken hoeveel vingers de bladeren hebben die nu groeien.

Comment

De moederplant en stekken maken nog steeds 3 vingerig blad aan.
                              Ik kreeg op een ander forum het advies de moeder kaal te knippen en kijken wat ze dan ging doen.

Voor de zekerheid laat ik nog een extra nieuwe moeder opgroeien.

Ik zal en moet goede Santa Maria stekken zien te krijgen, ik wil dat soortje wat vaker gaan zetten.

Deze ronde kap ik toch maar af, ik zet een rondje Sugar punch, 9 stuks direct op 12-12.

Daarvan zal ik een nieuw verslagje maken.

De zaden zijn vandaag besteld, dus begin volgende week hoop ik een nieuwe ronde te starten.

Comment

Bezig...
                              X