Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
10x Jack herer (vision seeds), 1x Mamba Negra (Blimburn seeds)
Dankje Batmeid en Steundheufd! Ik doe inderdaad mijn best om te genieten van de dames. En eigenlijk had ik het liefst de computer gewoon in de tent gezet met een stoeltje. Het ruikt er zoo lekker...
Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.
Ze hebben genoeg voeding gekregen zo te zien, je geeft het zelf al aan dat de bladpunten aan het verkleuren zijn, dat komt inderdaad door overvoeding.
Ik zou ze de komende tijd niet veel/geen voeding meer mee geven, je zit nu al in week 5 bloei en er zit nog zat in aan de donkergroene kleur te zien.
Als je pas gaat stoppen met voeden 2 weken voor het einde heb je kans dat je "voedingswiet" krijgt zeg maar, dat drukt de kwaliteit nogal omlaag.
Normaliter zou dat goed zijn inderdaad, enkel als er zoveel voeding in de planten (en aarde) zit dat de plant aan geeft dat je aan het overvoeden bent, dan is het verstandig eerder te stoppen en in elk geval te minderen met voeding geven.
Ik heb zelf een ronde gedraaid waar de planten geen overvoedingsverschijnselen hadden maar de bladeren wel goed donkergroen waren, daar had ik ruim 2 weken van te voren geen voeding meer aan gegeven, maar dat was naar mijn mening te kort, de planten moesten ook eerder om dan ik wilde ivm opkomende toprot.
Je kan een plant wel voeding blijven geven tot 2 weken voor de oogst maar dat wil niet zeggen dat je dan ook dikkere toppen krijgt, op een ander forum zeggen ze vaak, less is more, wat wil zeggen, minder voeding levert meer wiet op, en een betere kwaliteit wiet.
Het belangrijkste te kijken naar hoe de planten er bij staan en daarna te handelen.
Daar zit zeker ook wat in. Ze zeggen inderdaad ook dat je plant lezen het belangrijkst is. Leren uit je eigen ervaringen is ook zeker belangrijk en soms nog belangrijker dan het handboek. Zoals bij veel dingen die je op school leert is het toepassen in praktijk niet altijd gelijk met wat het boek zegt. Het boek is in dit geval een lijndraad naar het handelen en het juiste handelen leer je door ervaring. Daarom is een oude rot vaak beter dan een jong pikkie die net zijn diploma gehaald heeft. Mede daarom snap ik niet waarom bedrijven vaak liever jonge mensen in dienst nemen. Oudere mensen kunnen vaak nog lang mee en hebben een wereld vol ervaring. In mijn eigen bedrijf zou ik dan ook liever een aantal mensen aannemen met vakkennis.
Het klopt inderdaad dat dit weer eens een half verslag is geworden op dit forum. Maar daar heb ik helaas een handje van. (geestelijke problematiek is de veroorzaker)
Kan strax nog wel eens het aantal gram noemen, al zegt dat natuurlijk niets in een half verslag.
Denk trouwens niet dat ik hier nog nieuwe verslagen ga schrijven, hooguit gewoon op topics reageren. Ik zag eergisteren oid namelijk een topic van een moderator, waarin stond dat er beter werd gekeken naar de omvang van de kweek opstelling. En ik denk dat mijn opstelling iets te groot gevonden gaat worden.
Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.
Comment