Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Ak, Royal Dwarf (rqs) en Auto-Blueberry (dp) onder LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Royal Ak, Royal Dwarf (rqs) en Auto-Blueberry (dp) onder LED

Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
    vanaf welke dag tel jij trouwens? Ik begin bij de dag dat het zaadje openspringt...
    Ik tel vanaf de dag dat het kopje boven de grond komt!
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

@qnq: hmmja, dat klopt.... alhoewel dat toch niet veul uit mag maken (??) Zolang ik maar op tijd verpot toch? En vorige keer heb ik in plastic potjes voorgegroeid en zeker op tijd verpot, dus dat het vnl. aan de turfpotjes ligt is ook niet heel erg waarschijnlijk. Ik geloof wel dat het vertraging geeft, maar niet zo heel veel....

@mich: mooi, dan mag ik er een paar dagen aftrekken da's eerlijker vergelijken.

tijd om een lekkere jongo te bouwen van de hoofdtop van m'n Fruit... van de week weer een update

Comment

dag 28, opnieuw, want dat klopt achteraf beter met het moment van koppie boven de grond.

kijk, komt eindelijk een beetje schot in de zaak.
        wat opvalt is dat de linkerplantjes zich buigen naar het licht. De groeisectie van de spectrabox pro II zit in het midden, terwijl die van de de pro III over de hele lengte verdeeld zit. De plantjes daar doen het ook beter.

Twee uur voor het licht aanging gesprayed met vita-race en water met alga grow en power roots gegeven.

2014-10-12.jpg

Comment

Ik vind ze er heel netjes bij staan hoor Meglow, de eerste weken schiet het toch nooit op voor je gevoel, ik ken het

Comment

Zat net ff te koekeloeren bij de dames en ik zie een duidelijk magnesium tekort ontstaan, het meest merkbaar bij de blueberries.

- lichte chlorose tussen de nerven
            - roestbruine plekjes

schiet mij maar lek, want volgens mij zijn alle parameters goed. Enige is dat er misschien teveel calcium hier in het drinkwater zit, maar ik ben dit bij eerdere kweekjes nog niet tegengekomen. Temp. is goed, vochtigheid eerder te droog dan te nat, EC lijkt me stug want ik hou gewoon het schema aan, pH lijkt me ook stug want is biologische voeding (een keer gecontroleerd en mengsel zat rond de 6,5).
            Heb nog bitterzout staan in de schuur en ga dat zo eventjes sprayen.

Als er nog ideeen zijn hoor ik het graag...

Comment

Ja, dat probleem ken ik
              Het kneusje dat ik nog heb staan heeft dezelfde problemen, een grotere plant heel iets op 1 blaadje en de ander totaal weer niets, toch vreemd, zelfde voeding, grond etc. als de rest.
              Ik heb een week gelee al een keer Ca/Mg Boost gegeven maar heeft geen verbetering laten zien.

Comment

zie hier wat foto's, kleur is een beetje ruk vanwege het led-licht, sorry...

P1000390.jpgP1000391.jpg

schijnt onder led vaak voor te komen, maar nog geen goede verklaring er voor gevonden.... net gesprayed met 2% bitterzout

Comment

Comment

omennabij dag 53.... pin me er niet op vast.

2014-11-04.jpg

niets teveel gezegd in m'n vorige mail
                    heb nog iets ontdekt, kleine beestjes die onder de microscoop verdacht veel lijken op een van de eerste stadia van trips. Ik dacht dat bepaalde plekjes op het blad van ingedampt bitterzout was, maar is waarschijnlijk bladschade.

Comment

hoi meglow
                      damn die plantjes zijn duidelijk serieus afgeremd in de groei door iets,niets van zijtakken heen je plantjes,of heb je die eraf gesnoeid mss
                      Ik vermoed dat die ledlampen gewoon niet deugen,zie je nogal vaak,kan mis zijn,ben daar geen ervaringsdeskundige in

grtz

Comment

Ligt niet aan zijn LED lampen, heeft ongetwijfeld een andere reden dat ze wat langzamer en minder uitbundig groeien.
                        Maar.................. je hebt nog even Meglow
                        Last edited by Michevan; 5 November 2014, 11:41.

Comment

ah ok kunnen idd nog leuke vette cola topkes worden dit,ik zou deze run gewoon uitzitten,komt vast en zeker nog wat lekkers vanaf

Comment

Ik denk wel dat het die lampen zijn.

Comment

dank voor het meedenken allen.
                              Het is inderdaad niet fraai allemaal, ben druk met andere zaken en heb nog niet de tijd/zin gevonden om alles nog eens rustig te analyseren.
                              Ik heb bij mijn vorige kweekjes ook niet echt optimaal gepresteerd, maar deze is wel duidelijk de slechtste onder deze lampen.
                              Ik verwacht nog een week of drie voordat ze klaar zijn... tenzij de plantjes het zelf opgeven uiteraard Wordt een magere ronde, dat is zeker.

Gedachten die ik heb over de mogelijke oorzaken of hoe ik zelf meer kan onderzoeken:
                              - Ik ben er achter gekomen dat ik een onderwaterder ben, m.a.w. ik laat de boel weleens te droog worden. Met deze bio-voeding is dat wellicht funest voor de plantjes.
                              - Ik zou een volgende ronde eens kunnen proberen met een minerale voeding om te zien of dat verschil maakt.
                              - Mijn eerder gemelde fvck-vp waarbij ze bijna twee dagen geen licht hebben gehad.... misschien heeft het toch meer slechte invloed gehad dan ik dacht.

Nog simpele tips voor trips in deze fase??

Comment

De beste wietzaadjes koop je bij Dutch-Headshop! Fotoperiode wietzaden, Autoflowers en CBD wiet. Alle A-merken voorradig | Ontkiemgarantie op alle huismerk zaden

bekijk deze eens werkt zeer goed en kan je mss wel nog gebruiken zou wel even afwachten wat er andere nog over zeggen.
                                maar ik heb met dit al succesvol trips bestreden.

even over je plantjes.

ze hebben ook duidelijk een voedingsoverschot dat kan liggen aan het feit dat je wat te weinig water geeft de ec loop dan op in het medium met alle gevolgen vandien dit kan ook perfect de oorzaak zijn van je andere problemen. bio vindt ik persoonlijk nog altijd het beste van het beste. maar je kan het proberen om eens met minerale voeding te werken mss werkt dat wel leuker voor je.

thugz
                                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Bezig...
                                X